Saako maalla kissat liikkua vapaana?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki lakiin, joka kieltää kissan vapaan ulkoilun? Miksi muuten sisäkissat syö MIELIALALÄÄKKEITÄ?
Tällaista lakia ei vielä ole, mutta lakimuutosesitys on tehty!
Ei sellaista lakia tule.
No sitten kostan kissoille ja tapan jokaisen vapaana juoksevan katin!
Jos menisit ensin hoidattamaan kalloasi ja otat lobotomian itsellesi?
En jouda kun pitää tappaa laittomasti vapaana juoksevia kissoja. Katteja on kiva rääkätä.
Et kauan. Hullut joutuu siteisiin ja toivo ettei kissojen omistajat naapureissa
Mistä ne naapurit saisivat mitään tietää? Kissat vain katoavat johonkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voinko ilmoita johonkin jos meidän pihalla on kissa?
Kuvittelet siis että joku tulis ja tekis jotain...unohda!
Minä tein muutaman kerran ilmoituksen naapurin kissasta poliisille. Loppui minun tontilla vierailut.
Ja uskot itsekin tuohon valheeseen, minkä päästit? Poliisilla on varmaan tärkeämpääkin tekemistä, kuin kytätä jonkun kissoja.
Ei ne kyttää kissoja, vaan lähettää omistajalle huomautuksen. Tehosi ainakin minun naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki lakiin, joka kieltää kissan vapaan ulkoilun? Miksi muuten sisäkissat syö MIELIALALÄÄKKEITÄ?
Ei sellaista lakia tule.
En jouda kun pitää tappaa laittomasti vapaana juoksevia kissoja. Katteja on kiva rääkätä.
Et kauan. Hullut joutuu site
"Mistä ne naapurit saisivat mitään tietää? Kissat vain katoavat johonkin..."
Älä pidä naapureitasi tyhmänä.... ai mutta sinähän asut elementtiläävässä ja täällä vain fantasioit kissojen tappamisesta, kun Diapamisi ovat loppuneet. Mene Ukrainan rintamalle tappamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina eli 80 luvulta asti olen kissani päästänyt ulko ovesta ulos. Se menee minne menee. Syö pari myyrää tai lintua ja tulee takaisin. Yleensä omalla tontilla mutta joskus naapurinkin. Pari on jäänyt auton alle mutta otan aina uuden.
Joskus? Jatkuvasti!
Ei saa olla vapaana. Mutta ei omistajat välitä. Kissa kiinni ja viet löytökotiin. Hakekoot omistaja sieltä.
Mä asun maaseutupaikkakunnalla eikä meidän kissa käynyt pihalla kuin valjaissa. Sisäkissa oli koko elämänsä. Ei siis tehnyt mitään vahinkoja pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, ettei mene läpi. Maalla kissojen pitää saada kulkea vapaana. Kotikissan tappaminen on rikos.
Meillä saa, meidän kissa on aina vapaana. Kissaa ei ole tarkoitettu sisälle eikä valjaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista lakia tule.
Ilmiannettu laittomana sisältönä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jutussa on sekoitettu kaksi samannäköistä lajia keskenään, työläiskissa ja kotikissa. Kummasta puhutaan.
Työläiskissa on hyötyeläin jota tarvitaan jokaisella maatilalla ja hevostilalla aina kun paikalla on eläintenrehua ja vastaavaa mihin hiiret ja rotat tahtoo pesiytyä. Ilman et pärjää.
Kaupungeissa alkaa olla samaa rottaongelmaa joten itseäkään ei haittaa jos joskus valvontakameroissa menee kenen lie kissa pitkin tonttia. luultavasti töissä silloin.
Samannäköisiä kotikissoja on myös olemassa ja irti päässeitä voi näkyä vapaana. Ei niistäkään nyt niin haittaa ole, lähinnä sääli jos omistaja ei omaansa löydä.
Korostan vielä tätä että kissoista on siis hyötyä ja haittaa, minusta haitat on aika pientä.
Yhden kesämökin hiirivahinkojen jälkeen täysin purkanut niin tiedän miten pahasti voi käydä jos kissoja ei ole.
Tämä. Asun taajama-alueella ja naapurustossa on ainakin neljä kissaa, jotka saa kulkea vapaana. Ne menee eri aikoihin ristiin rastiin meidän tonttia, usein joku jyrsijä suusta roikkuen. Meillä ei koskaan ole ollut hiiriä talossa, eikä kellään naapureillakaan. Nyt kun kaikki hulluna kompostoi ja rottaongelma vasta nostaa päätään taajamissakin, niin näillä otuksilla alkaa olla oikeasti merkitystä. Arvostan näitä työmyyriä (heh) paljon, enkä häiritse, kun ne toisinaan loikoilee auringossa meidän saunan portailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, ettei mene läpi. Maalla kissojen pitää saada kulkea vapaana. Kotikissan tappaminen on rikos.
Vapaana olevan kissan saa tappaa.
Ei saa. Ensin on selvitettävä onko se hylätty vai ei, suurin osa vapaana olevista ei ole hylätty. Hylätyn voi viedä löytöeläintaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjät hoitaa
Ei ne hoida mitään nytkään. Ihme machoilua ja uhoamista, aseettomien eläinten lahtaamista väijystä. Mitä ne "hoitaa"? Pätemisentarvettaan?
Tämä. Kissan ampuminen tai muu tappaminen voi tulla todella kalliiksi. Varsinkin ampumalla menee helposti aseet valtiolle. Vielä huonompi selitys on jos sanoo vahingoksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voinko ilmoita johonkin jos meidän pihalla on kissa?
Kuvittelet siis että joku tulis ja tekis jotain...unohda!
Minä tein muutaman kerran ilmoituksen naapurin kissasta poliisille. Loppui minun tontilla vierailut.
Ja uskot itsekin tuohon valheeseen, minkä päästit? Poliisilla on varmaan tärkeämpääkin tekemistä, kuin kytätä jonkun kissoja.
Tyrsk. Partio puskassa tutkaamassa ohikulkevia kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä täällä haja-asutusalueella saa kissat kulkea ja viettää lajille ominaista elämää. Kolme sisäkissaa, jotka ruokin sisälle mutta navetalla harrastavat hiirenpyyntiä.Hiirien syömisen haittapuoli on karvapallojen oksennus sisällä mutta sen kanssa pärjää.Sisävessat on, mutta yleensä maukuvat, kun tahtovat ulos paskalle tai kuselle...että aika helppoa kissanpito täällä maalla.
Unohdit mainita, että tap.pavat miljoonittain lintuja.
Unohdit mainita, että niin tappaa ikkunalasitkin, miljoonittain, ja vain Suomessa.
Oletko tehnyt sille asialle jotain? Et? No sitten on tekopyhää tulla syyttämään kissoja. Jotka ehkä nappaa sen lasiin törmänneen linnun, tai se lintu räpistelee jonnekin syrjemmälle ja kuolee sisäiseen verenvuotoon.
Kissa ei saa tervettä, lentävää lintua kiinni, kissalla ei ole siipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjät hoitaa
Ei ne hoida mitään nytkään. Ihme machoilua ja uhoamista, aseettomien eläinten lahtaamista väijystä. Mitä ne "hoitaa"? Pätemisentarvettaan?
Minä metsästäjänä hoidan vapaana liikkuvat tuhoeläimet(kissat) pois päiviltä.
Tuossa sinä machoilet, uhoat, ja pädet.
Oi suuri metsästäjä.
Vierailija kirjoitti:
Loukku on hyvä. Pidän loukkua pihalla koko ajan pyynnissä. Kissat vien löytötaloon. Omistaja joutuu maksamaan kun hakee sen sieltä pois.
Etkä pidä, hah. :D Kuinka monta ulkopuolista eläintä olet kiinni saanut? Mitä teet kun loukussa onkin supikoira joka rähisee ja käy päälle? Tai kettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista lakia tule.
Oletko incel?
Jos tuollaiset mielipiteet kerrot ihan avoimesti, niin on varma ettei sinulla parisuhdetta ole. Arvaatko syyn ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu maalla mutta itsellä on naapuri joka ei välitä tuosta laista ja antaa kissansa kulkea vapaana täällä taajamissakin niin on varmaan ollut mukavia yllätyksiä hakea postiaan kun olen alkanut viemään kaikki ne sonnat ylös kaiveituista istutuksista mitä yritän joka vuosi istuttaa ja kaikki ne linnun raadon mitä se kissa raahaa ja jättää minun terassille. Saisi kohta ymmärtää vihjeen ja alkaa pitämään kissansa poissa minun pihasta tai poistan itse ongelman ja se kissa vain katoaa
Puhut puuta heinää. "ylös kaivetuista istutuksista". Kissa ei kaiva mitään istutuksia ylös. Kissa tekee hyvin pienen kolon, ja peittää sen niin että mitään et päällepäin näe, että mihin se on kaivanut. Ja istutuksia sillä ei ole voimaa siirrellä. Isot näkyvät kaivuujäljet on supikoiran, maamyyrän, tai jonkun koiran tek
Pidä huoli, että se sun katti tekee "pienen kolon" vain sun omaan kasvimaahan. Toisten kasvimaille tai kukkapenkkeihin sun kissalla ei ole mitään asiaa.
Naapurit on sen verran kaukana, ja heillä on omiakin kissoja. Älä huoli, en minäkään. Omalla isolla tontilla näillä kissoilla riittää puuhaa yllin kyllin. Useimmiten tekevät tarpeensa viereiseen ojaan, siellä on pehmeää maata mihin kaivavat.
Kyllä. Sitten ostetaan myrkkyjä ja tuholaispalveluita kalliilla, taudit leviää ja omaisuutta tuhoutuu.
Onneksi täällä maalla me ei välitetä kiellosta, kissat on ja pysyy.