Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö meidän kaikkien naisten pakkautua suuriin kaupunkeihin?

Vierailija
07.09.2025 |

Todistan samaa ilmiötä josta mediat ovat koko kesän kirjoittaneet; valtaosa ikäluokkani 20-30 v naisista on muuttanut maantieteellisesti hyvin pieniin keskittymiin. Helsingin, Tampereen ja Turun keskustaan. Se on täysin oikein ja sallittua. Asiassa on vain yksi käytännön mutta. Näissä kaupungeissa asuu paljon vähemmän nuoria miehiä. Naisena sen näkee yksinäisinä iltoina ja vaikeuksina päästä ihan tavallisille treffeille. Siis että ylipäätään olisi vastakkaisen sukupuolen edustajia joihin tutustua. Kesälomalla otin junan ja lähdin kolmeksi viikoksi maalle sukulaisten luo. Ensin Saloon, sitten Loimaalle ja lopuksi Riihimäelle. Ennakko-oletuksistani huolimatta landella minua kohdeltiin kuin jumalatarta. Kaikesta näki kuinka paljon enemmän siellä on miehiä. Treffeille kysytään - jos ei nyt heti herättyä - niin viimeistään lähikaupan ovella. Yksi asia kuitenkin tuli selväksi. Nuo ihanat miehet ei suuriin kaupunkeihin muuta. Valinta on meidän.

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on paljon asioiden kieltämistä enkä ymmärrä mistä syystä. Kyllähän se on ihan fakta että kaupungeissa asuu paljon enemmän naisia kuin miehiä ja erityisesti nuorilla naisilla on miehistä pula. Ei tämä ole mikään tunnekysymys vaan ihan oikea tilanne mikä Suomessa on.

Asia kumminkin on ihan toistepäin. Nuoret naiset elelevät siellä kaupungeissa ihan tyytyväisinä sinkkuina, ja pääasiassa nämä maaseudun miehet valittavat yksinäisyyttään.

Tyytyväisinä? Nuorten naisten mielenterveysongelmat ovat hälyttävällä tasolla.

Vierailija
102/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on paljon asioiden kieltämistä enkä ymmärrä mistä syystä. Kyllähän se on ihan fakta että kaupungeissa asuu paljon enemmän naisia kuin miehiä ja erityisesti nuorilla naisilla on miehistä pula. Ei tämä ole mikään tunnekysymys vaan ihan oikea tilanne mikä Suomessa on.

Asia kumminkin on ihan toistepäin. Nuoret naiset elelevät siellä kaupungeissa ihan tyytyväisinä sinkkuina, ja pääasiassa nämä maaseudun miehet valittavat yksinäisyyttään.

Sinulla on tunnepohjainen kielto taas päällä. Olen nähnyt tällä palstalla useita aloituksia jossa naiset valittavat ettei miestä löydy kaupungista. Aikuisuuden merkki on että hyväksyy tosiasiat ja toimii niiden pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä löydän helpommin miehen kaupungeista, joissa miehistä "on pulaa" kuin maaseudulta, jossa miehistä on ylitarjontaa. Tämä siksi, että en ole kiinnostunut niistä maaseudulle jääneistä miehistä - he eivät ole yleensä yhtään samanhenkisiä minun kanssani. Ja minä nimenomaan en halua sellaista miestä, joka pyytää treffeille ketä tahansa kaupassa näkemäänsä naista siksi, että naisten puuttuessa kuka tahansa kelpaa.

Ja toisaalta sitten ei minulle miehet ole mikään syy valita asuinpaikkaa. Valitsen asuinpaikan sen mukaan, missä itse tykkään asua ja missä voin elää sellaista elämää, jota haluan. Mies sitten löytyy tai ei löydy, mutta ei mies ole ykkösjuttu elämässäni ollenkaan.

Vierailija
104/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vikansa, että jäävät sinne. Toisaalta jokainen saa valita asuinpaikkansa, itse en viihtyisi missään perähikiällä ollenkaan. Kaupungissa on enemmän elämää ja mahdollisuuksia. 

Kaupungissa on kuitenkin vähemmän pariutumismahdollisuuksia heterosuhteeseen ja tästä aloituksessa on kyse.

Mä en tunne yhtäkään nuorta naista, joka olisi tahtomattaan jäänyt ilman miestä. Omilla tyttärilläni on miehet, samoin heidän ystävillään ja omien ystävieni tyttärillä. Pk-seudulta ollaan kaikki, enkä ole huomannut että täällä mitään pulaa nuorista miehistä olisi.

Vierailija
105/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vääristymä tässä keskustelussa on. Kun maaseudulta kotoisin oleva nainen muuttaa kaupunkiin, hänestä tulee automaattisesti kaupunkilainen kaupunkilaisten joukossa. Mutta kun puhutaan maaseudulta kotoisin olevasta miehestä, yleistykset ja ennakkoluulot vaikuttavat estävät sen, että hänestä voisi tulla kaupunkilaista siellä pitempäänkään asuessa.

Mistäs tällainen epätasa-arvo johtuu?

Koska nainen ei oppinut siellä maalla mitään, mutta mies taas oppi kaikenlaista koneista, rakentelusta jne...

Maalaismiehen pitäsi siis käytännössä degeneroitua kaupunkilaismiehen tasolle(, joka osaa ainoastaan pelata pleikkaa), jotta siitä tulisi aito kaupunkilainen.

Vierailija
106/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä löydän helpommin miehen kaupungeista, joissa miehistä "on pulaa" kuin maaseudulta, jossa miehistä on ylitarjontaa. Tämä siksi, että en ole kiinnostunut niistä maaseudulle jääneistä miehistä - he eivät ole yleensä yhtään samanhenkisiä minun kanssani. Ja minä nimenomaan en halua sellaista miestä, joka pyytää treffeille ketä tahansa kaupassa näkemäänsä naista siksi, että naisten puuttuessa kuka tahansa kelpaa.

Ja toisaalta sitten ei minulle miehet ole mikään syy valita asuinpaikkaa. Valitsen asuinpaikan sen mukaan, missä itse tykkään asua ja missä voin elää sellaista elämää, jota haluan. Mies sitten löytyy tai ei löydy, mutta ei mies ole ykkösjuttu elämässäni ollenkaan.

Minäminäminä. Et taida olla kenenkään miehen ykkösjuttu, etkä tule olemaankaan. 

Vierailija
107/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei Helsinki, Turku ja Tampere mitään kovin suuria kaupunkeja ole.

Kyllä Helsinki, Tampere ja Turku on aika suuria kaupunkeja Suomessa. On sitä myöskin pohjoismaiden mittapuulla. Helsinki on suurehko kaupunki myös Euroopan tasolla. Joten mitä yritit selittää? 

Tietysti Tokion mittapuulla Lontoo ja vaikka New York on tuppukyliä.

Vierailija
108/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vikansa, että jäävät sinne. Toisaalta jokainen saa valita asuinpaikkansa, itse en viihtyisi missään perähikiällä ollenkaan. Kaupungissa on enemmän elämää ja mahdollisuuksia. 

Kaupungissa on kuitenkin vähemmän pariutumismahdollisuuksia heterosuhteeseen ja tästä aloituksessa on kyse.

Mä en tunne yhtäkään nuorta naista, joka olisi tahtomattaan jäänyt ilman miestä. Omilla tyttärilläni on miehet, samoin heidän ystävillään ja omien ystävieni tyttärillä. Pk-seudulta ollaan kaikki, enkä ole huomannut että täällä mitään pulaa nuorista miehistä olisi.

Pk-seudulla nimenomaan on pulaa nuorista miehistä.

Vierailija
109/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään huomaamiskysymys. Kyse on tilastoista, miehiä on paljon vähemmän kuin naisia varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä.

Vierailija
110/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet ovat itselleen rehellisiä myöntävät ne elämänsä olevan yksinäistä ja naisenkaipuun harmittavan.

Naiset hoitaa asian lääkityksellä.

Vierailija
111/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla ei ole välttämättä tarpeeksi töitä kaikille. Myös opiskelut hyvin rajoitettua. Kaupungeissa paljon näitä muualta tulleita ul ko maalaisia. Näitten luotettavuus ja kunnollisuus kuitenkin kyseenalaista.

Nykyään voi opiskella voi etänä ja tehdä töitä myös. Ei naisten tarvitse mennä työpaikalle voidakseen kirjoittaa feminismistä sontaa googlekääntäjällä ja tarjota sitä Hesariin tai ylelle. Inspiraatiota voi tarvittaessa hakea lantapatterin ääreltä.

Kokonaista tutkintoa ei kyllä voi tehdä etänä, eikä kaikkia töitäkään. Omaa työtäni voin tehdä missä tahansa, mutta silti haluan tehdä sitä Helsingissä. Kesällä tein kyllä maallakin, mökillä - on se maaseutu kiva paikka käydä ja lomailla, mutta en siellä haluaisi asua.

Vierailija
112/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit pakkautua mihin halust. Olen syntynyt ja elänyt koko ikäni pk-seudulla. Ei ole syytä muuttaa muualle.

Vierailija
113/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä. Et taida olla kenenkään miehen ykkösjuttu, etkä tule olemaankaan. 

Jos näin käy, sekin on ihan ok.

Vierailija
114/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä nuoret naiset eivät voi etsiä muualta miestä, kun siitä ydinkeskustasta. Miksi?  Eivätkö he osaa liikkua autolla tai julkisilla tai käyttää nettiä? Toiset löytävät miehensä/ naisensa ulkomailta (enkä puhu nyt näistä "ostetuista", mutta nämä tylleröt osaavat etsiä vain samasta rappukäytävästä? Olen itsekin pääkaupunkiseudulta kotoisin enkä oikeasti ymmärrä ongelmaa. 

Vierailija
115/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos näin käy, sekin on ihan ok."

Kaikki eivät sovellu parisuhteeseen.

Vierailija
116/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutaan maaseudulle jääneistä miehistä? Onko jokin oletusarvo, että jokaisen tulisi jossain vaiheessa muuttaa pois maaseudulta?

Asiahan on niin, että maaseudulla on lukuisia hyväpalkkaisia töitä aina sahanjohtajasta pankinjohtajaan, kaikki väliportaan päälliköt, asiantuntijat, teollisuuden ja konetekniikan ammattilaiset ynnä muut. Jos hyvän työpaikan vastaanottaminen läheltä kotia on jäämistä, mitähän se sitten on, että lähtisi umpimähkää kaupunkiin rustaamaan työhakemuksia tuntemattomille työnantajille, joiden paikkoja jonottaa tuhat muuta vieressä asuvaa.

Vierailija
117/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset turruttavat aivonsa mielialalääkkeillä ja jos nekään ei auta niin sitten vedetään taas muutama viivakoodi käsivarsiin.

Vierailija
118/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä nuoret naiset eivät voi etsiä muualta miestä, kun siitä ydinkeskustasta. Miksi?  Eivätkö he osaa liikkua autolla tai julkisilla tai käyttää nettiä? Toiset löytävät miehensä/ naisensa ulkomailta (enkä puhu nyt näistä "ostetuista", mutta nämä tylleröt osaavat etsiä vain samasta rappukäytävästä? Olen itsekin pääkaupunkiseudulta kotoisin enkä oikeasti ymmärrä ongelmaa. 

Justhan tässä on monta kirjoitusta, että maalla asuva ei kelpaa. Oma mieheni on maalta kotoisin oleva akateeminen, pk-seudulla nykyään asuva mies, ja hänen mukaansa tuollaiset naiset olivat kaikkein vastenmielisimpiä ja yleensä olivat itse maalta kotoisin. 

Vierailija
119/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä selitän sinulle. On olemassa sellainen maantieteellinen alue kuin kaupunki. Siellä asuvat ihmiset ovat tekemisissä samalla maantieteellisellä alueella olevien ihmisten kanssa pääosin. Sillä alueella vallitsee epätasapaino sukupuolten välillä, naisia on paljon enemmän kuin miehiä varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä.

Vierailija
120/221 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla ei ole välttämättä tarpeeksi töitä kaikille. Myös opiskelut hyvin rajoitettua. Kaupungeissa paljon näitä muualta tulleita ul ko maalaisia. Näitten luotettavuus ja kunnollisuus kuitenkin kyseenalaista.

Nykyään voi opiskella voi etänä ja tehdä töitä myös. Ei naisten tarvitse mennä työpaikalle voidakseen kirjoittaa feminismistä sontaa googlekääntäjällä ja tarjota sitä Hesariin tai ylelle. Inspiraatiota voi tarvittaessa hakea lantapatterin ääreltä.

Kokonaista tutkintoa ei kyllä voi tehdä etänä, eikä kaikkia töitäkään. Omaa työtäni voin tehdä missä tahansa, mutta silti haluan tehdä sitä Helsingissä. Kesällä tein kyllä maallakin, mökillä - on se maaseutu kiva paikka käydä ja lomailla, mutta en siellä haluaisi asua.

Kyllä tutkintoja voi tehdä täysin etänä lukiosta alkaen. Tai sitten monimuotona eikä niissäkään usein montaa lähipäivää ole jaksoa kohden. Tietenkin täysin etä rajoittaa jonkun verran vaihtoehtoja.