Varpaanvälit aina auki, kotikonstit ei auta
Nämä teen
- vaihdan puhtaat sukat joka päivä
- pesen jalat joka päivä ja kuivaan, saunassa myös liotan jalkoja soodavedessä (käytän suihkuun mennessä töppösiä niin ettei sooda leviä joka paikkaan)
- lamisilia olen käyttänyt nyt viikon verran, ei auta
Ongelma on pahentunut vain ja aiemmin se on lähtenyt lamisilla. Luulen että tartunta on niiltä ajoilta, kun kävin ahkerasti uimassa. Muille perheenjäsenille ei ole tullut onneksi, toki putsaan suihkun. Paljain jaloin en viitsi kotona kävellä.
Ihotautilääkärille ehkä suoraan yksityiselle, lieneekö sieltä mitään apua saatavissa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etikka tehokkaampaa tuossa kuin sooda. Aamuin illoin pyyhi etikalla ja sukka jalkaan
Etikka toimii. Itse kaadoin kaksi pulloa etikkaa muoviastiaan ja siinä liottelin jalkoja kerran päivässä noin 5 min. Sienet lähti.
Sienesi lähti kosmeettisesti ja jäi kyttäämään otollista ajankohtaa iskeäkseen uudelleen. Ihan oikeasti ja kokonaan se ei lähde kuin suun kautta otettavalla lääkekuurilla ja joskus voi joutua syömään useankin kuurin. Sama pätee kynisiseneenkin.
Nyt kun viel aurinko paistaa niin anna aurinkokylpyjä niile varpaanväleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin! Meidän perheessä yksi pitkittynyt tapaus ja sai 3kk:n kuurin. Loppui kerralla.
Toimiiko tuo kynsisieneen myös? Mulla on vapaassa ollut vuosia infektio, pysyy kurissa bevitamedillä, mutta tulee aina takaisin jos hetkeksikin unohtaa. Joka aamu ja ilta saa olla sivelemässä sitä kynteen. Tulee aika kalliiksikin, ei ole ihan ilmaista.
Siipalla syötätettiin sienilääkekuuri kynsisieneen, kun hän oli menossa tekonivelleikkaukseen. Onnekseen ennakkokäynti saikulla oli sen verran aikaisin, että lääkekuuri ehti vaikuttaa.
Lopeta sokerin syöminen ja käytä etikkaa. Käsidesi sopii varpaan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sokerin syöminen ja käytä etikkaa. Käsidesi sopii varpaan väliin.
Ei käsidesiä, pahentaa vaan.
Jos varpaat hiertävät toisiaan, niin ehkä kannattaisi tehdä niille tilaa poistattamalla joka toisen. Kuudellakin pärjää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tabletti kuuri auttaa ??
Lääkäri sen päättää. Yksikään tablettimuotoinen sienilääke ei ole käsikauppalääkkeissä, eivätkä ole halpoja. Tosin tehonsa takia ovat yleensä hintansa väärtejä eli vaivasta pääsee oikeasti eroon. Enemmän rahaa menee jatkuviin sienivoideostoksiin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin! Meidän perheessä yksi pitkittynyt tapaus ja sai 3kk:n kuurin. Loppui kerralla.
Toimiiko tuo kynsisieneen myös? Mulla on vapaassa ollut vuosia infektio, pysyy kurissa bevitamedillä, mutta tulee aina takaisin jos hetkeksikin unohtaa. Joka aamu ja ilta saa olla sivelemässä sitä kynteen. Tulee aika kalliiksikin, ei ole ihan ilmaista.
Kynsisieneen auttaa valkosipulin kynsi. Pesun jälkeen hierot sen nestettä kynsiin miel. päivittäin. Kärsivällisyyttä, kynsi kasvaa hitaasti, mutta tervettä kynttä tulee esiin.
Vierailija kirjoitti:
Jalkahoitajalle. Sieltä saat ohjeet.
Ei tässä mitään jalkahoitajaa tarvita kun Google kertoo vaihtoehtoja miten asian voi hoitaa ihan itse ilman että tarvitsee maksaa ylihintaiselle jalkahoitajalle penniäkään. Toki on kiva jos on varaa mennä jalkahoitajalle ja mielelläni sinne menisinkin mutta kun ei ole niin sitten näin.
Lakkaa liuttomasta niitä soodavedessä sun muuta paskaa. Anna niitten jalkojen olla.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähti pastöroimaton omenaviinietikka ja hiustenkuivaajalla kuivaus yhdistelmällä. Eli kunnon suihkuttelu eikä pyyhkeellä kuivausta. Ei ole tullut takasin. Apteekin aineet ja kolme reseptijuttua tuli kokeiltua ennen tätä
Etikka kuin etikka. Vie kynsisienenkin aktiivisella hoidolla
Jos varpaiden väleihin jää kosteutta, niin perunajauhoa laittaa niiden väleihin.
Kyllä kuulostaa siltä, että sienilääkekuuri tarvitaan.
Onko isovarpaiden välikin aina auki? Kuva olisi kiva.
Betadineliotus päivittäin 15-20 min. 10% liuos.
Paras olisi varpaanvälien päivittäinen hoito betadinesalvalla, mutta sitä ei saa Suomesta. Tilaaminen saksalaisesta tai tsekkiläisestä apteekista.
Salvan sijaan voi kokeilla pumpulitukkoa, johon laitettu betadineliuosta ja sen jättäminen varpaan väliin päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin. Taustalla voi olla vaikeaa sieni tulehdus, diabetes yms
Mulla on D2 eikä mitään vikaa varpaitten väleissä!