Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut kärsimään etätyöläisistä?

Vierailija
02.09.2025 |

Teettävät helposti omia töitään työpaikalla olevilla, kun enhän mä pääse katsoon kun oon etänä.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nolemmissa rooleissa, eli pyytänyt etänä ollessani toimistolla olevaa tekemään pienen asian / jotain mikä vaatii esim tulostinta ja postitusta. Nämä tilanteet ovat harvinaisia, eivätkä ennakoitavia. Sitten taas sama on pätenyt myös kollegoiden suuntaan. Eli minulta on pyydetty apua ollessani toimistolla. 

Etäily sopii toisiin työnkuviin paremmin kuin toisiin. Mutta jos henkilö jonka työnkuvasta 99% on tehtävissä etänä, pyytää harvoin apua johonkin toimistolla tehtävään asiaan, en nyt näkisi siinä mitään ihmeellistä. Samoinhan toimistolla oleva voi vastineeksi pyytää toisenlaista apua tai neuvoa etäilijältä. 

Mun työkaveri on aina toimistolla koska asuu kävelymatkan päässä sieltä. Hän pyytää multa apua monta kertaa viikossa erinäisiin asioihin. Itse pyydän noin kaksi kertaa vuodess

Jos lähden kotoa printtaamaan toimistolle siinä menee 2 tuntia suuntaan, työkaveri on jo toimistolla joten miksi häntä ei voi pyytää? Työkaveri pyytää jatkuvasti minulta apua muissa asioissa, jos minä vaivaan häntä pari kertaa vuodessa onko se sinusta iso juttu?

Vierailija
82/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää todeta ettei oppinut tuntemaan työkavereitaan oikeasti kolmen vuoden aikana. En nähnyt osaa koskaan oikeasti. Harmi kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksissa vuorovaikutus kuormittaa enemmän, kun se tapahtuu etänä. Samalla tavalla kuin keskustelisi henkilön kanssa, joka ei puhu suomea hyvin tai joka ei kuule hyvin. Tämän takia kokoukspäivien jälkeen on uupunut eri tavalla kuin ennen. Kokouksien vetäminen  on raskasta, kun osa porukasta vain hiljaa kykkii linjoilla. 

Vierailija
84/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokouksissa vuorovaikutus kuormittaa enemmän, kun se tapahtuu etänä. Samalla tavalla kuin keskustelisi henkilön kanssa, joka ei puhu suomea hyvin tai joka ei kuule hyvin. Tämän takia kokoukspäivien jälkeen on uupunut eri tavalla kuin ennen. Kokouksien vetäminen  on raskasta, kun osa porukasta vain hiljaa kykkii linjoilla. 

Tämä on totta. Samoin elekieli jää pois mikä myös rasittaa henkisesti. 

Vierailija
85/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Samoin elekieli jää pois mikä myös rasittaa henkisesti. 

Ja tämä menee niin, että se etäilijä henkilökohtaisesti hyötyy tilanteesta, koska työmatkoihin ei mene aikaa. Mutta haitat kaatuvat muille. Ei ihme, että osa ajaa vahvasti etätyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi