Suomen kaunein koti 2025 Official
Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skaala on 8-10.
Näin on ja näin pitääkin olla.
...Kuka hullu haluaisi antaa kotinsa julkisesti reposteltavaksi.
Tämän vuoden kakkoskierros oli hyvä esimerkki. Kolmikossa oli kaksi karmeaa kämppää, joissa kukaan järkevä ihminen ei jaksaisi olla päivääkään enempää edes jossain putiikkihotellissa, mutta niin vain tuomarit saivat valittua vähiten hirveän asteikolla 8-10, eikä kellekkään tullut paha mieli.
Ihan julkisesti sinäkin tässä repostelet noita asuntoja, vaikka oletkin anonyymi. Et ole yhtään parempi.
Tietenkään asteikon alimpia numeroita ei käytetä, koska oletusarvoisesti kaikki ohjelmaan valitut kodit ovat kauniita...
Ei tässä ohjelmassa tarvita Gaussin käyrää arvosteluun. Ihan ok, jos asunnot on 7-10.
Kysymys ei ole arvostelijoiden tai edes minun hyvyydestäni, vaan asunnon omistajien kokemuksesta. On ihan eri asia sanoa anopille, että saatiin 8 pistettä vaikka tultiinkin kolmanneksi kuin, että saimme 6 pistettä samalla lopputuloksella.
Mutta bottom line on kuitenkin, että ensimmäisellä kierroksella pannaan kolme asuntoa jarjestykseen, tai tarkkaan ottaen valitaan psras kolmesta, olivat numerot mitä tahansa.
Mitä reposteluuni tulee, rohkenen kuitenkin olla sitä mieltä, että vauvapalstan julkisuusaste nyt puheena olevassa kohderyhmässä lienee aika marginaalinen. Sama koskee henkilökohtaisen mielipiteeni arvostusta oikeaan toimittajaan tai arkkitehtiin verrattuna.
Hugoa mukaillen: Kaikkia ei voi miellyttää. Ei edes joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muutama ihan googletettuna:
kaunis, loistava, ihastuttava, viehättävä, miellyttävä, suloinen, erinomainen, ensiluokkainen, hieno, hyvä, upea, mahtava, kova, siisti, aika hyvä, ei hassumpi, kiva, ihan hyvä, mainio, autuas, onnellinen, herttainen, rakastettava, hellyttävä, hurmaava, enkelimäinen, kerubimainen, serafinen, huikea, ylväs,
Suoraan sanottuna olet aika outo, jos et saa sanoista 'autuas', 'ylväs' ja 'ihan hyvä' erilaisia mielikuvia, vaan ne ovat mielestäsi täysin samaa tarkoittavia synonyymejä.
Jos et saa.....
Minä kirjoitin siihen ihan googletettuna! Eivät ne minun mielipiteitäni ole. Löydät itsekin, jos osaat kirjoittaa sanan synonyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus katsoneeni vastaa tanskalaista ohjelmaa ja siellä ne tuomarit jakoi pisteitä aika paljon hillitymmin. Suomessa nää jakaa pelkästään noita korkeita pisteitä. Itse olisin antanut sille ekalle talolle ehkä seiskan, en todellakaan kymppiä kuten kaikki tuomarit.
Skaala on 8-10.
Paitsi katsojat myös asuntonsa arvosteltavaksi luovuttavat ihmiset ovat ohjelmalle tärkeitä. Kuka hullu haluaisi antaa kotinsa julkisesti reposteltavaksi. "Ystävät", tuttavat, naapurit, sukulaiset ja muut kylänmiehet muistavat kyllä ohjelman maailman tappiin saakka
Tämän vuoden kakkoskierros oli hyvä esimerkki. Kolmikossa oli kaksi karmeaa kämppää, joissa kukaan järkevä ihminen ei jaksaisi olla päivääkään enempää edes jossain putiikkihotellissa, mutta niin vain t
No miksi se asteikko sitten ole 8-10? Miksi pitää valehdella, että se on 4-10. Olisipa koulussakin niin, että asteikko olisikin todellisuudessa 8-10. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaunis, loistava, ihastuttava, viehättävä, miellyttävä, suloinen, erinomainen, ensiluokkainen, hieno, hyvä, upea, mahtava, kova, siisti, aika hyvä, ei hassumpi, kiva, ihan hyvä, mainio, autuas, onnellinen, herttainen, rakastettava, hellyttävä, hurmaava, enkelimäinen, kerubimainen, serafinen, huikea, ylväs,
Suoraan sanottuna olet aika outo, jos et saa sanoista 'autuas', 'ylväs' ja 'ihan hyvä' erilaisia mielikuvia, vaan ne ovat mielestäsi täysin samaa tarkoittavia synonyymejä.
Jos et saa.....
Minä kirjoitin siihen ihan googletettuna! Eivät ne minun mielipiteitäni ole. Löydät itsekin, jos osaat kirjoittaa sanan synonyymi.
Sinä vain kirjoitit? Aivan, ajattelematta mitään. Mikset vastannut omalla mielipiteelläsi etkä googlen höpöhöpövastauksella? Olet varmaan niitä, jotka jatkuvasti kopioivat tekoälyn tuottamaa tekstiä ja kuvaa ilman minkäänlaista pohdintaa, sopiiko tulos keskustelun aiheeseen. Alunperin joku kirjoitti "Tuolle ihana -sanalle pitäisi siis keksiä joku synonyymi, kun sitä ei saa sanoa. En kyllä hevin keksi yhtä kuvaavaa sanaa. "
Lue uudestaan tämä kohta: "En kyllä hevin keksi yhtä kuvaavaa sanaa"
Sinä vastaan listalla netistä kopioituja sanoja, jotka eivät todellakaan ole yhtä kuvaavia vaan suorastaan häiritsevän erilaisia (haloo, ihana ei ole sama asia kuin ensiluokkainen tai kerubimainen), ja puolustelet tekoasi sillä, että Google ehdotti. Toivottavasti et ole töissä missään sellaisessa paikassa, jossa tarvitsee puhua tai kirjoittaa.
Katsooko täällä kukaan tätä hyvänmielen ohjelmaa, joka oikeasti tykkäisi ohjelmasta? Hienoja koteja, joita pääsee vakoilemaan ohjelman kautta. Ei kaiken tarvi olla omaan makuun ja tosi hyvät, toisiaan täydentävät, tuomarit. Miksi tuhlata tunti omaa aikaa, jos tekee vain vihaiseksi ja toinen tunti, että anonyymisti pääsee purkamaan omaa pahaa oloa nettiin haukkumalla ihmisten ulkonäköä, puhetyyliä, koteja. Jos kaipaa 4-7 arvosteluja ja likaisia koteja, niin formaatti on ihan toinen, ei kannata tätä silloin katsoa!
Vierailija kirjoitti:
Minun talo on niin täynnä kaikenlaista tavaraa ja sisustusjuttua, että tuomaripoppoo varmasti pyörtyisi tai ryntäisi kauhusta kirkuen ulos.
:D sama myös! Terv. keräilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa.....
Sinä vain kirjoitit? Aivan, ajattelematt
Onpas täällä kireä tunnelma. Kannattaisikohan nyt vähän tämän ihana-sanan ihailijan hillitä itseään. Jos toinen ehdottaa, että löydät synonyymeja googlettamalla, mitä pahaa siinä on. Tällaiset pitäisi poistaa palstalta, koska eivät liity mitenkään ko. ohjelmaan.
"No miksi se asteikko sitten ole 8-10? Miksi pitää valehdella, että se on 4-10. Olisipa koulussakin niin, että asteikko olisikin todellisuudessa 8-10."
Et voi olla tosissasi? Mieti nyt vähän omilla aivoillasi.
Ei ole mitään valehtelua. Kyseessä on kauneimmat kodit (jokainen ajatelkoot siitä mitä tahansa), jotka asteikolla 4-10 aina sijoittuvat numeroille 8-10. Kaunein ei saa nelosta, koska se ei silloin olisi kaunis.
Koulussa huono oppilas voi saada nelosen. Koulun parhaimmat oppilaat eivät saa nelosta, tai toki voivat saada, jos ovat kipeinä tai masentuneita koepäivänä, mutta tämähän ei päde elottomiin asuntoihin.
Asteikko 8-10 olisi periaatteessa sama kuin 1-3, jossa 1 tarkoittaa huonoa/rumaa. Kauneimman kodin kisassa ei ehdokas ole lähtökohtaisesti ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa.....
Onpas täällä kireä tunnelma. Kannattaisikohan nyt vähän tämän ihana-sanan ihailijan hillitä itseään. Jos toinen ehdottaa, että löydät synonyymeja googlettamalla, mitä pahaa siinä on. Tällaiset pitäisi poistaa palstalta, koska eivät liity mitenkään ko. ohjelmaan.
En minä ihaile ihana sanaa, typerää väittää moista. Minusta on ihan ok, jos Sumari haluaa kutsua jonkun kotia kerubimaiseksi. Kaikkihan nuo sanat ovat aivan hyviä sellaisinaan, mutta eivät kuitenkaan ihanan synonyymejä suoraan, vaikka netti niin väittää. Sanoilla on merkityksensä. Et sinäkään osta kaupasta piimää, jos tarvitset kermaa, vaikka molemmat ovat lehmästä peräisin.
Mitä järkeä missään keskustelussa on, jos vastaukset otetaan googlesta, eikä vastata omalla mielipiteellä eikä ainakaan ajatella omilla aivoilla? Sitäkö sinä haluat tänne? Okei, voin jatkaa sillä linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa.....
Minä kirjoitin siihen ihan googletettuna! Eivät ne minun mielipiteitäni ole. Löydät itsekin, jos os
Lopeta nyt jo hyvä ihminen. Olen eri enkä halua puuttua tällaisiin juttuihin, haluaisin keskustelua asunnoista ja kauneimmista kodeista. Voisiko yp poistaa nämä tällaiset, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Katsooko täällä kukaan tätä hyvänmielen ohjelmaa, joka oikeasti tykkäisi ohjelmasta?
Minä ja siksi harvemmin käyn näissä ketjuissa. On aina suuri pettymys, kun tajuaa, että täällä vaan haukutaan asuntoja ja juontajia. Sama juttu kaikkien tv-ohjelmien ketjuissa. Useimmilla muilla näyttää olevan ihan erilainen lähtökohta katsoa ohjelmia kuin minulla.
"Olen eri enkä halua puuttua tällaisiin juttuihin."
Onko joku käskenyt puuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skaala on 8-10.
Tämän vuoden kakkoskierros oli hyvä esimerkki. Kolmikossa oli kaksi karmeaa kämppää, joissa kukaan järkevä ihminen ei jaksaisi olla päivääkään enempää edes jossain putiikkihotellissa, mutta niin vain tuomarit saivat valittua vähiten hirveän asteikolla 8-10, eikä kellekkään tullut paha mieli.
Ihan julkisesti sinäkin tässä repostelet noita asuntoja, vaikka oletkin anonyymi. Et ole yhtään parempi.
Tietenkään asteikon alimpia numeroita ei käytetä, koska oletusarvoisesti kaikki ohjelmaan valitut kodit ovat kauniita...
Ei tässä ohjelmassa tarvita Gaussin käyrää arvosteluun. Ihan ok,
Kysymys ei ole arvostelijoiden tai edes minun hyvyydestäni, vaan asunnon omistajien kokemuksesta. On ihan eri asia sanoa anopille, että saatiin 8 pistettä vaikka tultiinkin kolmanneksi kuin, että saimme 6 pistettä samalla lopputuloksella.
Ethän sinä välitä pätkän vertaa asunnon omistajan kokemuksesta, kun tulet tänne tohkeana selittämään kuin totuutena, että kodit ovat karmeita kämppiä, joissa kukaan järkevä ei jaksaisi olla päivääkään.
Olet varmaan hilpeätä seuraa läheisillesi - jos niitä sinulla edes on.
Vierailija kirjoitti:
Melko monenlaista kyllä ymmärrän sisustuksessa, mutta tuo röökkinnatsa katossa meni kyllä yli.
Ihmiset on kyllä erilaisia mitä tavaramäärään tulee. Itselle liika tilpehöörä aiheuttaa vain ahdistuneisuutta.
Mikä siinä meni yli? Miten ymmärsit sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun talo on niin täynnä kaikenlaista tavaraa ja sisustusjuttua, että tuomaripoppoo varmasti pyörtyisi tai ryntäisi kauhusta kirkuen ulos.
Onko se ylpeyden aihe, että nurkat on täynnä roinaa? Hankala siivota ja valtava palokuorma tulipalon syttyessä.
Tavaraa on paljon, roinaa ei ole yhtään.
Kaksi ekaa jaksoa katsottu.
Eka jakso:
1. Degerby. Täysin keskeneräinen sekä piha että talo. Tontti kiva, jos laittaisi pihan kuntoon. Talo sinällään ok, mutta laittaisin isoja tauluja, mattoja, peittoja ja viherkasveja. Nyt oli tylsä, tyhjä ja kolkko likaisine isoine ikkunoineen. Epäsiisti kokonaisvaikutelma. Annan 7.
2. Tuusula. Kiinni rivitalossa, ahtaalla tontilla. Liikaa trendisälää ja ahdasta. Melko tylsä. Sanoisinko pikkusievä ja kerrokseton. Katalogitalo. Plussaa kasveista ja tauluista. Annan 7.
Turku. Hyvällä paikalla, lähellä merta. Keittiö tosi kiva. Lämmin ja elävä sisustus. Hieno maisema. Sopivasti tavaraa. Taidetta olisi voinut olla vielä enemmän. Harmoninen kokonaisuus. Annan 9.
Toinen jakso:
1. Kallio. Kiva talo ja sijainti. Kompakti ja symppis. Tykkäsin taiteesta, väreistä, persoonallisuudesta ja lautalattiasta. Keittiö ei sovi tyyliin ja väärä väri. Sohvan vaihtaisin toiseen. Rööki hulvaton. Annan 9.
2. Kamppi. Ruma talo. Ihan liikaa tavaraa. Mutta tosi kivoja esineitä, eivät vaan sovi yhteen. Pinnat eivät sykäytä, tarvitsisi remppaa. Perusmummola. Taiteesta tykkäsin. Annan 6.
Eira. Ihana jugendtalo. Upea uuni. En tykännyt pötkösohvasta, enkä monista kalusteista. Olisin laittanut tapetteja. Taide ja kasvit elävöitti. Annan 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skaala on 8-10.
No miksi se asteikko sitten ole 8-10? Miksi pitää valehdella, että se on 4-10. Olisipa koulussakin niin, että asteikko olisikin todellisuudessa 8-10. :D
Tervetuloa markkinoinnin ihmeelliseen maailmaan. Miksi 199,99 on niin paljon halvempi kuin 200,00.
Ohjelmaa katselevan asunnon omistajan mielestä 8 asteikolla 4-10 on paljon parempi kuin 8 asteikolla 8-10.
Vielä parempi 8 olisi asteikolla 1-10.
Ketään ei vahingoiteta eikä kenellekään tule paha mieli. Kaikki voittavat.
Olen pitkään miettinyt kirjoitanko, mutta jo työni ja koulutukseni puolesta voin sanoa, että ymmärrän sisustuksesta. Siispä, en voi ymmärtää mikä rooli Sumarilla on tässä ohjelmassa. Hänellä ei ole mitään annettavaa tähän. Valitettavasti hänen kommentit ovat minulle yhtä kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skaala on 8-10.
Ihan julkisesti sinäkin tässä repostelet noita asuntoja, vaikka oletkin anonyymi. Et ole yhtään parempi...
Kysymys ei ole arvostelijoiden tai edes minun hyvyydestäni, vaan asunnon omistajien kokemuksesta. On ihan eri asia sanoa anopille, että saimme 8 pistettä vaikka tultiinkin kolmanneksi kuin, että saimme 6 pistettä samalla lopputuloksella.
Ethän sinä välitä pätkän vertaa asunnon omistajan kokemuksesta, kun tulet tänne tohkeana selittämään kuin totuutena, että kodit ovat karmeita kämppiä, joissa kukaan järkevä ei jaksaisi olla päivääkään.
Olet varmaan hilpeätä seuraa läheisillesi - jos niitä sinulla edes on.
Nyt alkaa olla jo liikaa liikkuvia osia.
-- Tuotantoyhtiö on omilla perusteillaan lastinut asteikon, useimpien mielestä 4-10.
-- Tuomarit käyttävät asteukkoa, ykeensä ilmeisesti 8-10.
-- Motivoituneet asuntojen luovuttajat, joita tuotantoyhtiö tarvitsee talkoisiinsa.
-- Välitänkö minä, viaton sivullinen, asonnon luovuttajien kokemuksista, joka ei siis ole minun vaan tuotantoyhtiön ongelma.
-- Ja nyt vielä minun, edelleen viattoman sivullisen, kyvyt seuranpitäjänä.
Pitäisiköhän sinun palata lähtöruutuun ja keskittyä kaiken tämän sijaan oleelliseen, eli siihen mikä tekee jostakin asunnosta Suomen kauneimman kodin.
Melko monenlaista kyllä ymmärrän sisustuksessa, mutta tuo röökkinnatsa katossa meni kyllä yli.
Ihmiset on kyllä erilaisia mitä tavaramäärään tulee. Itselle liika tilpehöörä aiheuttaa vain ahdistuneisuutta.