Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että niitä piskejä ei voi pitää kiinni yleisellä lenkkipolulla?

Vierailija
07.09.2025 |

Tänäänkin iso saksanpaimen koira juoksee haukkuen kohti kun olin juoksulenkillä niin että meinasin saada paskahalvauksen,no onneksi ei purrut tai mitään.Omistaja ei edes pahoitellut tuota välikohtausta mitenkään.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska "tää on ihan kiltti ei se pure":D ja seuraavaksi onkin nilkoissa kiinni! 

Minussakin on jotain, mikä saa koirat hyppäämään minua päin. Moni taluttaja on hämmästynyt, kun se oma kiltti koira tempaiseekin yhtäkkiä takajaloilleen minun kohdallani. 

Eikö nämä omistajat ole ikinä kuulleet, että koirat vaistoavat asioita...?! En tiedä, mitä niiden hurttien päässä liikkuu, mutta jotain niissä tapahtuu, kun minä tulen vastaan. Että olisi niin kuin taluttajilla kyllä aihetta pysyä valppaana ja pitää hihna lyhyenä ja koira yleensäkin kytkettynä meidän vastaantulevien takia. Koirasta kun ei voi koskaan mennä takuuseen.

Mun koirakin vihaa negrujaaa ja mustalaisii. ja narkkeja

Ei siis ole selitystä, koska olen supisuomalainen valkoihoinen raitis nainen.

Vierailija
42/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä piskejä saada kuriin narun nokassakaan, vaan lähes jokaisen hurtta pyörii ja hyörii pitkän narun kanssa puolelta toiselle jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Ja usein myös se taluttaja hortoilee niillä väylillä tyyliin "kuningas jalkateitten, maanteitten, pyöräteitten..."

Ja sitten lehtien tekstiviestipalstoilta saa lukea miten pyöräilijät jne eivät osaa ottaa koiria huomioon. No ei kai kun hyppii miten sattuu ja omistajalla nenä kiinni puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti on koira purrut minua lenkkipolulla. Molemmat "kiinni" pitkässä fleksissä.

Jos koiranomistajilta kysytään, niin et ole vain osannut ohittaa koiraa oikein - ehkä olet katsonut sitä koiran uhkaavaksi kokemalla tavalla, ohittanut väärältä puolelta tai liikkunut väärällä vauhdilla. 

No, onneksi päästään kohta taas puhumaan ilotulitteiden kieltämisestä koska koirat pelkäävät niitä.

Kummasti näitä kusipäitä puree koira joka ilta vittuu miten naurettava pelle olet.

Vierailija
44/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska "tää on ihan kiltti ei se pure":D ja seuraavaksi onkin nilkoissa kiinni! 

Minussakin on jotain, mikä saa koirat hyppäämään minua päin. Moni taluttaja on hämmästynyt, kun se oma kiltti koira tempaiseekin yhtäkkiä takajaloilleen minun kohdallani. 

Eikö nämä omistajat ole ikinä kuulleet, että koirat vaistoavat asioita...?! En tiedä, mitä niiden hurttien päässä liikkuu, mutta jotain niissä tapahtuu, kun minä tulen vastaan. Että olisi niin kuin taluttajilla kyllä aihetta pysyä valppaana ja pitää hihna lyhyenä ja koira yleensäkin kytkettynä meidän vastaantulevien takia. Koirasta kun ei voi koskaan mennä takuuseen.

Mun koirakin vihaa negrujaaa ja mustalaisii. ja narkkeja

Hullu sinä olet.

Vierailija
45/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä piskejä saada kuriin narun nokassakaan, vaan lähes jokaisen hurtta pyörii ja hyörii pitkän narun kanssa puolelta toiselle jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Ja usein myös se taluttaja hortoilee niillä väylillä tyyliin "kuningas jalkateitten, maanteitten, pyöräteitten..."

Näen espoossa päivittäin tätä että omistaja kulkee keskellä kävely tietä ja koira pyörii 5 metrin säteellä joka suuntaan. En edes yritä ohittaa sen jälkeen kun minua on purtu.

Vierailija
46/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää myrkytettyä koiranruokaa aina mukana taskussa.

Vierailija
47/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää myrkytettyä koiranruokaa aina mukana taskussa.

Minä anan koirani purra tollaista kusipäätä on kiva katsoa kun huudat kivusta.

Vierailija
48/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meidän pikku Murri-mimmeli, äidin/isin oma pikkuvauveli tee pahaa kenellekään. 

Yhtä pikkupiskiä meinasin kerran vahingossa potkaista, kun säikähdin takanani  yhtä äkkiä kuuluvaa räksytystä. 

Vierailija
49/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän meidän pikku Murri-mimmeli, äidin/isin oma pikkuvauveli tee pahaa kenellekään. 

Yhtä pikkupiskiä meinasin kerran vahingossa potkaista, kun säikähdin takanani  yhtä äkkiä kuuluvaa räksytystä. 

Otahan hullu lääkkees.

Vierailija
50/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa viestiin mutta jos täällä antaa henkeen ja terveyteen kohdistuneen uhkauksen sen ilmoitan poliisille.

Ei ole rikos huomauttaa siitä että koirakuria ei noudateta ja koira aiheuttaa vaara tilanteita sekä oikeudesta suojella itseään koiraa vastaan. Mutta on rikos uhkailla toista ihmistä netissä oli se anonyymia tai ei.

Vierailija
51/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut täysin ssaman, että koiria pidetään nykyään todella paljon vapaina tai sitten vaihtoehtoisesti helvetin pitkässä narussa.

Vierailija
52/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katsos kun ne piskit "niin tykkää juoksennella vapaana", ei siinä vaiheessa laki merkkaa mitään. Ja kun ne "on ihan kilttejä, ei ne tee kelläkään mitään". Ärsyttää niin että pitäiskö ostaa joku koira- tai muu pilli ja puhaltaa niin pirskatisti kun vapaana oleva koira tulee vastaan? Yhen entisen työkaverin koira oli kans ollu vapaana ja vastaan tullut nainen oli säikähtynyt niin että oli ruvennut huutamaan apua niin tää työkaveri syyllisti tämän naisen ja oli sanonut että mitään ei olisi tapahtunut jos tämä olisi ollut huutamatta. Viekää ne koirat maaseudulle!!!

Ei me niitä haluta tänne irrallaan juoksemaan, s22tana! Täällä maallakin asuu ihmisiä ja koiria ja meitä v1tuttaa ihan yhtä paljon vapaata juoksevat rakit kuin teitä kaupunkilaisia. Ei ole mitenkään kiva törmätä omien kytkettyinä olevien koirien kanssa irtohurttalaumaan, jonka omistaja ei edes yritä saada niitä hallintaan tai ei onnistu, vaikka yrittäisi.

Lukemattomia kertoja olen itsekin joutunut karjumaan keuhkoni rikki, että saan irtopiskit pysymään etäällä omista koiristani samalla, kun vapaana olevien omistaja ei tee tai sano yhtään mitään. Tekisi mieli pätkiä pesäpallomailalla pitkin päätä niitä uuvatteja (omistajia), jotka antavat rakkiensa juosta vapaina, vaikka ne eivät ymmärrä edes tänne-käskyä.

Vierailija
53/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut täysin ssaman, että koiria pidetään nykyään todella paljon vapaina tai sitten vaihtoehtoisesti helvetin pitkässä narussa.

Samoin hulluja on vapaalla jalalla kun laitos paikkoja  vähän sun kaltaisille.

Vierailija
54/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nyky hihnat tulisi kieltää eli riittää pyykkinaru ja siinä juoksulimukka eli se kiristyy. Tämä metrin pituiseksi. Jos koira vetää liikaa se kuristuu. Koira oppii näin ettei voi tehdä niin ja yllättäen koira kulkee rinnalla kiltisti.

Vierailija
55/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos kun ne piskit "niin tykkää juoksennella vapaana", ei siinä vaiheessa laki merkkaa mitään. Ja kun ne "on ihan kilttejä, ei ne tee kelläkään mitään". Ärsyttää niin että pitäiskö ostaa joku koira- tai muu pilli ja puhaltaa niin pirskatisti kun vapaana oleva koira tulee vastaan? Yhen entisen työkaverin koira oli kans ollu vapaana ja vastaan tullut nainen oli säikähtynyt niin että oli ruvennut huutamaan apua niin tää työkaveri syyllisti tämän naisen ja oli sanonut että mitään ei olisi tapahtunut jos tämä olisi ollut huutamatta. Viekää ne koirat maaseudulle!!!

Ei me niitä haluta tänne irrallaan juoksemaan, s22tana! Täällä maallakin asuu ihmisiä ja koiria ja meitä v1tuttaa ihan yhtä paljon vapaata juoksevat rakit kuin teitä kaupunkilaisia. Ei ole mitenkään kiva törmätä omien kytkettyinä olevien koirien kanssa irtohurttalaumaan, jonka omistaja ei edes yritä

AHA JUST JUST.

Vierailija
56/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa koirista ei reagoi vastaantuleviin ja omistajakin osaa koiraa pitää lähellään. Joittenkin koirilla on selvästikin jotain vikaa nupissa, eivätkä ne osaa kulkea kauniisti. Joskus tuntuu, että sillä omistajallakin on vähän toivomisen varaa ällissä. Kerran eräs väisti itse pyörätien sivuun, kun näki minun tulevan pyörällä, mutta koira kulki tien toisessa reunassa ja hihna oli siinä heidän välissään. Juuri kun meinasin avata suuni ja kysäistä taluttajalta, että "meinaatko että hyppään narua tällä pyörällä", niin taluttaja hoksottimet alkoivat pelata ja hän alkoi kiskoa sitä hurttaansa samalle puolelle. Vähän oli nolon näköinen. Ihan syystä.

Vierailija
57/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti on koira purrut minua lenkkipolulla. Molemmat "kiinni" pitkässä fleksissä.

Jos koiranomistajilta kysytään, niin et ole vain osannut ohittaa koiraa oikein - ehkä olet katsonut sitä koiran uhkaavaksi kokemalla tavalla, ohittanut väärältä puolelta tai liikkunut väärällä vauhdilla. 

No, onneksi päästään kohta taas puhumaan ilotulitteiden kieltämisestä koska koirat pelkäävät niitä.

Kummasti näitä kusipäitä puree koira joka ilta vittuu miten naurettava pelle olet.

Kuulostat ilmaisultasi ihan vapaana juoksevan tappajakoiran pitäjältä

Vierailija
58/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei tarvitse sietää. Alkakaa ihmiset kommentoida, sosiaalista painetta. Itse kommentoin aivan joka kerta, lenkkeilen paljon. Aina kun rakki ja sen tyhmä omistaja tulee vastaan, sanon hihna tiukalle, koira pientareen puolelle. Et omista tätä tietä, tämä tie on myös muille käyttäjille. Sanon myös jos kusettavat ja paskattavat mihin sattuu. Kyllä on oikeus komentaa tyhmiä ihmisiä, jos eivät itse ymmärrä miten pitää käyttäytyä. 

Vierailija
59/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ilmaisultasi ihan vapaana juoksevan tappajakoiran pitäjältä

Sä kuulostat naurettavalta pelleltä mikää jankuttaa paskaa päivittäin täällä

Vierailija
60/169 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huido vaan kävelysauvoilasi niin koira, se kilteinkin ja kytkettynä oleva, saattaa provosoitua tai säikähtää ja käydä jopa kiinni.  Huuda ja veetuile vaan koiran omistajalle, niin koirassa saattaa puolustusreaktio käynnistyä. Fiksu sauvojen kanssa kävelevä ihminen ohittaa koiran mieluiten sauvomatta, sillä sauvat voivat todellakin olla pelote tai ärsyke.  

En lopeta sauvakävelyä koiran ohittamisen vuoksi, koska kuntoradalla on koirakieltomerkit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi