Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?

Vierailija
07.09.2025 |

Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?

Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyn lenkkariostoksilla. Nykyiset niin löysät, että nilkat muljahtelee jo. Viime viikolla tilasin työnantajan tiliin työkengät talveksi.

Vierailija
82/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ostin uudet työkengät, ku entiset alkoi hajota 😃

Vierailija
84/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain älyvapaa ostaa tuon hintaiset kengät.

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Njaah🤔

Tässä vaan 40+v iässä huomannut luinka esim.nahkakenkiin kannattaa satsata.

Ap

Ostin eilen uudet nahkakengät, 159€. Leveälestiset, jollaisia ei taida valmistaa kuin Sievi.

Nämä uudet Riekerit - on leveä lesti.

Vierailija
85/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä altrat, 150e, oli yllättävän heppoiset, kuluivat kesässä loppuun

Vierailija
86/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 kävin Korkkari37:n alennusmyynnissä ja ostin satasella kolmet kengät. Sen jälkeen olen saanut exältä lahjaksi yhdet korkosaappaat (olen 40+ joten terkkuja ekan sivun kommentoijalle, kyseiset kengät ovat pirun mukavat ja bonuksena hyvännäköiset), itse en ole ostanut kenkiä lainkaan.

Vierailija
87/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ostin uudet lenkkarit, kun vanhoista hajosi pohja.

Ja nyt alkusyksystä uudet kumisaappaat js vaelluskengät rikkoontuneiden tilalle.

Sellaisi arki-/työ -käyttöön tarkoitettuja "oikeita" kenkiä en ole ostanut ainakaan pariin vuoteen. Jonkinlaiset matalat loafer-tyyppiset pitäisi kyllä ostaa töissä pidettäviksi.

Vierailija
88/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla new yourkerista niin paskat tennarit että jalkoihin sattuu kun niillä kävelee. 

Oliko ale?

Vierailija
89/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain älyvapaa ostaa tuon hintaiset kengät.

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Vain älkyvapaa katsoo kengissä pelkstään hintaa.  Lähes kaikessa muussa voi ja kannattaa säästää paitsi kengissä.   Hyvänä kakkosena sängyn patja.

Aika moni katsoo hintaa pakosta. Moni ei saa mediaani 4000 euron palkkaa julkisella vaan joutuu lusimaan 590 euron työttömyyskorvauksellakin. Onneksi on kirppikset ettei tarvitse kaupasta ostaa muuten varmaan ostaisin marketista kengät.

Vierailija
90/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 t 4 vuotta sitten ostin kävelykengät, jotka ovat laatikossa ja käytetään hyvin vähän. Varsinaiset käyttökengät, lenkkarit lähestyvät 10v ikää. Muut kengät ovat vielä vanhempia ja vähällä käytöllä nekin.

Vierailija
91/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa siitä olla pari vuotta. Sellasen 200 ne aina maksaa (Pomarit, Sievit), mutta kestävät myös. Tarpeeseen nähden mulla on varmaan tuplamäärä, mutta vähän eri tyylisiä keskenään.

Vierailija
92/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin v 2004 alennusmyynnistä parit hyvät kengät. Sen jälkeen käytin niitä ja elämästä tuli tosi vaikeaa enkä ole enää kaupasta kenkiä ajatellutkaan ostaa, tai mitään muuta ellei ole ihan pakko.

Vierailija
93/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin SKECHERS Slip-Insit (119e) toukokuussa koska tarvitsin uudet hyvät kengät.

Vierailija
94/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen paljon ja nimenomaan jalkakäytäviä ja pyöräteitä pitkin ja tähän tarkoitukseen sopivat kengät ovat välttämättömyys ja tällaiset kengät kannattaa ostaa asiantuntijaliikkeestä ja kengistä joutuu myös maksamaan jonkun verran. Olen ostanut lukemattomia kenkiä, jotka eivät ole käytössä osoittautuneetkaam hyviksi edes lyhyellä kaupunkikävelyllä. Kaikki kenkämyyjät eivät valitettavasti ole asiantuntijoita. Viimeksi ostin Intersportista kävelyyn tarkoitetut lenkkarit joissa iskuvaimennus ja ovat olleet hintansa 150 euroa arvoiset.

Vierailija
95/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ostaa kirpparilta pari päivää sitten, mutta kun kattelin muuta välillä, joku oli jo vienyt kengät.

Hyi saakeli, jalkasienivaara. Se sieni taas on helkutin hankala hävittää ja altistaa helpommin esim. ruusulle, joka ei lähde pois muuten kuin antibioottitiputuksella.

Enempi huolettaa käytetyissä, kun muovautuneet edellisen jalkaan sopivaksi.  Helppo ne on desinfioida.

Vierailija
96/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen paljon ja nimenomaan jalkakäytäviä ja pyöräteitä pitkin ja tähän tarkoitukseen sopivat kengät ovat välttämättömyys ja tällaiset kengät kannattaa ostaa asiantuntijaliikkeestä ja kengistä joutuu myös maksamaan jonkun verran. Olen ostanut lukemattomia kenkiä, jotka eivät ole käytössä osoittautuneetkaam hyviksi edes lyhyellä kaupunkikävelyllä. Kaikki kenkämyyjät eivät valitettavasti ole asiantuntijoita. Viimeksi ostin Intersportista kävelyyn tarkoitetut lenkkarit joissa iskuvaimennus ja ovat olleet hintansa 150 euroa arvoiset.

Mitä hittoa mä lenkkeilen paljon ja halvat lenkkarit riittää hyvin. Onko paljon ylipainoa?

Vierailija
97/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisestä kenkäostoksesta on niin monta vuotta, etten voi sanoa milloin ne ostin. Uusimmat kenkäni lienee urheilukaupasta ostetut Haltin sandaalit. 

Ostan harvoin kenkiä, koska kenkäkaupoissa ei ole jalalle hyviä kenkiä. En halua vaivasenluita tai liikavarpaita. Tämän vuoksi ostan 37 numeroiseen jalkaani 38-40 numeroisia kenkiä, jotta varpailla olisi tarpeeksi tilaa myös leveyssuunnassa.

Näen usein kertavilkaisulla, ettei kenkäkaupan isossakaan valikoimassa ole minun jalkaani sopivia kenkiä. Milloinkohan kenkävalmistajat hoksaavat että ihmisen terve jalkaterä on leveimmillään varpaiden kohdalta? 

Vierailija
98/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kesäkuussa ostin uudet lenkkarit, 149 euroa. Tosi hyvät, käytän päivittäin.

Vierailija
99/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin marraskuussa 2024 nastakengät, Pomarit, maksoi jotain 200 euroa. Niillä kuljin viime talven jäisillä kaduilla.

Vierailija
100/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään kenkien suhteen ostolakossa, kun niitä on varastossa vuosiksi eteenpäin. Tosin puoliso osti minulle lenkkarit keväällä, että kävelyreissut olisivat kevyempiä. Ihan nappiostos. Omistan hintavia merkkikenkiä, mutta en ole koskaan maksanut niistä täyttä hintaa. Haluan myös, että kengät kestävät. Viimeksi korjautin 10 vuotta vanhat Adidaksen kaupunkikengät suutarilla kun nahkaan tuli reikä. Seuraavaksi menossa suutarille 20 vuotta vanhat Martensit  pohjan vahvistukseen.