Vko 16 ivf/icsi päivitetty pino :)
Aion nyt rohkasitua ja yrittää kasata meistä sellaisen " kokoelman" ... Lisätkää, jos joku puuttuu tai joku muu virhe pinoon vilahtaa :)
On tuo edellinen pino jo nii-in pitkä, että jatkammeko sitten tähän eller hur?
Eli, viikolla 16-17 ovat ivf/icsi punktioissa ja siirroissa näillä näkymin:
Pipsa79, 4. icsi lyhyt kaava, toiveissa eka lapsi
Tuiskutiusku, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Himmu, 3. icsi pitkä kaava, toinen lapsi
Sasseli, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Hansuliini, 4.icsi lyhyt kaava
rose-69, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Siili74, 2.ivf pitkä kaava, eka lapsi
sähäkkä76, 3.icsi lyhyt kaava, eka lapsi
soffio, 4. ivf pitkä kaava, toinen lapsi
Pinosta toiseen ilmeisesti pompsahtaneet Jorner, Mittumaari2 ja Päivänsäde 72?
Kommentit (81)
Kavin aamulla toisessa seurantaultralssa ja hyvinhan nuo olivat follikkelit taas kasvaneet. Yhteensa niita taisi olla 20, mutta kaikki eivat ole ihan tarpeeksi kypsia. Sairaanhoitaja oli kuitenkin sita mielta etta n. kymmmenen munasolua pitaisi loytya. Punktio on sitten maanantaina, joten janna viikonloppu on tiedossa taallakin.
Luulin jo, etta jotain on mennyt pieleen, kun turvotus ei ole tassa loppuviikosta mitenkaan pahentunut, olo on ehka jopa parempi eika pinnakaan ole yhta kirealla kuin viime viikolla :)
Kuinka kauan Suomessa yleensa kypsytellaan alkioita ennen siirtoa? Taalla kasittaakseni se on kaksi paivaa, joten siirto olisi sitten kai keskiviikkona, eivat tosin siita tanaan mitaan viela sanoneet, enka itse ymmartanyt kysya.
No nyt paivakahvin keittoon, toivottavasti Pipsakin on saanut ultrassa hyvia uutisia!!
Liisariina
Eilen en sitten jaksanutkaan pinoutua, oli jostain syystä aikamoisen huono olo. Kaipa tuli jännitettyä niin paljon tätä päivää.. Mutta nyt on nopea ja kivuton punktio takana. Ei se tosiaankaan ollut niin kauheaa kuin etukäteen pelkäsin. Munarakkuloita oli ainakin 20, joista löytyi kaiken kaikkiaan 12 munasolua. Ihan hyvä saalis siis, kun oikealta puolelta ei mitään saatu. Epäkypsiä oli nelisen kappaletta, jos oikein muistan. (Nämä epäkypsät hedelmöitetään luovutetuilla siittiöillä varmuuden vuoksi.) Huomisaamuna sitten tiedetään, kuinka moni hedelmöittyi, jännää!
Maanantaina toivottavasti päästään siirtoon asti ja sitten alkaisi se varsinainen piina...
Yritän huomenna kävästä kertomassa, kuinka hedelmöittymisen kanssa kävi. Nyt jälleen lepoasentoon ja mehumuki kouraan... :)
soffio:
Aion nyt rohkasitua ja yrittää kasata meistä sellaisen " kokoelman" ... Lisätkää, jos joku puuttuu tai joku muu virhe pinoon vilahtaa :)
On tuo edellinen pino jo nii-in pitkä, että jatkammeko sitten tähän eller hur?Eli, viikolla 16-17 ovat ivf/icsi punktioissa ja siirroissa näillä näkymin:
Pipsa79, 4. icsi lyhyt kaava, toiveissa eka lapsi
Tuiskutiusku, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Himmu, 3. icsi pitkä kaava, toinen lapsi
Sasseli, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Hansuliini, 4.icsi lyhyt kaava
rose-69, 1.icsi pitkä kaava, eka lapsi
Siili74, 2.ivf pitkä kaava, eka lapsi
sähäkkä76, 3.icsi lyhyt kaava, eka lapsi
soffio, 4. ivf pitkä kaava, toinen lapsiPinosta toiseen ilmeisesti pompsahtaneet Jorner, Mittumaari2 ja Päivänsäde 72?
Lisätäänpä joukkoon:
Wannabemummy, 3.ivf eka lapsi
Liisariina, 1.icsi, pitkä kaava, toinen lapsi
heetu, hoito luovutetuilla munasoluilla, eka lapsi
Sasseli, hienoa, että tuli noin monta solua!! Peukutellaan hyvän hedelmöittymisen ja jakaantumisen puolesta!
Liisariinalle tervetuloa mukaan joukkoon :) Ja muille tsemppiä hormonihuuruihin, niitähän jo tässä vaiheessa riittää...
ON: Parikymmentä follikkelia näkyi ruudulla tänäänkin, about 16-17mm, kohdun limakalvo huimat 12mm (en ole koskaan yltänyt samaan). Punktio on maanantaina. Tänään tuikataan viimeinen Gonal-f, huomenna perään Pregnyliä ja sumut jatkuvat punktioaamuun saakka. Alavatsa on hellänä, mutta ei mielestäni niin paha kuin aiemmilla kerroilla. Kunpa nyt selviäisi ilman hyperiä!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Niin, wannabemummy kyselit alkoholista. Minä olen hoitojen aikana elänyt täysin normaalia elämää eli juon sen yhden saunaoluen pari kertaa viikossa. Edellisen hoidon aikana -josta esikoinen sai alkunsa- sairastin järkyttävn mahataudin, elin monta päivää mustikkasopalla ja kauravellillä. Siitä toivuttuani oli " tyttöjen ilta" , jossa tuli nautittua jokunen annos punkkua. Olin täysin vakuuttunut, että noilla eväillä ei hyvää tulosta tule, mutta tuossa tuo tulos katsoo Postimies Patea :)
Ainut, mitä olen välttänyt, on Burana, sillä ibuprofeiini voi vaikuttaa munasoluihin.
Meillä alkiot on siirretty kaksi vuorokautta punktion jälkeen. Lienee käytäntö valtaosassa julkisia klinikoita. Yksityisellä puolella ainakin on 3vrk viljely ennen siirtoa.
Mennään sitten heti omaan napaan ensin, eli tällä hetkellä siellä olis yhdeksän hyväkokoista munista ja joitain pieniä joten pistokset täällä jatkuvat 300 iu:lla ja maanantaina on sitten seuraava ultra ja silloin siihen rinnalle sitten aloitetaan orgalutran piikit ja punktio minulla on luultavasti vasta perjantaina ja siirto menee varmaan sitten maanantaille!!=)Ihan tyytyväinen olin tulokseen ja yleensä minulla on sitten enemmänkin niitä loppupeleissä ollut joten toivotaan että nytkin sieltä tulee muutama lisää!!;)
Sasseli: Onnea hyvästä " munasaaliista" , niitähän tuli sitten enemmänkin kuin arvioitiin,hyvä niin!!=)Oikein paljon hedelmöittymissäteitä sinne!!=)
Soffio: sinullahan kanssa on siellä hyvä saalis tulossa, tsemppiä maanantain punktioon!!=)
Liisariina:Sinulla kanssa tulossa loistava saalis;)Tsemppiä maanantain punktioon!!!=)
Wannabemummy:Sinulle kanssa tsemppiä keskiviikon punktioon ja hyvältä näyttää sinunkin saaliisi!!;)Taidan olla sitten viimeinen joka punktioon menee;)
Heetu: Tsemppiä ja onnea sinulle tulevaan siirtoon!!=)
Jännittävää ja hyvää viikonloppua kaikille!!;0)
Pipsa=)
soffio: hienoja uutisia ultrasta! Nyt vaan peukut pystyyn, että jatkokin sujuu hyvin eikä hyperiä tule. Mulla oli niin muhkea tuo vasen munasarja, että moneen kertaan klinikalla kehottivat ottamaan rauhallisesti ja juomaan paljon. Yritetty ainakin on!
pipsa: oikein lupaavia uutisia myös sinun ultrassa. Hienoa! Ei se eilinen sitten huonon onnen päivä ollutkaan...
heetu: tsemppiä sulle maanantain siirtoon!
ON: Klinikalta soittivat heti aamusta; epäkypsistä kaksi oli hedelmöittynyt luovutetuilla ja kaksi oli edelleen liian epäkypsiä. Yksi munasolu oli ehtinyt ylikypsäksi, joten seitsemän hedelmöitettiin oman miehen siittiöillä. Niistä kuusi oli hedelmöittynyt. Huomenna soittelevat uudestaan, kuinka moni on lähtenyt jakaantumaan. Eli siis taas pitää purra kynsiä ja hermoilla :)
Koittakaahan jaksaa näitten jännittävien ja hermoja raastavien juttujen keskellä! -sasse-
Ihana keväinen päivä! Ja mikä parasta ovat luvanneet samanlaista koko viikonlopulle.
Täällähän porukalla on pelkästään hyviä uutisia! Toivotaan että jatkuu samalla tavalla ja että tästä pinosta sitten parin kolmen viikon kuluttua löytyisi mahdollisimman monta plussaa!
Itsellä vielä odotusta..kaksi ultraa vielä edessä ja kuten sanottu, punktio ja siirto VASTA viikolla 17. Melkein kaikilla muilla taitaa olla viikkoa aiakisemmin? Tuo oma viikko tuntuu NIIN kaukaiselta ;O) vaikka tosiasiassa onkin ihan tosi pian. Mutta näinhän tämä menee..pienikin odotus tuntuu hirveän pitkältä kun pääsee näin lähelle. Onneksi on tuota ohjelmaa eli nuo sumut neljästi päivässä ja pistokset iltaisin, mukavasti jaksottaa näitä päiviä. Ja tietysti töissäkin pitää käydä..vaikka ajatukset kyllä pyörii jossain ihan muualla. No onneksi tiistaina on jo seuraava ultra niin nähdään on mitään edistystä tapahtunut.
Tsemppiä kaikille ja nauttikaa auringosta!
Rose
Haloo kaikille!
Nyt on siirto ohi;ja pakkaseen meni 4 tsipaletta.
Ja nyt sitten ei voi muuta kuin antaa ajan kulua.
Miten muiden tilanteet?
heetulle kovasti peukutuksia, että kyytiläiset tai ainakin toinen niistä tarttuisi tiukasti kiinni!!
Meillä myös siirto tehtiin tänään ja yksi alkio on nyt matkassa. Loput 7 saatiin pakkaseen. Testipäivä olisi 3.5.... Tuntuu ikuisuudelta :)
Sairaslomaa samalla jatkettiin, kun nestettä on jonkun verran kertynyt, vaikka oonkin ottanut rauhallisesti. Parempi tietysti niin.
Vähän hiljaista meidän pinossa; mitäs muille kuuluu? Onkos jollain tänään punktio vai muistanko väärin? Kertoilkaahan kuulumisianne!
Aurinkoista alkuviikkoa! -sasse-
Heetulle ja sasselille kummallekkin onnittelut kyytiläisistä ja toivottavasti kahden viikon kuluttua on kummallakin hyviä uutisia!!=)
Omaa napaa sen verran taas että tänään ultrassa olikin jo 12 follikkelia ja pistokset jatkuu vielä torstaille asti 300 iulla ja rinnalle alkaa nyt sitten tänään orgalutran. Perjantaina sitten enää pregnyl ja sunnuntaiaamuna sitten punktioon!=)Oli kyllä minulle yllätys että tekevät sunnuntaisinkin punktioita?!!Jänskättää ihan hirveesti että mikä se lopullinen tulos sitten onkaan....;)
Mites punktiolaisilla tänään on mennyt??=)
Aurinkoisin terkuin Pipsa=)
Helppo punktio takana. Saaliina kaksi munasolua... En tiedä montako follikkelia saatiin punktoitua, mutta varmaan jotain parikymmentä. Kato siis melkoinen - jälleen kerran.
Nestettä on vatsaontelossa mullakin, mutta munasarjat onneksi suht normaalia kokoa.
Huomisaamuna tietää sitten enemmän. Melkeinpä toivon, että tämä jäisi kokonaan nollahoidoksi......
Onnea piinistelyyn Heetulle ja Sasselille!
Onnea heetulle ja sasselille, toivottavasti kyytilaiset pysyvat matkassa! Soffiolle pahoittelut, en oikein osaa sanoa mitaan, mika lohduttaisi... :(
Oma punktio meni hyvin, saaliina 20 munasolua ja olin ihan allikalla lyoty. Eilinen menikin sitten ihan levatessa, kun sisuskalut oli niin kipeat. Vielakin on vahan hankala olo, joten taitaa olla toinen sohvapaiva tiedossa. Nyt vaan odottelen sydan kurkussa soittoa klinikalta, miehen simpat kun ovat sen verran heikkoa laatua, etta jannittaa ihan kauheasti, onko monikaan munasolu hedelmoittynyt. Siirto on siten huomenna, jos kaikki hyvin menee. Aamulla pitaa ensin kayda verikokeessa, kun hyperin riski on viela olemassa, koska niita muniksia oli niin paljon.
Mutta nyt on pakko menna pitkalleen!
Liisariina
Soffio: pahoittelut sulle tuloksesta mutta toivotaan että kumpikin sitten ainakin hedelmöittyvät ja pääsette siirtoon asti....Onko teillä ikinä mitään puhuttu että mikä tuota " katoa" aiheuttaa vaikka noinkin hyvin oli noita follikkeleja??Tsemppiä!!=)
Liisariina: Onnea hyvästä saaliista ja toivottavasti monta sitten hedelmöittyykin!!=)Toivotaan että ei tuu hyperiä....Tsemppiä!!=)
Terkuin Pipsa(joka edelleen pistelee)
16 hedelmoittyi!!! Huomenna sitten kaksi parasta siirretaan :)
Innosta hihkuen
Liisariina
Liisariina, kerrassaan hieno tulos!! Nyt kovasti lepoa ja juotavaa! Pipsalle pistelyintoa, eivätköhän ne rakkulat siellä kasva ihan hyvällä mallilla.
Omalle navalle ei kuulu kovin kehuttavaa. Vain toinen soluista hedelmöittyi. Jos se elää vielä huomenna, on siirto sitten iltapäivällä. Asia varmistuu siis aamupäivän aikana. Kaikki tuntuvat olevan aika ymmällään asiasta, näin huonoa tulosta en sentään ole koskaan aiemmin saanut. No, näillä eväillä on mentävä kun muuta ei annettu... Harmittaa vaan aivan vietävästi, kun oli kuitenkin kyseessä meidän viimeinen hoito. Kaikki jää siis kirjaimellisesti yhden solun varaan. Olin aina toivonut kolmea lasta, nyt saa olla yhä kiitollisempi tuosta yhdestäkin...
Olen tässä pinossa nyt vähän muita jäljessä, mutta toivottavasti löytyy silti piiniskavereita mullekin! Alussahan tämä oli pino vko16/17..mutta niin moni vko17 lähti eri pinoon :O(
Tänään kävin toisessa ultrassa ja follikkeleja löytyi yhteensä 15kpl, kuulemma oikein hyviä uutisia :O) Sumut ja pistelyt jatkuu samoilla annoksilla ja sitten perjantaina seuraava ultra. Maanantaina on sitten punktio! Nyt tietysti paljon riippuu siitä miehen osuudesta eli toivotaan että kelvollisia siittiöitä saataisiin maanantaina.
Vatsa alkaa olemaan aika turpea ja arka, munasarjat tuntuu ihan eri tavalla kuin normaalisti. Housut selvästi kiristää. Mutta muuten olo ok. Katsotaan pystynkö olemaan töissä punktioon asti, sen verran fyysistä ja vaativaa tuo meikäläisen työ tuppaa olemaan, eikä voi aina välttyä iskuilta ym.
Nyt olen niin väsy työn jälkeen, ettei tämän enempää kommenttia, mutta kaikille tsemppiä jatkoon ja kuulumisiin!
Rose
Hyppää vaan porukkaan myös tuonne vkon 17 pinoon. Minä ainakin luen edelleen yhtälailla tämän pinon kuulumiset, vaikka tuonne toiseen pinoon itse kirjoittelenkin. Mehän mennään aika päivälleen samaan tahtiin, tosin minä en tiedä vielä punktiopäivää tiedä. Perjantaina on ultra ja sitten selviää loppu aikataulu.
Kiitos kutsusta! Taidan tosiaan hypätä sinne kun muutkin siellä menee samoissa..tulen kyllä edelleen tännekin lukemaan/moikkaamaan!
Mulla oli tänään ultra ja punktiopäivä olisi ensi keskiviikko. Tällä hetkellä oli 14 hyvänkokoista rakkulaa ja koko joukko pienempiä. Mä olin alkuun ajatellut, että punktio olisi voinut olla jo maanantaina, mutta nyt siis pari päivää on vielä kestettävä.
Aamulla ei ollut vatsa turvoksissa, mutta kyllä se nyt on taas aika tuhdissa kunnossa kun on koko päivän istunut palavereissa.
Miten olette tehneet alkoholin suhteen hoitojen aikana? Ekassa IVF:ssä olin ihan absolutistina, multa meni ruoka/juomahalu ihan kaikkeen, joten en pistänyt suuhun yhtään mitään mikä ei ollut ravitsevaa.
Tokassa mulla oli parempi olo ja kyllä mä silloin join yksissä häissä onnittelumaljat ja ruokaviinit juhlissa.