Vko 16 ivf/icsi päivitetty pino :)
Aion nyt rohkasitua ja yrittää kasata meistä sellaisen " kokoelman" ... Lisätkää, jos joku puuttuu tai joku muu virhe pinoon vilahtaa :)
On tuo edellinen pino jo nii-in pitkä, että jatkammeko sitten tähän eller hur?
Eli, viikolla 16-17 ovat ivf/icsi punktioissa ja siirroissa näillä näkymin:
Pipsa79, 4. icsi lyhyt kaava, toiveissa eka lapsi
Tuiskutiusku, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Himmu, 3. icsi pitkä kaava, toinen lapsi
Sasseli, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Hansuliini, 4.icsi lyhyt kaava
rose-69, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Siili74, 2.ivf pitkä kaava, eka lapsi
sähäkkä76, 3.icsi lyhyt kaava, eka lapsi
soffio, 4. ivf pitkä kaava, toinen lapsi
Pinosta toiseen ilmeisesti pompsahtaneet Jorner, Mittumaari2 ja Päivänsäde 72?
Kommentit (81)
soffio; olen todella pahoillani, että noin suuri kato munasoluissa :( Pidän peukkuja, että hedelmöittynyt alkio olisi oikein sitkeä sissi ja pääsisette siirtoon!
Liisariina: vau, mahtava tulos!!! Otahan varovaisesti, ettei hyperi iske. Ja teille myös onnea siirtoon.
wannabemummylle tsemppiä punktioon!
Oma napa: täällä edelleen sairaslomalla; turvotusta ihan kiitettävästi, mutta onneksi ei kipuja. Oletan, että osa oireista tulee noista inhoista lugeista. Te, jotka ootte ko. tabuja käyttäneet, onko teille tullut niistä minkälaisia oireita?? Mulla on sellanen olo, että maha ois täynnä, vaikka ei ois ihan äsken syönytkään ja lisäksi tosi kivoja ilmavaivoja :/
Luotan siihen, että jos ois hyperiä ois kipujakin. No, mä soittelen tänään tilannetietoja klinikalle, joten katotaan mitä he tuumaavat oireista.
Peukutuksia kaikille! -sasse-
Heips!
Naurati tuo sasselin kommentti mahaturvotuksesta; mulla olo koko ajan ihan " pinkeä" ,tunne, et maha on tosiaan täynnä ,ja sit nuo kaasut...raivostuttaa koko luget.Lisäksi olen tosi tosi väsynyt,haluaisin vaan nukkua koko ajan.
SOFFIOLLE supertsempitykset!
Liisariinalle siirto-onnea!ja wannabee; menestystä punktioon!
Mennään etiäpäin päivä kerrallaan!
valoisia ajatuksia kaikille! -heetu
Rose: sinullahan tilanne näyttää siellä kanssa todella hyvältä!!=)Älä karkaa minnekkään, minullahan tuo punktio on sunnuntaina joten aika lailla sinun kanssasi mennään samaa tahtia!!;)Täällä vielä pitäis kaksi päivää pistellä menopuria ja orgalutrania ja perjantaina sitten onneksi enää pregnyl, rupee oleen toi maha jo sellainen viidakko että ei tiedä että mihin kohtaan pistäis....=)Ja turvotus on sen mukainen.......
Sasseli: Koitahan pärjäillä lugeoireidesi kanssa!=)Kaikkihan me kestetään jos vaan lopputulos sitten on kaksi viivaa tikussa!!;)
Heetu:Sinulle kanssa pitkää pinnaa ja tsemppiä piinaviikkoihin!!!=)
Wannabemummyllahan oli tänään punktio, toivottavasti kaikki meni hyvin!!=)
Terkuin Pipsa=)
Punktio on ohi tänään, kymmenen munasolua löytyi. Saa nähdä mikä on sitten hedelmöittymisaste, mutta kyllä tuossa kai siirrettävää tulee. Ja toivottavasti jotain pakkaseenkin.
Tsemppiä kaikille vain. Ja onhan se niin, että lapsen saantiin riittää yksi hedelmöittynyt alkio, loput siis vain plussaa ;-)
Alkionsiirto tehtiin eilen ja ihan hyvin meni, ei onneks tullut sita hyperia. Valitettavasti kato kavi alkioiden jakaantuessa, pakkaseen ei saatu yhtaan :( Onneksi nuo kaksi jotka siirrettiin oli ihan hyvaa laatua. Olin eilen aika maassa, mutta tanaan paatin etta hanta pystyyn ja loppuu itsesaalissa kieriskely, eihan sita viela tieda onniskuuko tama vai ei.
Olo on tosiaan turpea, tajusin nyt itsekin teidan muiden juttuja lukiessa etta se johtuu noista Cyclogest-supoista (lienevat noita lugeja vastaavia?) eika hyperista. Olinpa vahan tampio kun ei tullut aikaisemmin mieleen lukea laakepaketista , mita sivuvaikutuksia saattaa tulla. Minulla on myos sellainen olo, etta maha on taynna, vaikken mitaan olisi syonytkaan, ja sitten kun syon, on entista tukalampi olo. Jotain pitaisi kuitenkin pystya syomaan, ettei ihan verensokeri laske pohjalukemiin. Oonkin nyt ottanut tosi iisisti, mies on ollut onneksi tosi huomaavainen, ja viihdyttanyt tytartamme, etta mina saan levata.
Hienoa, etta wannabemummyn punktio meni hyvin, toivottavasti mahdollisimman moni hedelmoittyy!
Jaksamista muille turvonneille! ;)
Menen tasta takaisin sohvalle pitkalleen!
Liisariina
Moi taas! Ihan ekana pitää kysyä Sasselilta, että miksi testipäiväsi on noinkin myöhään? Entä muut, milloin pääsette testailemaan tai veritestiin? Mukavaa, että kaikilla on hoito edennyt tähän saakka ja moni on jo saanut pienet kyytiläiset matkaankin :)
Joku (anteeksi jälleen lahopäisyyteni...) kyseli Luge-oireista. Itselleni aiheuttavat huimausta, jnkv. kuvotusta ja loppupiinassa päänsärkyä. Aika inhaa tavaraahan nuo ovat, mutta mitäpä sitä ei tekisi :) Olen itse ihmeissäni, että kaikki turvotus on minulta kadonnut, painokin on pudonnut viime viikosta pari kiloa. Onkin ekaa kertaa elämässäni näin hyvä olo punktion jälkeen....
Niin, siirtoon pääsin lopulta minäkin. Toinen munasoluista oli ollut täysin epäkelpo, mutta tämä siirretty jaksoi sitten jakaantua nelisoluiseksi ykkösluokan alkioksi. Raskaus sai viimeiksi alkunsa kahden nelisolu kakkosen siirrosta eli periaatteessa tämä on nyt parempi yksilö luokitukseltaan. (no, 3,5v sitten siirrettiin neljä- ja viisisoluiset ykköset, vuoto alkoi jo pp11) Testaamaan pääsen 2.5., tai siis veritesti on tuolloin. Aion aloittaa vappuaaton pissimällä tikkuun :) Jos siis enää siinä vaiheessa on mitään tarvetta testaamiseen.
Aurinkoista loppuviikkoa ja onnea matkaan teille kaikille ruudun sillä puolen :) Tsempit myös turvotuksen kestoon!
terkuin soffis ja VappuValdemar pp1
soffio, samaa aloin eilen illalla itsekin ihmettelemään! Tarkistin vielä paperista ja kyllä, lääkäri on laittanut testipäiväksi 3.5. Muistelen, että hän mainitsi, että sitten on 16 päivää siirrosta, mutta eikös siitä tule jo enemmänki... Jospa lääkärille tuli laskuvirhe ;) Saattaa siis olla, että testailen jo aikaisemmin, jos uskallan!! Mulle hoitaja vielä sanoi, että testata pitää vaikka alkaisi runsaskin vuoto, koska se ei välttämättä tarkoita sitä etteikö olis raskaana. Tulisilla hiilillä siis testiin saakka...
Onnittelut vielä soffiolle, että saitte kyytiläisen matkaan!
Samoiten onnea matkaan Liisariinalle! Ikävää, että niin suuri kato kävi jakaantumisessa, mutta onneksi yksikin alkio voi tuoda kaivatun nyytin!
ON: Mulla varmuuden vuoksi jatkettiin sairaslomaa koko loppuviikoksi, kun keskiviikkona oli niin tukala olo. Eilen illalla sitten huomasin, että turvotus alkoi selvästi helpottamaan. Nyt sopii jo housut mukavasti jalkaan eli eiköhän pahin hyperin uhka ole takana päin. Kysyin klinikalta siitä ähkyisestä olosta vatsassa ja he olivat sitä mieltä, että turvonnut munasarja + ylimääräinen neste vievät tilaa vatsalaukulta eli syy ei olisikaan lugeissa. Ja nyt kun turvotus on laskenut, olo on ihan hyvä!
Mukavaa alkavaa viikonloppua!
sasseli pp 4 (vai onko eka piinispäivä siirtopäivä? Sitten ois " jo" pp 5 :)
Meillä siis perjantaina oli alkionsiirto. Yksi siirrettiin ja neljä pakkaseen. Loput viisi olivat joko niin, että eivät hedelmöittyneet alkuunkaan tai jakautuminen ei ollut lähtenyt käyntiin.
Perjantaina toimitin vielä pari asiaa kaupungilla ja olin kyllä illalla ihan tuskassa. Vatsa turvoksissa ja kipuja. Lauantain vietin sitten ihan makuuasennossa, joten olo oli hyvä illalla. Tänään pientä turvotusta, mutta melko normaali olo. Housuja mahtuu jo päälle, joten huomiseksi on valinnanvaraakin töihin :-)
Rinnat ovat kipeitä ja nyt pitää toivoa, että pysyvät. Aiemmin on juuri rintakivun loppuminen on ollut negan merkki.
Taitaa kaikki odotella ensi viikkoa ja sitä, että pääsisi testaamaan! Täytyypi myöntää, että sehän se tahtoo pyöriä mielessä...
Mulla jostain syystä hartiat meni aivan jumiin tänä aamuna. Kipu alkoi niskasta, josta sitten siirtyi hartioitten väliin, jihuu. Kiva olla töissä, kun pään kääntäminen sattuu perkuleesti. En tiedä, mistä kipu johtuu, mutta yksi syy voisi olla arat rinnat, joitten takia välillä yölläkin heräilee. Vaikea saada hyvää nukkuma-asentoa.
Minkäslainen olo teillä muilla on? Mua meinaa väkisin masentaa, vaikka yritänkin ajatella positiivisesti. Jotenkin on ihan varma, että negahan se pärähtää, voi kökkö. No, täytyy yrittää tsempata jollain konstilla. Toivottavasti teillä menee paremmin!
sasseli pp8
Ensinnäkin, hienoa että pääsimme kaikki punktioon ja siirtoon saakka :) Nyt vaan piiiiitkäääää piinailupinnaa jokaiselle, - ja paljon, paljon plussia! Mitkäs ovat porukat mietteet ja tuntemukset näin " puolipiinassa" ?
Itse piti oikein aamulla laskea, että montakos päivää siitä siirrosta nyt olikaan... On ollut tässä niin paljon muuta ajateltavaa, kuten auton vaihtoa ja lapsen sairastelua, ettei omaan napaan ole ehtinyt keskittyä. Hyvä niin. Olo on täysin normaali. Kävin viime torstaina jumpassakin, en olisi ikinä uskonut, että punktiosta voi toipua näin nopeasti!
Jos nyt oikein saivarrellaan, niin ehkä rinnoissa tuntuu välillä jotain. Loput tuntemukset eli ajoittainen kuvotus ja huippailu menevät Lugejen tiliin. Ja sairastelevan lapsen aiheuttama yöheräily sitten saavat aikaan kestouupumuksen ja palelun. Yritän nyt ajatella olevani raskaana. Yhtä paljon petyn joka tapauksessa, uskoinpa nyt mihin tahansa. Että kokeillaan nyt tämän kerran, onko positiivisella ajattelulla mitään taikavoimia, heh. Tämähän tosiaan oli meidän viimeinen julkisen puolen hoito eli katsotaanhan nyt homma loppuun saakka. Jos vuoto ei ala pp10 paikkeilla, sitten voi oikeasti olla toivoa.
Mutta pitemmittä puheitta mukavaa viikon jatkoa kaikille! Jokos testit on muuten ostettuna ;) ?!
soffis ja VappuValdemar pp6
Kurkkasinpa mielenkiinnosta tällekin puolelle ja huomasin, että teillä on jännät ajat meneillään, joten tiedoksi vaan, että täällä ollaan taas hengessä mukana koko poppoon voimin (siis sormet ja anturat tanassa) = ihan kohtuullisen kokoinen kannatusjoukko ;D!!
-Dipidii-
Eli tässä omia kuulumisia...
Siirtoon eilen päästiin ja siirrettiin 4-ja 5-soluiset yksilöt kohtuun kellumaan!=)Meillä tosiaan saaliina oli 14 munasolua mutta ainoastaan niistä 3 hedelmöittyi ja kaksi parasta sitten valittiin ja yksi meni roskiin sen huonon laadun takia.Mutta jospa nämä kaksi sitkeää sissiä sitten toisivat sen toivotun tuloksen kahden viikon päästä!!=)Olenkin vissiin sitten viimeinen joka saa testailla eli testipäivä minulla on 8.5 vasta.Pitkää pinnaa vaaditaan sinne asti....no, onneksi on tuo työ niin on muutakin ajateltavaa!=)
Onnittelut kaikille muillekkin kyytiläisistä ja pitkää pinnaa kaikille......sitä tarvitaan!!;)
Kirjoittelen paremalla ajalla sitten lisää mutta nyt pitää mennä lepäämään, jotenkin vieläkin on niin turvoksissa ja munasarjat kipeenä..mutta josko se tästä pian helpottaa...litrakaupalla oon ainakin nesteitä juonu.....=)
Terkuin Pipsa ja pikku pingviinit pp1
Pipsalle ja pingviineille onnea matkaan :) Vieläkö, Sasseli, olet malttanut pysyä erossa testeistä?
Mihinkäs te muut olette kadonneet?
ON Luulen, että tämä alkaa olla vuotoa vaille valmista. Viime yönä alkoivat kuumat aallot, kuten aina pari päivää ennen menkkoja. Lapsesta oli jännää, kun aloitettiinkin aamu suihkulla... Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole. Silloin, kun raskaaksi ivf:llä tulin, alkoivat selkeät oireet jo suunnilleen viikko siirron jälkeen, että kai tässä nytkin pitäisi jotain tuntua jo. Vaan kun ei tunnu. Tuskin tällä stressitasolla mikään alkio kiinni pysyisikään; olen viimeiksi nukkunut edes 2h yhtäjaksoisesti viime la-su yönä... Suoraan sanoen tekisi mieli heittäytyä lapsosen viereen tuohon lattialle potkimaan ja kiljumaan...
On tama odottelu kylla ihan kamalaa! Aika kuluu todella hitaasti ja mieliala heittelee toivon ja epatoivon valilla. Positiivisen mielen sailyttaminen on vaikeaa, mitaan merkkeja raskautumisesta ei taallakaan. Tai no onhan niita kaikenlaisia nippailuja jos oikein lahtee saivartelemaan, mutta ihan hyvin ne voi olla menkkoja enteilevia. Turvonnut olo on onneksi helpottunut. Ihan selvasti on meikalaisella liikaa aikaa miettia kaikenlaista ja vahtia mahdollisia oireita... Nuppi on vahan hajalla.
Soffio: Tekisi minunkin mieli heittaytya lattialle kiukuttelemaan! :)
Tsemppia kaikille!
T: sekava Liisariina
Ei ole sasseli vielä testaillut ja meinaa malttaa mielensä ensi viikkoon, vaikka tiukkaa tekeekin :)
Ihan samanlainen olo muuten täälläkin kuin Soffiolla ja Liisariinalla. Ei niin minkäänlaisia oireita, vaikka ehkä näillä luvuilla pitäisi jo jotain tuntua... Ja jos jotain on joskus tuntevinaan, voi niistä syyttää lugeja tai sekoilevaa päätä. On tää ihan hirveetä piinaa ja vielä vähän aikaa pitäis jaksaa ennen kuin pääsee testaamaan.
Supertsempitykset kaikille, yritetään kestää!!!
sasseli pp10 (jo!)
Niin siinä sitten näyttää käyvän, että tämä hoito ei tuonut meille toista lasta. Tuhruttelu lugemössön mukana alkoi jo pp8 ja voimistuu päivä päivältä. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin kunnon vuoto alkaa tänä iltana tai ensi yönä. Mitäpä tätä enempää ruotimaan, nega mikä nega....
Pitää vielä selvittää " hoitopaikan" kanssa, oliko tämä floppi nyt tosiaan viimeinen hoitomme, vai voisiko syksyllä yrittää vielä paremmalla onnella.
Edelleen piinapinnaa teille muille ja muistakaahan, että joku/jotkut teistä sen plussan saa :)
Hei!
Kirjoittelin tänne jo aimmin... Eli saatiin matkaan viime keskiviikkona yksi lääkärin mukaan huippu alkio. (pakkaseen jäi neljä alkiota) Tämä on meidän toinen IVF-hoitomme ja mieli on maassa, kun jo muutaman päivän on ollut sellaista jännää menkka kipuilua.. Verta ei ole vielä tullut!! Onkohan hoito mennyt ihan pilalle, vai onko vielä toivoa? Rinnat on kamalan kipeät ja arat, mutta se johtuu varmaan noista lugeista, muita oireita ei sitten olekaan.
Virallinen testauspäivä 9.5 miten jaksaisi sinne asti kärvistellä!!
Kertokaa omia kokemuksianne!!
Eikös alkion olisi pitänyt jo kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen!!
T. Marie pp6
Mä luulen, että meillä ei tämäkään hoitokerta tuottanut tulosta. Rintojen särky lakkasi nyt viikonloppuna, eikä vatsassakaan tunnu enää mitään. Mulla on kaksi kemiallista raskautta IVF-hoidoista ja niissä kummassakin kävi juuri näin. Veikkaan siis, että saatan vielä saada heikon positiivisen verikokeissa, muta hormoni alkaa sitten laskemaan.
Aika tappiomieliala mulla on ja itkeskelin eilisen päivän. En ole varma kannattaako tätä jatkaakaan, kun ei tästä mitään tule.
Voi Soffio, en tiedä mitä sanoisin :( Olen todella pahoillani, jos kunnon vuoto alkaa ja nega tulee. Tosin ainakin mulle klinakalla sanottiin, että testi täytyy tehdä vaikka tulis runsastakin vuotoa, koska se ei vielä tarkoita etteikö olis raskaana. Ja toiste päin ikävä kyllä sama eli voipi olla ettei ole raskaana vaikka mitään vuotoa ei tulisikaan...
Wannabemummykin synkissä tunnelmissa... Kyllä pitäisi olla joku takuu, että jos rankkoihin hoitoihin joutuu, tulisi sitä tulostakin. Tää on kyllä niin epäreilua. En osaa sullekaan muuta sanoa kuin että älä vielä menetä toivoa!!!
Marie kyseli kiinnittymisestä. Jaa-a, mulla ei mitään varmaa tietoa ole, mutta oisinko joskus jostain lukenut, että alkio kiinnittyisi 4-6 päivän kuluessa siirrosta. Saatan olla ihan väärässä, korjatkaa, jos joku tietää paremmin!
ON: Olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, mutta kyllähän nuo ajatukset tuppaa yhden ja saman asian ympärillä pyöriä. Oireista en edes viitsi mainita mitään, kun ne voi tulkita raskausoireiksi, menkkoja edeltäviksi tai lugeista johtuviksi. On tää syvältä. Päätin, että teen testin vasta ylihuomenna. Katellaan siis sinne asti.
Kaikesta huolimatta hauskaa vappua!! Ja tosiaan, täytyyhän meistä jonkun plussata; plussapeukutuksia siis ihan joka iikalle!
Sasseli pp14
Huomenna on aamulla punktio. Vatsa tosi piukeena ja isona. Mulla alkaa jo napakoru kiristämään ;-)
Onneksi nyt voi pitää lököverkkareita seuraavat viisi päivää!