Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä

Vierailija
06.09.2025 |

Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.

Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia. 

Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin. 

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa vapaita kuukausia voi hakea jonkin verran. Yksi mahdollisuus on velkajärjestely,  katso se myös.

En tiedä kuka tätä velka järjestelyä oikein saa, mutta en ainakaan minä ole saanut. Kolme kertaa hakenut ja ikinä ei onnistunut. Töitä tein kahteen eri paikkaan, että saisin järjestelyn. Luovutin ja olen jo hyväksynyt sen, että koko elämäni on loppuun saakka köyhyyttä.

Vierailija
62/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoitteenmuutoksen takiakin voi joutua ulosottoon.  Postille tehty muutos ei välittynyt vakuutusyhtiölle, kun heillä kuulemma eri kanava. Onneksi ehdin matkalta kotiin selvittämään asiaa. Kukapa tämän tietää mitä postia kukin käyttää, kun niitäkin alkaa olla jo useita. Olkaa tarkkana.. 

Ja juuri äsken Telia laittoi perintään laskun, jota ei oltu koskaan edes  lähetetty minulle. Olin palauttanut ja peruuttanut tilaamani kapineeen. Telian sisäinen info ei ilmeisesti toiminut. Asiakkaan pitää olla enemmäm kuin tarkkana ja aina kotona - matkalle lähtiessäsi ole erityisen tarkka.. Onneksi ei näissä tapauksissa ulosottoon asti päädytty.

Sinne ulosottoon päätyminen vie ainakin kaksi kuukautta ja sieltäkin tulee ensin lasku, jolla summan voi maksaa. Ja eiköhän nykyään kaikki hoida laskunsa e-laskuina. 

Nalleko siinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?

Miksi pitäisi jos ap kerran kuitenkin pystyy menonsa maksamaan? Lisäksi talot menee tänä aikana huonosti kaupan ja eiköhän ap:lla ole talostakin velkaa. Jäisikö asuntolainan jälkeen mitään enää? Lisäksi miksi kerrostaloon? Etkö ole kuullut rivareista?

En ole koskaan kuullut rivareista, onko ne sukua rintsikoille? Jos valittaa rahapulaa, mutta asuu mahdollisimman kalliisti, niin olisihan se järkevää karsia asumiskuluja. Pässi 🙄

Itse olet pässi kun käsket ihmisiä muuttamaan pois kodistaan vaikka pystyvät maksamaan menot. Et sä muiden asumisesta päätä.

Luitko edes aloitusta???? Eihän AP omien sanojensa mukaan pysty maksamaan menojaan. Siitä teki tän ketjun. 

Vierailija
64/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?

En todellakaan ala väliaikaisen tilanteen vuoksi myymään rakasta kotia! Hyvänen aika! Ja miksi ehdotat kerrostaloa? Mä vihaan kerrostalossa asumista. Rivitalo vähän pienempi paha, mutta en halua sellaiseenkaan. Mielummin tingin ruoasta yms. kuin alan myymään taloa. Mulla on myös talosta velkaa eikä myymisen jälkeen jäisi niin paljon rahaa, että sillä maksettaisiin talovelka ja ulosottovelat pois. Eikä tätä taloa saisi helpolla myytyä koska kyse muuttotappiokunnasta. 

Ap

Huomaa miksi olet veloissasi. Ja luultavasti olet vielä pitkään. 

Vierailija
65/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä ap teetkun on noin pieni paikka?

Voi hyvää päivää. Et voi olla oikeasti noin lukutaidoton. Nettopalkka on tuon sen jälkeen kun on mennyt verot yms. sekä ulosotto!!! Mun bruttopalkka on n. 2886€. Ei mun mielestä pieni palkka.

Ap

Suomessa tuo palkka on lähellä pienituloisten rajaa, joka on siinä 2 500 e/kk. Sä tunnut elävän jossain illuusioissa. 

Vierailija
66/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitä velkaa on ulosotossa?

Jos asut talossa yksinäsi, niin eikö sieltä voisi yhden huoneen vuokrata jollekin?

Hyi helvetti. Tekisitkö itse noin? Tuskin. 

No kermaperseasenteella saa sitten olla veloissaan loppuelämänsä. Turha tulla ruikuttamaan nettiin että rahat eivät riitä, jos haluaa elää kuin porho vaikka rahaa on vain 1 400 e/kk.

Vierailija
67/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa vapaita kuukausia voi hakea jonkin verran. Yksi mahdollisuus on velkajärjestely,  katso se myös.

En tiedä kuka tätä velka järjestelyä oikein saa, mutta en ainakaan minä ole saanut. Kolme kertaa hakenut ja ikinä ei onnistunut. Töitä tein kahteen eri paikkaan, että saisin järjestelyn. Luovutin ja olen jo hyväksynyt sen, että koko elämäni on loppuun saakka köyhyyttä.

Miten niin loppuelämäsi? Velathan vanhenevat, kun ne ovat olleet tarpeeksi pitkään ulosotossa.

Vierailija
68/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs joku bed and breakfast tai Airbnb? Eli ei ketään koko ajan siinä nurkissa, mutta välillä, niin saat lisätuloja? Yövyin esimerkiksi itse joskus yhden sote-alan työntekijän huoneessa joitakin päiviä, kun oli opintoja siinä kaupungissa. Rauhallisia oltiin molemmat, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
69/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin. 

Idiootit voisi jättää kommentoimatta kun mistään mitään ei ymmärretä. Yksi ihmetteli miten ei muka ap pärjää noilla tuloilla, mutta ei ääliö tajunnut, että ap asuu omakotitalossa. Toinen ihmetteli miten voi olla noin pienet tulot. Kolmas käskee myymään talon ja muuttamaan vuokralle. 

Monet ei vaan ymmärrä elämän realiteetteja. Jos menisi velkaneuvontaan, satavarmasti ammatti-ihmiset tekisivät AP:lle ihan samanlaisia ehdotuksia.

Aikuiselämässä joutuu tekemään kompromisseja ja ratkaisuja, jotka eivät ole kivoja. Ei voi vaatia että asuu omistusasunnossa ja vielä omakotitalossakin. Jos haluaa velat pois, pitää osata luopua niistä asioista, joissa kulut ovat korkeimmat. 

Vierailija
70/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten- tai lastenhoitoa, satunnaisesti?

Vierailija
71/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin loppuelämäsi? Velathan vanhenevat, kun ne ovat olleet tarpeeksi pitkään ulosotossa.

Milloin vanhenee? Itsellä 25 vuotta ei ole riittänyt. 

Vierailija
72/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs joku bed and breakfast tai Airbnb? Eli ei ketään koko ajan siinä nurkissa, mutta välillä, niin saat lisätuloja? Yövyin esimerkiksi itse joskus yhden sote-alan työntekijän huoneessa joitakin päiviä, kun oli opintoja siinä kaupungissa. Rauhallisia oltiin molemmat, ei mitään ongelmaa.

Ap on ulosotossa. Vouti vie lisätulotkin velkoihin. Ja jos pimeästi tekee tuon tason hommia niin on paljon isommissa ongelmissa pian. 

Vierailija
73/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin vanhenee? Itsellä 25 vuotta ei ole riittänyt. 

Ei ne vanhene jos (ja kun)  velkoja hakee ne aina uudestaan velottavaksi. 

Vierailija
74/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näitä ulosottovelallisia aina välillä kertomassa hankaluuksistaan. Ihmisillä on yllättävän vähän myötätuntoa, aina ruvetaan syyttelemään omasta tyhmyydestä. Siihen tilanteeseen voi kuitenkin joutua kuka tahansa, varsinkin tällaisina aikoina.

Mutta tässä meillä on velallinen, joka puurtaa vielä ekstratöitä selvitäkseen tilanteestaan! Minusta tällainen on tosi kunnioitettavaa. Toivotan aloittajalle tsemppiä mitä suurimmassa määrin! Kauanko maksuohjelmasi kestää, näkyykö jo valoa tunnelin päässä?

Nuoruudessa vaikeassa elämäntilanteessa tuli tehtyä velkaa. Jossain vaiheessa piti vaan ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa maksella velkoja pois.

Mutta koska olen vanhempaa sukupolvea, oli selvää, että jouduin elämään tiukalla budjetilla, ei tullut mieleenkään vaatia mitään omakotitaloja sun muuta. Asuin ensin 10 neliön kerrostalokämpässä usean vuoden, sitten sain vähän isomman mutta edullisen vuokra-asunnon. En paljon matkustellut enkä shoppaillut, en tilaillut pizzoja kotiin, enkä juhlinut. Ei ollut autoa, eikä mitään mukavuuksia, kaikki huonekalut saatu vanhoina. Palkkakin oli aika pieni, ja välillä olin työtönkin, mutta siitä säästin joka kuukausi pieneen vapaaehtoiseen eläkkeeseen sen lisäksi että lyhensin velkoja. Ja sain velat maksettua, toki meni yli 10 vuotta.

Olin myös ottanut yhteyttä velkojaan ja saanut neuvoteltua summaa alaspäin, niitä korkoa korolle kustannuksia. Lisäksi kun velkoja oli kaksi, sain neuvoteltua että aloitin ensin maksaa vain toista, ja sitten myöhemmin vasta toista, kun pystyin maksamaan kahta velkaa yhtäaikaa. 

Mutta jokainen taplaa tyylillään. 

Vierailija
75/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ulosotossa. Vouti vie lisätulotkin velkoihin. Ja jos pimeästi tekee tuon tason hommia niin on paljon isommissa ongelmissa pian. 

Sitä nopeammin se velka lyhenee, kun sitä lyhentää. Ja toki korot jäävät pienemmiksi. 

Vierailija
76/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sitä velkaa on ulosotossa?

Jos asut talossa yksinäsi, niin eikö sieltä voisi yhden huoneen vuokrata jollekin?

Hyi helvetti. Tekisitkö itse noin? Tuskin. 

Jos olisin ulosotossa ja rahat tiukalla, saattaisin hyvinkin harkita. Olen nuorempana asunut vanhan mummelin alivuokralaisena, eikä siitä mitään traumoja jäänyt.

Ennemmin vuokraisin ylimääräistä tilaa jollekin kuin kärvistelisin kauheassa rahapulassa.

Vierailija
77/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollista saada Takuusäätiön takausta? Vaativat työpaikan ja säännölliset tulot. Siinä on pienempi maksuerä kuukaudessa ja saat maksusuunnitelman velalle.

Vierailija
78/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näitä ulosottovelallisia aina välillä kertomassa hankaluuksistaan. Ihmisillä on yllättävän vähän myötätuntoa, aina ruvetaan syyttelemään omasta tyhmyydestä. Siihen tilanteeseen voi kuitenkin joutua kuka tahansa, varsinkin tällaisina aikoina.

Mutta tässä meillä on velallinen, joka puurtaa vielä ekstratöitä selvitäkseen tilanteestaan! Minusta tällainen on tosi kunnioitettavaa. Toivotan aloittajalle tsemppiä mitä suurimmassa määrin! Kauanko maksuohjelmasi kestää, näkyykö jo valoa tunnelin päässä?

Ulosottoon joutuminen tarkoittaa sitä, että on sössinyt raha-asiat, ei sinne noin vain jouduta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei kyllä kukaan ole ulosotossa. 

Kuka tahansa voi joutua ulosottoon, kun oikein tiukka paikka tulee.

Ero on sitten siinä miten ihmiset velasta suoriutuvat. Toiset jatkavat tuhlailevaa elämäntyyliä, toiset sopeuttavat menonsa siihen mitä velanmaksun jälkeen käteen saa. Viimeksi mainitut ovat ne, jotka saavat velan maksettua aiemmin. Ensiksi mainitut eivät opi elämään tulojensa mukaan, eivät saa nopeasti maksettua pois ulosottovelkaa vaan ehkä tekevät lisää velkaakin. 

Vierailija
79/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on menestyksen konsepti jo käytössä, leivot saaristolaisleipää myyjäisiin... enempää ei valitettavasti voi auttaa. 

Eiköhän tuossa tulanhankkimiskustannukset ja aika syö ne saatavat tulot. Ei kovin tuottavaa hommaa.

Vierailija
80/109 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon joutuminen tarkoittaa sitä, että on sössinyt raha-asiat, ei sinne noin vain jouduta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei kyllä kukaan ole ulosotossa. 

Kuka tahansa voi joutua ulosottoon, kun oikein tiukka paikka tulee.

No ei voi. Normaalilla ihmisellä on säästöjä ja sijoituksia, joilla yllättäviä tilanteita hoidetaan. Samoin vakuuksia, joilla saa lainaa. Se ulosotto ei todellakaan tule yllättäen, vaan vaatii sekin monta kuukautta. Ulosotto tarkoittaa sitä, että on suomeksi sanoen varastanut jotain eli jättänyt maksut maksamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän