Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te muut 50 - 60vuotiaat väsyneitä?

Vierailija
06.09.2025 |

Kävin jopa lääkärissä kun alkoi huolestuttaa. Otettiin paljon mm verikokeita, sydäjanfilmi ja keuhkoröntgen, kaikki OK.

Syön suht terveellisesti, en tupakoi tai käytä alkoholia. Ylipainoa vajaa 10 kg.

Tämä.väsymys alkoi pikkuhiljaa n 6 vuotta sitten kun vaihdevuodet alkoivat. Tuntuu että vain pahenee. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja olo on kuin vanhuksella. Jos päivän aikana on yksi meno, vaikka uimahallissa käynti tai kaverin tapaaminen kahvilassa, menee koko loppu päivä palautumiseen.

Töitä haen aktiivisesti, mutta rehellisesti pelottaa miten jaksaisi työssä, kun muutenkin olen ihan raato. Jos nyt enää edes töitä saisin...

Kannattaisiko enää kokeilla hormonikorvaushoitoa, kun vaihdevuosien alkamisesta on monta vuotta?

Vai onko tämä luonnollista ikään kuuluvaa väsymistä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko esivaihdevuosioireisiin tod kovat nivelkivut? Herään useana aamuyönä viikossa siihen kuinka tuntuu, että lihat irtoaa jalkojen luista, nyt myös lantion alueella kipuilua. Aiemmin tänävuonna nivelkipuja ollut kintuissa iltaisinkin, nyt lähinnä tuo klo04-06 välillä kipuiluun heräily.

N49

Vierailija
22/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla 8 aikaan lähin liikkeelle ja juuri "tein illan"(klo 21,15) ja lähden saunomaan. Kyllä, olen väsynyt mutta sellaista se vaan on...huommenna samat hommat uudestaan ; karjaa , rehua ja viljaa, eipä tartte miettiä mitä hommais.

n 59v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
24/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni ole poikkeuksellisen väsynyt (64-v). Ehkä kesällä olin enemmän, kun hoidin 3 viikkoa kahta lasta, 1- ja 3-v. En ole töissä, jaksan hyvin kotihommat, lenkkeilyt, kuntosalin 3 x viikko. Miehen kanssa vietetään melko vilkasta seuraelämää. Muutoin viihdyn kotona, kokkaan joka päivä, teen käsitöitä, katson joskus tv:tä.

Vierailija
25/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 33v ja väsynyt

Vierailija
26/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 51 ja en koe itteäni mitenkään väsyneeksi. Toki sitä uupuu jos hulluna puuhaa tai rehkii jotain, mutta yleisvire on että täyttä höyryä mennään päätyyn asti. Liikun aika paljon ja ahdistun jos olen liikaa sisällä, ehkä se selittää jotain. Nautin suuresti luonnosta ja siellä olemisesta. Se antaa huimasti energiaa.

Vierailija
27/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole,mitä itsekin ihmettelen. Olen 51 ja vaihdevuosissa, jotka eivät juurikaan tunnu. Ylipainoa noin 10 kiloa, mutta koen olevani elämäni kunnossa. Jaksan hyvin vaativan työn, aktiivisen vapaa-ajan ja lasten tukemisen.

Vierailija
28/28 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt, ainakin aamuvuorossa. 3 vuorotyö väsyttää.