Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varpaanvälit aina auki, kotikonstit ei auta

Vierailija
04.09.2025 |

Nämä teen

- vaihdan puhtaat sukat joka päivä

- pesen jalat joka päivä ja kuivaan, saunassa myös liotan jalkoja soodavedessä (käytän suihkuun mennessä töppösiä niin ettei sooda leviä joka paikkaan)

- lamisilia olen käyttänyt nyt viikon verran, ei auta 

Ongelma on pahentunut vain ja aiemmin se on lähtenyt lamisilla. Luulen että tartunta on niiltä ajoilta, kun kävin ahkerasti uimassa. Muille perheenjäsenille ei ole tullut onneksi, toki putsaan suihkun. Paljain jaloin en viitsi kotona kävellä. 

Ihotautilääkärille ehkä suoraan yksityiselle, lieneekö sieltä mitään apua saatavissa? 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohon on jalkasilsa. Suun kautta otettava ab-kuuri kehiin. Tai sitten pihkasalvaa tai manukahunajaa tai vastaavaa kunnon kuuri. Myös toimii valkosipuli+öljy -yhdistelmä, tappaa sienet tehokkaasti. Voitelun jälkeen sukat yöksi vaan jalkaan. 

Vierailija
22/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kengät kokeeksi, jos on päivittäin samat. Kenkäliimoille tai nahalle voi allergisoitua, yleensä kai jotain valmistuksessa käytettäviä hartseja silloin. Itse en ole huomannut kengistä, mutta käsineistä tulee ja tavallisesta liimalaastarista tiedän olevan allerginen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat lampaanvillaa, sellaista missä on lampaanrasvaa. Laitat sitä jokaiseen varpaanväliin öiksi. 

Kiitos tuosta Canesten-vinkistä!

Silloin kun meillä oli lampaita, äiti kävi nipsaisemassa saksilla pienen tupon läheltä lampaan ihoa, jotta siihen jäisi mahdollisimman paljon lanoliinia.

Mutta enpä tiedä auttaako se jos varpaan väleissä on silsa, sieni.'

Minulla oli silsa ja

auttoi heti kun  lääkäri tahtoi vilkaista ja määräsi kerta-annoksen Lamisil -Soloa, 

Yritän välttää sukkien pitämistä aina kuin se on mahdollista,

Vierailija
24/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Taustalla voi olla vaikeaa sieni tulehdus, diabetes yms

Vierailija
25/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkahoitajalle. Sieltä saat ohjeet. 

Johan tuo lääkekuuri tuotiin ediin! Jalkahoitaja passittaa lääkäriin. Silsaan auttaa vain ab kuuri.

Vierailija
26/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Suihkun jälkeen hyvä kuivaus ja sitten talkkia varpaiden väleihin .Auttaa.

Vierailija
27/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesillä putsaus aamuin illoin. 

Vierailija
28/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden hyvien neuvojen lisäksi on etua syödä todella hyvin ja ravintorikkaasti. Saat sisäistä apua vaivan paranemiseen.

Vierailija
29/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat lampaanvillaa, sellaista missä on lampaanrasvaa. Laitat sitä jokaiseen varpaanväliin öiksi. 

Kiitos tuosta Canesten-vinkistä!

Sen verran tuosta lampaanvillasta, sitä suositteli onkologi, kun syton aikana varpaanvälien iho meni rikki. 

Vierailija
30/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesillä putsaus aamuin illoin. 

En käyttäisi kuin hetkellisesti. Pidemmällä käytöllä ylidesinfiointi luo vain vahvemman bakteeri- ja viruskannan.

Vierailija
31/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varpaan välisi olisivat kiinni sinulla olisi räpylä jalka.

Vierailija
32/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikka tehokkaampaa tuossa kuin sooda. Aamuin illoin pyyhi etikalla ja sukka jalkaan

Etikka toimii. Itse kaadoin kaksi pulloa etikkaa muoviastiaan ja siinä liottelin jalkoja kerran päivässä noin 5 min. Sienet lähti.

Vierailija
33/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös todella tiiviit varvasvälit, ja oli toistuvia mutta ei ihan jatkuvia ongelmia. Ei diabetestä. Sain kuriin: Eka Lamisil-kuuri. Sen jälkeen kerran päivässä pesu, huolellinen kuivaus, paljon oleskelua ilman sukkia. Yöksi lampaanvillat mutta ei päiväksi koska mulla ne hankasivat päivällä ja aiheuttivat ongelmaa. Välillä yöksi villojen sijaan varpaiden erottajat (tilattu netistä). Ne on tosi hyvät, saa varpaanvälit hengittää unien ajan. Ja sitten, leveät paljasjalkakengät koko ajan käytössä. Nykyään varpaat saa harotettua erilleen toisistaan ihan eri tavalla kuin aiemmin.

Olin menossa operaatioon, ja sitä ennen myös pyyhin varpaanvälit käsidesillä päivittäin. Se on hyvä keino kuurina, ei varmastikaan jatkuvasti kannata. Käsidesillä saat samalla selville, onko iho täysin ehjä vai ei.

Vierailija
34/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Tea tree oil

Vierailija
35/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta kirpputorilta kenkiä.

Vierailija
36/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaanvillaa saa paljon, paljon halvemmalla, kun ostaa käsityökaupasta huovutukseen tarkoitettua lampaanvillaa, ei tarvitse mennä apteekkiin. 

Vierailija
37/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohon on jalkasilsa. Suun kautta otettava ab-kuuri kehiin. Tai sitten pihkasalvaa tai manukahunajaa tai vastaavaa kunnon kuuri. Myös toimii valkosipuli+öljy -yhdistelmä, tappaa sienet tehokkaasti. Voitelun jälkeen sukat yöksi vaan jalkaan. 

Ei välttämättä. Mulla oli sama ongelma pitkään joskus 20-vuotiaana ja kävin useampaan otteeseen lääkärissä testaamassa onko sieni. Ei ollut. Parani itsestään. Sitten kun minulle tuli oikeasti se jalkasieni, iho ei mennyt rikki vaan kutisi ja turposi.

Vierailija
38/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lääkkeitä ellet tiedä onko edes sieni. Luulin aiemmin, että minulla oli jalkasieni ja siihen auttoi jauhemainen sienilääke. Kun ostin voidemuotoista lääkettä, se ei auttanut mitään. Etenkin kesällä edelleen aukeaa ja kutisee tietyt varpaanvälit, pojallani sama juttu. Pesun ja kuivauksen jälkeen revin nenäliinasta suikaleen ja solmin sen varpaan ympärille. Kun varpaanväli pysyy kuivana, ei vaivoja. Perunajauho on vielä tehokkaampi.

Vierailija
39/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kuivast varpaanvälit, kannattaa käyttää esim talousparia, ei pyyhettä, johon bakteerit ja virukset jää elämään. 

Villalangan kietominen varmaan ympäri kun varpaat on kuivattu auttaa myös, jos varpaanvälit on tiiviit.

Jos sinulla on varpaanäleissä sieni, niin sukat pitää pestä Sanytol pesuaineella ja kaikki kengät vaihtoon.

Vierailija
40/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kengät kokeeksi, jos on päivittäin samat. Kenkäliimoille tai nahalle voi allergisoitua, yleensä kai jotain valmistuksessa käytettäviä hartseja silloin. Itse en ole huomannut kengistä, mutta käsineistä tulee ja tavallisesta liimalaastarista tiedän olevan allerginen.

Höpöjuttua. Se, että on laastarin liimalle yliherkka ei tarkoita, että kengät alllergisoi VARPAANVÄLIT. Jos ongelma on se, että kenkä ei hengitä niin vaihda keinonahkakenkä nahkakenkään.