Suomen kaunein koti 2025 Official
Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1657)
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tuo "vanha hirsitalo" - kiihko oli mennyt jo ohi. Taisivat suomalaiset äänestää vastareaktiona instakodeille.
Lisääntyy vaan, nuoretkin etsii vanhoja taloja kaukaa kaupungeista.
Lämmin henkinen kaunis koti ja kauniilla paikalla. Yksikään ehdokkaista ei noin kauniilla paikalla.
Tuo torppa olisi ollut hyvä Suomen kaunein kesämökki kilpailuun. Ukko oli sympaattinen. Eukko kuvitteli perintömökistä vähän liikoja. Kumpi lie aikoinaan perinyt. No kymppitonnilla saavat alkupääomaa palvelutaloon.
Onneksi se ensimmäisenä jatkoon päässyt tyhjä lato ei päässyt edes kolmen joukkoon. Ihan hirveän kolkko "koti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rytingin mummo sanoo että ois ollut pettynyt jos eivät ois voittaneet 🙈
Et kuunnellut perusteluja miksi näin sanoi. Olivat saaneet paljon palautetta ihmisiltä miten nämä olivat tykästyneet tähän vanhaan taloon joka on tehty hiellä, ei isolla rahalla. Joka on muuta kuin mustaa ja valkoista. Siksi olisi ollut pettymys näiden ihmistenkin puolesta jotka kaipaavat jotain tälläistä. Kannattaa kuunnella niin voi ymmärtää kuulemaansa.
Sumari paljasti siinä tilanteessa todellisen luonteensa, naurahtamalla pilkallisesti. Ei tykännyt ilmeisesti voittajasta. Hänen olisi nyt aika tehdä jotain muuta.
Sumarille näytti tosiaan menevän tunteisiin kun voittaja laukoi totuuksia.
Mä arvasin, että hirsitalo voittaa, suomalaiset tykkää perinteisestä. Oma suosikkini tuli neljänneksi, se oli kaunis ja käytännöllinen. Toiseksi eniten tykkäsin Mikkelin iloittelusta, mikä tuli kolmoseksi. En kylläkään äänestänyt mitään, mutta aika hyvin olin pulssilla top 5 kodeista. Mä en vaan pääse yli tuosta, ettei voittajataloon tule vettä, huhhuh. Ja hiukan tyly toi muikkeli, kun nyrpisteli Etelän taloille.
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin, että hirsitalo voittaa, suomalaiset tykkää perinteisestä. Oma suosikkini tuli neljänneksi, se oli kaunis ja käytännöllinen. Toiseksi eniten tykkäsin Mikkelin iloittelusta, mikä tuli kolmoseksi. En kylläkään äänestänyt mitään, mutta aika hyvin olin pulssilla top 5 kodeista. Mä en vaan pääse yli tuosta, ettei voittajataloon tule vettä, huhhuh. Ja hiukan tyly toi muikkeli, kun nyrpisteli Etelän taloille.
Eihän sun sitä vettä sinne tarvitse kantaa.
Herra ja rouva Äikäs ei edes kakkukahveja tarjonnut vieraille. Ai niin mutta millä ne sitä kahvia olisi keittänyt? Ei vettä. Olikohan edes sähköjä?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Rytingin pariskunnalla on myös toinen asunto mukavuuksilla ja palvelujen lähellä. Voittanut asuntoni on ehkä paljon käytössä, mutta ei ihan vakituiseen ja pelkästään. Kun ei ole juoksevaa vettä on lähinnä kesäasunto. Elävät silloin unelmaansa.
Olikos tämä se pariskunta joka käy kaupunkiasunnolla kerran kahteen viikkoon. Pesevät siellä pyykit ja viipyvät vain pari tuntia
Ei siinä kunnolla ehdi edes kahta koneellista pestä, ehkä heillä ei sit tuu paljo pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rytingin mummo sanoo että ois ollut pettynyt jos eivät ois voittaneet 🙈
Et kuunnellut perusteluja miksi näin sanoi. Olivat saaneet paljon palautetta ihmisiltä miten nämä olivat tykästyneet tähän vanhaan taloon joka on tehty hiellä, ei isolla rahalla. Joka on muuta kuin mustaa ja valkoista. Siksi olisi ollut pettymys näiden ihmistenkin puolesta jotka kaipaavat jotain tälläistä. Kannattaa kuunnella niin voi ymmärtää kuulemaansa.
Sumari paljasti siinä tilanteessa todellisen luonteensa, naurahtamalla pilkallisesti. Ei tykännyt ilmeisesti voittajasta. Hänen olisi nyt aika tehdä jotain muuta.
Sumarille näytti tosiaan menevän tunteisiin kun voittaja laukoi totuuksia.
Ei mun mielestä, ehkä vähän hätkähti. Minusta Sumari oli oikeassa siinä, että ihmiset kaipaa rauhaa ja turvaa ja voittajatalo kertoo siitä kaipauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Katsojatkin kaipasivat jo jotain muuta kuin persoonattomia ja hengettömiä asuntoja
Nämä kaikki kodit olivat oikeiden ihmisten oikeita koteja, joten aikas järkyttävästi arvostelette täällä, ihan kauheaa käytöstä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsojatkin kaipasivat jo jotain muuta kuin persoonattomia ja hengettömiä asuntoja
Nämä kaikki kodit olivat oikeiden ihmisten oikeita koteja, joten aikas järkyttävästi arvostelette täällä, ihan kauheaa käytöstä :(
Oikeistolaisten oikeistolaisia (=sydämettömiä) koteja. Voittajakodissa oli sydän paikallaan ja sekös oikeistolaisia kiukuttaa.
Oli kyllä ylimielistä voittajalta sanoa jotenkin että tämä meidän voitti koska muut oli valkoisia rahalla tehtyjä taloja etelässä. Siellähän oli koko suomesta taloja ja valkoisuus ei ole ollut muodissa enää 10-15 vuoteen. Muut talot olivat hyvinkin erilaisia ja maanläheisiä, värikkäitäkin. Ja kaikki talot tehdään rahalla ainakin johonkin pisteeseen asti.
Mä äänestin toiseksi tullutta. Ja sitten toiseksi eniten tykkäsin neljänneksi tulleesta sisustukseltaan. Voittajatalo oli hienolla paikalla, mutta muuten niin alkeellinen, että en usko pariskunnan asuvan siinä vakituisesti. On varmaan toinen koti olemassa.
En muista minä vuonna voitti punaiseksi maalattu hirsitalo, joka sijaitsi meren rannalla kallioisella tontilla. Se on hieno ja muistaakseni oli myynnissäkin ohjelman jälkeen.
Jotenkin arvasin heti että tuo voittaa, ei suomalaisilta voi muuta odottaa. Ei saa olla liian hieno ja mitä tavallisempi ja vanhempi niin sen parempi. Eihän tuo ollut millään lailla edes sisustettu, oli vaan vanha.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin arvasin heti että tuo voittaa, ei suomalaisilta voi muuta odottaa. Ei saa olla liian hieno ja mitä tavallisempi ja vanhempi niin sen parempi. Eihän tuo ollut millään lailla edes sisustettu, oli vaan vanha.
Sisustamisesta puheen ollen... eiväthän ihmiset hirveästi enää sisusta kotejaan. Usein esitellyt kodit näyttävät hyvin kliinisiltä ikään kuin terveyskeskuksen tai valtion virastojen aulat.
Voittajatalossa en minä ainakaan viihtyisi, en talossa enkä miljöössä (asun itse pienen kirkonkylän keskustassa). Mutta luulen, että moni isossa kaupungissa asuva ja hektistä työtä tekevä mieluusti lähtisi tuollaiseen paikkaan rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustamisesta puheen ollen... eiväthän ihmiset hirveästi enää sisusta kotejaan. Usein esitellyt kodit näyttävät hyvin kliinisiltä ikään kuin terveyskeskuksen tai valtion virastojen aulat.
Voittajatalossa en minä ainakaan viihtyisi, en talossa enkä miljöössä (asun itse pienen kirkonkylän keskustassa). Mutta luulen, että moni isossa kaupungissa asuva ja hektistä työtä tekevä mieluusti lähtisi tuollaiseen paikkaan rauhoittumaan.
kyllä veikkaan, että nuo ihmiset kokevat kyllä sisustavansa, on valittu design-huonekaluja ja aseteltu ne tarkasti. Tavaramäärä pidetään minimissä.
Tyhmät kaupunkilaiset ei edes ymmärrä miten saa kahvit keitettyä, jos ei ole juoksevaa vettä:D ps. Onnistuu myös ilman sähköä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juoksevaa vettä. Ei se voi olla 30% unelmien koti
Toisaalta ohjelman nimi ei ole "Suomalaisten unelmien koti". Kaunein koti ei välttämättä ole se unelmakoti, jossa haluaisi asua, vaan edustaa esim. sellaista visuaalista tyyliä, joka puhuttelee.
Ohjelman nimen voisi muuttaa unelmien kodiksi eikä kaunein koti. Suomen kaunein koti on väärä ilmaisu,
Paskaa puhuivat.