Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2025 Official

Vierailija
04.09.2025 |

Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kaunein kotiko? 

Eli jos tahdot voittaa tuomareiden sydämmen toimi näin. Hanki viimeisimmät sisustuslehdet, käy asunto ja sisustusmessuilla. Osta tunnettuja brändejä, suomalaisilta suunnittelijoita. Unohda, että koti on tehty asumista, ei valokuvaamista ja tosi- tv:tä varten. Unohda huolettoman näköisesti pöydälle pari taidekirjaa, siivoa Ikean kuvasto piirongin alle. Siivoa kaikki lasten, koirien, elämän jäljet. Älä missään tapauksessa käytä liikaa mielikuvitusta, ettei asunnosta tule liian näköisesi. Älä ota turhia riskejä, älä mokaa ja jätä näkysälle perintönä saatua halpis astiastoa. Kallein arvokoti ei välttämättä ole Suomen kaunein koti, mutta usein se on.

Suomen kaunein koti on valmis, mainostaja kiittää ja ohjelman sponsorit voi lukea lopputeksteistä.  

Vierailija
182/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt kirjoitanko, mutta jo työni ja koulutukseni puolesta voin sanoa, että ymmärrän sisustuksesta. Siispä, en voi ymmärtää mikä rooli Sumarilla on tässä ohjelmassa. Hänellä ei ole mitään annettavaa tähän. Valitettavasti hänen kommentit ovat minulle yhtä kärsimystä.

Hyvä, että pitkän mietinnän jälkeen päädyit kirjoittamaan! Kiitos! Todella syvällinen analyysi ja inputti tähän rikkaaseen keskusteluun 🙏 Vielä ammattilaiselta! Arvostan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt kirjoitanko, mutta jo työni ja koulutukseni puolesta voin sanoa, että ymmärrän sisustuksesta. Siispä, en voi ymmärtää mikä rooli Sumarilla on tässä ohjelmassa. Hänellä ei ole mitään annettavaa tähän. Valitettavasti hänen kommentit ovat minulle yhtä kärsimystä.

Hyvä, että pitkän mietinnän jälkeen päädyit kirjoittamaan! Kiitos! Todella syvällinen analyysi ja inputti tähän rikkaaseen keskusteluun 🙏 Vielä ammattilaiselta! Arvostan!

Sumari on olevinaan ohjelman tähti. Dominoi, rynnii aina ekana ja höpisee päälle, päättää kuka voittaa. Rasittava. Ellei raivostuttava. Eläkkeelle vaan. 

Vierailija
184/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kaunein kotiko? 

Eli jos tahdot voittaa tuomareiden sydämmen toimi näin. Hanki viimeisimmät sisustuslehdet, käy asunto ja sisustusmessuilla. Osta tunnettuja brändejä, suomalaisilta suunnittelijoita. Unohda, että koti on tehty asumista, ei valokuvaamista ja tosi- tv:tä varten. Unohda huolettoman näköisesti pöydälle pari ptaidekirjaa, siivoa Ikean kuvasto piirongin alle. Siivoa kaikki lasten, koirien, elämän jäljet. Älä missään tapauksessa käytä liikaa mielikuvitusta, ettei asunnosta tule liian näköisesi. Älä ota turhia riskejä, älä mokaa ja jätä näkysälle perintönä saatua halpis astiastoa. Kallein arvokoti ei välttämättä ole Suomen kaunein koti, mutta usein se on.

Suomen kaunein koti on valmis, mainostaja kiittää ja ohjelman sponsorit voi lukea lopputeksteistä.  

Välillä. Välillä on voittanut persoonallinenkin kotikin, kuten Heinola, Espoo ja Kajaani. Kaikki hienoja vanhoissa taloissa.

Vierailija
185/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikke Sumarin kompleksinen sisar vaihtoon please. Eikö hän ole jo eläkeiässä muutenkin?

Vierailija
186/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, Sumari aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Menis nilled ianikuisille fustra tunneilleen ja jais elakkeelle.

Vierailija
187/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas kaunis koti tuo kolmas koti Eiran ja Ullanlinnan rajalla! Värit sopivat yhteen sen upean kakluunin kanssa. Ja se fantastinen marmoripöytä olohuoneessa ja kaunis kaappi makuuhuoneessa. Mikä rauha, tuolla kyllä viihtyisi työpäivän jälkeen. Kaiken kruunasi ihastuttava oma ulkoterassi.

Kahvit näppikselle. Musta huumori toimii aina!

Vierailija
188/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sumari on olevinaan ohjelman tähti. Dominoi, rynnii aina ekana ja höpisee päälle, päättää kuka voittaa. Rasittava. Ellei raivostuttava. Eläkkeelle vaan. 

Todella rasittava. Olin kerran tilaisuudessa jossa hän nyrpisti nenää shamppanjalle ja haukkui kaikki nuoret naiset lihaviksi viinin- ja siiderinlipittäjiksi. On olevinaan kova prätkämimmi  🤣

Vierailija
189/212 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikke, mee nyt kävelee ulos ja vedä happea ja sit tänne takas, kiitos.

Vierailija
190/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikke, mee nyt kävelee ulos ja vedä happea ja sit tänne takas, kiitos.

Eihän Sikke ole koskaan tässä ohjelmassa ollut!

Vierailija
191/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjelmassa kaikki tuomarit pitäisi vaihtaa. Sellaiset tuomarit tilalle jotka uskaltavat sanoa myös negatiivisia asioita ja antaa muitakin pisteitä kuin 9 ja 10.

Vierailija
192/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ohjelmassa kaikki tuomarit pitäisi vaihtaa. Sellaiset tuomarit tilalle jotka uskaltavat sanoa myös negatiivisia asioita ja antaa muitakin pisteitä kuin 9 ja 10.

Tykkäsin siitä miehestä joka oli parin kauden ajan. Ennen tätä joka nyt on tullut takaisin. En valitettavasti muista nimeä, oliko joku Pennanen/Paananen?

Vierailija
193/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella rasittava. Olin kerran tilaisuudessa jossa hän nyrpisti nenää shamppanjalle ja haukkui kaikki nuoret naiset lihaviksi viinin- ja s

Aika tai siis todella noloa ja moukkamaista jos tuo on totta.

Vierailija
194/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tää on sarkasmia???

Vierailija
195/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, Sumari aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Menis nilled ianikuisille fustra tunneilleen ja jais elakkeelle.

Myötähäpeää herättää myös tämä jatkuva Sumarin haukkuminen. 

Tulee aina mieleen koulukiusaaminen, kun porukalla haukutaan yhtä ja kiusaajat toisiaan oikein komppaa.

Eipä niillä muilla tuomareilla ole sem fiksummat puheet, mutta kun on yksi ottettu hampaisiin niin sitä lyödään, kuin vierasta sikaa.  Porukassa tyhmyys tiivistyy, sen huomaa täälläkin. 

Hävetkää, jos osaatte.

Voisko tällä joskus keskustella niitä sisustuksistakin, eikä vain haukkua yhtä tuomaria?

Vierailija
196/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella rasittava. Olin kerran tilaisuudessa jossa hän nyrpisti nenää shamppanjalle ja haukkui kaikki nuoret naiset lihaviksi viinin- ja siiderinlipittäjiksi.

On olevinaan kova prätkämimmi  🤣

Tähän on tultu.

Nykyään jos nainen haluaa jotain isoa ja kovaa jalkojensa väliin, täytyy hankkia harrikka.

Vierailija
197/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumari kehui toisessa jaksossa että eräs koti ei ollut kopio mistään ja asunto oli asukkaiden näköinen. Tällähän ei tätä kisaa voita. Tuomarit kuolaa taloja joista on kaikki elämä ja arki siivottu piiloon ja väreinä toimivat valkoinen, harmaa ja puunsävyt. Voittaja asuntoa äänestävät ne sisustujat joihin iskee ne värittömät sisustuslehtikodit ja persoonalliset jäävät aina jalkoihin. Mutta ihana että persoonallisia "väriläiskiä" silti osallistuu ohjelmaan. Vaikka ei olisi omaan makuun niin silti tuhat kertaa kivempi katsella sellaisia kuin jotain kalliita ökytaloja.

Vierailija
198/212 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä täällä sitten kirjoiteltaisiin, jos tuomarit haukkuisivat asunnot valmiiksi. Ja kuka antaisi asuntonsa teilattavaksi.

Kuten täällä on jo muutaman kerran todettu, kärkikymmenikköä nimettäessä kolmikoiden sisäisillä numero(arvo)illa ei ole merkitystä, vaan järjestys ratkaisee.

Vierailija
199/212 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumari ei kuulu ohjelmaan vastaavasti kuin Vappu Maajusseihin.

Lisäksi jos joku vielä kuvittelee, että tuomarit eivät tietäisi tarkkaan etukäteen asuntojen historiaa, omistajia tai kuvia asunnoista niin 😂😂 Pelkästään jo hakemuksissa nämä selviävät ja oho kun ihan sattumalta asunnossa on kaappi, jonka on tehnyt omistajan äidin serkku 1872 ukkosen kaatamasta katajasta. Ja tuomari tietää tämän kaiken ihan vilkaisemalla kaappia.

Hyviä sisustusvinkkejä näistä välillä onneksi saa. Osalla kilpailijoista on ymmärrettävästi suuret luulot taloistaan varsinkin niillä, jotka on tehty pelkästään rahalla ja sisutuslehtiä selaamalla. Ne bongaa kyllä helposti.

Vierailija
200/212 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen voidaan todeta, että jokaisella on oma makunsa ja kauneus on katsojan silmässä. Sen takia ei oikeasti ole olemassa mitään kauneinta kotia.

Minun makuuni ekan jakson eka koti oli kaunein, vaikka monet täällä arvostelevat negatiiviseen sävyyn. Vaaleat puiset sävyt yhdistettynä minimalismiin on mielestäni äärimmäisen kaunista ja kotoisaa. Värit ja tavarapaljous taas puistattavat minua enkä tuntisi olevani kotona sellaisen levottomuuden keskellä. Makuasioita :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi