Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?

Vierailija
07.09.2025 |

Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?

Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaellus- (trailrunner) ja kävely/juoksulenkkaria menee kyllä lähes vuosittain kun joka viikko tulee se 100k askelta. Lisäksi ostan yleensä aina joka toinen vuosi kesän alussa kivemman näköiset mutta ei kalliit sandaalit joiden mokkapohja kyllä menee sellaiseksi kahden kesän hikoilussa että voi sitten laittaa pois. 

Nyt ostin Lemon jellyn sadenilkkurit jotka on kyllä hintavat sadekengiksi, mutta tekevät sen verran hyvää laatua että taas kelpaa mennä ja voin edelliset laittaa vaikka mökkikäyttöön.

Vierailija
62/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kengät viimeksi 2 vuotta sitten..

Ale laseista ostin kesä kengät jota olen nyt käyttänyt..

Lisäksi sain ilmaiseksi työkeengät joita olen käyttänyt talvella yleiskenkinä jotka on hyvät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain älyvapaa ostaa tuon hintaiset kengät.

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Vain älkyvapaa katsoo kengissä pelkstään hintaa.  Lähes kaikessa muussa voi ja kannattaa säästää paitsi kengissä.   Hyvänä kakkosena sängyn patja.

Vierailija
64/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain älyvapaa ostaa tuon hintaiset kengät.

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Njaah🤔

Tässä vaan 40+v iässä huomannut luinka esim.nahkakenkiin kannattaa satsata.

Ap

Ei, vaan juuri tuossa iässä luovutaan nahkakengistä ja korkosaappaista ja siirrytään mukaviin kenkiin.

Miksi nahkakengät eivät olisi mukavat? Nehän muovautuu jalkaan käytön myötä toisin kuin tekonahka tai muu keinomateriaali. 

Vierailija
65/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta sitten ostin uudet tukkisaappaat. Muuten yhdet kävelykengät panin roskikseen, ikää oli jotain 40 vuotta. Nykyisin ei voi olla edes niin vanhoja kenkiä, koska pohjat hajoavat ihan itsekseen. Econ skandaalista lähti pohjat palasina eli vanhoissa vara parempi. Huoltamalla saa kengät kestämään  vuosia.

Ecco kenkien laadusta on jäljellä enää muisto vain, kallis hinta vaan jäänyt .

Vierailija
66/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin tokmannilta kahdet bugatin kävelykengät. Oli puoleen hintaan 49 euroa ja sitä sai vielä 30 % lisäalen, lopullinen hinta 34,30 euroa.

Ostan silloin kun on halvalla. Yhdet talviturvakengät tarvitsisin, kengän malli ja koko on valittu, mutta ostan ne kun hinta netissä on kohdillaan.

Vierailija
67/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta sitten ostin uudet talvikengät. Huomasin, että entisiin oli tullut reikä, kun aina oli loskakelillä sukka märkä. Ostan vain tarpeeseen.

Vierailija
68/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Dr Martensin kenkiä ja ne maksaa. Ostan kys merkin kengät aina, kun silmiini osuu mieleiset.

Vierailija
69/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta sitten ostin uudet tukkisaappaat. Muuten yhdet kävelykengät panin roskikseen, ikää oli jotain 40 vuotta. Nykyisin ei voi olla edes niin vanhoja kenkiä, koska pohjat hajoavat ihan itsekseen. Econ skandaalista lähti pohjat palasina eli vanhoissa vara parempi. Huoltamalla saa kengät kestämään  vuosia.

Ecco kenkien laadusta on jäljellä enää muisto vain, kallis hinta vaan jäänyt .

Eccocin taitaa olla tässä uudessa kengänpohjavillityksessä mukana, tulkitaan EU:n määräyksiä oman pään mukaan eli enemmän voittoa itselle -systeemillä.

Vierailija
70/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tennarit, kun halvalla sain ja istui jalkoihini. En muista ajankohtaa milloin ostin, mutta tänä vuonna. Ollut kovassa käytössä.

Viime vuonna ostin vähän päälle satasen lenkkarit. Ne ovat erittäin hyvät ja tukevat jalkaa. Tennareihin en luota, jos kyse on pidemmästä kävely/pyöräilymatkasta.

Vierailija
71/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Vanseista, mutta en ole mistään löytänyt sellaisia kuin loppuunkulunut pari oli. Ostin sitten Prismasta kesällä Skechersit, jotka ovat vähän samantapaisia.

Vierailija
72/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit v2000 

Vierailija
73/118 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2002 tai 2003. Maksoivat 50€. Sekä vuonna 2020. Maksoivat 10€.

Vierailija
74/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä. Sandaalit ja muutamat lenkkarit eri käyttötarkoituksiin (juoksuun, vapaa-aikaan, koiran lenkitykseen). 

Vierailija
75/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ostin uudet salikengät. Vanhat oli varmaan 15 vuotta vanhat jo ja alkoivat repeillä.

Vierailija
76/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa ostin Reebokin lenkkarit. Tarkoitus oli kesällä ostaa uudet espadrillot, mutta en löytänyt sopivia. Alkaa kaikki kengät hajota, niin vähän väliä pitää ostaa uusia. Seuraavaksi gore-texit.

Vierailija
77/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt elokuussa, olivat kivan näköiset ja edulliset, mukavat jaloissa.  Kun säästää vaatteissa, on varaa.  

Vierailija
78/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä 2025, tarpeeseen tietenkin.

Vierailija
79/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä. Hokan lenkkarit 160€.

Vierailija
80/118 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kesällä uudet sneakerit, koska piti saada häihin jotain vanhoja raatoja parempaa. Juhlakengille minulla ei ole tarvetta, joten uudet ja siistit normikengät saivat kelvata. Nyt ne on kaapissa odottamassa, että nämä vanhat lahoavat lopullisesti.