Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä
Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.
Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia.
Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutkinut takuusäätiön sivut. Joskus ulosoton keskusteluita tuli luettua paljon. En muista mitkä siellä oli kriteerit ja mikä maksimi summa. Mutta siihen kun pääsee kulut on pienemmät.
Velkajärjestelyssä realisoidaan talo, joten se ei varmasti käy.
Ei velkajärjestelyssä realisoida taloa jos asuu siinä ja sen myyminenkään ei ole kannattavaa, kuten ap:n tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä että tuo stressaa valtavasti. Itseäni stressaa jo se, että ei ole säästössä kuin muutama tonni, mutta sitten on teitä jotka ette edes saa säästää.
Sellainen luo turvattomuuden tunnetta. Mitä jos jotain tapahtuu, eikä ole säästöjä, eikä saa mistään lainaakaan?
Että hirmuisesti voimia teille ulosotossa oleville. Ja muuten, harkitse vielä sitä huoneen vuokraamista. Kun olin lapsi ja vanhemmilleni tuli ero, äiti vuokrasi yhden huoneen opiskelijalle. Se oli ihan mukavaa ja eihän se siinä kauaa asunut.
Sellaisen herttaisen, rauhallisen opiskelijatytön kun otat niin ei se sua yhtään häiritse.
En todellakaan ota ketään tähän asumaan! Tämä on mun koti enkä halua ketään tuntematonta nurkkiini! Mä haluan oman rauhan ja se on mennyttä jos tähän joku vuokralle muuttaa. Muutenkin stressaa ja ahdistaa ja sitten pitäisi vielä jakaa kotinsa jonkun kanssa.
Ja miksi kuvittelet, että tällä paikkakunnalla on opiskelijoita jotka etsii kotia? Täällä on peruskoulun lisäksi lukio.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla on menestyksen konsepti jo käytössä, leivot saaristolaisleipää myyjäisiin... enempää ei valitettavasti voi auttaa.
Mene muualle vittuilija.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin.
Idiootit voisi jättää kommentoimatta kun mistään mitään ei ymmärretä. Yksi ihmetteli miten ei muka ap pärjää noilla tuloilla, mutta ei ääliö tajunnut, että ap asuu omakotitalossa. Toinen ihmetteli miten voi olla noin pienet tulot. Kolmas käskee myymään talon ja muuttamaan vuokralle.
Koita nyt opetella olemaan nimittelemättä vaikka kiristääkin.
No minullepa jää 200-300€/kk laskujen jälkeen kuussa ja on muuten vähän raavittava persettä jotta pystyy budjetoimaan syömiset. Vaikka yksin asunkin, tiukkaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on menestyksen konsepti jo käytössä, leivot saaristolaisleipää myyjäisiin... enempää ei valitettavasti voi auttaa.
Mene muualle vittuilija.
Ap
No oletpas sinä kiukkuinen. En edes tajunnut että tuo kommentoija v*ttuili. Itse kommentoin tuossa edellä että hienoa että joku paiskii lisätöitä ja toivotin tsemppiä, et kai nyt rupea minullekin rähjäämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin.
Idiootit voisi jättää kommentoimatta kun mistään mitään ei ymmärretä. Yksi ihmetteli miten ei muka ap pärjää noilla tuloilla, mutta ei ääliö tajunnut, että ap asuu omakotitalossa. Toinen ihmetteli miten voi olla noin pienet tulot. Kolmas käskee myymään talon ja muuttamaan vuokralle.
Mikä mua kiristää? En mä ole ap. Mua vain ärsyttää ihmiset jotka ei ymmärrä lukemaansa ja on vain kiire päästä pätemään.
Osoitteenmuutoksen takiakin voi joutua ulosottoon. Postille tehty muutos ei välittynyt vakuutusyhtiölle, kun heillä kuulemma eri kanava. Onneksi ehdin matkalta kotiin selvittämään asiaa. Kukapa tämän tietää mitä postia kukin käyttää, kun niitäkin alkaa olla jo useita. Olkaa tarkkana..
Ja juuri äsken Telia laittoi perintään laskun, jota ei oltu koskaan edes lähetetty minulle. Olin palauttanut ja peruuttanut tilaamani kapineeen. Telian sisäinen info ei ilmeisesti toiminut. Asiakkaan pitää olla enemmäm kuin tarkkana ja aina kotona - matkalle lähtiessäsi ole erityisen tarkka.. Onneksi ei näissä tapauksissa ulosottoon asti päädytty.
Vierailija kirjoitti:
No minullepa jää 200-300€/kk laskujen jälkeen kuussa ja on muuten vähän raavittava persettä jotta pystyy budjetoimaan syömiset. Vaikka yksin asunkin, tiukkaa tekee.
Niin, laskujen jälkeen. Mistä sinä tiedät vaikka aloittajallekin jäisi tuon verran, kun hän maksaa sähköt ja lämmöt ja lyhennykset.
Vierailija kirjoitti:
Osoitteenmuutoksen takiakin voi joutua ulosottoon. Postille tehty muutos ei välittynyt vakuutusyhtiölle, kun heillä kuulemma eri kanava. Onneksi ehdin matkalta kotiin selvittämään asiaa. Kukapa tämän tietää mitä postia kukin käyttää, kun niitäkin alkaa olla jo useita. Olkaa tarkkana..
Ja juuri äsken Telia laittoi perintään laskun, jota ei oltu koskaan edes lähetetty minulle. Olin palauttanut ja peruuttanut tilaamani kapineeen. Telian sisäinen info ei ilmeisesti toiminut. Asiakkaan pitää olla enemmäm kuin tarkkana ja aina kotona - matkalle lähtiessäsi ole erityisen tarkka.. Onneksi ei näissä tapauksissa ulosottoon asti päädytty.
Sinne ulosottoon päätyminen vie ainakin kaksi kuukautta ja sieltäkin tulee ensin lasku, jolla summan voi maksaa. Ja eiköhän nykyään kaikki hoida laskunsa e-laskuina.
Vierailija kirjoitti:
S-pankki ei laita eteenpäin maksettuja laskuja ja asiakas ei saa mistään tietää maksamattomia laskuja. Ne vain katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mua kiristää? En mä ole ap. Mua vain ärsyttää ihmiset jotka ei ymmärrä lukemaansa ja on vain kiire päästä pätemään.
Niin? Haukut ideooteiksi ja sua ärsyttää, räyhäät netissä. Mene vaikka lenkille.
Perintäilmoitushan tuli paperisena - ei ne sähköpostissa tule -eli ole tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näitä ulosottovelallisia aina välillä kertomassa hankaluuksistaan. Ihmisillä on yllättävän vähän myötätuntoa, aina ruvetaan syyttelemään omasta tyhmyydestä. Siihen tilanteeseen voi kuitenkin joutua kuka tahansa, varsinkin tällaisina aikoina.
Mutta tässä meillä on velallinen, joka puurtaa vielä ekstratöitä selvitäkseen tilanteestaan! Minusta tällainen on tosi kunnioitettavaa. Toivotan aloittajalle tsemppiä mitä suurimmassa määrin! Kauanko maksuohjelmasi kestää, näkyykö jo valoa tunnelin päässä?
No ei nyt ihan kenelle vaan synny kymmenien tuhansien velkoja. Ehkä jos joutuu johonkin oikeusjuttuihin, niin ne on hintavia. Mutta jos ei ota velkoja ja ei hanki asioita joista tulee isoja laskuja, sellaisia joita ei voi nopeasti lopettaa tai myydä tms. Asuu vuokralla jne. Näin eläen ei pitäisi olla huolta ulosottoon joutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin mä maksan tuosta 1400 eurosta laskuni! Nytkin on tilillä 17 senttiä ja lompakossa 85 senttiä. Onneksi on ruokaa vielä muutamamaksi päiväksi ja S-bonuksilla saan ostettua vähän lisää. Mä tingin omasta ruoasta, että saan laskut maksettua. Miten sulla meni tämä täysin ohi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuohon ulosottosummaan saada muutosta ?
Siis lyhennyssummaan.
Ei voi. Ulosotto vie sen minkä vie. Jostakin pätevästä syystä voi hakea joksikin aikaa rajoitusta, mutta ei mulla ole sellaista syytä. Mun tuloilla saatan saada yhden lyhennysvapaan kuukauden vuodessa. Mun tulot siinä rajalla, että saako yhden vai kaksi kuukautta.
Ap
Millaisista veloista kyse? Useita pieniä, yksi iso? Jos velat on olleet jo pitkään, kysy akordia perintätoimistoista. Maksa aina kun mahdollista vaikka pienin velka kerralla pois ulosmittauksen lisäksi, varsinkin jos tulot on epäsäännölliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuohon ulosottosummaan saada muutosta ?
Siis lyhennyssummaan.
Niin sitähän aina voi neuvottelemalla saada sovittua paremmat ehdot.
https://www.minilex.fi/a/ulosotto-ja-neuvottelu
Olen itse ollut 18 vuotiaasta asti, no ollaan hautaan asti. Pikavippifirmat velkoneet jo yli 20 vuotta, ulosotto sanoi 10 vuotta sitten että kyllä ne jossain vaiheessa vanhenee.
Ei enää perse hiessä jaksa yrittää yhtään mitään. Onnekseni minulla todettiin syöpä joten poistun täältä melko pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Oletko täysi idiootti? 1400€ nettotulot on pienet jos asuu omakotitalossa.
Olen eri idiootti, mutta kyllähän tuossa tapauksessa fiksu vuokrasi osan talosta tai koko talon ja muuttaisi asumaan halvemmalla jonnekin. Tai möisi koko höskän.
Jos on tehnyt velkaa, niin tärkein oppi minkä siitä saa on elä suu säkkiä myöten. Jos haluaa pian maksaa velan pois, niin pitää elämiseen laitettavia varoja vähentää. Asuminen vie etenkin paljon rahaa, kun omakotitalossa on kiinteistöverot, jätemaksut, kovat sähkölaskut, vesimaksut, yms. sekä vielä voi olla asuntovelkaakin. Ei se halpaa ole Suomessa.
Sä et voi tietää jos joku on ulosotossa. Olen mäkin eikä sitä kukaan tiedä. Ei sitä musta näe.
Totta kai sen tutuista tietään. Tuskinpa ulosotossa oleva ostaa uutta autoa tai rakentaa taloa.