Varpaanvälit aina auki, kotikonstit ei auta
Nämä teen
- vaihdan puhtaat sukat joka päivä
- pesen jalat joka päivä ja kuivaan, saunassa myös liotan jalkoja soodavedessä (käytän suihkuun mennessä töppösiä niin ettei sooda leviä joka paikkaan)
- lamisilia olen käyttänyt nyt viikon verran, ei auta
Ongelma on pahentunut vain ja aiemmin se on lähtenyt lamisilla. Luulen että tartunta on niiltä ajoilta, kun kävin ahkerasti uimassa. Muille perheenjäsenille ei ole tullut onneksi, toki putsaan suihkun. Paljain jaloin en viitsi kotona kävellä.
Ihotautilääkärille ehkä suoraan yksityiselle, lieneekö sieltä mitään apua saatavissa?
Kommentit (59)
Vaihda kengät kokeeksi, jos on päivittäin samat. Kenkäliimoille tai nahalle voi allergisoitua, yleensä kai jotain valmistuksessa käytettäviä hartseja silloin. Itse en ole huomannut kengistä, mutta käsineistä tulee ja tavallisesta liimalaastarista tiedän olevan allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Ostat lampaanvillaa, sellaista missä on lampaanrasvaa. Laitat sitä jokaiseen varpaanväliin öiksi.
Kiitos tuosta Canesten-vinkistä!
Silloin kun meillä oli lampaita, äiti kävi nipsaisemassa saksilla pienen tupon läheltä lampaan ihoa, jotta siihen jäisi mahdollisimman paljon lanoliinia.
Mutta enpä tiedä auttaako se jos varpaan väleissä on silsa, sieni.'
Minulla oli silsa ja
auttoi heti kun lääkäri tahtoi vilkaista ja määräsi kerta-annoksen Lamisil -Soloa,
Yritän välttää sukkien pitämistä aina kuin se on mahdollista,
Lääkäriin. Taustalla voi olla vaikeaa sieni tulehdus, diabetes yms
Vierailija kirjoitti:
Jalkahoitajalle. Sieltä saat ohjeet.
Johan tuo lääkekuuri tuotiin ediin! Jalkahoitaja passittaa lääkäriin. Silsaan auttaa vain ab kuuri.
Mulla sama. Suihkun jälkeen hyvä kuivaus ja sitten talkkia varpaiden väleihin .Auttaa.
Käsidesillä putsaus aamuin illoin.
Näiden hyvien neuvojen lisäksi on etua syödä todella hyvin ja ravintorikkaasti. Saat sisäistä apua vaivan paranemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ostat lampaanvillaa, sellaista missä on lampaanrasvaa. Laitat sitä jokaiseen varpaanväliin öiksi.
Kiitos tuosta Canesten-vinkistä!
Sen verran tuosta lampaanvillasta, sitä suositteli onkologi, kun syton aikana varpaanvälien iho meni rikki.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesillä putsaus aamuin illoin.
En käyttäisi kuin hetkellisesti. Pidemmällä käytöllä ylidesinfiointi luo vain vahvemman bakteeri- ja viruskannan.
Jos varpaan välisi olisivat kiinni sinulla olisi räpylä jalka.
Vierailija kirjoitti:
Etikka tehokkaampaa tuossa kuin sooda. Aamuin illoin pyyhi etikalla ja sukka jalkaan
Etikka toimii. Itse kaadoin kaksi pulloa etikkaa muoviastiaan ja siinä liottelin jalkoja kerran päivässä noin 5 min. Sienet lähti.
Mulla myös todella tiiviit varvasvälit, ja oli toistuvia mutta ei ihan jatkuvia ongelmia. Ei diabetestä. Sain kuriin: Eka Lamisil-kuuri. Sen jälkeen kerran päivässä pesu, huolellinen kuivaus, paljon oleskelua ilman sukkia. Yöksi lampaanvillat mutta ei päiväksi koska mulla ne hankasivat päivällä ja aiheuttivat ongelmaa. Välillä yöksi villojen sijaan varpaiden erottajat (tilattu netistä). Ne on tosi hyvät, saa varpaanvälit hengittää unien ajan. Ja sitten, leveät paljasjalkakengät koko ajan käytössä. Nykyään varpaat saa harotettua erilleen toisistaan ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Olin menossa operaatioon, ja sitä ennen myös pyyhin varpaanvälit käsidesillä päivittäin. Se on hyvä keino kuurina, ei varmastikaan jatkuvasti kannata. Käsidesillä saat samalla selville, onko iho täysin ehjä vai ei.
Lampaanvillaa saa paljon, paljon halvemmalla, kun ostaa käsityökaupasta huovutukseen tarkoitettua lampaanvillaa, ei tarvitse mennä apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohon on jalkasilsa. Suun kautta otettava ab-kuuri kehiin. Tai sitten pihkasalvaa tai manukahunajaa tai vastaavaa kunnon kuuri. Myös toimii valkosipuli+öljy -yhdistelmä, tappaa sienet tehokkaasti. Voitelun jälkeen sukat yöksi vaan jalkaan.
Ei välttämättä. Mulla oli sama ongelma pitkään joskus 20-vuotiaana ja kävin useampaan otteeseen lääkärissä testaamassa onko sieni. Ei ollut. Parani itsestään. Sitten kun minulle tuli oikeasti se jalkasieni, iho ei mennyt rikki vaan kutisi ja turposi.
Ei mitään lääkkeitä ellet tiedä onko edes sieni. Luulin aiemmin, että minulla oli jalkasieni ja siihen auttoi jauhemainen sienilääke. Kun ostin voidemuotoista lääkettä, se ei auttanut mitään. Etenkin kesällä edelleen aukeaa ja kutisee tietyt varpaanvälit, pojallani sama juttu. Pesun ja kuivauksen jälkeen revin nenäliinasta suikaleen ja solmin sen varpaan ympärille. Kun varpaanväli pysyy kuivana, ei vaivoja. Perunajauho on vielä tehokkaampi.
Millä kuivast varpaanvälit, kannattaa käyttää esim talousparia, ei pyyhettä, johon bakteerit ja virukset jää elämään.
Villalangan kietominen varmaan ympäri kun varpaat on kuivattu auttaa myös, jos varpaanvälit on tiiviit.
Jos sinulla on varpaanäleissä sieni, niin sukat pitää pestä Sanytol pesuaineella ja kaikki kengät vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kengät kokeeksi, jos on päivittäin samat. Kenkäliimoille tai nahalle voi allergisoitua, yleensä kai jotain valmistuksessa käytettäviä hartseja silloin. Itse en ole huomannut kengistä, mutta käsineistä tulee ja tavallisesta liimalaastarista tiedän olevan allerginen.
Höpöjuttua. Se, että on laastarin liimalle yliherkka ei tarkoita, että kengät alllergisoi VARPAANVÄLIT. Jos ongelma on se, että kenkä ei hengitä niin vaihda keinonahkakenkä nahkakenkään.
Siis tuohon on jalkasilsa. Suun kautta otettava ab-kuuri kehiin. Tai sitten pihkasalvaa tai manukahunajaa tai vastaavaa kunnon kuuri. Myös toimii valkosipuli+öljy -yhdistelmä, tappaa sienet tehokkaasti. Voitelun jälkeen sukat yöksi vaan jalkaan.