Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies puhuu ihan kuin vietettäisiin eläkevuodetkin yhdessä vaikka en todellakaan aio

Vierailija
04.09.2025 |

Ollaan puhuttu että myydään talo kun nuorinkin lähtee (parin vuoden sisällä) omilleen. Mies ei ymmärrä etten aio sen jälkeen asua enää hänen kanssaan. Aina puhe kääntyy siihen että katsotaanko vaikka jotain rivaria sieltä ja täältä, vaikka olen selvästi sanonut että haluan itselleni (ja vain itselleni) pienen kaupunkiasunnon. 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon sanoisi.

Itse ollut yksin kauan ja nyt kun olen sairas, olisi kiva että joku olisi rinnalla ystävänä ja tukemassa. 

Kaksin aina kaunihimpi. 

Olisihan se nättiä jos kumppani parantaisi elämisen tasoa. Meillä ei ole näin. Mies mm. juo aivan liikaa.

Ap

Joo jos mies on juoppo, niin ei kuitenkaan tule olemaan pitkäikäinen.

Kannattaako erota? Voisit saada leskeneläkettä, kun mies kuolee.

Vierailija
42/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten aika veemäistä vanhemmilta erota juuri silloin kun lapset muuttavat kotoa. Vielä jos asunto myydään, nuori menettää kerralla sekä fyysisen että henkisen lapsuudenkodin. Sen jälkeen käydään vaan jossain mutsia tai faijaa moikkailemassa. Älkää sitten syyttäkö itseänne, jos on etäiset välit aikuisiin lapsiin.

Ollaan me lasten kanssa jatkossa yhdessä mun suvun mökillä edelleen.

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon sanoisi.

Itse ollut yksin kauan ja nyt kun olen sairas, olisi kiva että joku olisi rinnalla ystävänä ja tukemassa. 

Kaksin aina kaunihimpi. 

Olisihan se nättiä jos kumppani parantaisi elämisen tasoa. Meillä ei ole näin. Mies mm. juo aivan liikaa.

Ap

Ymmärsinkö nyt oikein, että itse yrität jollain kiertoilmauksilla ilmoittaa tulevasta erosta, ja ihmettelet kun mies ei ole mukana ajatuksenjuoksussasi? 

-eri 

No en tiedä miten se on kiertoilmaisu kun sanon että haluan asunnon vain itselleni? Hänen alkoholinkäytöstä olen myös puhunut useasti, että se on liikaa. Se häiritsee myös minun elämääni, enkä halua sellaista.

Ap 

Ehkä lähtösi ja puheesi ovat hänelle yhdentekeviä. Hänen maailmansa pyörii muiden asioiden ympärillä. Kokee sinut varmaan tyhjänpäiväiseksi höpöttäjäksi. En ymmärrä, miksi yleensä jauhat asiasta. Haetaan vaan eroa, kun katsot sopivaksi. Avioerossa omaisuus ositetaan eli kaikki omaisuus lasketaan yhteen ja varoista vähennetään velat. Loput jaetaan puoliksi, mikäli ei ole avioehtoa.

Vierailija
44/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon sanoisi.

Kaksin aina kaunihimpi. 

Ap

Joo, ei kiitos, en aio odotella sitä. Haluan vapaaksi tästä henkisestä rasituksesta. Miehen lähisukulaisella oli alkoholidementia vuosikaudet, hirmuisen raskas tapaus hänkin. 

Ap

Vierailija
45/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten aika veemäistä vanhemmilta erota juuri silloin kun lapset muuttavat kotoa. Vielä jos asunto myydään, nuori menettää kerralla sekä fyysisen että henkisen lapsuudenkodin. Sen jälkeen käydään vaan jossain mutsia tai faijaa moikkailemassa. Älkää sitten syyttäkö itseänne, jos on etäiset välit aikuisiin lapsiin.

Niin että pitäähän vanhempien jatkaa onnettomina huonossa suhteessa kuolemaan saakka, ettei aikuiselle lumihiutaleelle tule paha mieli? 

Vierailija
46/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, maailman vaikein asia saada mies uskomaan, että eroat hänestä 🤦

Jos sitä on jankuttanut, nalkuttanut ja uhkaillut jo vuosikymmeniä samaa, niin ei ihmekään, jos menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos

Vierailija
47/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon sanoisi.

Kaksin aina kaunihimpi. 

Ap

Ymmärsinkö nyt oikein, että itse yrität jollain kiertoilmauksilla ilmoittaa tulevasta erosta, ja ihmettelet kun mies ei ole mukana ajatuksenjuoksussasi? 

-eri 

No en tiedä miten se on kiertoilmaisu kun sanon että haluan asunnon vain itselleni? Hänen alkoholinkäytöstä olen myös puhunut useasti, että se on liikaa. Se häiritsee myös minun elämääni, enkä halua sellaista.

Ap 

No jos nyt aloittaisit vaikka siitä avioerosta. Siis jättämällä hakemuksen, et pelkästään puhumalla tyhjänpäiväisiä ukollesi, joka syystäkin ei kuuntele.

Vierailija
48/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät itse asioistasi, et tarvi miehen lupaa.  Kyllä hän ymmärtää asian siinä vaiheessa, kun olet hakenut virallisesti eroa. Turvaa selustasi ja huolehdi, että omaisuus jaetaan oikein.

Vierailija
49/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on miehille hyvä vinkki: Älä ota akkaa.

Niinpä, jos akka ei kasvata ä päriäsi JA pyyhi sinun persettäsi vanhana, niin aivan paska akka ja ei jatkoon.

Kannatan tätä. Seurustelkaa jatkossa vaikka keskenänne, niin saatte sitä Parempaa Kohtelua. 

Emme me pahat naiset ansaitse teitä, oi hyvä miehet. Rakastakaa toisianne, olette vapaita.

suksi lehemä kuuseen

Vierailija
50/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis kertonut hänelle aikeistasi? Jos et, totta kai mies olettaa teidän olevan yhdessä myös jatkossa. Ei kai kukaan ajatuksia osaa lukea.

olen selvästi sanonut että haluan itselleni (ja vain itselleni) pienen kaupunkiasunnon. 

-----olen selvästi sanonut että haluan itselleni (ja vain itselleni) pienen kaupunkiasunnon. 

Tilanne on vaikea, hän rakastaa sinä et. Samoin kuin minun suhtessa, hän haluaisi vieläkin takaisin. 

Miksi uskot että kyse on rakkaudesta? Ennemmin mukavuudenhalusta. Mieshän ei saavutetuista eduista luovu eli kotona täytyy olla siivooja ja kokki eikä haittaa jos vaikka pari kertaa vuodessa sais seksiäkin. Jos asuu yksin joutuu tekemään itse kaiken eikä se ole kivaa. Lisäksi uuden ko

Tämä kotipiian etsimisen vaikeus on tapahtunut naapurilleni. Hänellä vaimokkeet vaihtui melko tiuhaan, kunnes loppuivat kokonaan. Nyt on sitten yksin ja sos.toimen varassa.

Vierailija
51/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan oikein kannattaa erota eikä ottaa yhtään kumppania silloin on todella onnellinen

ja unohdin kertoa että sanon tämän miespuolisena :)

Vierailija
52/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuohon sanoisi.

Kaksin aina kaunihimpi. 

Ap

Juopon kanssa yksikin viikko on liikaa. En odottelisi vuosia ja vuosikymmeniä, että pääsee alkoholistista eroon.

Vierailija
53/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei muuttanut jo omilleen kun sinä sanoit, että haista v i t t u incel me erotaan samana päivänä kun nuorin muuttaa pois?

Voihan se että mies hissukseen järjestää itselleen uuden kämpän ja joku päivä vaan ilmoittaa että se on moro ja ap jää lehdelle soittelemaan. 

Vierailija
54/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Ei aina ole. Minun mies sairastui vaikka mihin.. jouduin paimentamaan ja vaippoja vaihtamaan, no nyt on laitoksessa ja saan elää viimein itselleni. Nautin joka päivästä  🍀🌿'

'🍀' ja lehti minulla usein

emojina. Edellinen ei kummink. täältä. 

Vaippoja käytämme jokainen 

viimeisinä vuosinamme hoivalaitoksessa.

Ehkä 30-50 vuoden kuluttua minunkin osani.

Olisiko trålli tahallaan tehnyt kommentin,

vahva epäilys. 🥳

Vierailija
55/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei yleensä itse ymmärrä kuinka paljon haittaa aiheuttaa läheisilleen. Ei alkoholisti kuitenkaan itsekään jaksaisi selvinpäin toisen alkoholistin seuraa. 

Vierailija
56/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuinka kauan tähän on että viimeinenkin lapsi muuttaa kotoa?

Sellaisia ne miehet ovat, sinä haluaisit kehittyä ja kasvaa ihmisenä, ja miehesi on jämähtänyt tuttuun ja turvalliseen, mikä ei sinulle riitä, sen ymmärrän hyvin.

Vierailija
57/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelkkä provo. Yhtäkkiä tarinan mies onkin alkoholisti ja ties mitä. Jos tuo olisi totta, niin kuka tahansa täysjärkinen olisi jo ajat sitten hommannut oman kämpän ettei vielä kotona asuvan lapsen tarvitse altistua tuollaiselle touhulle. 

Vierailija
58/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on pelkkä provo. Yhtäkkiä tarinan mies onkin alkoholisti ja ties mitä. Jos tuo olisi totta, niin kuka tahansa täysjärkinen olisi jo ajat sitten hommannut oman kämpän ettei vielä kotona asuvan lapsen tarvitse altistua tuollaiselle touhulle. 

Ei se lapsi siitä samalla lailla kärsi, esimerkiksi humalaisen kännipuheista ja valvottamisesta. Meillä on iso talo ja lastenhuoneet eri kerroksessa.

Ap 

Vierailija
59/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu kuvaa hyvin millainen porukka täällä kirjoittelee ja miten huonosti ihmisillä on asiat Suomessa. Niin paljon katkeruutta ja ahdistusta ja toisaalta jatkuva mukavuudenhalu. No, ne joilla on elämässä sisältöä ei täällä kirjoittele

Vierailija
60/84 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei muuttanut jo omilleen kun sinä sanoit, että haista v i t t u incel me erotaan samana päivänä kun nuorin muuttaa pois?

Voihan se että mies hissukseen järjestää itselleen uuden kämpän ja joku päivä vaan ilmoittaa että se on moro ja ap jää lehdelle soittelemaan. 

Miksi se olisi jokin ongelma ap:lle? Tuohan olisi helpotus ja onnen päivä.