Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi intialaisten enkkuaksentti on niin helppo matkia että kaikki osaa?

Vierailija
26.06.2023 |

Oletko huomannut? Se menee kaikilta täydellisesti vaikka englanti muuten olisi huono. Joku suomen kielessä aiheuttaa sen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad is iit juu miin mai frend??

Vierailija
2/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako ne muuten nokkiinsa kun niitä matkitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö yhtä helppo kuin vanhojen Suomi-filmien siansaksa, muka-arabia tms.

Ja samoista syistä.

Vierailija
4/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että nykyään sitä intialaisten aksenttia kuulee joka paikassa. TV-sarjoissa, elokuvissa, suoratoistopalveluissa. Youtubessa oli videopätkä jossa vinoiltiin siitä, että Intian englanti on jo puhutumpaa maailmalla kuin Oxfordin englanti.

Ei muiden maiden aksenttien matkiminen sen vaikeampaa ole, niitä vain kuulee harvemmin. Esimerkiksi ranskalaisilla, venäläisillä ja ruotsalaisilla on hyvin selkeästi erottuvat aksentit jos tarkalla korvalla kuuntelee.

Vierailija
5/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ei ole mitään syytä hävetä omaa ralliaan.

Vierailija
6/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa idioottimaiselta...

Vierailija
7/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon allerginen intian aksentille ja intialaisille ylipäänsä

Vierailija
8/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että nykyään sitä intialaisten aksenttia kuulee joka paikassa. TV-sarjoissa, elokuvissa, suoratoistopalveluissa. Youtubessa oli videopätkä jossa vinoiltiin siitä, että Intian englanti on jo puhutumpaa maailmalla kuin Oxfordin englanti.

Ei muiden maiden aksenttien matkiminen sen vaikeampaa ole, niitä vain kuulee harvemmin. Esimerkiksi ranskalaisilla, venäläisillä ja ruotsalaisilla on hyvin selkeästi erottuvat aksentit jos tarkalla korvalla kuuntelee.

Ruotsalainen tubettaja The Click osaa oikein hyvin englantia (tosin joidenkin sanojen ääntäminen menee ohi), mutta vetää välillä ihan tahallaan yliampuvaa ruotsiaksenttia. Hauskan kuuloista ja tarttuvaa.

Vierailija
9/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osaa imitoida intialaisten aksenttia.

Vierailija
10/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dis is mikrosoft support caaling, juu have a vairus on joo compuutterrrr.

Vierailija
11/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ne muuten nokkiinsa kun niitä matkitaan?

Ainakin intialaiset puhelinhuijarit ottaa 😂 on tullut muutamat haukkumiset kuultua kun olen matkinut aksenttia ja kysynyt "what's the weather in Kolkata?"

Vierailija
12/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtuben videonpätkä valehteli. Kaikkein tunnetuin englannin kielen versio on broken english. Siis kaikkien ulkomaanelävien huonot aksentit yhdessä.

Vierailija
13/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dis is mikrosoft support caaling, juu have a vairus on joo compuutterrrr.

Mulle soitti joskus "Kevin from Microsoft" ja se aksentti oli huikea. Selitin hänelle että eihän mulla edes ole tietokonetta ja hän tuohtui! "Do not lie to me madam" 😄

Vierailija
14/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtuben videonpätkä valehteli. Kaikkein tunnetuin englannin kielen versio on broken english. Siis kaikkien ulkomaanelävien huonot aksentit yhdessä.

Tarkalleen ottaen en minä enkä muistaakseni videokaan väittänyt, että olisi puhutuin vaan puhutumpi...olet tietysti oikeassa tuossa väittämässäsi, mutta jos nyt kuitenkin käsitellään näitä murteita tai aksentteja kielikohtaisesti.

Vierailija
15/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus joutunut olemaan yhteyksissä intialaiseen it-tukeen eikä siitä kyllä ottanut mitään selvää. Puhuivat niin nopeasti omalla aksentillaan, että oli pakko luovuttaa ja sanoa, että joku muu ottaa yhteyttä.

Kaikkien muiden kanssa olen tullut kielellisesti toimeen, britit, jenkit, aussit, ym.

Vierailija
16/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opittu simpsoneista!

Tuokin loistava hahmo piti poistaa sarjasta koska rässismi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän