Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2025 Official

Vierailija
04.09.2025 |

Uusi kausi starttasi tänään. Aloitetaan uusi keskustelu tällekin kaudelle.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1657)

Vierailija
1461/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti lukea tämä ensin niin nyt voi poistaa tallennuksen katsomatta. Makuasioita joo, mutta kaunein ei mun kirjoissa voi olla mikään röttelö tai roinavarasto. Näiden kahden tyylin edustajan voittoa pelkäsin ja näinpä ei tarvitse kiusata itseään katsomalla miten väärä voitti. Mökkejä odotellessa, josko siellä voittaisi joku kaunis järven tai meren rannalla oleva valoisa koti nykyajan mukavuuksilla. 

Vierailija
1462/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestänyt tuota voittajaa, mutta olen sitä mieltä, että paikka on hieno! Kyllä minä siellä tykkäisin kesää viettää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juoksevaa vettä. Ei se voi olla 30% unelmien koti

Toisaalta ohjelman nimi ei ole "Suomalaisten unelmien koti". Kaunein koti ei välttämättä ole se unelmakoti, jossa haluaisi asua, vaan edustaa esim. sellaista visuaalista tyyliä, joka puhuttelee.

Vierailija
1464/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ihanaa että voitti.

Pitkän nenän saivat kaikki suurella rahalla tehdyt toistensa toisinnot.

Akat huulet törröllä esittelevät lehdistä kopioituja sisustuksiaan.

Olen samaa mieltä. Nämä toistensa näköiset "kopiokodit" eivät ansainneet voittoa.

Niiden takia lakkasin katsomasta koko sarjaa, kun kaikki kodit olivat aina ihan samanlaisia ja minun silmiini rumia. Näin Iltiksen nettisivulla uutisen tämän kerran voittajasta ja tulin hyvin iloiseksi. Suomella on vielä toivoa, kun kaunis, oikea talo äänestettiin suurella äänienemmistöllä voittajaksi! 

Vierailija
1465/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt voittajasta! Upea miljöö kyllä ja tunnelmallinen koti kaikkineen.

Itse en ainakaan iäkkäänä haluaisi asua noin mutta kakkoskotina olisi kyllä upea. 

Vierailija
1466/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko voittaja todellakin vakituinen asunto? Jotenkin tuntuu, että kesäasunto. Saman niminen rouva kommentoi jotakin Espoon nurkilla jossakin lehdessä.

Vierailija
1467/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Rytingin pariskunnalla on myös toinen asunto mukavuuksilla ja palvelujen lähellä. Voittanut asuntoni on ehkä paljon käytössä, mutta ei ihan vakituiseen ja pelkästään. Kun ei ole juoksevaa vettä on lähinnä kesäasunto. Elävät silloin unelmaansa. 

Vierailija
1468/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla voittajakodissa voisi viettää kuin kesälomiaan. Jouluna voisi myös olla ihana paikka. En oikein usko, että nämä Äikäksetkään tuolla talvehtii. Ei juoksevaa vettä eikä vesivessaa. 1800-luvun alussa rakennettu talo ei oikein sovi nykyihmisen tarpeisiin.

Vierailija
1469/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarille pyyntö:  voisitteko vihdoinkin laittaa Sumarin eläkkeelle että voisimme ruveta seuraamaan tätä ohjelmaa. Kiitos!

Vierailija
1470/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla voittajakodissa voisi viettää kuin kesälomiaan. Jouluna voisi myös olla ihana paikka. En oikein usko, että nämä Äikäksetkään tuolla talvehtii. Ei juoksevaa vettä eikä vesivessaa. 1800-luvun alussa rakennettu talo ei oikein sovi nykyihmisen tarpeisiin.

Olenko minä oikeasti muka tämän ketjun ainoa, joka on viimeisen 15 vuoden aikana asunut vakituisesti talossa, johon ei tule juoksevaa vettä? Alaikäisenä ei kyllä ollut oma valinta eikä naurattanut yhtään. Ihan normaalia elämää siellä kodissani elettiin. 

Vierailija
1471/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä läävä, vanha raato mökki. Onneksi ei tarvitse itse moisessa asua. Noh makuasioita.

Vierailija
1472/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tuo "vanha hirsitalo" - kiihko oli mennyt jo ohi. Taisivat suomalaiset äänestää vastareaktiona instakodeille. 

Vierailija
1473/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä läävä, vanha raato mökki. Onneksi ei tarvitse itse moisessa asua. Noh makuasioita. 

Tämä! Ei tässä äänestetty kauneinta kotia vaan ne asukkaat oli sympaattisimmat kotinsa esittelijät. Äänet meni pariskunnalle, ei sille rotiskolle. Ei tän kyllä ihan näinkään pitäis mennä. 

Vierailija
1474/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauskaa että rumakin voi olla kaunista. En sano että voittaja oli ruma, mutta eihän siellä ole samalla tavalla mietitty sisustusratkaisuja. Kunhan roudattu eriparisia huonekaluja kierrätyskeskuksesta. 

Vierailija
1475/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ei tässä äänestetty kauneinta kotia vaan ne asukkaat oli sympaattisimmat kotinsa esittelijät. Äänet meni pariskunnalle, ei sille rotiskolle. Ei tän kyllä ihan näinkään pitäis mennä. 

Alkoi kaduttaa että annoin ääneni heille, rouva oli niin ylimielinen ja dissasi huolella uudet kodit omistajineen. 

Vierailija
1476/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimi taipuu: Äikäs > Äikkäät; Äikkään, Äikkäiden 

Kertovat, että lämmittävät saunan monta kertaa viikossa vuoden ympäri.

Vierailija
1477/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaston lämpenemistä odotellessa kannattaa ottaa auton akku yöksi lämpimään ja olla hyvissä väleissä lumilinkomiehen (vast.) kanssa.

Vierailija
1478/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin voitto meni kodille, joka ei ole isolla rahalla tehty. Rahalla ei saa aitoa tunnelmaa. Sillä saa kodistaan kliseisen. Tämä voittajakoti oli aito.

Rahaa kyllä palaa restauroinnissa.

Vanhan korjaaminen maksaa enemmän kuin alustanalkaen uuden rakentaminen.

Nimim. Kokemusta on

Vierailija
1479/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli vastaisku asunnoille jotka ovat toistensa kopioita, samat sisustusesineet ja huonekalut, rumat sateen piksemät raakalautaseinät ja tyhjät huoneet. Lapsella musta pinnasänky eikä mitään värejä. 

Vierailija
1480/1657 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rytingin mummo sanoo että ois ollut pettynyt jos eivät ois voittaneet 🙈 

Et kuunnellut perusteluja miksi näin sanoi. Olivat saaneet paljon palautetta ihmisiltä miten nämä olivat tykästyneet tähän vanhaan taloon joka on tehty hiellä, ei isolla rahalla. Joka on muuta kuin mustaa ja valkoista. Siksi olisi ollut pettymys näiden ihmistenkin puolesta jotka kaipaavat jotain tälläistä. Kannattaa kuunnella niin voi ymmärtää kuulemaansa.

Sumari paljasti siinä tilanteessa todellisen luonteensa, naurahtamalla pilkallisesti. Ei tykännyt ilmeisesti voittajasta. Hänen olisi nyt aika tehdä jotain muuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi