Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula kertoo tekemästään seksityöstä

Vierailija
06.09.2025 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011476900.html

"Neljännen kauden kansanedustaja Anna Kontula (vas) avaa Helsingin Sanomien tuoreessa haastattelussa taustaansa seksityöläisenä.

Kontula kertoo lähettäneensä Tamperelainen-lehteen ilmoituksen Voikukka-nimimerkillä, kun hän oli 16-vuotias opiskelija.

Nuori nainen tarvitsee rahaa ja etsii seikkailua. Vast. kont. nimim. Voikukka, pahassa rahantarpeessa ollut Kontula kirjoitti ilmoitukseen vuonna 1993."

Kommentit (352)

Vierailija
141/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että Kontula on entinen prostituoitu. Nyt ymmärrän hänen ajatusmaailmaansa paremmin, vaikuttaa olevan päästään vammautunut. Jotain puuttuu päästä, ei ole normaalin ihmisen toimintaa.

Mikä ei ole? Ole tarkempi. 

Vierailija
142/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin että Annalla oli nuorena todella isot ja hyvät rinnat. Onko pienentänyt niitä ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Anna! Paljastus ei minua mitenkään järkytä, eikä muuta käsitystäni hänestä, pidän häntä edelleenkin hyvin älykkäänä ihmisenä. Olen maksanut seksistä eräälle Kokoomuksen entiselle kansanedustajalle. Itse en koe olevani rikollinen, enkä moraaliton, vaikka olen harrastanut maksettua seksiä naisten kanssa. Uskokaa tai älkää, mutta seksin myyminen vapaaehtoisesti on paljon yleisempää kuin te mammat luulette.

Ehkä sinun pitäisi nostaa älykkyyden rimaa jos luulet että tuo annan ja muiden vasurinaisten loputon meuhkaaminen on jollain lailla älyn kanssa tekemisissä. 

Vierailija
144/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Anna! Paljastus ei minua mitenkään järkytä, eikä muuta käsitystäni hänestä, pidän häntä edelleenkin hyvin älykkäänä ihmisenä. Olen maksanut seksistä eräälle Kokoomuksen entiselle kansanedustajalle. Itse en koe olevani rikollinen, enkä moraaliton, vaikka olen harrastanut maksettua seksiä naisten kanssa. Uskokaa tai älkää, mutta seksin myyminen vapaaehtoisesti on paljon yleisempää kuin te mammat luulette.

Ehkä sinun pitäisi nostaa älykkyyden rimaa jos luulet että tuo annan ja muiden vasurinaisten loputon meuhkaaminen on jollain lailla älyn kanssa tekemisissä. 

Ruohonjuuritasolta myös taistolaismesoaminen ja pillunmyynti  on älykkyyttä.

Vierailija
145/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pisteet nousivat juuri.

Vierailija
146/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan pisteet nousivat juuri.

Muna nousi.

Vierailija
147/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kommunistien teot ja  ideologia muutenkaan ole missään määrin järkevää. Varmaan hän on aikansa kim-il-putin, kyllähän histöriassan oli aika erikoisia jopa diplomaattisesti kyseenalaisia seikkailuja.

Mutta meitä on monenlaisia, ja  jos ne oudot puuhat eivät aiheuta toisille tai vaikka isänmaalleen pahaa, niin go on.

Vierailija
148/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persupedofiilit olleet muna pystyssä ostamassa lapselta seksiä, ja nyt syyttävät täällä sankoin joukoin myyjää

Kontula on esittänyt, että seksi omien perheenjäsenten kanssa tulisi laillistaa. Vasemmisto ajoi läpi myös sen, ettei eläimiin sekaantuminen ole enää rikos. Sekin on tutkittua tietoa että vasemmistolaisilla on eniten päihde- ja mt-ongelmia. Myös insesti ja sukurutsa ovat hyvinkin suosittua heidän piireissään.

Että sinuna en levittäisi valheellista propagandaa persuista. Palstalla paljon puheena olleet limaiset setämiehet ovat melkoisella varmuudella juurikin vihervassareita.

Vierailija
149/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy. Annalla on ollut rankka lapsuus. Tuohon aikaan kun hän on ollut lapsi, ei ole välttämättä saanut apua samalla tavalla kuin nykyisin. 

Minä luulen, että Kontula ei kaipaa kenenkään sääliä.

No ei varmaankaan, mutta onhan tuo kamala tilanne kun LAPSENA joutunut myymään itseään sen takia, ettei ole varaa ruokaan ja asuntoon.

Eihän tästä ollut kyse. Hän asui lukioaikanaan riitaisan isäpuolen takia opiskelijasolussa ilman opintotukea äitinsä rahoittamana eikä pitänyt sitä hyvänä ratkaisuna että äiti maksaisi kaiken. 

Vierailija
150/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS: "Kontula kommentoi myös suoraviivaisuuttaan. Jos hän piti lukemastaan kirjasta, hän saattoi ottaa yhteyttä kirjailijaan, mennä tämän kanssa lounaalle ja ehdottaa seksiä".

Silmiinpistävä piirre tuo häpeämättömyys ja seksin vonkaus (myymisen ohessa), jopa tuntemattomilta. Emotionaalisesti tämä henkilö ei vaikuta kovin stabiililta ja kehittyneeltä ja mahdollisesti sekoittaa vietit ja tunteet. Seksi on ollut rakkauden korvike?

Kontula on usein kritisoinut suomalaisia siitä, että he suhtautuvat elämään liian tunteellisesti. Suomi on yliemotionalisoitunut.

Vierailija
151/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persupedofiilit olleet muna pystyssä ostamassa lapselta seksiä, ja nyt syyttävät täällä sankoin joukoin myyjää

Kontula on esittänyt, että seksi omien perheenjäsenten kanssa tulisi laillistaa. Vasemmisto ajoi läpi myös sen, ettei eläimiin sekaantuminen ole enää rikos. Sekin on tutkittua tietoa että vasemmistolaisilla on eniten päihde- ja mt-ongelmia. Myös insesti ja sukurutsa ovat hyvinkin suosittua heidän piireissään.

Että sinuna en levittäisi valheellista propagandaa persuista. Palstalla paljon puheena olleet limaiset setämiehet ovat melkoisella varmuudella juurikin vihervassareita.

Nämä ovat seisauttavia asioita. Hänellä on jokin pahasti vialla.

Vierailija
152/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarit saa tehdä ja velloa vaikka missä liejssa, ilman että asiaan puututaan. Täysin tuomittavaa. Tämä Kimmo Kiljonenkin tuntuu olevan seksin työstäjä.

Kyllä pitää nostaa vasemmiston teot pöydälle. Seksi se menee asioiden edelle.

Ketkä siellä muut ovat näin alhaista sakkia?

Vierailija
153/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työtä tuo  kyllä ei ole.

Siinä kuitenkin saa rahaa. Paljon, tai sitten ei. 

Ihan riippu itsestä,

1990-luvulla ei tarvinnut myydä itseään pysyäkseen hengissä vaikka lama olikin. Toisin oli esim. 1930-luvun pula-ajan naisilla.  "Helppoa rahaa" Anna Kontula sai tietysti noin. Mielenterveyteen se ei voi olla vaikuttamatta. 

Vierailija
154/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy. Annalla on ollut rankka lapsuus. Tuohon aikaan kun hän on ollut lapsi, ei ole välttämättä saanut apua samalla tavalla kuin nykyisin. 

Minä luulen, että Kontula ei kaipaa kenenkään sääliä.

No ei varmaankaan, mutta onhan tuo kamala tilanne kun LAPSENA joutunut myymään itseään sen takia, ettei ole varaa ruokaan ja asuntoon.

Eihän tästä ollut kyse. Hän asui lukioaikanaan riitaisan isäpuolen takia opiskelijasolussa ilman opintotukea äitinsä rahoittamana eikä pitänyt sitä hyvänä ratkaisuna että äiti maksaisi kaiken. 

Että äidin sijasta miehet maksaakin kaiken.

Joko taas päästään miesvihaan?

Vierailija
155/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että Annalla oli nuorena todella isot ja hyvät rinnat. Onko pienentänyt niitä ? 

Itellä sama muistikuva, eli että usein kuvissa ekaksi pisti silmään Annan isot ja kauniin pyöreät rinnat.. Ja on siis pienentänyt  rintojaan 

Vierailija
156/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienasin 16-vuotiaana mansikkapellolla. 

Se nyt on vaan tyhmää pyllistellä niin huonolla palkalla. Olisit pyllistänyt muutamalle miehelle niin tulot olisi olleet huomattavasti suuremmat!

Vierailija
157/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkenette vielä tätä vasemmistoa ja keskustasta saakka nostaa suosituiksi puolueiksi. Hävetkää.

En ikinä äänestäisi näitä Jumalan kieltäjiä ja suuna päänä olevia sakkoja.

Vierailija
158/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukan pienennytti ne, sitä Kiljunen oli pitänyt loukkauksena hänelle.

Luin koko artikkelin ja oli hyvä juttu. Kontula teki päätöksen seksin myynnistä rationaalisesti. Saadakseen rahaa helpommin kuin kirjakaupan töillä, joista maksettiin surkeasti. Kontula sanoo jutussa, että miesten yleisin fantasia oli jopa hellyttävä: että hänkin pitäisi seksistä miesten kanssa. Yhtään ainutta väkivaltaista tai muuten vaarallista tilannetta Kontula ei seksityössään kohdannut omien sanojensa mukaan.

Jättää jutun mukan helpottuneena eduskunnan kahden vuoden kuluttua, koska on nykyisin vähän vieraantunut tavallisten ihmisten arjesta ja elämästä. Eikä pidä siitä tunteesta. 

Vierailija
159/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit vetäisi aamusumpit väärään kurkkuun, jos tietäisivät kuinka monella opiskelija pojalla ja tytöllä on sokerisetä. Markkinatalous, kysyntä ja tarjonta.

Miksi vihervassarit eivät mene töihin?

Eipä siitä heidän "työnteosta" ole yritykselle muuta kuin harmia. Ovat helvetin laiskoja ja heti, kun esimiehen silmä välttää, lyödään perse penkkiin. Olen nähnyt tuota monessa paikassa.

Vierailija
160/352 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että Kontula on entinen prostituoitu. Nyt ymmärrän hänen ajatusmaailmaansa paremmin, vaikuttaa olevan päästään vammautunut. Jotain puuttuu päästä, ei ole normaalin ihmisen toimintaa.

Mikä ei ole? Ole tarkempi. 

Emotionaalinen puoli ei ole kehittynyt normaalisti. Hän on se kuuluisa elefantti porsliinikaupassa. Onneksi ei valtavirtaa vaan marginaalissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi