Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?

Vierailija
07.09.2025 |

Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?

Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat nilkkurini jota käytän syksystä alkukesään, joka vuosi, tulivat 8 vuoden jälkeen tiensä päähän, maksoivat 50 euroa ja ostin samanlaiset nyt alkusyksystä tilalle.

Juoksukengät ostan kerran vuodessa kun kuluvat puhki 

Vierailija
162/177 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten kävelykengät Haloselta, Vagabond-merkkiset. Olin etsinyt juuri sellaisia ja olivat vielä kantistarjouksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskengät Cittarin alesta kesäkuussa 13 euroa. Jos nilkkurit lasketaan kengiksi, joka sään nilkkurit viime keväänä viisikymppiä. En ole niitä vielä pitänyt kertaakaan. 

Vierailija
164/177 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muita mikä vuosi se oli

Vierailija
165/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain älyvapaa ostaa tuon hintaiset kengät.

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Njaah🤔

Tässä vaan 40+v iässä huomannut luinka esim.nahkakenkiin kannattaa satsata.

Ap

Ei, vaan juuri tuossa iässä luovutaan nahkakengistä ja korkosaappaista ja siirrytään mukaviin kenkiin.

Nahkakenkiä on myös eriaisia. Minulla useammat nahkaa ja mokkanahkaa olevat kävelykengät / tennarit. Merkkeinä Tamaris, Legero, Lacoste, Pomar. Kestävät hyvin, kun muistaa hoitaa ja nämä ovat kyllä nin mukavia jalassa! Osa näistä myös gore-tex kalvollisia ja voi käyttää säällä kuin säällä. Kävelen työmatkat, joten kenkiä pitää olla useampi, että ne saa myös lepopäiviä ja kestävät näin myös kauemmin. Osan olen ostanut käytettynä torista ja slti itselläni ollut jo useamman vuoden käytössä.

Vierailija
166/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kenkät suomessa niin YLI HINNOITELTU että haen tilaan virosta tai temusta. voi voi ei mitään selitystä muka suomalaista erittäin ala arvoista tekoa. voi voi kaupustelu tilankin vuokra  pitäisi näköjään ensimmäisen asiakkaan huijauksella maksattaa jopa tori kaupustelijat pitävät kauppoja korkeampia hintoja  muka korkeasta suomalaisesta laadusta. PITÄKÄÄ YLIHINTAISET KENKÄNNE.

Itse ostan paljon kenkiä käytettynä. Hyvälaatuisia ja vähän käytettyjä löytyy paljon, ostan mielummin hyvälaatuiset kengät käytettynä, kuin huonolaatuiset Temusta samalla hinnalla.

Vierailija
167/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta muutamat kesäsandaalit pari vuotta sitten. Talvikengät ostin joskus 6 vuotta sitten, Sievin kengän kahdet punaiset nilkkurit alesta. 

Vierailija
168/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostanut kenkäni joskus 15vuotta sitten.... eihän niillä oikein uskalla liikkua kuin pimeessä ettei kukaan nää ja toisesta kengästä kohta koko pohja irti.  Mutta kun rahaa ei ole tuon hintaisiin kenkiin...

Nyt monella rahat tiukilla, mutta huonoilla risoilla kengillä on ikävä kävellä. Käytettynä kannattaa katsoa kenkiä. Niitä löytää hyväkuntoisia ja laadukkaita edullisesti.

Vierailija
169/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa viikolla tilasin useammat sovitettavaksi. Tykkään erilaisista kengistä ja mulla on 20-30 paria erilaisia kenkiä eri kausille kaapeissa ja varastossa. Myyn pois torissa ylimääräisiä mitä ei enää tule käytettyä, usein ovat vielä ihan hyvässä kunnossa, kestävät paremmin kun ei joka päivä pidä samoja. 

Mulla myös varmaan parikymmentä paria erilaisia kenkiä. Tässä kaikki talvikengistä kesäkenkiin. Sisältäen kunpparit ja juhlakengät. Kyllä niitä vain tarvitsee, kun neljä vuodenaikaa. Ostan paljon käytettynä ja jos joitain ei tuleekaan käytettyä niin lahjoitan SPR konttiin. Toki hyväkuntoisina.

Vierailija
170/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vuosi sitten ostin alennusmyynnistä paljasjalkakengät työkengiksi. Oli hyvä ostos, jalat eivät enää kipeydy kuten edellisissä kengissäni.

Olen nyt pari vuotta käyttänyt työkenkinä paljasjalkakenkiä ja muita en enää käytä. Ihan parhaat, kun koko päivä pitää olla liikkeessä. Muihin tarkoitukseen en kyseisiä kenkiä käytä vaan on käytössä perus tennareita ja kävelykenkiä. 

Vierailija
171/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut kaiken ylimääräisen kulutuksen tämän hallituksen vuoksi. Kaikki ylimääräiset roposet menevät säästöön. Kaikki vaatteeni käytän loppuun. Ostan vain aivan pakolliset, nekin ulkomaisista verkkokaupoista.

Hyvä että vaatteet käytetään loppuun, mutta ei ehkä mieleistä kulkea ihan kulahtaneissa ja reikäisissä vaatteissa. Kannattaa ostaa käytettynä, löytää halvalla siistiä päällepantavaa. En tilaa itse mitään ulkomaisista verkkokaupoista.  

Vierailija
172/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuussa ostin Reebokin lenkkarit. Tarkoitus oli kesällä ostaa uudet espadrillot, mutta en löytänyt sopivia. Alkaa kaikki kengät hajota, niin vähän väliä pitää ostaa uusia. Seuraavaksi gore-texit.

Ostin viimekuussa käytetyt gore-tex kävelykengät torista. Uudenveroiset. Olen käyttänyt nyt sadesäällä ja erittäin hyvät jalkaan eikä vesi ole mennyt läpi. Maksoin 20 euroa ja merkki Legero. Todella tyytyväinen ostoksen.

Vierailija
173/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerit ostin juuri talveksi.

Vierailija
174/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkiset kengät olette hyväksi ja kestäviksi todenneet? Onko jokin luotto kenkämerkki?

Vierailija
175/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkiset kengät olette hyväksi ja kestäviksi todenneet? Onko jokin luotto kenkämerkki?

Tamaris ja Legero kestävät ja on hyvät jalassa.

Vierailija
176/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacoste nahkaiset kävelykengät

Vierailija
177/177 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimetalvena ostin Pomar huopakengät. Käytin näitä koko talven, olivat kyllä hyvät ja lämpimät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän