Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### KESÄKUISTEN UUSI VIIKKO (15) ###

09.04.2007 |

Uutta viikkoa pukkaa taas ja pääsiäinenkin jo pian ohitse.

Heti alkuun haluan kiittää sitä heinäkuista " enkeliä" , joka tuli jakamaan oman kokemuksensa viime viikon pinoon. Helpotti todella. :)

Täällä nyt pääsiäisreissut tehty. Ajettiin täältä Helsingistä Joensuuhun autolla ja jännitin jo ennen matkaa tuota mun selkää ja suppareita. Näin matkan jlk tulin kyllä siihen tulokseen, että saa olla viimeinen kerta ennen synnytystä kun lähden mihinkään kotikaupunkia kauemmaksi.

Ensinnäkin, selkä todella otti itseensä istumisesta. Vaikka pysähdeltiin useita kertoja jaloittelemaan, ei selkä toipunut nopeasti. Perille päästyämme käytiin saunassa, joka saikin aikaan vain mahtavia supistuksia. Eka yö meni siis täysin pilalle. Asennon vaihto sattui selän takia ja jokainen liike sai aikaan ison supparin. Viimeisenä iltana uskaltauduin uudestaan saunaan, kun ajattelin suppareiden olevan ennemminkin selkäkivun seurausta. Toisin kävi. Jälleen saunan jlk supisteli tiheästi neljään asti aamuyötä ja alkoi jo kauhu hiipiä mieleen, et näinkö tässä tultiin vieraaseen kaupunkiin synnyttämään. Pikkuhiljaa supparit kuitenkin rauhoittuivat vain lisääntyäkseen taas automatkalla. Mieskin jo pelästyi, et täytyykö tässä oikeasti lähteäkin suoraan synnärille. Kotona kun pääsin kuumaan suihkuun, helpotti taas. Viime yönä ei suppareita tullut kuin muutama. Että kaipa se tästä taas. Oikeastaan vähän toivoisin, että jotain olisi tapahtunut tuolla alakerrassa. En laittaisi lainkaan hanttiin, jos pääsisin synnyttämään jo reippaasti ennen laskettua. :) Tietenkin vauvan olisi hyvä olla masussa vielä joitakin viikkoja ainakin.

Mitenkäs teillä muilla on pääsiäisaika sujunut? Meillä koko pyhän kohokohta (suppareiden lisäksi) oli, kun kävimme katsomassa 2 vkoa vanhaa tyttöä. Että, oli suloinen ja ihana. Tuli todella ikävä omaa masukkia.

Syöty on varmaan joka perheessä niin, että tulevat neuvolat kauhistuttavat jo etukäteen -ainakin minua pelottaa puntari.

Kertokaahan pääsiäisterkkuja ja hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Odessa79 ja Milli 32+2

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli heti pakko tulla tänne..katoitteko eilen sen homoparin vauvakuumeen?? Hieno idea naiselta, mutta kuka voi luopua lapsesta raskauden jälkeen? Helppo ajatella näin kun ei ole itse siinä tilanteessa, mutta se nainen oli outo km-rituaalinsa kanssa..ja oma poikakin tais olla aivopesty siihen samaan noitakulttiin. Sen sijaan iskät antoivat hyvän kuvan itsestään, vaikkakin mua nauratti se kuinka mies kertoi synnytyksen jälkeen äidilleen olevansa ok.Mieshän se kokee suurimman kivun siinä ;)) ja ällö koko seurue siinä uima-altaassa!!!! Sit kun se äiti luovutti vanhemman oikeudet niin mä vollasin sydämeni kyllyydestä, mä itkin varmaan tunnin ennen ku sain unenpäästä kiinni..voi kun sais jo oman ihanan vauvan syliini.

Nytkin ihan silmät tässä kostuu kun toi pikkunen näyttelee mulle napaansa ja tätättää suu vaahdossa ja kakka housussa.

Mä muuten olen oksentanut kans pari kertaa, mut raskauden loppuvaiheessa voi pahoinvointi tulla takas..kiva kiva. Viime raskaudessa laattaasin ihan samalla tavalla ku alussa..

nyt on mentävä vaipanvaihtoon kun ei pysty hengittämään kunnolla.

kuumetta

Vierailija
2/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä yhtäaikaa niin ällöä ja niin liikuttavaa kun se vauva syntyi, ja ne miehet itki kyllä koko ajan. Ja sitten kun mummi tuli käymään niin taas itkettiin :) Se oli kyllä tosiaan aika epäesteettinen näkymä kun ne kaikki oli siellä ammessa...

Vaikka se nainen vaikutti tosi hörhöltä kaikkine rituaaleineen, niin oli se kyllä silti harvinaisen terve päästään kun pystyi suhtautumaan sijaissynnyttäjän rooliin niin terveesti. Itse en kyllä moiseen pystyisi.

Kävinpä hammaslääkärissä aamulla vuosien jälkeen, mulla ei ole ikuna ollut paljoa reikiä. No nytpä olikin sitten joka hemmetin hamnpaanvälissä alkava reikä, perkules! Veikkaanpa vaan että suussa jatkuvasti velloneet hapot ja alun pahoinvoinnin takia 24h mussuttelu on vaikuttanut asiaan melko lailla. No elokuussa sitten röntgeniin ja pora laulaa! Yyyyh.

SM & Aatu 30 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen aikaan huomasin keskustelun tuosta Madam Mammasta ja hänen " palvelustaan" , ja pakkohan siihen oli tarttua, vaikka en niin uskokaan kortteihin/horoskooppeihin tms. Itse asiassa ensimmäistä kertaa " turvauduin" moiseen hömppään (toki horoskooppeja lueskelen, kun eteen sattuu). Mutta kun ei tosiaan ole muuten päässyt perille kumpiko voisi olla tulossa, niin hauskaahan tuo oli kysäistä ennustajalta että mitä veikkaa. Laitoin viestin myö Ennustaja Ellille, mutta hän ei ole vielä vastannut.

Madame lupaili meille poikavauvaa, jonka pitäisi syntyä 22.6 (la 15.6). En muuten laittanut Mammalle, että aikaisemmat lapset ovat tyttöjä eli siinä mielessä hän teki ennustuksensa sokkona, kerroin toki että lapsia on jo kaksi. Mutta niinkuin jo kirjoitin, niin en tuollaiseen usko, joten lopputulos lienee selvillä sitten parin kk:n päästä.

Madamen korttien mukaan meille tulee tämän juhannusprinssin lisäksi vielä 3 lasta (viimeinen v.2017), joten saapa nähdä kuinka suureksi tämä perhe kasvaa :) Täytyy kyllä tallentaa tuo vastaus jonnekin, että voi sitten katsoa miten piti paikkaansa.

Omaan napaan nyt ei sen ihmeempiä kuulu. Kiva, että meitä hyvävointisia on kuitenkin monta. Hyväkuntoisesta ei minun(kaan) kohdalla voi puhua, pääsiäinen kun tuli vietettyä melkein sisätiloissa. Puolustuksena sanottakoon, että siivosin keittiön kaapit, johon vierähtikin pari päivää.. Nyt sitten olen yrittänyt taas reippailla töihin ym. ettei ihan rapistu. Pientä kevätflunssaa on meillä havaittavissa, tänään ollut jo omakin olo hieman tukkoinen ja aamulla sattui hieman kurkkuun.

Äitiyspakkausta minäkin jännään, kun jostain muusta ketjusta luin että joku olisi jo saanutkin uuden pakkauksen.. Toisaalta aivan sama kumpi tulee, mutta olisihan se tosiaan kiva saada -07 vauvalle -07 pakkaus. Miksei pakkauksissakin voisi mennä kuten autoissa, että vuosimalli vaihtuu jo ennen vuoden loppua?! Eli että marras-joulukuussa tulisi uusi jakoon?! Päätös pakkauksesta tuli viime viikolla, nyt vaan odotellaan itse laatikkoa :)

Mutta nyt laittamaan pyykkejä koneeseen ja vähän siivoamaan vapaapäivän " kunniaksi" kun vielä tytöt ovat hoidossa ja mies tekee tuplavuoron töissä :)

-Sykkis, jolla tasan kuukauden kuluttua 1. äippälomapäivä!!!

Vierailija
4/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko väärin vai asutko Ylämyllyllä?

Nimittäin, jos asustelet ylämyllyllä niin olisitko voinut suositella minulle jotain hyvää Kampaajaa siellä? Kun itse en tunne yhtään sen seudun kampaajia ja olisin tarvinnut hyvän kampaajan tekemään minulle sinne häihin jonne olemme tulossa ensi viikonloppuna kampauksen ja ehkä värin ja leikkauksen.

Kiitos, jos viitsit vinkata hyvän kampaajan ja pahoittelut, jos muistan asuin paikkasi väärin.

Kurjaa, että meitä loppuraskauden pahoinvoinnista kärsiviä on näköjään muitakin, mutta lohduttavaa sikäli on tietää, että tämäkin taitaa olla ihan " normaali" raskausoire eikä mitään mahatautia. Minä en ole vielä kertaakaan joutunut oksentamaan, mutta muutaman kerran on ollut lähellä. Pitänee kokeilla tuota kivennäisvettä josta Uula vinkkasi.

Palaan vähän myöhemmin enempi loruilemaan.:)

Tuuli@ 31+4

Vierailija
5/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kiinan-Pöpö linkistä. Voisko tosiaan olla että kirpun polvet tai kyynärpäät naksuu :) Hassua!

Tuuli@:lle, Remukalle ja Uulalle tsemppiä pahoinvointeihin. Minulla oli muutama viikko sitten mahatauti. Se vei kyllä voimat ihan totaalisesti, ja sen jälkitautina tuli närästys. Neuvolan täti kyllä povasi, että närästykset voi johtua siitä, että oksentelu on ärsyttänyt ruokatorvea ja löysyttänyt sitä mahaläppää. Viikon verran jouduin turvautumaan närästyslääkkeisiin, mutta pääsiäisenä ja nyt sen jälkeen ei ole enää pahemmin närästellyt. Toki olen taas pikkuisen tarkemmin katsonut mitä suustani alas laitan. Toivotaan että teidän pahoinvoinnit eivät olisi enteitä vatsataudista. Onhan tässä näitä kammottavuuksia ja vaivoja liiaksi asti muutenkin monella. Toivottavasti olo helppaa!

Cana & kirppu 30+2

Vierailija
6/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mut on ihan jo sysätty syrjään täällä työpaikalla. Kauheen tylsää vaan istuskella täällä ja tappaa aikaa. Käyn viiden minuutin välein täällä katsomassa josko joku teistä ois kirjoitellu jotain. Onneksi tällä viikolla ollaanki oltu ihan aktiivisia :-).

Laskeskelin tuossa juuri, että mulla on enää 11 työpäivää jäljellä! Jipii. Toivottavasti tää vointi/kunto pysyy näinkin hyvänä loppuun saakka niin pääsee tekemään kaikenlaista siinä sen vapaan kuukauden aikana ennenku vaavi syntyy.

Mulla on huomenaamulla taas käynti neuvolan psykologilla. Nyt en kyllä tiedä mistä siellä juttelisin kun kaikki tuntuu olevan ihan ok tällä hetkellä. Ehkä se psykologi keksii jotain jutunjuurta ;-)... Se on tyhmää kun silloin kun on oikein masentunut niin eihän sitä jaksa lähteä apua hakemaan. Vähän myöhässä siis tuo keskusteluapu mulle tuli kun onneksi oon nyt selvinnyt pahimmasta. Toivon vaan kovasti, ettei masennusta pukkaa sitten kun vauva on syntynyt.

[b]Miira[/b]llahan oli tänään se kohdunkaulantilanteen tarkistus. Jään odotteleen kuulumisia!

-satu ja sintti rv 31+4

Vierailija
7/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi kuin ihmetellä miten nuo lääkäritkin tulkitsee asioita ihan eritavalla. Nyt oli toinen lääkäri kuin edellisillä kerroilla tuolla äitipolilla ja hänen mielestään tämä täydellinen vuodelepo voidaan purkaa. Kohdun sisäsuukin, joka sen toisen lääkärin mielestä oli alkanut elää, oli tämän päiväisen lääkärin mielestä hyvin suljettu eikä avautunut ponnistaessakaan. Kohdunkaulakanava oli kyllä hieman lyhentynyt edellisestä, ollen nyt ultralla mitattuna reilut 3cm. Että mä pääsen nyt kauppaan mukaan! :-) Ja mies oli kovin tyytyväinen, kun voin alkaa osallistua pieniin kotitöihinkin. :-) Toki mun pitää vielä kuulostella tarkkaan oloani, istuminen on kuulemma se pahin, siinä paine tulee eniten kohdunsuulle. Mutta pystyssä voin olla ja kävellä. Sain kuitenkin vielä uuden ajan parin viikon päähän.

Vauvalla oli kaikki kunnossa myös, painoarvio oli 1600g eli heti siinä alakäyrän yläpuolella kasvaa. Mitään jättikokoista vauvaa emme siis odota. Ja voi vitsit, se lääkäri sanoi, että tulokas näyttää tytöltä! :-)

Kyllä on kunto rapistunut tässä mullakin maatessa. Ei uskoisi, että viime kesänä juoksin vielä kymmenen kilsan lenkkejä. Nyt pitää puuskuttaa pienimmästäkin liikkumisesta.

Hyvillä mielin tätä viikkoa,

miira 31+5

(se lääkäri sanoi, ett rvko 33 on kuulemma joku raja, jonka ylitettyä voi taas huokaista lisää. Sekin jo siis reilun viikon päästä, jee!)

Vierailija
8/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paras ehkä pysyä kokonaan pois kaupoista, tänään löytyi kaikkea ihanaa henkkikseltä ja lindexiltä ruokatunnilla :) Kamalaa, mieskin on ihan että kivoja noi vaatteet eikä yhtään yrmistele niinkun mun omiin shoppailuihin...

Meiltä puuttuu autoistuin (on miehen vastuulla ja arpoo vielä mallia) ja jotain vuodevaatteita/unipussi sänkyyn. Niin ja kaikkea pientä joiden hankintaa ajattelin siirtää kunnes äitiyspakkaus tulee. Eipä kyllä päätöstäkään vielä ole kuulunut joten saattaa venyä vielä niiden ostelu. Ei osaa oikein nyt laskea minkään varaan kun ei tiedä kumpi pakkaus pamahtaa ja onko sisällöissä eroa.

Niin ja sitten mietin ostaisiko jo sitterin ja jonkun touhumaton lattialle? Te joilla on jo muksahduksia onko olleet käytössä hyviä vai turhia? Niin ja onko parvekkeelle muita ratkaisuja kun vaunujen raijaus. Meillä on isohko täysin katettu/lasitettu parveke jossa varmasti tulee pikkasen uinailtua kesällä paljon ja olen pohtinut mikä siellä kävisi unipaikaksi muu kuin (isohkot) yhdistelmärattaat...

Oma vointi edelleen hyvä, liikunnasta kun oli puhe niin tuo kuntosaliharjoittelu on todella hyväksi osoittautunut, kun mulla on sellainen raskauden ajaksi tehty ohjelma vielä, niin todella mukavasti sujuu edelleen ja voi turvallisin mielin käydä usesti viikossa :)

Terkkusin Rouvaii 30+6

Vierailija
9/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puolestaan iski siivousinto. Tai lähinnä vedin kaapeista vaatteet ulos ja rupesin katsomaan mitä säästää ja mitä viedä kirppikselle. Nyt kyllä kyllästyin puuhaan ja tekisi mieli vaan survaista kaikki kassiin ja viedä kirpparille.

Kiva, että Miira sai hyviä uutisia ultrassa ja pääset vähän jotain puuhastelemaankin. Rouvaii, meillä oli pojan kanssa mielestäni melkeinpä käytetyin ja tarpeellisin kapistus sitteri. Poika oli ja on edelleen itsekseen viihtyvää sorttia ja tykkäsi vauvana tosi paljon istuskella sitterissa ja katsella mitä muut puuhasivat. Oli meidän mielestä niin kätevä vehje, että hankittiin mummulaan ja mökillekin omat kappaleet ettei tarttenut aina raahata mukana.

Miten mun pää on näin laho,että en nyt sit muistakaan mistä muusta on ollut puhetta pinossa.. jep jep, meen valmistamaan perheelleni gourmet aterian, kalapuikot ja ranskanperunat uuniin ;-)

Iiran

Vierailija
10/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas tuli käytyy tarkastuksessa. Kaikki päällisin puolin ok.

Sf 29, vauvelin syke n.140, RR 128/71, Hb 125, pissa puhdas. Kiloja on tullut karmaisevat 13 : (

Tästä eteenpäin käynnit sitten 2-3 vkon välein. No eipä ole laskettuunkaan kuin 7 viikkoa jäljellä!!

Eilen oli masuasukki ihan villi ja liikkui ja potki niin paljon, että ihan kipeetä teki. Yölläkin vielä jatkoi meuhkaamista, tänään sentään välillä nukkuu. Oma vointi kohtuu hyvä, tosin eilen teatterissa istuminen kovalla penkillä oli melkoista tuskaa...Alapään satunnaisia vihlomisia on ollut edelleen ja niitä menkkamaisia jomotuksia. Johtuu varmaan siitä, kun vauveli kasvaa nyt vaudilla ja kohtu venyy.

Olin tänään viimeistä kertaa kuntosalilla, jatkan taas syyskuussa sitten. Kävelylenkillä käyn edelleen päivittäin 1-1,5h. Vauhti ei tosin ole ihan yhtä nopsa tän mahan kanssa.

Siitä puheenollen, tuntuu tosiaan olevan kaikilla oikeus kommentoida mahan kokoa! Ihme etteivät käy mittanauhalla kimppuun! Jonkun mielestä maha on iso ja toinen taas saattaa sanoa, ettei ole mikään jätti...

Synnytys pyörii entistä enemmän mielessä, lähinnä kai se, et osaanko lähteä oikeaan aikaan synnärille ja kuinka hyvin kestän kipua...Milloinkohan pitäis sairaalakassi pakata? Onneks mun vanhemmat asuu lähellä, niin saa sitte esikoiselle nopeesti hoitajan yölläkin. Jännätään nyt sitte, tuleeko touko- vai kesävauva : )

T. miitu rv 32+5

Vierailija
11/64 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin supistukset ovat muuttuneet välillä hieman kivuliaaksi, mutta onneksi niitä kipeitä on vain yksi tai kaksi päivässä.

Tänään sain laitettua sen äippäraha/pakkaus hakemuksen postiin, tuossa pöydällä se on muutamia viikkojoa odottanut, enkä koskaan muistanut mukaan ottaa... joten ihan varta vasten lähdin sitä laatikolle kiikuttamaan:)

Pääsiäisenä laitoimme pinnasängyn kokoon ja makuuhuoneeseemme. Ihan sen takia näin ajoissa, että kuopuskin (kolme ja puoli vuotias) ymmärtäisi ihan oikeasti että sinne äidin ja isin huoneeseen on kohta vauva tulossa.

Tänään aloin sitten neulomaan uudelle tulokkaalle villapukua. Tosin vielä pitäisi huomiseksi saada kummitytölle tyynynpäällinen valmiiksi, sillä kun on huomenna nimipäivät. No, siitä päällisestä ei puutu enää kuin 10cm ja sitten se on valmis, joten enköhän illalla saa sen valmiiksi.

Minuun on iskenyt jokin ihme siivousvimma... oli tainut jotain muutakin sama kärpänen purra:) koko ajan pitäisi paikkojen olla ihan tiptop... hieman vaikeaa kolmen liikkuvan ja leikkivän lapsen kanssa. Pölyrätti viuhtoo ja imuri käy, ei pidä huolestua, varmaan ihan ohimenevää.

Eipä tänne mitäään ihmeellistä siis kuulu.

Seuraavalla neuvolla käynillä (kahden viikon päästä) varmaan passittaa taas lääkärille, joka sitten laittaa lähetteen jorviin, synnytystapa-arviointiin... no, minulle se on varma sektio ja sen mukana tehdään sterilisaatio... ehkäisystä kun on ollut myös puhetta. Meidän perheen lapsi luku on sitten täynnä.

Mutta nyt toivottelen hauskaa ja lämmintä loppuviikkoa kesäkuun odottajille!

T: Kiisseli ja masuasukki 29+3

Vierailija
12/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistit ihan oikein Yliksellähän mie asustan. Kampaajaa en kyllä täältä osaa sulle suositella, koska en oo tarvinnut heidän palveluitaan. Siskoni on parturi-kampaaja ja turvaudunkin yleensä hänen palveluihin ;)

Helsingissäkö muuten asustelet? Mehän muuteettiin Helsingin Vallilasta tänne huhtikuun alusta tasan vuosi sitten. Kotoisin oo Joensuusta ja muistan kun joskus vannotin, että Joensuuhun en koskan enää muuta (tuppukylä kun olevinaan oli) No muutin sitten vielä vähän syrjempään :)

Kiina-pöpö: Vaikka tuntuukin nyt siltä, että keskustelu apu tuli tähän saumaan hieman liian myöhässä, niin onhan sulla nyt kontakti apuun valmiina. Jos tarviitkin apua synnytyksen jälkeen niin on varmasti paljon helpompi hakea sitä, kun on " tuttu" psykologi, jonka luokse mennä. Ota vaan kaíkki hyöty irti hymyssä suin ;)

Heräsin yöllä taas vessaan noin puol neljä (kuten joka yö kolmen ja neljän välillä). Tänä yönä en sitten sanutkaan enää unta, eli oon valvonut siitä asti.... Nyt tuntuu, että silmiä alkaa todella painaa, joten taijan ottaa aamu-unet.

Mukavaa päivää kaikille

T:Remukka & Tirriäinen rv 31+6 (jippii, kohta on taas yksi rajapyykki, rv32, ylitetty)

Vierailija
13/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miira: Ihana että pääset taas liikkeelle! Muista kuitenkin kiirehtiä rauhassa ;)

Rouvaii: Minulla kasvaa myös ostoslista koko ajan. Kaikki pitäisi olla sävy sävyyn ja kun henkassa näkee jonkun ihanan nutun, niin eihän sitä voi sinne hyllyyn jättää kun on niin " halpakin" . Oikein odotan äitiyslomaa että pääsen ompelemaan lakanoita ja muita tykötarpeita.

Iiranille ja Kiisselille on tullut siivousvimma. Tulkaa meilleikin siivoamaan :)! Minä tulen aina niin takakireäksi kun otan se pir**n imurin esiin. Onneksi saan siivouksessa tukea ja apua mieheltäni. On tosi kullan arvoinen kun lupautuu mm. imuroimaan puoelstani. Minulle jää sitten pölyjen pyyhkiminen ja lattioitten pesu.

Miitu: Kivoja neuvolakuulumisia. Elä murehdi liikakiloista. Samoissa mennään ;) täällä myös + 13 kg alkaa mennä rikki.

(.) Kirppu oli eilen ihan mahdoton! Se venytteli ja töytäröi koko päivän. Asiaa ei varmaan auttanut yhtään se, että jouduin istumaan lähes koko päivän. Sillä oli siis aivan selvästi liian ahdasta. Ensin toimistolla työpäivä, sitten autossa 1,5 h, vielä 1. luokkalaisten pulpetissa yhden auditointitilaisuuden 2h, ja lopuksi vielä kotimatka 1,5. Ensimmäisen kerran sitten alkuraskauden kiinnikekipujen jälkeen oli eilen sellaisia outoja alavatsan kipuja. Mahakin laskeutui tosi alas. Kirppu ilmeisesti survoi itseään oikeen urakalla alaspäin " lähtökuoppiin" . Oli kyllä tullut sieltä pois yön aikana, mutta kauhea meno jatkuu yhä. Toisaalta huojentavaa että se siellä myllää, mutta jotenkin tuntuu että meidän masukki on jotenkin yliaktiivinen. Mitä jos sillä on jo kohdussa ADHD :D!?!?!??! Äidin huolet...

Cana & kirppu 30+3

Vierailija
14/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas viikonlopuks luvattu mahtavia ilmoja! Ihanaa! Ollaan vielä lähdössä sukuloimaan maaseudulle, ja kun tietää että esikko on siellä ihan intona siellä serkkujensa kanssa, niin voi jo tohkeilla ajatuksesta että rauhassa pääsee ulos arskaa ottamaan ja löhöilemään... :)! Saas vaan nähdä miten masuasukki nuo automatkat ottaa.. On kyllä yleensä aika rauhallinen tapaus ollut, eli ADHD:ta ei täällä toistaiseksi ainakaan ole tarvinnut pelätä... :)! Suppareiden suhteen jää nähtäväks miten menee...

Eilen olin muuten nyt myös sitten siellä sokerirasituksessa (virtsanäytteen gluk vuoksi). Litku oli ällöä mutta muuten ihan ok meni. Vastauksia tänään jännittelin ja niissä sitten yllättäen se nolla-arvo olikin hieman koholla, eli 5.2 kun raja-arvo 5.1. Muut arvot ok. Dieetin tehostusta sitten vaan jatkossa eli nyt viimeistään täysi makean lakko päälle. Ja kun pystyis niin liikkuminenki olis hyvä, mutta kun alkaa niin helposti supistella niin minkäs teet... Jokunen kerta noita paastoarvoja pitää sitten enivei vielä kontrolloida.. Toivotaan nyt et pysyisivät matalina!

Paniikissa soitin jo Haikaranpesäänkin että pääsenkö nyt sinne synnyttämään kun on tälläistä näissä sokereissa, mutta onneks pääsen kuulemma, eli näin pieni heitto ei haittaa. Huh!! Se olis kyllä ollu valtavan suuri pettymys jos en olis päässy, sen verran mahtavat on kokemukset edellisestä synnytyksestä siellä..

Sain samalla varattua puolentoista vkon päähän ajan sinne synnytyssuunnitelman tekoa varten. Jännää ku on niin pian! Oon jo lukenu Aktiivinen synnytys ry:n sivuja ja täältä vauvan sivuilta synnytyskertomuksia asiaa silmällä pitäen.. Jännää kyllä ku ei voi yhtään tietää miten kaikki menee ja mitä tulee eteen. Jollakin tapaa voi valmistautua mutta sit kuitenki siinä tilanteessa pitää vaan hyväksyä se mitä vastaan tulee, ja vastaanhan voi tulla ihan mitä vaan tosi vaikeaakin.. Onneks ei oo kuitenkaan kamalia pelkoja nyt tällä kertaa. Esikoista odottaessa pelotti kyllä aika lailla ja teinkin hirveesti työtä niitä pelkoja poistaakseni mm rentoutuskasetteja käyttäen ja hirveen määrän informaatiota hankkimalla.. Kaikki menikin sit yli odotusten ja ihanasti, ja synnytys oli loistava ja ikimuistoinen kokemus. Nyt pystyn siten olee melko luottavainen tulevan suhteen, joskin toisaalta mielessä on kokoajan ettei tää toinen synnytys välttämättä meekkään yhtä hyvin.. Niin montaa asiaa pystyy elämässään hallitsemaan muttei tätä. Huah.. Parin kk:n päästä tämäkin stressailu kuitenkin jo todennäköisesti ohitse..

No, nyt kahvinkeittoon. Tsemiä taas kaikille makuuasennossa oleville ja muuten hankalista raskausoireista kärsiville!!

Päivikk11 rv 31+5

Vierailija
15/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

jokos täällä joku murehti, että kun pikkuinen istuu vaan sinnikkäästi perätilassa? Kävin tuol näitten sivujen raskauskalenterissa ja siellä sanottiin viikolla 36 " Useimmat vauvat kääntyvät näihin aikoihin pää alaspäin." . Eli eipä tosiaan vielä mitään hätää jos pikkuinen istuskelee masussa! Mä luulin, että kaikki vauvat kääntyy " normaalisti" jo aiemmin kun tuntuis, ettei noilla viikoilla enää paljon mahtuis kääntyileen... Aika jännä juttu!

[b]rouvaii[/b]: mullakin meinaa tuo shoppailu alkaa innostaan liikaa... Tänäänkin tarttui kaupasta mukaan ihana tyttövauvan plyyssipuku. Sinänsä tosi hölmöä nyt ostaa tytölle vaatetta kun ensinnäkään en tiedä onko tää tyttö vai poika ja siksi toiseksi meillä on jo ihan liikaakiin tytölle vaatetta esikoisen jäljiltä... Mutta kun oli niin tosi hyvä alennus ;-)!!!

Sit ostin myös nepparillisen kietaisubodyn - valkoisen, joka sopii siis sekä tytölle että pojalle. Sekin maksoi vain pari euroa KappAhlissa. Nuo nepparilliset kietaisubodyt on sitten ainakin mun mielestä ihan ehdottoman hyviä vastasyntyneille. Niitä hankittiin viimeksikin sitten lisää kun ei tavalliset bodyt olleet oikein käteviä. Vinkkinä teille ensikertalaisille!

rouvaii kyseli myös sitteristä ja touhumatosta. Meillä oli ainakin molemmat tarpeellisia. Sitterissä vauva voi tosiaan köllötellä niin, että näkee paremmin mitä ympärillä tapahtuu ja touhumatolla pääsee sit harjoittelemaan kääntymisiä ja liikkumista ylipäätänsä. Sit tuo touhumatto oli senkin vuoksi hyvä kun nää pikkuisethan saattaa puklautella aika paljonkin niin eipähän mennyt sitten sille oikealle matolle. Kannattaa katsoa, että tuo touhumatto on konepestävä ja nopeasti kuivuva.

Ja vielä rouvaiille siitä parvekkeella nukuttamisesta. Me huomattiin aika pian esikoisen synnyttyä, että tarvitaan myös matkarattaat. Nuo rattaat meillä oli sit asunnossa sisällä ja ne oli kätevät, kevyet nostaa parvekkeellekin kun pikkuinen nukkui. Muutenkin nuo matkarattaat oli kotona kätevät kun kärräsin niissä vauvaa esim. kylppärin ovelle kun kävin suihkussa tai sit laitoin vaavin niissä akvaarion eteen, jossa hän viihtyikin kaloja katsellen. Sitterissä olisi ollut liian alhaalla.

Kävin aamulla tosiaan neuvolapsykologilla ja kyllä meillä ihan juteltavaa riitti. Oot [b]Remukka[/b] ihan oikeassa, että on hyvä kun kontakti on jo olemassa. Sovittiinkin psykologin kanssa, että seuraava käynti on sitten synnytyksen jälkeen jos koen sen sitten tarpeelliseksi. Onpahan nyt tehty alustusta mahdollista synnytyksen jälkeistä masennusta varten ;-)...

Kävin myös labrassa antamassa hiivanäytteen kun mulla on valkovuoto lisääntynyt. Varmistetaan, ettei oo mitään tulehdusta. En tiedä aiheuttiko tuo näytteenotto sitten sen, että mulla on tänään supistellu aika ikävän tuntoisesti ja muutenkin on sellanen tunne tuolla alapäässä, että vauva puskee itseänsä ulos. Ei hyvä päivä siis! Ihan on sellainen olo, että nyt riittää töissäolo ja haen lopuksi aikaa saikkua, mutta taidan vielä katsoa huomisen päivän. Se voi olla taas ihan hyvä.

[b]Miiralle[/b] täältäkin terkkuja ja onneksi olkoon liikkeelle lähdöstä :-)! Hyvä, että tilanne oli parantunut!

Tais tulla aika pitkät sepustukset, joten lopetanpa tähän!

-satu ja sintti rv 31+5

Vierailija
16/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remukka: Asustelen Tampereella, mutta kotoisin olen Joensuusta. Ollaan asuttu nyt pian 7-v täällä ja niin hyvin kotiuduttu ja viihdytty, että ei osata edes ajatella takaisin P-karjalaan muuttoa. Aina yhtä kiva siellä on käydä ja olla kylässä.:) Varasin muuten ajan sellaiselle Kampaamolle Ylämyllyllä, kun Annette. Toivottavasti on ihan ok paikka..

Vai on Canalla ADHD-masukki.:D Tosi vilkas tapaus on kyllä täälläkin asukkaana mahassa. Ja miten paljon voimaa tällä toukalla jo on??! Eilen illalla istuin ja katsoin telkkaria niin maha teki ihan levottomia liikkeitä ja ihan oikeasti välillä vedet kihosi silmiin ja naama meni mutkalle, kun sattui jo niin paljon tuo riehuminen. Ihan erilaiselta tuntuu, kun esikoiselta aikanaan, vaikka esikoinenkin oli vilkas ja villi jo mahassa (ja sama meno jatkuu mahan ulkopuolellakin.) niin ei ollut yhtä voimakas, kun tämä pikku sisar. Taitaa tosin jo tämä kaveri olla aika iso kooltansakin, kun niin kipeää tekee tuo remuaminen.(?)

Siitä saankin hyvän aasin sillan vauvan kokoon ja synnytykseen. Minua on tosiaan alkanut jännittää, että jatkaako tämä tulokas samanlaista kasvua loppuun asti, kun mitä tähän asti ja joudutaanko sen takia sitten tekemään sectio. Kun minulla otettiin esikoista odottaessani kuvat lantiosta ja todettiin se ylälantion ahtauma, jonka takia en pysty synnyttämään alakautta kovin isoa vauvaa max 3500g ja siinnäkin vaiheessa harkitaan vauvan asennosta riippuen synnytystapaa. Meillä suvussa on vauvat tupanneet olemaan melkein poikkeuksetta n.4kg:sta ylöspäin. Huima esimerkki on isoveljeni joka oli tosi jättiläinen syntyessään.(56cm ja 5790g) En ole ikinä kuullut yhtä isosta vasta syntyneestä. No itse painoin syntyessäni sentäs vain 3850g. Esikoinenhan minulla ei kasvanut sen istukan toimintahäiriön takia normaalisti ja oli syntyessään vain 2870g, mutta jäi silti kiinni päästään johonkin reunaan ja jouduttiin vetämään imukupilla tähän maailmaan, kun sydänäänet laskivat. Ja repesin aika rumasti ja jouduttiin aika lailla alapäätä leikkelemäänkin eli koko alapää oli ihan tikattuna ja pitkän aikaa kipeänä... Voi perhana, kun alkaa taas pelottamaan tuleva synnytys..:( Kun viimeksi en ehtinyt kaiken tuon hyvän lisäksi vielä saamaan mitään muita kivunlievityksiä, kun ilokaasun avautumisvaiheessa niin...onneksi on se pelkopoli aika varattuna 4.5.

Nyt on vauvan kasvua ja istukan toimintaa tarkkailtu ihan eri tavalla ja kaikki pelaa ja menee ainakin sillä saralla ihan eri tavalla tällä kertaa.:) 2.5 minulla on seuraava äitiyspoliklinikka käynti ja en tiedä tekevätkö ne samalla sen synnytystapa arvion ja päätöksen synnytys tavasta vai miten se menee?? Kun eihän minulla ole silloin viikkoja, kun vasta 34+jotain.

Miiralle onnittelut hyvistä kuulumisista ja luvasta alkaa elää normaalisti, mutta otahan silti suht iisisti ettet nyt vallan villiinny pitkän levon jälkeen.;)

Ja jotain vielä piti kommentoida vaan en nyt millään muista mitä, mutta johan tuossa on taas tekstillä mittaa eiköhän tuo riitä.:)

Tuuli@ 31+5

Vierailija
17/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiralle onnittelut luvasta liikkua!! Nää viikot alkaa oleen jo niitä varmoja viikkoja!! Enään pari niin sit jo saa huokaista syvään ja nauttia!!!

Rouvaiii

Meillä sitteri taas turhista turhin! Eipä pojat niissä viihtyny.. istuskeli enemmän turvakaukalossa (mikä oli oiva syöttätuoli ku alettiin kiinteille) ja sitten siinä touhumatolla.. nyt kattelin kultapienen nettikaupasta sellasta säkkituolia mikä toimii isommilla sitten ihan " tuolina" ja sitten vauvalla sitterinä... aika tyyris, mutta aika loistoidea... varmastikkin pitkäikäinen...

Mun silmään ei oikein oo iskeny noi nykyiset sitterit... jotain fisher-pricen " erikois" sitteriäkin oon kattellu, mutta ne oikeesti on aikas lyhytikäisiä... Meillä tokalle ostettiin se fisherin keinu ja siinä ainakin poju tykkäs keikkua ja yleensä sit nukahtikin!! Siis ihan loistava ainakin ne keinut..

Muuten vaatteet on kasassa, mutta kun mää vaan ostan ja ostan lisää koko ajan... varmaan puolet jää käyttämättä ja kiva jos tulokas onkin poika niin sillä on kaappi täynnä vaaleenpunasta.

Tänään 32 rv täynnä... ja taas viikolla lähempänä laskettua!!!

mani ja purri rv 32

Vierailija
18/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on Tuuli@ se synnytystapa-arvio jo 26.4. eli oon sitten rv 33+5. Sinänsä vähän ihmettelin, että miten ne voi vielä arvioida sitä synnytystapaa, mutta ehkä mulla se synnytystapa määräytyy ennemminkin sen edellisen synnytyksen eikä esim. vauvan koon perusteella. Ja on musta hyvä, että saadaan se keskustelu ajoissa käyntiin jos tää mun " pää" vaikka vaatiikin useamman käynnin :-)...

Sitten muillekin tamperelaisille ja lähistöllä asuville. Kiinnostaisko teitä tavata tässä ennen h-hetkeä? Mä yritän täs alkaa haalia paljon ohjelmaa/treffejä kun tuo äippävapaakin on jo ihan kohta käsillä ;-).

-satu-

Vierailija
19/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivikki: Toivottavasti saat sokerit normalisoitua ruokavaliolla. Monella se on kuulemma auttanut. Onko siinä Haikaranpesässä jotain erikoista? Millainen synnytyssairaala se oikein on?

Kiinan-Pöpö: Kiitos kietaisubody-vinkistä! Harmi vaan että on tullut osteltua jo sellaisia tavis-bodeja aika monta. Stkcalta löysin aivan hellyttävän bodyn, jossa lukee " isän kulta" . Olen jo päättänyt että se pitää ottaa sitten mukaan laitokselle, että voi pukea kirpulle kun tullaan kotiin :) Oli myös mukava kuulla positiivisesta psykologi-käynnistä. Itselläni ahdisti tuossa keskiraskaudessa oma äitisuhde, ja mietin moneen kertaan, että pitäisikö hakeutua keskustelemaan jonkun kanssa, koska pelkään tekeväni " samoja virheitä" kuin oma äitini on aikanaan tehnyt... Toistaiseksi kärvistelen vielä omin voimin, mutta kun kenellekkän sukulaisellekaan ei asiasta oikein viitsisi puhua.

Tuuli@: Onpas sinun veli ollut jättiläinen syntyessään! Itse en osaa pelätä synnytystä, mutta jotenkin toivon, että saisin synnyttää pienen (lue: alle 4 kg) vauvan. Atopisen, kuivan ja herkän ihon vuoksi pelkään kauheasti että repeilen aivan kauheasti, jos kirppu on syntyessään kauhean iso. Kyllähän siitäkin toipuu, mutta... tiedätte te! Toisaalta olen miettinyt että miten sitä pystyy synnytyksen jälkeen istumaan, jos oikein pahasti repeää. Nyt kun en voi istuessa nojata ollenkaan taakse, kun häntäluu on niin vietävän kipeä. Olen aivan varma että se 5 vuoden takainen murtuma on uusiutunut, mutta ihmettelen kun lääkärit ja neuvolan täti ei ota sitä vakavasti, eivätkä halua tutkia sitä. Terkkarikin sanoi vain, että siitä pitää ilmoittaa sitten kun tehdään synnytystapa-arviota. Kait sen aika on kohta, kun osa teistäkin jo siitä juttelee. Tosin eipä ole minulle vielä ilmoitettu mitään synnytysvalmennuksestakaan. Ehkä kaikki selviää aikanaan...

Cana & kirppu 30+3

Vierailija
20/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan totta, ei pidä liiaksi villiintyä tämän pystyynnousemisluvan jälkeen. :-) Tänään tosin nautiskelin aamupalasta hieman pidempään, pesin koneellisen pyykkiä ja sain lapset päiväkodista kotiin jo puolen päivän jälkeen. Totesimme sitten välipalalla, että jääkaapissa on muutaman päivän " vanhaa" maitoa ja tein vielä pannarin tuossa perheen iloksi. Ja olo on mitä mainioin! Aamupäivällä nukuin pienet unet, kun mullakin on alkanut nuo aamuyön valvomiset ja viime yönäkin heräsin joskus 4 aikaan.

En tiedä miten mulla käy noiden vaateostosten kanssa kunhan tästä vielä kauppoihin saakka pääsen. Saattaa mullakin riistäytyä käsistä ihan tyystin! Nyt on tullut jo noita nettikauppoja koluttua ja tilattua vaikka mitä. Ne vaan ei oo niitä halvimmasta päästä.. Mutta eipä mulla tässä makoillessa ole mihinkään muuhunkaan sitä rahaa mennyt. Pelkkää säästöä, kun mies säästeliäämpänä on hoitanut kaikki nuo ruokakauppaostokset. Se aina katsoo ne halvimmat litra ja kilohinnat. Toisin kuin minä, joka ostan tunteella ja mikä näyttää kivalta.

Sokeriasiaa sitten. Mullehan sanoi se aikaisempi äitipolin lääkäri, ettei mun tarvii mennä siihen sokerirasitukseen, vaikka neuvolassa niin sanoivat. Ainoa riskitekijä kun on se, että meidän toka syntyi 4580g painoisena. Nyt sitten eilen tämä toinen lekuri sanoi, että mun kannattaisikin mennä siihen rasitukseen. Itse jo jotenkin ajattelin, että olkoon. Tämä vauva kun tuntuu olevan vielä paljon pienempikin, että tähän raskauteen sillä rasituksella tuskin on vaikutusta. En tiedä.

Ja sitten, ettei tämä odottaminen nyt ihan huolettomaksi olisi muuttunut (aina pitää olla joku murhe??), niin jäin miettimään tosiaan tämän vauvan kokoa. Painoarvio kun oli niin pieni, vaikka normaalin rajoissa olikin. Ei se lääkäri kyllä sanonut mitään erikoista istukan toiminnasta tai virtauksista. Olisi kai se sanonut, jos niissä olisi ollut jotain?? Hölmöä kun pitää aina jotain miettiä, jos voisi vihdoin alkaa nauttiakin, edes vähän, olostaan.

Nyt tahmoo nämä sivut jostain syystä niin paljon, että taidan lopetella. lisäksi vielä esikoinen tuli tuossa kertomaan että kuopus nousee keittiössä saarekkeelle ja tavoittelee liesituuletinta. Eli kiireellä moi!

miira 31+6