Joo omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon, mutta onhan tämä hermoja raastavaa kun rahat koko ajan vähissä
Saan kuukaudessa palkkaa nettona n.1400€ kun kaikki verot, ulosotto yms. on mennyt. Asun yksin omakotitalossa, joten tekee todella tiukkaa kulujen kanssa. Yritän säästää talvea varten koska kaukolämpöön ja sähköön menee enemmän. Toki tilille ei voi liikaa säästää koska muuten ulosotto vie rahat.
Rahat on koko ajan tiukilla ja pitää omasta ruoasta tinkiä. En halua kuitenkaan luopua talosta väliaikaisen tilanteen vuoksi. Pyrin kasvattamaan näiden myymieni tuotteiden näkyvyyttä, että saisi enemmän myyntiä. Vielä pitäisi jaksaa panostaa somesivustoon jonka kautta tehdä myyntiä. Näiden tuotteiden myynnistä tulevat tulot on vaihtelevia.
Olen siis kokopäiväisessä työssä ja haluan kyllä veloista eroon. Siksi tässä töitä tehdäänkin.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?
En todellakaan ala väliaikaisen tilanteen vuoksi myymään rakasta kotia! Hyvänen aika! Ja miksi ehdotat kerrostaloa? Mä vihaan kerrostalossa asumista. Rivitalo vähän pienempi paha, mutta en halua sellaiseenkaan. Mielummin tingin ruoasta yms. kuin alan myymään taloa. Mulla on myös talosta velkaa eikä myymisen jälkeen jäisi niin paljon rahaa, että sillä maksettaisiin talovelka ja ulosottovelat pois. Eikä tätä taloa saisi helpolla myytyä koska kyse muuttotappiokunnasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä ap teetkun on noin pieni paikka?
Voi hyvää päivää. Et voi olla oikeasti noin lukutaidoton. Nettopalkka on tuon sen jälkeen kun on mennyt verot yms. sekä ulosotto!!! Mun bruttopalkka on n. 2886€. Ei mun mielestä pieni palkka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kannattaisi myydä se talo, maksaa velka pois, ja muuttaa vuokralle kerrostaloon?
Sun kannattaisi nyt vain olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan tuon saman UO:N jälkeen. Asun vuokralla 670e ei asumistukea. Asun 9v poikani kanssa ja auto pakosta..ei paljon naurata. On lääkityksiä ja ad/hd lääkitykset lähes 100e joka kuu...nousee pojan lääkityksellä lähes 200 euroon.. ruoasta täytyy tinkiä..on tosi tiukkaa ja usein jätän omat lääkkeet apteekkiin että rahat riittää. Olen yh ja kelan elatustuki saadaan..tiukkaa on. Velatkin lähes sama kuin ap:lla.
Muutamme kerrostalo kolmiosta ritari kolmioon jotta elämänlaatu paranee edes hiukan asumiskulut ei nouse juurikaan vaikka sähkökin tulee maksuun..
Oletko hakenut toimeentulotukea? Ulosottomaksut lasketaan menoiksi toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sitä velkaa on ulosotossa?
Jos asut talossa yksinäsi, niin eikö sieltä voisi yhden huoneen vuokrata jollekin?
Hyi helvetti. Tekisitkö itse noin? Tuskin.
Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiroilua ja haukkumista ketjussa. Koettakaa nyt käyttäytyä vaikka rahavaikeuksista kyse onkin.
Idiootit voisi jättää kommentoimatta kun mistään mitään ei ymmärretä. Yksi ihmetteli miten ei muka ap pärjää noilla tuloilla, mutta ei ääliö tajunnut, että ap asuu omakotitalossa. Toinen ihmetteli miten voi olla noin pienet tulot. Kolmas käskee myymään talon ja muuttamaan vuokralle.
Oletko tutkinut takuusäätiön sivut. Joskus ulosoton keskusteluita tuli luettua paljon. En muista mitkä siellä oli kriteerit ja mikä maksimi summa. Mutta siihen kun pääsee kulut on pienemmät.
Velkajärjestelyssä realisoidaan talo, joten se ei varmasti käy.
Täällä on näitä ulosottovelallisia aina välillä kertomassa hankaluuksistaan. Ihmisillä on yllättävän vähän myötätuntoa, aina ruvetaan syyttelemään omasta tyhmyydestä. Siihen tilanteeseen voi kuitenkin joutua kuka tahansa, varsinkin tällaisina aikoina.
Mutta tässä meillä on velallinen, joka puurtaa vielä ekstratöitä selvitäkseen tilanteestaan! Minusta tällainen on tosi kunnioitettavaa. Toivotan aloittajalle tsemppiä mitä suurimmassa määrin! Kauanko maksuohjelmasi kestää, näkyykö jo valoa tunnelin päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Ap
Miksiet tee toista työtä, että maksat ulos-otot nopeammin tai myy taloasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä tiukkaa jos saa 1400€ nettona ja elää yksin, eli menot ja kulutus on tosi pienet?
Ap
Et sitten lukenut aloitusta?
Supon narsistikytät pyrkii tähän uhriensa kohdalla, että ajautuisi talousongelmiin. Vainoavat niin kauan selvittämällä elämän asiat ja penkomalla kotia sekä pyrkimällä ujuttautumaan lähipiiriin peitehenkilöineen. Käyttävät lahjontaa, kiristystä ja uhkailua keinoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et sitten lukenut aloitusta?
Ei nämä jotkut lue tekstejä kunnolla kun on niin kova kiire päästä pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Siis onhan 1400e todella vähän, kun yksin kaiken maksaa. Itsellä ainakin jo vastike ja asuntolaina on lähes tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näitä ulosottovelallisia aina välillä kertomassa hankaluuksistaan. Ihmisillä on yllättävän vähän myötätuntoa, aina ruvetaan syyttelemään omasta tyhmyydestä. Siihen tilanteeseen voi kuitenkin joutua kuka tahansa, varsinkin tällaisina aikoina.
Mutta tässä meillä on velallinen, joka puurtaa vielä ekstratöitä selvitäkseen tilanteestaan! Minusta tällainen on tosi kunnioitettavaa. Toivotan aloittajalle tsemppiä mitä suurimmassa määrin! Kauanko maksuohjelmasi kestää, näkyykö jo valoa tunnelin päässä?
Ulosottoon joutuminen tarkoittaa sitä, että on sössinyt raha-asiat, ei sinne noin vain jouduta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei kyllä kukaan ole ulosotossa.
Uskon kyllä että tuo stressaa valtavasti. Itseäni stressaa jo se, että ei ole säästössä kuin muutama tonni, mutta sitten on teitä jotka ette edes saa säästää.
Sellainen luo turvattomuuden tunnetta. Mitä jos jotain tapahtuu, eikä ole säästöjä, eikä saa mistään lainaakaan?
Että hirmuisesti voimia teille ulosotossa oleville. Ja muuten, harkitse vielä sitä huoneen vuokraamista. Kun olin lapsi ja vanhemmilleni tuli ero, äiti vuokrasi yhden huoneen opiskelijalle. Se oli ihan mukavaa ja eihän se siinä kauaa asunut.
Sellaisen herttaisen, rauhallisen opiskelijatytön kun otat niin ei se sua yhtään häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon joutuminen tarkoittaa sitä, että on sössinyt raha-asiat, ei sinne noin vain jouduta. Ainakaan omasta tuttavapiiristä ei kyllä kukaan ole ulosotossa.
Sä et voi tietää jos joku on ulosotossa. Olen mäkin eikä sitä kukaan tiedä. Ei sitä musta näe.
Sulla on menestyksen konsepti jo käytössä, leivot saaristolaisleipää myyjäisiin... enempää ei valitettavasti voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
OPETELKAA LUKEMAAN! Mähän teen toista työtä! Ja mitä hemmetin järkeä myydä talo väliaikaisen tilanteen vuoksi ja myyntirahoilla saisi kuitattua ehkä juuri ja juuri talovelan????
Ap
Itse olet pässi kun käsket ihmisiä muuttamaan pois kodistaan vaikka pystyvät maksamaan menot. Et sä muiden asumisesta päätä.