Mikä siinä on että niitä piskejä ei voi pitää kiinni yleisellä lenkkipolulla?
Tänäänkin iso saksanpaimen koira juoksee haukkuen kohti kun olin juoksulenkillä niin että meinasin saada paskahalvauksen,no onneksi ei purrut tai mitään.Omistaja ei edes pahoitellut tuota välikohtausta mitenkään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terävä kävelysauva on hyödyllinen eikä muutenkaan kannata kulkea ilman puolustusvälinettä missään nykyään. Ensin piskistä ilmat pihalle ja sen jälkeen käsitellään piskin omistaja.
Blaa blaa blaa
Ja blaa blaa. Katsotaan sitten kun kohdataan miten käy. Kannattaa varautua sen puudelisi kanssa että voi käydä huonosti.
Uhkailetko räkänokka?
EN tuntemattomia anonyymissa netissä. Mutta jos huono tuuri käy niin kasvotusten kyllä. Menikö ihon alle?
Ei ehkä kannata uhoilla kasvotustenkaan, sillä luulen ettei kävelysauvasi tehoa minuun tai "puudeliini".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terävä kävelysauva on hyödyllinen eikä muutenkaan kannata kulkea ilman puolustusvälinettä missään nykyään. Ensin piskistä ilmat pihalle ja sen jälkeen käsitellään piskin omistaja.
Blaa blaa blaa
Ja blaa blaa. Katsotaan sitten kun kohdataan miten käy. Kannattaa varautua sen puudelisi kanssa että voi käydä huonosti.
Uhkailetko räkänokka?
EN tuntemattomia anonyymissa netissä. Mutta jos huono tuuri käy niin kasvotusten kyllä. Menikö ihon alle?
Ei ehkä kannata uhoilla kasvotustenkaan, sillä luulen ettei kävelysauvasi tehoa minuun tai "puudeliini".
Se nähdään sitten jos sen aika tulee. Jos se on irrallaan ja käy kiinni niin minä en sääli. Jos se on sinulla kiinni eikä uhkaa minua niin se säästyy. Tämän pitäisi olla aika selvää?
Viranomaisten pitäisi lopetuttaa koirat näiltä hihnattomilta omistajilta.
Potkaise seuraavan kerran kuonoon.
Koska irrallaan olevien piskien omistajat ovat hyvin tyhmiä.
Koska "tää on ihan kiltti ei se pure":D ja seuraavaksi onkin nilkoissa kiinni!
Itsekin käytän kävelysauvoja lenkkipolulla vapaana ulkoilutettavien koirien varalta. Kuntoradalla on koirakieltomerkitkin, mutta eihän koiranulkoiluttajat ymmärrä mitä ne merkit tarkoittavat.
Mistä tuntee tyhmän ihmisen?
Sillä on koira.
Huido vaan kävelysauvoilasi niin koira, se kilteinkin ja kytkettynä oleva, saattaa provosoitua tai säikähtää ja käydä jopa kiinni. Huuda ja veetuile vaan koiran omistajalle, niin koirassa saattaa puolustusreaktio käynnistyä. Fiksu sauvojen kanssa kävelevä ihminen ohittaa koiran mieluiten sauvomatta, sillä sauvat voivat todellakin olla pelote tai ärsyke.
Ei niitä piskejä saada kuriin narun nokassakaan, vaan lähes jokaisen hurtta pyörii ja hyörii pitkän narun kanssa puolelta toiselle jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Ja usein myös se taluttaja hortoilee niillä väylillä tyyliin "kuningas jalkateitten, maanteitten, pyöräteitten..."
Vierailija kirjoitti:
Koiria on muutenkin Suomessa ihan liikaa.
ET päässy moneen viikkoon laitoksesta jankuttamaa tätä koira viha paskaa.nyt jankuta iltaan asti ennenkuin laitos kutsuu taas.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä olet vaarallinen eikä kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä olet vaarallinen eikä kukaan muu.
Kyseessä on kehitysvammainen jankuttaja
Vierailija kirjoitti:
Minussakin on jotain, mikä saa koirat hyppäämään minua päin. Moni taluttaja on hämmästynyt, kun se oma kiltti koira tempaiseekin yhtäkkiä takajaloilleen minun kohdallani.
Eikö nämä omistajat ole ikinä kuulleet, että koirat vaistoavat asioita...?! En tiedä, mitä niiden hurttien päässä liikkuu, mutta jotain niissä tapahtuu, kun minä tulen vastaan. Että olisi niin kuin taluttajilla kyllä aihetta pysyä valppaana ja pitää hihna lyhyenä ja koira yleensäkin kytkettynä meidän vastaantulevien takia. Koirasta kun ei voi koskaan mennä takuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minussakin on jotain, mikä saa koirat hyppäämään minua päin. Moni taluttaja on hämmästynyt, kun se oma kiltti koira tempaiseekin yhtäkkiä takajaloilleen minun kohdallani.
Eikö nämä omistajat ole ikinä kuulleet, että koirat vaistoavat asioita...?! En tiedä, mitä niiden hurttien päässä liikkuu, mutta jotain niissä tapahtuu, kun minä tulen vastaan. Että olisi niin kuin taluttajilla kyllä aihetta pysyä valppaana ja pitää hihna lyhyenä ja koira yleensäkin kytkettynä meidän vastaantulevien takia. Koirasta kun ei voi koskaan mennä takuuseen.
Mun koirakin vihaa negrujaaa ja mustalaisii. ja narkkeja
Vierailija kirjoitti:
No katsos kun ne piskit "niin tykkää juoksennella vapaana", ei siinä vaiheessa laki merkkaa mitään. Ja kun ne "on ihan kilttejä, ei ne tee kelläkään mitään". Ärsyttää niin että pitäiskö ostaa joku koira- tai muu pilli ja puhaltaa niin pirskatisti kun vapaana oleva koira tulee vastaan? Yhen entisen työkaverin koira oli kans ollu vapaana ja vastaan tullut nainen oli säikähtynyt niin että oli ruvennut huutamaan apua niin tää työkaveri syyllisti tämän naisen ja oli sanonut että mitään ei olisi tapahtunut jos tämä olisi ollut huutamatta. Viekää ne koirat maaseudulle!!!
koirapilli on koiran luokse kutsumista varten, tuskin sitä tavoittelit? Siitä olen koiranomistajana samaa mieltä ettei koiria kuulu pitää irti ainakaan taajama-alueella ja missä muualla se olikaan kiellettyä, yhtä lailla meitä ottaa pannuun ne luokse juoksevat vapaat koirat, oli isoja tai pieniä. Osasta koiranomistajista tulee vain koiran ottamisen myötä täysin tolloja tai ehkä ovat olleet sitä jo ennen koiraa. Jos joku haluaa minun koiraan tutustua, niin pitää kysyä lupa minulta, en koskaan päästä sitä kenenkään iholle. Ohituksissa on aina hihna lyhyellä, koska koira saattaa välillä spontaanisti keksiä että joku ihminen on niin kiva että mennään sen luo ja en päästä, en. En itsekään tykkää ilman koiraa ulkoiltaessa että joku päästäisi ykskaks koiransa mun iholle.
Vierailija kirjoitti:
Koska irrallaan olevien piskien omistajat ovat hyvin tyhmiä.
Otahan jo hullu lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti on koira purrut minua lenkkipolulla. Molemmat "kiinni" pitkässä fleksissä.
Jos koiranomistajilta kysytään, niin et ole vain osannut ohittaa koiraa oikein - ehkä olet katsonut sitä koiran uhkaavaksi kokemalla tavalla, ohittanut väärältä puolelta tai liikkunut väärällä vauhdilla.
No, onneksi päästään kohta taas puhumaan ilotulitteiden kieltämisestä koska koirat pelkäävät niitä.
Vapaana oleva koira voidaan katsoa villiintyneeksi jolloin hätävarjelu pykälä astuu voimaan ja on oikeus vääntää koiralta niskat nurin. Kyseessä on ihmiselle vaarallinen petoeläin.
Minulla on laumis ja palveluskoira joilla kuonokoppa aina kun liikumme yleisillä paikoilla tai taajamissa.