Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ostit itsellesi viimeksi kengät?

Vierailija
07.09.2025 |

Tuliko tarpeeseen vai ostitko kenties siksi, että ihastuit niihin niin kovasti?

Itse pähkäilen eräiden nahkaisten syyskenkien takia, hintaa olisi n.170€. En tarvitsisi niitä, mutta kys merkki tuttu ja kenkien ulkonäkö ym "iski halolla"...

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kaiken ylimääräisen kulutuksen tämän hallituksen vuoksi. Kaikki ylimääräiset roposet menevät säästöön. Kaikki vaatteeni käytän loppuun. Ostan vain aivan pakolliset, nekin ulkomaisista verkkokaupoista.

Vierailija
42/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukesästä sekä uudet tennarit että paljasjalkakengät, kun entiset oli jo kävelty tiensä päähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain älyvapaa ostaa tuon hintaiset kengät.

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Njaah🤔

Tässä vaan 40+v iässä huomannut luinka esim.nahkakenkiin kannattaa satsata.

Ap

Ostin eilen uudet nahkakengät, 159€. Leveälestiset, jollaisia ei taida valmistaa kuin Sievi.

Vierailija
44/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten ostin uudet tukkisaappaat. Muuten yhdet kävelykengät panin roskikseen, ikää oli jotain 40 vuotta. Nykyisin ei voi olla edes niin vanhoja kenkiä, koska pohjat hajoavat ihan itsekseen. Econ skandaalista lähti pohjat palasina eli vanhoissa vara parempi. Huoltamalla saa kengät kestämään  vuosia.

Vierailija
45/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin ostanut Suomesta mitään vaatteita/kenkiä. Ostan ne aika ulkomailta kun käyn siellä. Hinta laatusuhde on parempi ja on hyvä ettei rahani mene Suomeen

Vierailija
46/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin syyskengät sadeaikaa varten, 30% alesta. Jäi reilusti alle satasen. Muuta vastaavia minulla ei ollut, jalat olisivat kastuneet.

Njaah🤔

Ap

Ostin eilen uudet nahkakengät, 159€. Leveälestiset, jollaisia ei taida valmistaa kuin Sievi.

Kyllä leveälestieiä kenkiä valmistaa mm. monet saksalaiset merkit - mutta niitä ei tuoda Suomeen, joten monia niistä malleist saa vain nettikaupoista. Toisaaltw myös kenkäkaupoista saa kylä kaiken laista, kunhan kysyy myyjältä.

Vierailija
47/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten.. tatten uudet

Vierailija
48/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ne kengät, AP. Kerran täällä vain eletään.

Vierailija
49/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ex tempore ostos Design Market -tapahtumasta. 150€ olivat alessa. Ensi kesää ja tulevaa lomaa varten.

Vierailija
50/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla ja just tuollaiset joille ei ihan välttämättä ole käyttöä aivan justiinsa, mutta tiedän jo nyt varmaan 10 erilaista asua joihin ne käy täydellisesti. Olin ihastellut kenkiä jo aiemmin ja nyt ne oli alessa.

Sen sijaan sitä en edes muista milloin ostin kengät ennen tätä paria, mutta joskus ennen koronapandemiaa se oli. Silloin tuli hankittua jossain maniassa sellainen määrä lenkkareitakin, että edelleen on yksi pari laatikossa ihan käyttämättöminä mutta tänä syksynä nekin pääsee käyttöön. Se on näemmä max vuosi ja lenkkarit joutaa roskiin. Ihan sama onko ne halvat vaiko kalliit.

Vierailija
51/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et joudu konkurssiin ja kurjuuteen seuraavaksi kuukaudeksi niin osta ne kengät. Tuollaiset ihanuudet on yleensä niin mieleiset että jälkeenpäin harmittaa ihan hitokseen ettei niitä ostanut eikä vastaavia enää löydä mistään. Pahimmassa tapauksessa ostaa sitten jotkut vähän sinnepäin olevat korvikkeet eli siinä vasta meneekin rahat hukkaan. 

Vierailija
52/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah🤔

Ap

Ei, vaan juuri tuossa iässä luovutaan nahkakengistä ja korkosaappaista ja siirrytään mukaviin kenkiin

Miksi ihmeessä? Korkeita korkoja en käytä, mutta miksi ihmeessä ei voisi käyttää nahkakenkiä, kysyy 69-vuotias..

Vierailija
53/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten ostin loaferit.

Nyt tarvitsisin ehkä uudet talvikengät, ja yllättäen huomasin, etten yhtäkkiä mahdukaan avokkaisiini, on vissin jalka levinnyt, harmi, en ole käyttänyt niitä paljoakaan. Pitää muistaa hankkia uudet, että on sitten jos on tarvetta.

Vierailija
54/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah🤔

Ap

Tää on mun mantra kans: kannattaa satsata laadukkaisiin kenkiin ja rintaliiveihin sekä laukkuun/reppuun. Ne kestävät sitten kulutusta. Ja ovat ergonomisia, ei tule haittoja selkään, jalkohin yms.

Vierailija
55/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah🤔

Ap

Muista käyttää niitä paljon ja käyttää myös välillä varastointiaikana. Sievi on mukana tässä nykyajan kengänpohjahullutuksessa, missä pohjat alkavat murentua silloin, kun niitä ei käytetä. Meilläkin meni yhdet nahkaiset Sievit roskiin, siippa kokeili niitä heti ne ostettuaan mutta ajatteli ottaa ne käyttöön vasta seuraavana syksykautena puolen vuoden kuluttua. Otti ne sieltä hyllyköstä ja huomasi, että pohjat ihan silppuna.

Vierailija
56/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä vain kahdet kengät käytössä: lenkkarit kesäkautta varten ja talvisaappaat. 

Ostin viime kesänä lenkkarit n. 140 eurolla. 

Tänä kesänä katselin että myynnissä oli sellaisia slip-in kenkiä. Kaupassa olivat vaan aika kalliita. Ostin sitten 7 eurolla sellaiset joustavat kengännauhat ja laitoin noihin viime vuoden lenkkareihin, siinä hyvät slip-init mulle.

Vierailija
57/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista parhaimmat ja mieleisimmät kengät ovat nykyään saatavilla vain nettikaupoista. Ei vaan viitsi tilata, jos joutuu palauttelemaan, työlästä. Kaupoissa aivan surkeat valikoimat, mutta jos mieleiset sattuu kohdalle, niin oma koko on jo mennyt. Hinnalla ei väliä. 

Muutenkin nuo nettikaupat alkaa olla jo menneen talven lumia samaan tapaan kuin blogit. Aika aikaansa kutakin. Itsekään en enää jaksa tilata mitään vaan ostan ns kivijalkakaupasta jotta voin sovittaa heti ja pääsen jyvälle tuotteen matskusta ja muutenkin sen laadusta. 

Ja mitä en tuollaisista kaupoista löydä niin sitten olen ilman.

Vierailija
58/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni paljasjalkakengät töihin kesäkuussa. Oli hyvä ostos ja tuli tarpeeseen.

Vierailija
59/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin Nike Zoom Fly 6 lenkkikengät. Sitten ostin Icebug Spirit 9 suunnistuskengät. Arkikäyttöön olen hankkinut Comon Projects Track lenkkarit. 

Vierailija
60/86 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah🤔

Ap

Muutama pari on Trickers ja Sanders nahkakenkiä talvi- ja kesäkäyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän