MAALIS'05 Helmikuu 2009
Kommentit (29)
Voi kurjuus Tuulia tuota teidän sairastelua :( Voin vain kuvitella miten kauhea tauti tuo noro-virus on.
Miulla on ihan järjetön vatsataudin pelko koko ajan. En tiiä onko tää enää normaaliakaan mutta jatkuvasti mietin tuota sairautta. Esim. nyt mieheni oli käynyt miun vanhemmilla kahvilla ja heille tuli samana iltana vatsatauti. Nyt sit olen hysteerisenä kytännyt, onko hänellä tai lapsilla oireita :) Mikään tauti ei ole miusta niin inhoa mutta en kyllä tajua, mistä tämmönen pelko on tullu. Liekkö sit tuo puoli vuotta viime joulukuusta-toukokuuhun kun pidettiin sinä aikana kolme tautia. Siitä asti olen syöttänyt tytöille relatippoja.
Miulla se töihinlähtö vaan lähenee. Hieman murhetta aiheuttaa kun jostain pitäis löytää joku toinen, halpa auto että saisin kätevämmin vietyä maalisneitiä hoitoon. Mies kun tarttee autoa pakosti joka päivä kun työmatka on 40km/suunta. Jos miulla ei olis autoa niin miehen aamuvuorojen aikaan miun pitäis kävellä maalisneidin kanssa vajaat 3km. Ei siinä vielä mitään mutta sit vielä sen jälkeen miun pitäis kävellä noin kilsa ja yhyttää linja-auto...jotka kulkee täällä melko harvoin. Sit jos on kurja keli niin onhan tuo lapsenkin kannalta aika kurjaa.
Muuta ihmeellistä tänne ei kuulukaan. Noora saa kehuja kerhosta ja hoitopaikasta, on kuulemma tyttö reipastunut tosi paljon ryhmätilanteissa ja muutenkin. Tyttö on nyt pari päivää viikossa jo hoidossa ja äiti saa hyvin kuntoliikuntaa kun kävelen nuo vienti- tai hakumatkat. Eilen sit lähdin kuopuksen kanssa hakemaan tuplilla ja eikös tuplien yksi renkaista ollut puhki. Oli muuten rankkaa työntää kolmella renkaalla välillä kahta lasta!
Semmosta. Tulkaas muutkin kirjottelemaan!
Voi kurjuus tosiaan, Tuulia! Kunpa teillä nyt rupeis helpottamaan tuon sairastelun kanssa!
Nasulinalle tuosta mahataudista, että minä pelkään sitä myös aika lailla. Aina kun jossain on mahatautia liikkeellä, alan odotella, että koskahan meillä oksennetaan... Ja kuvittelen koko ajan, että nyt omaa mahaa kiertää...
Täällä ollaan yksinhuoltajana aina ensi maanantai-iltaan asti. Mies lähti työreissulle. Onneksi sain soviteltua etätyöpäivät täksi ja huomiseksi + maanantaiksi, niin helpottaa lasten hoitoonvientiä yms. Ja huomenna mennään varmaan mun vanhemmilleni viettää perjantaita, ettei tarvi olla koko aikaa ihan yksin lasten kanssa kotona...
Saana on hirveä tuittupää koko ajan. Ja mitään ei tekisi ensimmäisellä käskyllä, vaan aina saa kiristää ja uhkailla. Ei kivaa.
Neiti kärttää syliin. Palaan myöhemmin pinolle, nyt sylkytellään ;-)
Terhi&sylikissa Saana
Viikonloppu alkaa olla takana, lapset ovat sängyissään lueskelemassa (Saanakin "lukee" Prinsessa-lehteä - sorruin ostamaan sellaisen hänelle perjantaina). Viikonloppu on ollut mukavan leppoisa. Perjantai oltiin minun vanhemmillani, oli tosi leppoisaa ja mukavaa, kun sai mennä valmiiseen ruokapöytään ja äiti hoiti vielä lasten iltatoimetkin. Eilen veljeni perhe tuli sitten meille iltaa viettämään, olivat yötäkin. Lapset leikkivät keskenään, ja me aikuiset sitten höpötimme kaikenlaista ja pelailimme lautapelejä. Oli tosi kivaa eilenkin.
Huomisen olen kotityöpäivällä, lapsetkin ovat kotona (piti pitää vapaapäivä, mutta en nyt pystykään. Koetan siis tehdä ainakin osan päivää töitä, vaikka lapset kotona ovatkin). Meillä siis viikonloppu melkein jatkuu - ihan kiva saada vähän pehmeää laskua viikon aherrukseen.
Huomenna saamme myös miehen kotiin, mikä on kyllä ihanaa, kyllä häntä on kaivattukin ;-) Sitten onkin muutama viikko vähän rauhallisempaa, ts. kummallakaan ei ole mitään ihmeempiä reissuja tiedossa.
Niin, aloittelin perjantaina siis valitustani siitä, että Saana on ihan kauhea aina välillä. Jos häntä käskee tekemään jotain, hän saattaa kääntää selkänsä ja teeskennellä, ettei kuule mitään. Tai sitten aloittaa hirveän huudon, joka ei sitten ihan heti lopukaan. Joka asiasta saa vääntää, ja välillä neiti kiusaa isoveljeään ihan urakalla. No, kai se taas ohi menee, mutta kun ei jaksaisi aina vääntää...
Synttäreitä meillä ootellaan oikein tosissaan. Saana kyselee jatkuvasti, kauanko vielä on, ennen kuin hän täyttää neljä. Vielä ei ole ollut kaverisynttäreistä puhetta, mutta eiköhän sellaiset pidä järjestää. Täytyy nyt sitten katsoa, montako kaveria kutsutaan.
Jahas. Saana huutelee, että on lukenut lehtensä. Pitää mennä sammuttamaan neidin lukuvalo.
Palaillaan!
Terhi&lapset
Viime viikko meni herkutellessa, josko jaksais tän viikon tsempata. ens viikolla ollaan lomalla koko perhe ja se tietää huonoa painonpudotuksen kannalta.
4v neuvola on tilattu, kiitos Tuulia vihjeestä. On tosin vasta maaliskuun puolivälissä..
Meilläkin maalisneiti kiusaa veljeään päivittäin. Ärsyttää asioilla joista tietää toisen hermostuvan. Siskonsa saa enemmän olla rauhassa koska pikkuneidin uho ei vaikuta häneen. Äitini kyllä väittää minun ja veljeni olleen lähes samanlaisia "tappelijoita". onneksi voin vedota muistamattomuuteen ;)
Ihme marisijaksi neitimme on myös ruvennut. Jos ei saa haluamaansa alkaa itkunsekainen ininä. Ei tehoa meikäläiseen, mutta sinnikkäästi yrittää. Rasittavaa kuunneltavaa...........
Nyt menen keittämään kahvia!
että oikein kahdella P:llä jumpattu,hih
Toivottavasti Tuulialla on jo parannuttu ja muillakin ketkä on sairastelleet. Meillä on maalikselle vesirokko tilauksessa ens viikoks. Siis kunnon työntekijäthän sairastaa, ja etenkin niiden lapset, LOMALLA!
Pitää nyt oikein nostaa pinoa, niin hiljaista on ollut. Miulle on iskenyt joku myöhäinen kaamosväsymys, vai liekkö on jo kevätväsymys..kun sitä kaamosväsymystä ei ollut lainkaa. Siis väsyttää, eikä mitään ylimäärästä jaksaisi tehdä. Eilen tajusin, että vuorokauden paras hetki on se, kun lapset hiljenee sänkyynsä ja mie olen jo löytänyt hyvän asennon omassa sängyssä ja olen juuri nukahtamaisillaan. Tietää, että nyt saa nukkua =).
Voin kuvitella, että nyt kun tuon sanoin ääneen, ensi yönä meillä ei nukuta ;). Tätäkää ei varmaan pitäisi sanoa, mutta likoilla menee aika hyvin. Isot kohtaukset on taas vähäksi aikaa jäänyt vähemmälle. Ihanaa, kun ei joka ikisestä asiasta tarvi korottaa ääntä ja vaatia, kiristää, uhkailla, lahjoa.. Mimmi tajusi itsekin, miten hänen huono käytös sai koko perheen voimaan huonosti. No, eiköhän tässä kohta taas ole toinen ääni kellossa. Niin kausiluontosta elämä on.
Tätäkää myös ei pitäs laittaa, mutta me ollaan terveinä. Paljon tautia on kyllä ollut ja paljon menee päiväkodeissa ties mitä influenssaa. Mutta, tällä hetkellä on kaikki kunnossa.
Joten, KOP KOP!!
Nyt myöhäinen päivällinen, eväitten teko ja sänkyyn. Huomenna lapset on vp ja mie meen aamuvuoroon.
Tulkaas kirjoittamaan!
T
että moona sitten pissasi viime yönä sänkyyn ja luonnollisesti nukku sitten mein viekussa..eipä pitäisi koskaan hehkuttaa jos jokin menee hyvin =)
Huomenna illalla lähtään papalle ja tullaan sunnuntaina. Vietetään ulkoilun merkeissä ystävänpäivää!! Ja sitä ihanaa ystävänpäivää toivotan teillekin!!
Tuulia
Minä vietän vaihteeksi (= toista kertaa peräkkäin) yksinäistä perjantai-iltaa. Mies on työkeikalla (tulee kyllä jossain vaiheessa iltaa kotiin - ei siis ole pitemmällä reissulla), lapset ovat jo sängyissään (eivät kylläkään nuku vielä).
Meillä oli lasten kanssa oikein mukava ilta kolmisin. Pelasimme Muuttuva labyrintti -peliä (on sivumennen sanoen kiva peli lasten kanssa pelattavaksi, aikuinenkin jaksaa. Saana ei vielä ihan tajua, miten pelataan, mutta eskari-ikäiselle on jo tosi hyvä). Sitten lauloimme Singstaria (lapset laulavat aina ihan innoissaan) ja sitten bongasin telkkarista nuoruusaikojen suosikin eli Kummelin, jota lapsetkin katsoivat ihan intona - Saanakin, vaikka ei ihan vitsejä tajunnutkaan... Lapset saivat vielä sitten puoliksi pienen perunalastupussin, joten hehkuttivatkin sitten sänkyyn mennessään, että pitää kertoa isälle aamulla, miten kiva ilta meillä oli ;-) Ihan hauskaa, kun lapset ovat jo tuon ikäisiä, niin voi tosiaan puuhata kaikenlaista mukavaa yhdessä.
Meillä ollaan suhteellisen terveitä, tosin minulla on edelleen yskää. Nyt on siis ollut 3 viikkoa. En tiedä, pitäisikö käydä kuunteluttamassa keuhkot, kun yskä vaan jatkuu ja limaa tulee keuhkoista, mutta yskä on aika lievä, ts. ei vaivaa niin kauheasti. No, ehkä minä vielä viikonlopun katselen...
Viikonloppusuunnitelmia ei juurikaan ole, eli ihan rauhallinen kotiviikonloppu tiedossa, ellei sitten päätetä huomenna lähteä mökille saunomaan. Päätetään sitten huomenna fiilispohjalta.
Ai niin, yksi juttu Saanasta piti vielä kertoa: Hänellä oli tällä viikolla jotenkin kauhean vaikeat aamut. Sekä minä että mies tappelimme hänen kanssaan joka aamu, kun neiti ei suostunut pukemaan, ei tulemaan eteiseen lähtemistä varten jne. No, eilen minä sitten puin neidille haalarin väkisin päälle, nappasin kainaloon ja kannoin autoon ja totesin (ihan kylmän rauhallisesti - olin ylpeä, kun en edes hermostunut...), että meillähän ei 4-vuotiaat määrää, milloin lähdetään. Aiemmin viikolla oli ollut käytössä uhkailu, kiristys ja lahjonta, mutta eivät siis tehonneet. Mutta tuo suora toiminta sitten toimi meidän neitiin: tänä aamuna hän nimittäin totesi, että "tänään minä teen ihan mitä käsketään", ja niinhän hän sitten tekikin, eli vaatteet menivät päälle ihan ilman mutinoita ja autoonkin neiti kiipesi niin reippaasti, että. No, sai sitten asiaankuuluvat kehut yms., kun oli niin reipas ;-) Mutta näin siis näköjään toimivat erilaiset keinot eri lapsiin - Nuuttiin tehosi aikanaan jo uhkaus siitä, että lähdetään ilman vaatteita sitten hoitoon, jos hän ei pue - Saanaan ihan turha toivoakaan, että tuo tehoaisi...
Ja nyt lopetan tämän romaanini...
Mukavaa ystävänpäivää kaikille!
Käykäähän kirjoittelemassa kuulumiset!
Terhi&lapsukaiset
Täällä podetaan viisaudenhampaan aiheuttamaa särkyä. Viime yö meni ihan sika huonosti vaikka buranaa otin...
Juuso on jälleen räkätaudissa.Kuumetta ei ole mutta tukkonen on.Lisäksi hän aloitti aamunsa tänään klo 6.10....
Muutenkin nyt tuntuu, et elämä on melkosta karusellissa oloa.Mies tekee pitempää päivää, joten arjen pyöritys on vähä jääny mulle...Juusolla taas menossa joku ihme uhmaamiskausi menossa joka laittaa pinnaa välistä kireelle...lisäx juuso oikein virnuilee kun huomaa et saa äipän tai isin hermostumaan....nyt tänä aamuna olikin sit ihan ihmeissään kun temppuilu ei tuottanutkaan haluttua tulosta, kun kumpikin oltiin ihan viilipyttyjä.
Minä en oo saanu vielä aikaiseksi tilata 4- vuotis neuvolaa,otan sen hommaksi ensi viikolla. Synttärikutsuja olen alkanut väsäilemään pikkuhiljaa. :)
Mutta, mutta tuleepa sen verta sekavaa tekstiä joten lähdenpä valmistautuun kauppareissua varten.
Suohomppeli81 ja Juuso
Hei vaan! Ja hyvää ystävänpäivää kaikille!
Meillä sit sairastetaan. Ensin kuopus sairastui viikko sitten lauantaina ja kuume huiteli 40 molemmin puolin. Tiistaina käytin lääkärissä mutta ei ollut missään juuri mitään. Nielu pikkusen punotti.
Noora ja mies sit sairastui tänä aamuna. Molemmilla kuumetta reilunlaisesti. Miulla on ollut koko viikon puolikuntoinen olo, lämpöä nousee vähän väliä. Mutta eipä se paljon saa menoa haitata.
Kahden viikon päästä aloitan sit jo työtkin, huih!! Yhden viikon yritän jotenkin kikkailla Nooraa hoitoon ja itseäni töihin ja sit mies pitää lomaa ja etsii meille jostain toisen ruppanan jolla hän pääsee töihin.
Semmosta tänne, palaillaan taasen!
Väsyttää. Palailtiin juuri kotiin, pyykkiä, siivoilu ja mitä nyt sunnuntaipäivän kuvioihin kuuluu. Meillä oli mukava viikonloppu maalla. Oli vähän liian kylmää vain, joten siksi tulimme jo aamupäivästä kotiin. Me käytiin hiihtämässä, pilkillä, laavulla paistamassa makkaraa ja juhlittiin papan synttäreitä pizzalla ja täyskärillä. Joten herkuteltu on =).
Meillä Mimmi valitti korvaansa ja on vähän tukkoinen. Liekkö sai jostain kylmää. Muuten ollaan ok. Miuta vaan väsyttää ja väsyttää. Meen hiihtolomalla ottamaan vähän energiahoitoa. Miun energiat menee nyt miten sattuu ja aurakin on tukossa, sekä tunnesakra on jumiutunut =). Kuka näistä ymmärtää niin tietää ;) No, jos nyt hieman valistan mistä höpötän. Meillä töissä käy hieroja ja hänelle sitten valitin ainaista palelemista ja totaallista väsymystä. Niin hän sitten kertoi, että tekee myös energiahoitoja. Hän sitten hieronnan lopuksi katsoi vähän miun energiavirtoja ja eipä sitten ihmetellyt miun sanomisiani. En ole koskaan ennen käynyt "maksullisessa" energiahoidossa, kerran miulle se on kyllä tehty. Uskon niihin tavallaan. Odotan kovasti tuota hoitoa.
No, noista rajan takasista tähän hetkeen. Meillä on ensi viikko vielä normityöhoitoviikko, mutta sitten koittaa hiihtoloma. Mie otin koko viikon palkatonta lomaa. Ei tehdä mitään ihmeitä, kun mennään maalle ja ollaan. Toivottavasti ilmat suosii.
Eipä tässä kummempaa. Jospa kävis hetken pitkälleen ja miettisi mitä ihmettä ruokaa voi loihtiä tyhjällä jääkaapilla.
Tuulia
Ja hauskaa hiihtolomaviikkoa!
Me ollaan otettu tästä poikkeuksellisesta lumellisesta talvesta kaikki irti ja vietetään kaikki mahdollinen aika ulkona luistellen ja hiihtäen tai muuten vaan touhuten. Ihanaa, kun ei ole sitä iänikuista kuraa ja märkää hiekkaa! Luistelu sujuu siten, että tyttö kävelee työntäen vaunuja, mutta hiihto menee tosi hyvin näin tasamaalla.
Näin pikainen tervehdys meiltä!
Korvapuustit
vietetään Kaisan kanssa kotipäivää, kun Kaisalla oli eilen vähäsen kuumetta. Vaikka tyttö tuntuu tänään ihan terveeltä, lienee viisainta viettää kuitenkin päivä kotosalla ja jättää ulkoilutkin väliin. Sen verran toipilas on, että sain houkuteltua päiväunillekin ilman ongelmia.
Viikonloppu meni taas nopeasti. Mä olin polttareissa lauantaina ja eilinen meni sitten toipuessa, vaikka ihmeen rauhallisesti sitä tuli oltua. Olin kotonakin jo puolilta öin. Ens viikonloppuna ei mitään ohjelmaa, ja se tuleekin tarpeeseen!
Kaisa on kokeillut viime aikoina oikein urakalla taas rajojaan. Meillä 4-vuotias yrittää myös määrätä kaapin paikan ja tuntuu, että päivät kuluu riidellessä. Nooh, eiköhän tämäkin ole taas joku v a i h e ..
Synttäreitä ollaan alettu pikku hiljaa miettiä, vaikka onhan niihin vielä tovi. Mä olen Parisiissa Kaisan syntymäpäivän aikoihin viikon verran, ja se aiheuttaa hieman haasteita. Kun pitää ne kaverisynttäritkin järjestää ja olis kiva kutsua ystäviä lapsineen myös joku päivä. Sukulaissynttärit vietetään onneksi vasta pääsiäisenä maalla, kun en jaksa heitä kutsua tänne meille. Viimeisin lahjatoive Kaisalla on timanttitossut, täytynee selvittää mitkä ne ovat.
Mukavia talvipäiviä kaikille !
kua ja Kaisa
Kotona lomaillaan. Tänään olin aamulla ensin ehkäisylääkärissä, pillereillä jatkan paitsi jos hieman koholla ollut verenpaine ei asetu.
Uimahallissa käytiin koko poppoo ja mukavaa oli. Luistelemaankin on jo ehditty. HUomenna mennään ystäväperheen luokse n100km päähän. Sieltäkin kuitenin yöksi kotiin.
Maalisneiti luistelee oikein mainiosti jo, oppi hieman liukumaankin ja uskaltaa ottaa vähän vauhtia. Hiihtänyt on pihalla, laduille ei ole vielä suoriuduttu.(mulla ei ole suksia).
Palailen varmaan viikolla vielä!
Pikaseen tännekin sananen ennekuin lähden Juusoa hakemaan hoidosta. Juusolla onkin tänään muskari vielä, joka on siis todella mieluinen harrastus.
Olipa huojentavaa lukea TEL:in kamppailua Saanan kanssa, meillä kun on ihan samanlainen vaihe menossa.Juuso kokeilee kans määrätä ja päättää kuinka asiat tehdään, koska lähdetään, milloin syödään jne.Tiukkaa linjaa on saanut pitää mutta eihän se mukavaa ole kun joutuu joka asiasta kättä vääntämään...Ja nyt meillä on taas alkanut todeeeeelllla pitkän tauon jälkeen tää sängystä pois vaeltelu iltasella...nauraen sitten juostaan sinne takaisin...voi näitä lapsukaisia.
Minulla on harjoittelussa menossa näyttöviikko.Helmikuun loppuun kestää tai siis ens viikon perjantaihin,sitten alkaa täällä hiihtoloma ja minä siirryn tekemään viimeisen "harjoitteluviikon" vanhaan työpaikkaani.Saan tehdä ihan palkallista työtä.
Ja kello rientää.... :)
Suohomppeli81ja Juuso
Väääsyyyyttäääää... Nukuin tosi huonosti viime yönä. En tosin lasten takia - he nukkuivat kyllä hyvin, mutta työasiat stressaavat. Mietin yhtä hankalaa projektia puolen yötä... Ei kiva. No, onneksi viikonloppu on ovella.
Olen etäpäivällä. Piti alun perin mennä tänään toimistolle, mutta kun on ne Hgin seudun hiihtolomat, niin meillähän ei toimistolla ole juuri ketään (jos eivät ole lomalla, ovat etäpäivällä), joten kysyin pomolta luvan, että voinko tehdä ylimääräisen etäpäivän tänään. Ihan kiva, että onnistui, mukavampi aloittaa viikonloppu näin rauhassa.
Meillä on Saanalla kaiken muun uhmailun lisäksi alkanut nyt pimeänpelko. Jos herää yöllä, huutelee aina äitiä ja sanoo, että pelottaa. Nyt on sitten pari kertaa tullut meidän viereemme. Eikä auta, vaikka Saanan huoneen ulkopuolella on valo, eli ei nuku pimeässä. Pelottaa vaan... Mutta onneksi sitä ei tapahdu joka yö, iso osa öistä menee ihan hyvin.
Suohomppelille piti sanomani, että meilläkin tuo nukkumaanmeno on taas hankaloitunut. Meillä tosin Saana ei nouse sängystä, vaan huutelee sieltä ja vaatii tulemaan luokse, antamaan unilelua, tuomaan vettä, silittelemään jne. Olen joutunut olemaan aika tiukkiksena, eli sanon, että käyn yhden kerran, mutta sitten en enää tule. Jotenkin tuntuu hirveän kurjalta, että ei sitten mene enää toista kertaa, jos lapsi huutaa, mutta kun sitten neiti juoksuttaa sen kymmenen kertaa eikä rauhoitu nukkumaan ollenkaan...
Meillä molempien lasten hoitopaikoissa jylläävät kivat vitsaukset: Nuutilla on eskarissa täitä, Saanan hoitopaikassa sitten syyhyä... Ja viereisessä päiväkodissa kihomatoja. Että nyt odotellaan, milloin joku niistä iskee meille. Täisyyniä on pidetty säännöllisesti joka toinen päivä. Vielä ei ole mitään löytynyt, mutta minusta tuntuu, että joka paikka kutiaa jne., kun hetkenkin ajattelee asiaa... Inhottavia vitsauksia, toivottavasti päästään pian eroon (ja olisi ihanaa, jos ei tarttuisi omaan perheeseen, mutta jotenkin tuntuu, että niin hyvä säkä ei voi olla...).
Viikonloppuna ei ole mitään ihmeempää ohjelmaa, kotosalla siis ollaan. Katsotaan, mitä keksitään ;-)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terhi & kullannuput
Olen yksin kotona hetken aikaa. Olin miettinyt muutaman homman, mutta ääääähhhh...odottakoon ne.
Tel, voi kääk..toivottavasti vältytte kaikilta noilta kurjuuksilta. Jossain kohtaan ne vaan sitten tulee hoitopaikkoihin. Mie en tajua että miten se voi olla mahdollista, kun kuitenkin hygienia on varmaankin suhteellisen hyvä joka perheessä. Tokihan on poikkeuksia, mutta kuitenkin.
Me lähtään huomenna maalle. Koko loma viikon päivät on jotain ohjelmaa. Kyläilyä jne. Siinä ohessa, sitten lepäillään. Mihinkään lahtea pidemmäksi emme ole menossa.
Paino hommat otetaan sitten ruotuun maaliskuussa. Epäilen että paino saattaa lomalla makkaranpaiston ohella nousta..Mites pudottajat, miten menee?
Tytöillä menee ihan ok. Monskulla on yöunet taas katkonaisia, lähinnä näkee pahaa unta. Menikin kuukausi aika hyvillä unilla. Likoille saa täälläkin olla perin tiukkana. Kun saisin vain pidettyä itseni tiukkasanaisena/määräilevänä = hyväntuulinen äiti. Mutta meillä jos joutuu joka asiaa vääntämään ja monesti sanomaan=ärsyyntynyt, pahantuulinen äiti. Mimmi jo kysyy, äiti oletko hyvällä tuulella (olen saattanut jo komentaa muutaman kerran). Miulla vaan meinaa palaa päreet ja sitten olen kiukkunen.. =) No, tuosta sepostuksesta ei varmaan saanut mitään tolkkua.
Tämmöttis tänne, mukvaa talvista viikonloppua!!!
Tuulia
Äkkiä loma taas meni.
Ei sitten tiistaina päästykkään kyläpaikkaan, siellä olivat lapset oksutaudissa. Pettymys oli lapsille suuri, mutta aika hyvin selvisivät kuitenkin.
Paino: Niin hyvällä mallilla etten olis viime pe uskonut. Herkutellut olen melkein joka päivä, mutta myös jumpannut ja käynyt sauvakävelyllä. Melkein kilo on tipahtanut. Hyvä niin. Normi arkena ei joka päivä ehdi lenkille.
Maalisneiti ei ainakaan vielä ole sitä vesirokkoa saanut, eli on ehkä sen vauvana sittenkin sairastanut.
Hyvää viikonloppua!
Tulinpa minäkin raportoimaan painosta, kun kerrankin on iloista kerrottavaa... Olen nimittäin nyt saanut taas reilun kilon putoamaan, kun jätin kaikki herkut pois. Eli syödä saa, mutta herkutella ei. Jatkan tätä vielä kaksi viikkoa, eli omiin synttäreihini asti, sitten saa kyllä herkutella hyvällä omallatunnolla (tulee meinaan pyöreitä vuosia täyteen - ja paljon...). Olen myös liikkunut jo 3 kertaa tällä viikolla ihan kunnolla, tänään kävin juoksemassa ekaan kertaan yli kolmeen viikkoon eli sen influenssan jälkeen. Ihan hyvin jaksoi, vaikka huomasi, että kunto on huonontunut. Huomenna olisi edessä vielä bodypump, jeeee! Se on kyllä hauskaa ja rentouttavaa - saa purettua aggressionsa hyvin siihen rautaan ja painoihin ;-)
Tänään oli oikein kiva päivä. Käytiin lasten kanssa luistelemassa (tai lapsilla oli luistimet, minä ja mies olimme kengät jalassa), sitten katsottiin, kun Ainokaisa Saarinen hiihti pronssia. Sitten tosiaan kävin juoksemassa, käytiin saunassa ja syötiin tortilloja. Lapset ovat jo unten mailla, ja me miehen kanssa juomme lasit punaviiniä. Ihanaa olla näin kotona, kun ei ole ollut mitään ihmeempää tekemistä. OIkein rentouttavaa.
Ai niin: olen ihan hullaantunut ruokasoodaan puhdistusaineena... Muistin jostain lukeneeni, että ruokasoodalla saa teräsaltaan kiiltämään, ja sehän totta totisesti pitää paikkansa. Jynssäsin soodan kanssa meidän koko tiskipöydän + altaan, ja nyt kiiltää kuin uutena! PIti oikein ihailla moneen kertaan kättensä töitä ;-)
Päivän täisyynikin oli puhdas, eli vielä ei ole vitsauksia meillä näkynyt. Tuulialle piti sanomani, että hygienia ei paljon täiden kanssa auta - päinvastoin, täit kuulemma viihtyvät parhaiten puhtaassa tukassa... Mutta edelleen pidän peukkuja, etteivät iske meille. Ja jatkan täisyynien pitämistä...
Semmottis tänne. Jatkan surffailua...
Terhi & hiljaiset lastenhuoneet
Kukaan ei ollut käynyt avaamassa pinoa, joten avataan uusi kuukausi.
Mie olen kotona, menen vasta torstaina töihin. Eilen kerkesin olla vajaan 30min töissä, kun alkoi mahaa koskemaan ja oksettamaan. Hyvä että kerkesin kotia. Uskoisin kivuista ja kuumeesta päätellen, että se oli noroa. Nyt on maha vielä kovin hellä, muuten tuntuu olevan parempi olo. Tytöt on kotona, kun moonalla korvatulehdus ja Mimmillä alkava. Kummalki tytöllä oli eilen kuumetta. Joten täällä sairastellaan. Likat olisi päässeet eilen palaamaan vanhaan päiväkotiin, mutta nyt lomailevatkin tämän viikon. Isällä on to vapaa ja mummolla pe vapaa. Tytöt lähtee sitten maalle yökyläilemään.
Me olimme helsingissä viikonloppuna. Ihan virhe on mennä lauantaina mp-messuille. Onneksi oltiin heti kymmeneltä, koska klo 12 jälkeen siellä ei enään nähnyt mitään. Tytöt olivat katsomassa prinsessoja ja olivat tykänneet. Ainoastaan musa oli ollut liian kovalla. Iltapäivä vietettiin flamingossa. Kiva oli pulikoida. Mimmi osaa jo melkein uida ja sukeltaa pitkiä matkoja. Uskoisin, että kesällä oppiikin. Moona oli myös rohkea, muttei taidot vielä riitä. Epäilen, että sieltä sain tämän vatsapöpön, kun muutama muukin seurueesta sairastui.
Mitäs sitten, eipä meille nyt sen kummempaa. Mimmi nukkuu (kop kop) hyvin..mutta moona heräilee sen vähintää 5x.
Tänään ohjelmassa ihan vain pieniä kotihommia, voimien mukaan.
Ps. Oletteko muistaneet tilata 4v neuvolaa? Mie tilasin eilen, kun muistin että Moonan 2½v neuvolakin on käymättä =)
Ladyt, kirjoittamaan!!
Tuulia