Oletko joutunut kärsimään etätyöläisistä?
Teettävät helposti omia töitään työpaikalla olevilla, kun enhän mä pääse katsoon kun oon etänä.
Kommentit (85)
Onhan se ikävää todeta ettei oppinut tuntemaan työkavereitaan oikeasti kolmen vuoden aikana. En nähnyt osaa koskaan oikeasti. Harmi kyllä.
Kokouksissa vuorovaikutus kuormittaa enemmän, kun se tapahtuu etänä. Samalla tavalla kuin keskustelisi henkilön kanssa, joka ei puhu suomea hyvin tai joka ei kuule hyvin. Tämän takia kokoukspäivien jälkeen on uupunut eri tavalla kuin ennen. Kokouksien vetäminen on raskasta, kun osa porukasta vain hiljaa kykkii linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kokouksissa vuorovaikutus kuormittaa enemmän, kun se tapahtuu etänä. Samalla tavalla kuin keskustelisi henkilön kanssa, joka ei puhu suomea hyvin tai joka ei kuule hyvin. Tämän takia kokoukspäivien jälkeen on uupunut eri tavalla kuin ennen. Kokouksien vetäminen on raskasta, kun osa porukasta vain hiljaa kykkii linjoilla.
Tämä on totta. Samoin elekieli jää pois mikä myös rasittaa henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Samoin elekieli jää pois mikä myös rasittaa henkisesti.
Ja tämä menee niin, että se etäilijä henkilökohtaisesti hyötyy tilanteesta, koska työmatkoihin ei mene aikaa. Mutta haitat kaatuvat muille. Ei ihme, että osa ajaa vahvasti etätyötä.
Jos lähden kotoa printtaamaan toimistolle siinä menee 2 tuntia suuntaan, työkaveri on jo toimistolla joten miksi häntä ei voi pyytää? Työkaveri pyytää jatkuvasti minulta apua muissa asioissa, jos minä vaivaan häntä pari kertaa vuodessa onko se sinusta iso juttu?