Mikä siinä on että niitä piskejä ei voi pitää kiinni yleisellä lenkkipolulla?
Tänäänkin iso saksanpaimen koira juoksee haukkuen kohti kun olin juoksulenkillä niin että meinasin saada paskahalvauksen,no onneksi ei purrut tai mitään.Omistaja ei edes pahoitellut tuota välikohtausta mitenkään.
Kommentit (169)
Viimeviikolla puri 6 kertaa koira ainoastaan maanantaina ei purrut.
naapurin koira varasti mun auton.
Ei tuo sinun vähättely poista sitä tosiasiaa, että on ihmisiä, joita ventovieras koira on oikeasti purrut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo sinun vähättely poista sitä tosiasiaa, että on ihmisiä, joita ventovieras koira on oikeasti purrut.
Kävin kaupassa kaks koiraa puri matkalla ja kolmas pani perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnipitoaika on päättynyt, keväällä taas.
Se ei tarkoita, että saa pitää vapaana. Taajamissa oltava kytkettyinä aina. Vain koirapuistot tms. saa olla vapaana. Maanomistajan luvalla metsässä tms.
Vierailija kirjoitti:
Kissat saa juosta vapaana joten toden totta annan myös koirani juosta vapaana, koirat ei kuulu hihnaan sen enempää kuin kissat sisätiloihin 24/7
Ota Urpo selvää laista! Koiranomistajien EI ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapas tästä faktaa eikä mutuilua:
https://www.kennelliitto.fi/koiran-omistaminen/vastuullinen-koiranomist…
Osaakohan nää idiootit lukea? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitä te valitatte? Harvoin koira ihmistä puree, ja vaikka purisikin niin Suomessa voi luottaa siihen, että siitä ei saa vesikauhua.
Harvoin koiranomistaja turpaansa saa. Ja jos saakin, niin harvoin hampaita menettää. Mitä säkään sitten enää siitä valitat?
Yritti rakki puremaan tulla, pidän pampukkaa leikkikaluna mukana lenkillä.Ei pure rakki enään
Vierailija kirjoitti:
Koirani on noutaja. Se lähinnä heiluttaa sinulle häntää. Pidän sitä vapaana. En saisi, tiedän. Tähän mennessä on mennyt ilman ongelmia. Kyse on vuosista. Miksi pidän sitä vapaana? No koska se nauttii siitä ja ansaitsee sen. Näillä mennään jatkossakin.
Minäminäminäminäminäminäminä ja mun koira.
Vierailija kirjoitti:
Koiria on muutenkin Suomessa ihan liikaa.
Koirat on vapaina vaarallisia, ja muutenkin perceectä.
Vierailija kirjoitti:
Yritti rakki puremaan tulla, pidän pampukkaa leikkikaluna mukana lenkillä.Ei pure rakki enään
onko se nyt sinun perseessä?
tykkäätkö kokeilla pamppua peppuun?
Vierailija kirjoitti:
Kissat saa juosta vapaana joten toden totta annan myös koirani juosta vapaana, koirat ei kuulu hihnaan sen enempää kuin kissat sisätiloihin 24/7
Siinä on sellaanen pikkunen ero et kissat harvemmin on tappaneet lapsia. Saati raadelleet vanhempia juoksijoita. Oletko hieman ...no, höppänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on sellaanen pikkunen ero et kissat harvemmin on tappaneet lapsia. Saati raadelleet vanhempia juoksijoita. Oletko hieman ...no, höppänä?
Ei koiratkaan tapa kun tollaisia kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiria on muutenkin Suomessa ihan liikaa.
Koirat on vapaina vaarallisia, ja muutenkin perceectä.
Annatko persettä?
Vierailija kirjoitti:
Myös suosituilla luontopoluilla tulee pitää kytkettyinä. Irtokoirista ei lähtökohtaisesti ole iloa kenellekään muulle polun käyttäjälle eikä luonnoneläimille. Ainoastaan omistajaa ilahduttaa puskissa rymyävä koiransa.
Pahin mitä itselle on sattunut irtokoirasta on hevosen perään juoksemaan lähtenyt hurtta, kun olin metsälenkillä ratsain. Hevoselta murtui siinä ajojahdissa kavioluusta pala, joka onneksi saatiin leikkauksella hoidetuksi. Koiran omistaja tietenkin viskasi piskinsä autoon ja livisti tiehensä kyselemättä sattuiko mitään.
Nykyään on onneksi älypuhelin niin saa tolvanat kuvatuksi vastaisuuden varalle.
Meillä kävi vastaavasti niin, että kun koira ryntäsi hevosen jalkoihin haukkuen ja muristen, hevonen (rohkea ori) puolustautui ja potkaisi koiraa, joka sai sitten kunnon tällin. Omistaja huusi kuin rantapiru. Huomautin, että on yksityisalueella ja on kiinnipitoaika. Jatkoi uhkailua ja solvauksia. Ilmoitin, että soitan poliisille. Äijä lähti pois koiraa kantaen kohti tietä, minne oli parkkeerannut auton. Hevonen ei loukkaantunut. Vitutti.
Vierailija kirjoitti:
Terävä kävelysauva on hyödyllinen eikä muutenkaan kannata kulkea ilman puolustusvälinettä missään nykyään. Ensin piskistä ilmat pihalle ja sen jälkeen käsitellään piskin omistaja.
Joku hullu uhkaili minua ja (kiinni olevaa) koiraani sauvalla. Jumalauta että lähti nopeasti kun sanoin että päästän koiran pian irti jos ei lopeta :Dd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös suosituilla luontopoluilla tulee pitää kytkettyinä. Irtokoirista ei lähtökohtaisesti ole iloa kenellekään muulle polun käyttäjälle eikä luonnoneläimille. Ainoastaan omistajaa ilahduttaa puskissa rymyävä koiransa.
Pahin mitä itselle on sattunut irtokoirasta on hevosen perään juoksemaan lähtenyt hurtta, kun olin metsälenkillä ratsain. Hevoselta murtui siinä ajojahdissa kavioluusta pala, joka onneksi saatiin leikkauksella hoidetuksi. Koiran omistaja tietenkin viskasi piskinsä autoon ja livisti tiehensä kyselemättä sattuiko mitään.
Nykyään on onneksi älypuhelin niin saa tolvanat kuvatuksi vastaisuuden varalle.
Meillä kävi vastaavasti niin, että kun koira ryntäsi hevosen jalkoihin haukkuen ja muristen, hevonen (rohkea ori) puolustautui ja potkaisi koiraa, joka sai sitten kunnon tällin. Omistaja huusi kuin rantapiru. Huomautin, että on yksityisal
On ne kyllä tyhmiä kuspäitä nuo koiran irtipitäjät. Harmi, ettei hevonen käynyt potkaisemassa omistajaakin.
Lenkkeile jossain muualla kuin mun omistamassa metsässä, kiitos. Täällä koirat on irti just niin paljon kuin haluan.
jep .mua on purru jo kolme koiraa tänään.varuillaan pitää olla jatkuvasti.