Miksi intialaisten enkkuaksentti on niin helppo matkia että kaikki osaa?
Oletko huomannut? Se menee kaikilta täydellisesti vaikka englanti muuten olisi huono. Joku suomen kielessä aiheuttaa sen?
Kommentit (16)
Ottaako ne muuten nokkiinsa kun niitä matkitaan?
Liekö yhtä helppo kuin vanhojen Suomi-filmien siansaksa, muka-arabia tms.
Ja samoista syistä.
Se johtuu siitä, että nykyään sitä intialaisten aksenttia kuulee joka paikassa. TV-sarjoissa, elokuvissa, suoratoistopalveluissa. Youtubessa oli videopätkä jossa vinoiltiin siitä, että Intian englanti on jo puhutumpaa maailmalla kuin Oxfordin englanti.
Ei muiden maiden aksenttien matkiminen sen vaikeampaa ole, niitä vain kuulee harvemmin. Esimerkiksi ranskalaisilla, venäläisillä ja ruotsalaisilla on hyvin selkeästi erottuvat aksentit jos tarkalla korvalla kuuntelee.
Suomalaisilla ei ole mitään syytä hävetä omaa ralliaan.
Mä oon allerginen intian aksentille ja intialaisille ylipäänsä
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä, että nykyään sitä intialaisten aksenttia kuulee joka paikassa. TV-sarjoissa, elokuvissa, suoratoistopalveluissa. Youtubessa oli videopätkä jossa vinoiltiin siitä, että Intian englanti on jo puhutumpaa maailmalla kuin Oxfordin englanti.
Ei muiden maiden aksenttien matkiminen sen vaikeampaa ole, niitä vain kuulee harvemmin. Esimerkiksi ranskalaisilla, venäläisillä ja ruotsalaisilla on hyvin selkeästi erottuvat aksentit jos tarkalla korvalla kuuntelee.
Ruotsalainen tubettaja The Click osaa oikein hyvin englantia (tosin joidenkin sanojen ääntäminen menee ohi), mutta vetää välillä ihan tahallaan yliampuvaa ruotsiaksenttia. Hauskan kuuloista ja tarttuvaa.
En minä ainakaan osaa imitoida intialaisten aksenttia.
Vierailija kirjoitti:
Dis is mikrosoft support caaling, juu have a vairus on joo compuutterrrr.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako ne muuten nokkiinsa kun niitä matkitaan?
Ainakin intialaiset puhelinhuijarit ottaa 😂 on tullut muutamat haukkumiset kuultua kun olen matkinut aksenttia ja kysynyt "what's the weather in Kolkata?"
Vierailija kirjoitti:
Youtuben videonpätkä valehteli. Kaikkein tunnetuin englannin kielen versio on broken english. Siis kaikkien ulkomaanelävien huonot aksentit yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dis is mikrosoft support caaling, juu have a vairus on joo compuutterrrr.
Mulle soitti joskus "Kevin from Microsoft" ja se aksentti oli huikea. Selitin hänelle että eihän mulla edes ole tietokonetta ja hän tuohtui! "Do not lie to me madam" 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtuben videonpätkä valehteli. Kaikkein tunnetuin englannin kielen versio on broken english. Siis kaikkien ulkomaanelävien huonot aksentit yhdessä.
Tarkalleen ottaen en minä enkä muistaakseni videokaan väittänyt, että olisi puhutuin vaan puhutumpi...olet tietysti oikeassa tuossa väittämässäsi, mutta jos nyt kuitenkin käsitellään näitä murteita tai aksentteja kielikohtaisesti.
olen joskus joutunut olemaan yhteyksissä intialaiseen it-tukeen eikä siitä kyllä ottanut mitään selvää. Puhuivat niin nopeasti omalla aksentillaan, että oli pakko luovuttaa ja sanoa, että joku muu ottaa yhteyttä.
Kaikkien muiden kanssa olen tullut kielellisesti toimeen, britit, jenkit, aussit, ym.
Opittu simpsoneista!
Tuokin loistava hahmo piti poistaa sarjasta koska rässismi!
Vad is iit juu miin mai frend??