Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?

Vierailija
07.09.2025 |

Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?

Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä ostin urheilujalkineet. On huomattavasti mukavammat kävellä, kuin yhdenkään aiemmin hankitut kävelykengät. Nämä tukee jalkapohjia paremmin.

Vierailija
102/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuussa kahdet. Tai siis ei molempia syyskuussa mutta kuukauden sisällä. Molemmissa ulkonäkö vaikutti myös mutta tarve ratkaisi toiset. Ostin siis uudet juoksukengät ja sitten uudet maiharit. Maiharit koska olivat niin hienot ja periaatteessa tarvitsin toiset kun edelliset olleet käytössä useamman vuoden. Mutta hieno väri ratkaisi. Juoksukenkiä tarvitsin oikeasti. Mutta molempia tulen käyttämään pitkään ja olivat edullisia niin ei mitään hömppäostoja täysin kuitenkaan. Ajattelen että jos on käyttöön tuleva ja tuo lisäksi iloa niin on sen väärti.

Minkä väriset? Mun tekisi mieli viininpunaisia tai keskisinisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen paljon ja nimenomaan jalkakäytäviä ja pyöräteitä pitkin ja tähän tarkoitukseen sopivat kengät ovat välttämättömyys ja tällaiset kengät kannattaa ostaa asiantuntijaliikkeestä ja kengistä joutuu myös maksamaan jonkun verran. Olen ostanut lukemattomia kenkiä, jotka eivät ole käytössä osoittautuneetkaam hyviksi edes lyhyellä kaupunkikävelyllä. Kaikki kenkämyyjät eivät valitettavasti ole asiantuntijoita. Viimeksi ostin Intersportista kävelyyn tarkoitetut lenkkarit joissa iskuvaimennus ja ovat olleet hintansa 150 euroa arvoiset.

Mitä hittoa mä lenkkeilen paljon ja halvat lenkkarit riittää hyvin. Onko paljon ylipainoa?

Olen pieni kokoinen 69 v. nainen eikä ole ylipainoa, mutta silti käyttöön sopimattomat kengät aiheuttavat heti jalkavaivoja (jalkapohjat ja pohkeet saattavat kipeytyä, tulee känsiä ja kovettumia).  Kävelen reipasta tahtia n. 7-8 kilometriä päivää kohti. 

Vierailija
104/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen paljon ja nimenomaan jalkakäytäviä ja pyöräteitä pitkin ja tähän tarkoitukseen sopivat kengät ovat välttämättömyys ja tällaiset kengät kannattaa ostaa asiantuntijaliikkeestä ja kengistä joutuu myös maksamaan jonkun verran. Olen ostanut lukemattomia kenkiä, jotka eivät ole käytössä osoittautuneetkaam hyviksi edes lyhyellä kaupunkikävelyllä. Kaikki kenkämyyjät eivät valitettavasti ole asiantuntijoita. Viimeksi ostin Intersportista kävelyyn tarkoitetut lenkkarit joissa iskuvaimennus ja ovat olleet hintansa 150 euroa arvoiset.

Mitä hittoa mä lenkkeilen paljon ja halvat lenkkarit riittää hyvin. Onko paljon ylipainoa?

Olen pieni kokoinen 69 v. nainen eikä ole ylipainoa, mutta silti käyttöön sopimattomat kengät aiheuttavat heti jalkavaivoja (jalkapohjat ja pohkeet saattavat kipeytyä, tulee

Jep. Hyvät kengät ovat itselle hyvät kengät. Kun löysin hyvät arkikengät, niin ostin niitä heti 5 paria ;) Ei ole tarvinnut sen jälkeen käydä kenkäkaupoilla pariin vuoteen.

Vierailija
105/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä ostin kolmet samanlaiset lenkkarit alekorista. Köyhällä ja nirsolla ei ole varaa olla ostamatta löytäessään sopivaa edullisesti. Nyt on taas hyvä tilanne vuosiksi, ja on sen verran kenkiä, että on kastumisvaraakin. Kuljen pelkästään jalkaisin, ja välillä matkat ovat liian pitkiä käveltäväksi vedenpitävissä kengissä.

Vierailija
106/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa, ostin itseasiassa viidet kesäaleista.

Vierailija
107/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa, ostin itseasiassa viidet kesäaleista.

En lukenut kysmystä kunnolla ennen kuin vastasin. 

Sandaalit ostin tarpeeseen, muut kengät ostin kun itselleni todella hyvin sopiva malli oli alessa joten ostin eri väreissä. Kengät oli puoleen hintaan ja niin hyvät että maksan mukisematta täydenkin hinnan mutta nyt ei tarvitse.

Vierailija
108/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä jo paljon vuosia kulunut.

Vierailija
109/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostanut kenkäni joskus 15vuotta sitten.... eihän niillä oikein uskalla liikkua kuin pimeessä ettei kukaan nää ja toisesta kengästä kohta koko pohja irti.  Mutta kun rahaa ei ole tuon hintaisiin kenkiin...

Vierailija
110/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla new yourkerista niin paskat tennarit että jalkoihin sattuu kun niillä kävelee. 

Onko se kauppa Triplassa.

Vierailija
111/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tunnistaa ulkomaillakin kuluneista linttaan astutuista halpakengistä.

Vierailija
112/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä ostaa kalliitkin kengät, mitkä lopulta onkin ihan huonot.

Vierailija
113/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuussa kahdet. Tai siis ei molempia syyskuussa mutta kuukauden sisällä. Molemmissa ulkonäkö vaikutti myös mutta tarve ratkaisi toiset. Ostin siis uudet juoksukengät ja sitten uudet maiharit. Maiharit koska olivat niin hienot ja periaatteessa tarvitsin toiset kun edelliset olleet käytössä useamman vuoden. Mutta hieno väri ratkaisi. Juoksukenkiä tarvitsin oikeasti. Mutta molempia tulen käyttämään pitkään ja olivat edullisia niin ei mitään hömppäostoja täysin kuitenkaan. Ajattelen että jos on käyttöön tuleva ja tuo lisäksi iloa niin on sen väärti.

Minkä väriset? Mun tekisi mieli viininpunaisia tai keskisinisiä.

Ruskea on nyt se uusi musta. Eri ruskean sävyt,kaikessa pukeutumisessa.

Vierailija
114/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
115/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tunnistaa ulkomaillakin kuluneista linttaan astutuista halpakengistä.

No ei tunnista! 

T: ulkomailla asuva joka tunnistaa suomalaiset kasvojenpiirteistä ja marimekkokasseista.

Vierailija
116/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kenkäkaupoissa on vain halpismuovikenkiä tai rumia nahkakenkiä huonolla lestillä.

Vierailija
117/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kenkäkaupoissa on vain halpismuovikenkiä tai rumia nahkakenkiä huonolla lestillä.

Itse olen aina löytänyt nättejä nahkakenkiä suomalaisista kenkäkaupoista. Ehkäpä se kauneus tai rumuus on nyt ollut vain katsojan silmissä.

Vierailija
118/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin alkukeväästä ballerinat ja avokkaat. Ballerinat olivat tarpeeseen ja olin jo muutaman vuoden sopivia etsinyt. Avokkaat olivat turhuudet, enkä ole vielä niitä edes käyttänyt. Ne olivat oikeastaan yhtä mekkoa varten, sillä sattumalta löysin täydelliset kengät sen mekon kanssa. Kyseinen mekko on talvinen, joten en ole siksi päässyt avokkaita käyttämään. Yhteensä nämä kengät maksoivat ehkä jotain 300-350 euroa. Nyt toiveena ostaa nilkkurit. Edelliset olleet käytössä varmaan kymmenen vuotta jos ei kauemminkin, mutta nyt rikki niin, että ei voi enää korjata.