Pitääkö meidän kaikkien naisten pakkautua suuriin kaupunkeihin?
Todistan samaa ilmiötä josta mediat ovat koko kesän kirjoittaneet; valtaosa ikäluokkani 20-30 v naisista on muuttanut maantieteellisesti hyvin pieniin keskittymiin. Helsingin, Tampereen ja Turun keskustaan. Se on täysin oikein ja sallittua. Asiassa on vain yksi käytännön mutta. Näissä kaupungeissa asuu paljon vähemmän nuoria miehiä. Naisena sen näkee yksinäisinä iltoina ja vaikeuksina päästä ihan tavallisille treffeille. Siis että ylipäätään olisi vastakkaisen sukupuolen edustajia joihin tutustua. Kesälomalla otin junan ja lähdin kolmeksi viikoksi maalle sukulaisten luo. Ensin Saloon, sitten Loimaalle ja lopuksi Riihimäelle. Ennakko-oletuksistani huolimatta landella minua kohdeltiin kuin jumalatarta. Kaikesta näki kuinka paljon enemmän siellä on miehiä. Treffeille kysytään - jos ei nyt heti herättyä - niin viimeistään lähikaupan ovella. Yksi asia kuitenkin tuli selväksi. Nuo ihanat miehet ei suuriin kaupunkeihin muuta. Valinta on meidän.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan ihan perusesimerkki eli eurolava, joka on liian painava yhden naisen käsiteltäväksi.
Fiksumpi liikuttelisi eurolavoja traktorin kärkipiikeillä tai roclalla. Saa sitä selkänsä särkeä maatilan töissä, mutta pakko ei ole.
Rocla kulkee maapojalla perin huonosti ja haluatko vaihtaa traktorin varusteita edestakaisin yhden lavan takia vaiko kenties ostaa kaksi traktoria. :D
Ai niin soitat miehen apuun, kun ne kärkipiikit on lappeellaan tallin nurkassa eikä liiku voimillasi mihinkään.
Monella maatilalla tosiaan on useampi traktori, eri käyttötarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa niillä on. Auton vaihtavat muutaman vuoden välein, useampi uusi traktori, kelkkoja ja uudet talot.
Muuten ovat jälkeenjääneitä.
Rahaa, autoja, taloja, veneitä, kelkkoja jne...
Taidat itse olla taloudellisesti jälkeenjäänyt ja siitä kateellinen. Kaupungissa rahalla pyörivä kaupunkielämä imee ihmiset kuiviin. Ilman rahaa ei ole elämää.
Kyllä minä ottaisin maajussin mieheksi, rahan takia.
Olen nainen ja asunut koko aikuisikäni suurten kaupunkien keskusta-alueilla puolisoni kanssa. Nyt on jo lapsiakin. Ei tuota miestä täältä mihinkään Riihimäelle saisi raahattua.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten maalla asuva mies on aina palstan mielikuvissa peräkammarissa asuva juoppo ja väkivaltainen ukko.
Järkytän nyt teitä: olen naimisissa akateemisen maalla kotoisin olevan ja asuvan miehen kanssa. Ne akateemiset miehet hyvin usein palaavat kotiseuduilleen.
Maalle voivat palata, mutta eivät kotiseudulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa niillä on. Auton vaihtavat muutaman vuoden välein, useampi uusi traktori, kelkkoja ja uudet talot.
Taidat itse olla taloudellisesti jälkeenjäänyt ja siitä kateellinen. Kaupungissa rahalla pyörivä kaupunkielämä imee ihmiset kuiviin. Ilman rahaa ei ole elämää.
Kakan haju ja ympärillä pyörivät kärpäset eivät haittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Eivät nuo puheet maaseudun junttimiehistä mitenkään tuulesta temmattuja ole. Varsinkin sieltä Loimaalta niitä kyllä löytyy ja paljon. Eli ei tuo kirjottaja ihan väärässäkään ollut, ja piikaa hakevat.
Mutta en nyt oikein ymmärrä ap:n ulinaakaan. Kyllä siellä Tampereella paljon miehiä on. Hervannasta löytyy diplomi-insinööriä ja poliisia. Että sinne vain Hervannan kampukselle pörräämään, niin eiköhän sieltä joku DI haaviin jää. Jos ei muuten, niin menet siihen poliisiammattikorkeakoulun nurkille hätääntyneen näkösenä. Eiköhän sieltä joku komea nuorempi konstaapeli käy pelastamassa.
Vanhenevat kurpat eivät ole kuuminta hottia teekkaripoikien keskuudessa ja hoitsuopiskelijat pitävät huolta, ettei paineet pääse palleissa kasvamaan liikaa.
Kaameaa, tahdotko siis sanoa, että nämä hoitsuopiskelijat ovat, tuota, seksityöntekijöitä, niinkuin tämä yksi kansanedustaja, jonka tekemisiä täällä kauhistellaan? Autisteja, hyväksikäytettyjä sukulaisten toimesta, tyhjäkatseisia, tyhmiä! Et kai sentään sano, että ovat ilmaisia nuoria! Mistä muuten löytyy ihminen, joka ei vanhene, no kirkkomaalta tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä ottaisi. Jaksaisit katsella sitä rasvaniskajunttia korkeintaan kolme päivää.
Minä otin mieheni Stuttgartista ja samalla elämäni täällä. En ole katunut päivääkään. En mitenkään voisi kuvitella asuvani maaseudulla Suomessa, kun en sitä voi kuvitella Saksassakaan. Suomessa on kiva käydä pari kertaa vuodessa, mutta silloinkin ollaan tiiviisti kaupunki ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään järjissään oleva nainen ei jää johonkin tuppukylään peräkamarin Penan piiaksi. Muuta itse kaupunkiin tai hae Thaimaasta joku riisipellon kasvatti vaimoksi.
Tuo ei ole kyllä reilua thaimaalaisia naisia kohtaan. Vähän solidaarisuutta, sisko.
Tuo on sitä arkipäivän rasismia. Thaimaalainen on syntyperänsä vuoksi alempiarvoinen kuin suomalainen voimaantunut mielialalääkkeiden suurkuluttaja.
Tässä ketjussa on paljon asioiden kieltämistä enkä ymmärrä mistä syystä. Kyllähän se on ihan fakta että kaupungeissa asuu paljon enemmän naisia kuin miehiä ja erityisesti nuorilla naisilla on miehistä pula. Ei tämä ole mikään tunnekysymys vaan ihan oikea tilanne mikä Suomessa on.
Yksi vääristymä tässä keskustelussa on. Kun maaseudulta kotoisin oleva nainen muuttaa kaupunkiin, hänestä tulee automaattisesti kaupunkilainen kaupunkilaisten joukossa. Mutta kun puhutaan maaseudulta kotoisin olevasta miehestä, yleistykset ja ennakkoluulot vaikuttavat estävät sen, että hänestä voisi tulla kaupunkilaista siellä pitempäänkään asuessa.
Mistäs tällainen epätasa-arvo johtuu?
Oma vikansa, että jäävät sinne. Toisaalta jokainen saa valita asuinpaikkansa, itse en viihtyisi missään perähikiällä ollenkaan. Kaupungissa on enemmän elämää ja mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon asioiden kieltämistä enkä ymmärrä mistä syystä. Kyllähän se on ihan fakta että kaupungeissa asuu paljon enemmän naisia kuin miehiä ja erityisesti nuorilla naisilla on miehistä pula. Ei tämä ole mikään tunnekysymys vaan ihan oikea tilanne mikä Suomessa on.
Tässäpä se nykyajan ongelma on: totuutta ei saisi sanoa mistään. Hyvä kun huomasit.
Vierailija kirjoitti:
Oma vikansa, että jäävät sinne. Toisaalta jokainen saa valita asuinpaikkansa, itse en viihtyisi missään perähikiällä ollenkaan. Kaupungissa on enemmän elämää ja mahdollisuuksia.
Kaupungissa on kuitenkin vähemmän pariutumismahdollisuuksia heterosuhteeseen ja tästä aloituksessa on kyse.
Kaupungissa kasvaneena en myöskään ymmärrä tätä. Jos joku on Suomessa hienoa ja kaunista, se on Suomen luonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten maalla asuva mies on aina palstan mielikuvissa peräkammarissa asuva juoppo ja väkivaltainen ukko.
Järkytän nyt teitä: olen naimisissa akateemisen maalla kotoisin olevan ja asuvan miehen kanssa. Ne akateemiset miehet hyvin usein palaavat kotiseuduilleen.
No ei ne usein palaa. Sinäkin sorrut myös siihen yleisrykseen, että maalla asuvat asuisivat juuri synnyinkunnassaan.
Kotiseutu ei ole sama asia kuin synnyinkunta, vaan laajempi käsite. Sinä sorruit nyt sisälukutaidottomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin mieheni Stuttgartista ja samalla elämäni täällä. En ole katunut päivääkään. En mitenkään voisi kuvitella asuvani maaseudulla Suomessa, kun en sitä voi kuvitella Saksassakaan. Suomessa on kiva käydä pari kertaa vuodessa, mutta silloinkin ollaan tiiviisti kaupunki ympäristössä.
Niin?
Saksassa on terveempi verotus ja kaupungeissa voi tehdä muutakin kuin käydä puistokävelyillä katsomassa peukkujengiä.
Tule takaisin Suomeen kokeilemaan, miltä maistuu se 8€ kasvirasvajäätelöpallo jätskikiskalta, niin alkaa tulla ikävä takaisin tai sinne Stuttgarttiin tai sitten maaseudulle, jossa kaikki ei ole verboten.
Vierailija kirjoitti:
Asia kumminkin on ihan toistepäin. Nuoret naiset elelevät siellä kaupungeissa ihan tyytyväisinä sinkkuina, ja pääasiassa nämä maaseudun miehet valittavat yksinäisyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalle voivat palata, mutta eivät kotiseudulleen.
Aivan varmasti osa palaa kotiseudulleen.
Kesämökit mikään uusi juttu ole