Pitääkö meidän kaikkien naisten pakkautua suuriin kaupunkeihin?
Todistan samaa ilmiötä josta mediat ovat koko kesän kirjoittaneet; valtaosa ikäluokkani 20-30 v naisista on muuttanut maantieteellisesti hyvin pieniin keskittymiin. Helsingin, Tampereen ja Turun keskustaan. Se on täysin oikein ja sallittua. Asiassa on vain yksi käytännön mutta. Näissä kaupungeissa asuu paljon vähemmän nuoria miehiä. Naisena sen näkee yksinäisinä iltoina ja vaikeuksina päästä ihan tavallisille treffeille. Siis että ylipäätään olisi vastakkaisen sukupuolen edustajia joihin tutustua. Kesälomalla otin junan ja lähdin kolmeksi viikoksi maalle sukulaisten luo. Ensin Saloon, sitten Loimaalle ja lopuksi Riihimäelle. Ennakko-oletuksistani huolimatta landella minua kohdeltiin kuin jumalatarta. Kaikesta näki kuinka paljon enemmän siellä on miehiä. Treffeille kysytään - jos ei nyt heti herättyä - niin viimeistään lähikaupan ovella. Yksi asia kuitenkin tuli selväksi. Nuo ihanat miehet ei suuriin kaupunkeihin muuta. Valinta on meidän.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon asioiden kieltämistä enkä ymmärrä mistä syystä. Kyllähän se on ihan fakta että kaupungeissa asuu paljon enemmän naisia kuin miehiä ja erityisesti nuorilla naisilla on miehistä pula. Ei tämä ole mikään tunnekysymys vaan ihan oikea tilanne mikä Suomessa on.
Ja nämä nuoret naiset eivät voi etsiä muualta miestä, kun siitä ydinkeskustasta. Miksi? Eivätkö he osaa liikkua autolla tai julkisilla tai käyttää nettiä? Toiset löytävät miehensä/ naisensa ulkomailta (enkä puhu nyt näistä "ostetuista", mutta nämä tylleröt osaavat etsiä vain samasta rappukäytävästä? Olen itsekin pääkaupunkiseudulta kotoisin enkä oikeasti ymmärrä ongelmaa.
Sama Turussa. Kaikki pyörii yliopiston ympärillä. Kilometriä kauempana ei ole mitään, ei ketään, koskaan. Jos joku vaikka joskus ottaisi joka nurkalla tarjolla olevan kaupunkifillarin ja lähtisi pienelle lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon asioiden kieltämistä enkä ymmärrä mistä syystä. Kyllähän se on ihan fakta että kaupungeissa asuu paljon enemmän naisia kuin miehiä ja erityisesti nuorilla naisilla on miehistä pula. Ei tämä ole mikään tunnekysymys vaan ihan oikea tilanne mikä Suomessa on.
Ja nämä nuoret naiset eivät voi etsiä muualta miestä, kun siitä ydinkeskustasta. Miksi? Eivätkö he osaa liikkua autolla tai julkisilla tai käyttää nettiä? Toiset löytävät miehensä/ naisensa ulkomailta (enkä puhu nyt näistä "ostetuista", mutta nämä tylleröt osaavat etsiä vain samasta rappukäytävästä? Olen itsekin pääkaupunkiseudulta kotoisin enkä oikeasti ymmärrä ongelmaa.
No minä selitän sinulle. On olemassa sellainen maantieteellinen alue kuin kaupunki. Siellä asuvat ihmiset ovat tekemisis
Jaahas. Kuten kirjoitin, jos sitä puolisoa ei löydy läheltä ja se on tärkeää saada, niin sitten laajentaa aluetta. Ei pienissä kaupungeissa myöskään paljon potentiaalisia vaihtoehtoja ole ja silti vain pariutumisia tapahtuu. Osa on valmiita etäsuhteisiin, toiset tekevät asumisten suhteen kompromisseja ja toiset valittaa yksin yksiössään. Itsekin olen ollut 10 v sinkku ja syyllinen löytyy tasan tarkkaan peilistä eikä kyllä paikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tutkintoja voi tehdä täysin etänä lukiosta alkaen. Tai sitten monimuotona eikä niissäkään usein montaa lähipäivää ole jaksoa kohden. Tietenkin täysin etä rajoittaa jonkun verran vaihtoehtoja.
Niin no tuossahan se ongelma onkin. En ainakaan itse rajoittaisi opiskeluvalintojani maalla asuvan miehen vuoksi. Mieluummin asun kaupungissa ja opiskelen juuri sitä alaa. mitä oikeasti haluan, ja tutustun muihin saman alan opiskelijoihin, kuin asun maalla, josta en välttämättä edes löydy samanhenkisiä ihmisiä. Miksi muuten näissä keskusteluissa aina ajatellaan, että naisen pitäisi muuttaa miehen luo maalle? Miksi mies ei muuta naisen vuoksi kaupunkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tutkintoja voi tehdä täysin etänä lukiosta alkaen. Tai sitten monimuotona eikä niissäkään usein montaa lähipäivää ole jaksoa kohden. Tietenkin täysin etä rajoittaa jonkun verran vaihtoehtoja.
Niin no tuossahan se ongelma onkin. En ainakaan itse rajoittaisi opiskeluvalintojani maalla asuvan miehen vuoksi. Mieluummin asun kaupungissa ja opiskelen juuri sitä alaa. mitä oikeasti haluan, ja tutustun muihin saman alan opiskelijoihin, kuin asun maalla, josta en välttämättä edes löydy samanhenkisiä ihmisiä. Miksi muuten näissä keskusteluissa aina ajatellaan, että naisen pitäisi muuttaa miehen luo maalle? Miksi mies ei muuta naisen vuoksi kaupunkiin?
Koska miehellä ei ole töitä siellä kaupungissa mutta maalla on. Kaupunkiin muuttanut mies jää työttömäksi eikä enää kelpaa sille kaupunkilaisnaiselle sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei kannata muuttaa naisen takia maalta kaupunkiin, koska elintaso laskee ja riskit on valtavat.
Oma tupa, oma maa, oma lupa vaiko kallis vuokraluukku tai itsemurhalainalla omakotitalo ja loppuelämän talous kiinni tikittävään aikapommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisin, että joustoa pitää löytyä molemmilta osapuolilta. Jos miehen työt on Turussa ja naisen työt Helsingissä, niin sitten muutetaan vaikka Lohjalle. Mutta jos mies pitää kynsin hampain kiinni Turusta ja nainen Helsingistä, niin tuskin se jää ainoaksi konfliktiksi, johon suhde kaatuisi.
Asuin 20v. asti maalla. Ei kyllä miehet piirittäneet vaikka olin nätti ja hoikka. Vakimiehen löysin vasta kaupungista missä on enemmän tarjontaa. Ja oikeasti vientiä ollut vain ulkomailla. Maalla tuntuu että etsivät emäntää eli tietynlaista riuskaa työihmistä. Olin liian herkkä ja erilainen maalaispojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä selitän sinulle. On olemassa sellainen maantieteellinen alue kuin kaupunki. Siellä asuvat ihmiset ovat tekemisis
Höpö höpö. Helsingissä naisten osuus on 52% ja jos siitä ottaa pois eläkeläiset on ero miesten ja naisten määrässä vielä pienempi. Tämä tieto löytyy ihan googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Asuin 20v. asti maalla. Ei kyllä miehet piirittäneet vaikka olin nätti ja hoikka. Vakimiehen löysin vasta kaupungista missä on enemmän tarjontaa. Ja oikeasti vientiä ollut vain ulkomailla. Maalla tuntuu että etsivät emäntää eli tietynlaista riuskaa työihmistä. Olin liian herkkä ja erilainen maalaispojille.
Tilanne on oikeasti muuttunut melko lyhyessä ajassa. Ennen kaupungeissa olikin miehistä enemmän tarjontaa. Yksi syy muutokseen on takavuosien jyrkkä asuntojen hintojen nousu. Vielä 1990-luvulla monen maaseudulla asuvan vanhemmat ostivat yliopistokaupungista yksiön, jonne jälkikasvu sitten muutti asumaan. 2000-luvun alkuvuosikymmeninä yksiöiden hinnat kolminkertaistui ja yhä harvempi pystyi ostamaan niitä vain oman perheen käyttöön. Mikä ei toki näin jälkeenpäin olisi järkevää ollutkaan, kun asuntojen hinnat lähtivät laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vääristymä tässä keskustelussa on. Kun maaseudulta kotoisin oleva nainen muuttaa kaupunkiin, hänestä tulee automaattisesti kaupunkilainen kaupunkilaisten joukossa. Mutta kun puhutaan maaseudulta kotoisin olevasta miehestä, yleistykset ja ennakkoluulot vaikuttavat estävät sen, että hänestä voisi tulla kaupunkilaista siellä pitempäänkään asuessa.
Mistäs tällainen epätasa-arvo johtuu?
Koska nainen ei oppinut siellä maalla mitään, mutta mies taas oppi kaikenlaista koneista, rakentelusta jne...
Maalaismiehen pitäsi siis käytännössä degeneroitua kaupunkilaismiehen tasolle(, joka osaa ainoastaan pelata pleikkaa), jotta siitä tulisi aito kaupunkilainen.
Ja tällaiseen naisvihaajaan sitten pitäisi rakastua? Että voi huutaa apua niin ettei kukaan kuule, kun mies vähän kouluttaa mitään osaamatonta vaimoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vääristymä tässä keskustelussa on. Kun maaseudulta kotoisin oleva nainen muuttaa kaupunkiin, hänestä tulee automaattisesti kaupunkilainen kaupunkilaisten joukossa. Mutta kun puhutaan maaseudulta kotoisin olevasta miehestä, yleistykset ja ennakkoluulot vaikuttavat estävät sen, että hänestä voisi tulla kaupunkilaista siellä pitempäänkään asuessa.
Mistäs tällainen epätasa-arvo johtuu?
Koska nainen ei oppinut siellä maalla mitään, mutta mies taas oppi kaikenlaista koneista, rakentelusta jne...
Maalaismiehen pitäsi siis käytännössä degeneroitua kaupunkilaismiehen tasolle(, joka osaa ainoastaan pelata pleikkaa), jotta siitä tulisi aito kaupunkilainen.
Ja tällaiseen naisvihaajaan sitten pitäisi rakastua? Että voi huutaa apua niin ettei kukaan kuule, kun mies vähän kouluttaa mitä
Juu ei kiitos!
Paikka on jo täytetty aasialaisella naisella ja tuskin vapautuu enää ikinä ja jos vapautuu, niin mielummin ilman kuin suomalainen.
Kookkaammat suurkaupunkiin, pienemmät pikku kaupunkii ja loput Laihialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no olet nuori ja tyhmä, etkä tiedä mitä miehet ovat. Tuo on nimenomaan se pointti, että lähellä on paljon turvallisia naisia, ja vähän aggressiivisia, siittäviä koiraita. Muuta toki jonnekin itä-suomen tuppukylään, jos "miesenergia" vetää sinua puoleesi. Hanki vähän kokemusta.
Onnellinen ja tyytyväinen feministi siellä. ;D
Tähän pieni varoitus feminismiä harkitseville, että feminismillä pystyy kyllä pilaamaan elämänsä vaikka kuinka hyvistä lähtökohdista ja feminismi on muutenkin boomerijuttu ja lipumassa kiihtyvällä tahdilla historian likasankoon siihen sovinismin viereen.
Suosittelen lukemaan feminismin määritelmän, vaikka Wikipediasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään järjissään oleva nainen ei jää johonkin tuppukylään peräkamarin Penan piiaksi. Muuta itse kaupunkiin tai hae Thaimaasta joku riisipellon kasvatti vaimoksi.
Tuo ei ole kyllä reilua thaimaalaisia naisia kohtaan. Vähän solidaarisuutta, sisko.
Maatiloilla on asiat kunnossa, kevyttä automatisoitua hommaa nykyään, moni nainen hoitaa tilaa. Raskaisiin hommiin jos niitä on saa ulkomaista työvoimaa. Kaupugissa on niukkaa, ahdasta ja asunnot sikakalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siellä kaupungissa käyttävät nettiä. Iso osa suhteista alkaa tindereistä. Mikä on ongelma?
Junat ja bussit ja lentokoneet kulkevat. Jos löytyy mieleinen, muutetaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä kun ei ole varaa muuhun kuin siihen keskustakopin vuokraaan, kosmetiikkaan ja muotiin.
Matkustaminen edullista. Esim alle 200km pääsee 4,90-5,90 lipulla yhteen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no olet nuori ja tyhmä, etkä tiedä mitä miehet ovat. Tuo on nimenomaan se pointti, että lähellä on paljon turvallisia naisia, ja vähän aggressiivisia, siittäviä koiraita. Muuta toki jonnekin itä-suomen tuppukylään, jos "miesenergia" vetää sinua puoleesi. Hanki vähän kokemusta.
Onnellinen ja tyytyväinen feministi siellä. ;D
Tähän pieni varoitus feminismiä harkitseville, että feminismillä pystyy kyllä pilaamaan elämänsä vaikka kuinka hyvistä lähtökohdista ja feminismi on muutenkin boomerijuttu ja lipumassa kiihtyvällä tahdilla historian likasankoon siihen sovinismin viereen.
Suosittelen lukemaan feminismin määritelmän, vaikka Wikipediasta.
Suosittelen lukemaan mitä kirjoitin ja vertaamaan sitä tämän vuosituhannen todellisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vanhemman miehen, joka pisti maatilan pakettiin. Asuu naisen luona nyt kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehellä ei ole töitä siellä kaupungissa mutta maalla on. Kaupunkiin muuttanut mies jää työttömäksi eikä enää kelpaa sille
Miksei kelpaisi?
Näillä kun ei ole varaa muuhun kuin siihen keskustakopin vuokraaan, kosmetiikkaan ja muotiin.