Mikä siinä on että niitä piskejä ei voi pitää kiinni yleisellä lenkkipolulla?
Tänäänkin iso saksanpaimen koira juoksee haukkuen kohti kun olin juoksulenkillä niin että meinasin saada paskahalvauksen,no onneksi ei purrut tai mitään.Omistaja ei edes pahoitellut tuota välikohtausta mitenkään.
Kommentit (169)
Oon samaa mieltä. Mulla on itsellänikin koira ja se on aina kiinni kun ollaan yleisellä paikalla, lenkkipuluilla jne jne. Ärsyttää kun täälläpäin asuu yksi mies jolla on joku sakumix joka ei tottele sitä miestä sitten yhtään ja silti päästää sen juoksentelemaan vapaana julkisissa ulkoilupaikoissa. Kerran käynyt melkein omaan koiraani kiinni.
Metsästyskoirat vatuttaa myös, niitäkin pyörii pihapiirissä toisinaan. Juujuu ne saa olla irti kun ne metsästää ja niitä koulutetaan ja niinpoispäin mutta muistaakseni niilläkin on joku aikaraja (olisko ollu puolituntia tai tunti) jonka ne saa huinia sellaisessa paikassa jossa ei saisi, ja sen jälkeen ne on siellä lain mukaan luvatta. Kiva yrittää saada ajettua vierasta koiraa pois omasta pihasta kun se meinaa tunkeutua kanitarhaan jossa lapsen lemmikkikanit ulkoilee.
Metsästäjä tulee ku lystää ja ei edes anteeksi pyydä.
Yleensä hihnan päässä joka vapettava hupparihemmo jonka mielestä on vaan hauskaa, kun irti juokseva bullterrieri tms pelottaa ihmisiä. Toivottavasti on itse se, jolta repeää Adidakset, kun sressaantunut koira pimahtaa ja ajautuu taistelumoodiin. Bullterrieri ei edes irrota otettaan käskyttämällä.
Myös suosituilla luontopoluilla tulee pitää kytkettyinä. Irtokoirista ei lähtökohtaisesti ole iloa kenellekään muulle polun käyttäjälle eikä luonnoneläimille. Ainoastaan omistajaa ilahduttaa puskissa rymyävä koiransa.
Pahin mitä itselle on sattunut irtokoirasta on hevosen perään juoksemaan lähtenyt hurtta, kun olin metsälenkillä ratsain. Hevoselta murtui siinä ajojahdissa kavioluusta pala, joka onneksi saatiin leikkauksella hoidetuksi. Koiran omistaja tietenkin viskasi piskinsä autoon ja livisti tiehensä kyselemättä sattuiko mitään.
Nykyään on onneksi älypuhelin niin saa tolvanat kuvatuksi vastaisuuden varalle.
Erikoislihapullat ovat vastareaktio.
Vika on ennenkaikkea koiranomistajissa kuin koirissa. Suurin osa ensin mainituista arseesta. Ja käytöstavattomat, ryntäilevät, vihaiset puremisella uhkailevat murret voisi viedä Santikseen sotilaspoliisin koulutusmateriaaliksi )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti on koira purrut minua lenkkipolulla. Molemmat "kiinni" pitkässä fleksissä.
Jos koiranomistajilta kysytään, niin et ole vain osannut ohittaa koiraa oikein - ehkä olet katsonut sitä koiran uhkaavaksi kokemalla tavalla, ohittanut väärältä puolelta tai liikkunut väärällä vauhdilla.
No, onneksi päästään kohta taas puhumaan ilotulitteiden kieltämisestä koska koirat pelkäävät niitä.
Kummasti näitä kusipäitä puree koira joka ilta vittuu miten naurettava pelle olet.
Laitahan korkki kiinni. Kuntouttava työtoimintasi jatkuu huomenna, vai potkaistiinko sinut taas sieltä pihalle?
Koirien omistajat ovat itseään täynnä olevia kus i päitä. Eivät noudata mitään yhteiskunnan sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä. Mulla on itsellänikin koira ja se on aina kiinni kun ollaan yleisellä paikalla, lenkkipuluilla jne jne. Ärsyttää kun täälläpäin asuu yksi mies jolla on joku sakumix joka ei tottele sitä miestä sitten yhtään ja silti päästää sen juoksentelemaan vapaana julkisissa ulkoilupaikoissa. Kerran käynyt melkein omaan koiraani kiinni.
Metsästyskoirat vatuttaa myös, niitäkin pyörii pihapiirissä toisinaan. Juujuu ne saa olla irti kun ne metsästää ja niitä koulutetaan ja niinpoispäin mutta muistaakseni niilläkin on joku aikaraja (olisko ollu puolituntia tai tunti) jonka ne saa huinia sellaisessa paikassa jossa ei saisi, ja sen jälkeen ne on siellä lain mukaan luvatta. Kiva yrittää saada ajettua vierasta koiraa pois omasta pihasta kun se meinaa tunkeutua kanitarhaan jossa lapsen lemmikkikanit ulkoilee.
Metsästäjä tulee ku lystää ja ei edes anteeksi pyydä.
Poliisille ilmoitus. Sakumix on kohta kiinni tai viranomaisten hallussa.
Mun mielestä hurjimpia näkyjä on nainen ison koiran kanssa tai jopa useamman ison koiran. Kun iso koira lähtee vetämään niin siinä nainen ei voi muuta kuin päästää narusta irti tai raahautua perässä. Tavallinen nainen ei isoa koiraa saa pidettyä paikallaan. Raavaalla miehelläkin on täysi työ pitää iso koira aloillaan ja silloinkin koira yleensä pääsee irti.
Vierailija kirjoitti:
Kannan aina lenkillä asetta mukana koirien ja roadmanejen varalta sen jälkeen kun ryöstäjät puukotti lenkkeilijämiehen näillä nurkilla. Suosittelen tätä ehdottomasti kaikille.
Muistakaa että koira on lain edessä esine, sen lopettaminen tilanteessa jossa koira uhkaa ihmistä tai toista koiraa ei ole rangaistavaa.
korvausvelvollisuus säilyy silti kun tuhoat toisen esineen, ei silleen että vapaana hilluvia koiria puolustelen, mutta en kehottaisi myöskään mihinkään kilpavarusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te valitatte? Harvoin koira ihmistä puree, ja vaikka purisikin niin Suomessa voi luottaa siihen, että siitä ei saa vesikauhua.
Mitähän helvetin mömmöjä olet tas vetänyt? Vaikka koiran puremasta ei tulisikaan mitään tautia niin puremakohtaan tulee suurella todennäköisyydellä jokin elinikäinen vamma. Riippuen tietnkin paljon siitä miten koira puree.
Toisessa ääripäässä ovat ne koiranomistajat, jotka käyttävät fleksiä, mutta kävelevät itse kävelytien toisella laidalla ja antavat koiran kulkea toisella laidalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannan aina lenkillä asetta mukana koirien ja roadmanejen varalta sen jälkeen kun ryöstäjät puukotti lenkkeilijämiehen näillä nurkilla. Suosittelen tätä ehdottomasti kaikille.
Muistakaa että koira on lain edessä esine, sen lopettaminen tilanteessa jossa koira uhkaa ihmistä tai toista koiraa ei ole rangaistavaa.
korvausvelvollisuus säilyy silti kun tuhoat toisen esineen, ei silleen että vapaana hilluvia koiria puolustelen, mutta en kehottaisi myöskään mihinkään kilpavarusteluun.
onneksi olen poromiäs. meillä on oikeus ampua irtipäässeet oman omaisuuden suojelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koirien omistajat ovat itseään täynnä olevia kus i päitä. Eivät noudata mitään yhteiskunnan sääntöjä.
Voin allekirjoittaa tämän.
t. koiranomistaja
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ääripäässä ovat ne koiranomistajat, jotka käyttävät fleksiä, mutta kävelevät itse kävelytien toisella laidalla ja antavat koiran kulkea toisella laidalla.
näissä tapauksissa vaihdan koiranomistajan puolelle tietä, kiihdytän vauhtia ja kohti. Hyvin alkaa älämölö kun pallomahan katse nousee ruudulta ja säikky säikähtää.
Ota kuva ja tee esu. Koirat pitää olla hihnassa asutusalueella (laki). Jos tämä ei omistajalle sovi, koira sijoitukseen tai piikille.
Siellä olisi liian helppo kulkea, siksi pitää olla monta metriä flexiä ristiin rastiin tien poikki ja kun tulet siihen esim pyörällä saat v...sia katseita kun tulet häiritsemään lenkkelyä ehkä saatesanojen kera. Eli sinä pyöräilijä olet syyllinen🤣
Espoossa vastaantuleva vapaana oleva saksanpaimenkoira iski mua pohkeeseen, tuli kymmenen tikkiä.
Omistajalta joka käveli perässä, pääsi suomalainen anteeksipyyntö, hän sanoi vain
"OHO!"
ja jatkoi matkaansa koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kusipäällä on pelko tilat kovia taas.
Olin kerran lenkillä pururadalla ja edelläni käveli tuntematon nainen. Vastaan tuli mies koiran kanssa,joku sekarotuinen suurikokoinen löysässä hihnassa ja tämä koira hyppäsi päin naista joka alkoi kirkua täysin keuhkoin. Koira alkoi haukkua hulluna ja hyppiä hihnassa niin,että mies lähes kaatui. Minäkin säikähdin ja huudahdin että "Pidä sitä kiinni!" johon mies vaan raivosi "mitä helvettiä huudatte siinä?! Se säikähti!"
Teki mieli täräyttää tyyppiä jollakin.