Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"

Vierailija
01.09.2025 |

Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.

"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?

https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1

Kommentit (432)

Vierailija
181/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meneepäs tatuoiduilla tunteisiin

En ole tatuoitu mutta minusta tämä keskustelu menee kyllä enemmän tunteisiin niillä keillä niitä ei ole. Ei ole minun asiani kritisoida toisten tekemiä asioita vaikka en itse niistä pidäkkään. En ymmärrä miten se jonkun elämää haittaa jos jollakin toisella on tatuointi? En minä ole sen erinomaisempi ihminen kuin kukaan muukaan ja jonka mielipiteiden mukaan pitäisi jonkun toisen ihmisen elää.

täysin normaalia että idiotismi menee tunteisiin

kuten tupakointi tai huumeidenkäyttö

Miten voi noin paljon häiritä toisten tatuoinnit? Ei vaikuta sun elämään millään tavalla. Ei ole tervettä tuollainen skitsoilu toisten tatuoinneista.

Vierailija
182/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli buumi ottaa kiinalaista kirjoitusta iholle eivätkä tatskan tekijät ymmärtäneet mitä niissä lukee. Eräs kiinalainen kysyi yhdeltä länsimaalaiselta miksi hänellä on nuudelimainos iholla. 

Ei kaikki symbolit avaudu ulkopuolisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

Kyllä noita tatskoja on vilahtanut parilla korkeakoulutetullakin. Että älä jaksa. 

Kuka on väittänyt, ettei korkeakoulutetuissakin olisi hölmöjä.

Vierailija
184/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

baarissakin on anteliaat ja tavarastaan ei-niin-tarkat kätevä tunnistaa tatskoista

vaimoksi otetaan tatuoimaton

Vierailija
185/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli buumi ottaa kiinalaista kirjoitusta iholle eivätkä tatskan tekijät ymmärtäneet mitä niissä lukee. Eräs kiinalainen kysyi yhdeltä länsimaalaiselta miksi hänellä on nuudelimainos iholla. 

Monellekohan asiakkaalle ehti tekemään saman.

Vierailija
186/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tatuoitu mutta minusta tämä keskustelu menee kyllä enemmän tunteisiin niillä keillä niitä ei ole. Ei ole minun asiani kritisoida toisten tekemiä asioita vaikka en itse niistä pidäkkään. En ymmärrä miten se jonkun elämää haittaa jos jollakin toisella on tatuointi? En minä ole sen erinomaisempi ihminen kuin kukaan muukaan ja jonka mielipiteiden mukaan pitäisi jonkun toisen ihmisen elää.

Miten voi noin paljon häiritä toisten tatuoinnit? Ei vaikuta sun elämään millään tavalla. Ei ole tervettä tuollainen skitsoilu toisten tatuoinneista.

vielä vähemmän tervettä on ottaa tatuointi

Vierailija
187/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

No, kerroppas. Mitä se kertoo kouluvalinnoista? Minulla on kuvia reilun 15 000€ edestä, oikeastaan ainoa paikka missä ei ole tatuointeja on kasvot. 

T. Stadin lääkikseen ekalla yrityksellä, vika vuosi neuron erikoistumisia menossa.

Jos olet oikeasti neuroon erikoistumasaa tai ylipäätään lääkiksessä, tiedät varsin hyvin kuinka äärettömän harvinainen on päästä varpaisiin tatuoitu lääkisopiskelija.

t. Toinen Lääketieteen opiskelija.

Piti tulla paniikissa kommentoimaan. Oletko nähnyt muita opiskelijoita alasti? 

Vierailija
188/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tatuoinnit on selkeä merkki länsimaisen sivilisaation rappiosta ja romahduksesta

Vierailija
189/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen kyllä huvittaa monen tatskat, varsinkin naisilla pois muodista menneet kuvat.

Vierailija
190/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

No eipä ole sun asiasi. Et ole päästäsi terve kun tuolla sekoilet muiden jopa täysin tuntemattomien ihmisten tatuointien vuoksi. Mene jo sinne hoitoon.

Vierailija
191/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tässä tapauksessa ihan kirjaimellisesti.

En usko, että tekee keholle hyvää olla kauttaaltaan tatuoitu. Tuskin tatuointimusteet olisivat kovin terveellisiä keholle, voivat aiheuttaa syöpää.

Näinpä! Iholla kun on oma tehtävänsä ihmisessä. 

Vierailija
192/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voix tuottaa sisältöä, sehän tuottaa massii?

Kun on paljon sisältöö on massimuijjii?

Eix elämä ole IhQa ja YOLO?

Musteet naamaan ja maailma on avoin? NOT.

Hyvät sulle, ei ne musteet lähde 100% siistiksi korjausleikkauksillakaan. Jes, tee sitten duunia jossa ei niin naamaa tarvitse muiden katsoa. Surullista. Tatskat on minusta huijausta. Ihminen muuttuu lähes aina, ainakin viisaammat ykilöt, tatskat voi vain laajentua kun niitä yritetään korjata muuksi ajan mittaan vaaan loppuu iho ja muste jää vain joksikin muuna kuin ensimmäisen kuvan aikaan.

Vierailija
193/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää tatskan ottaneiden kommentit on kuin narkkarin: minun elämä minun keho minun oikeus!

Vierailija
194/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on näkyvästi ja täyteen tatuoituja jopa kaupassa töissä, eikä ketään pelota. Kaunis kiva neito hän on ja varmasti jotain pomoa kiinnostaa ottaa hänet firmaan. Ruusu on kiva aihe sinänsä, ehkä värillä parempi mutta ne allergisoivat osaa. Totta tietysti että ylemmäs käsivarteen mieluummin, ei tatuointia tai ei ota liian aikaisin, kun aihe voi monia kaduttaa jos tulee väärät aiheet. Myöhemmin haluaa eri aiheita.

Meidän kylän Prismassa on nuori nainen töissä jolla on paljon tatuointeja. Mutta toinen käsivarsi on vedetty kokonaan tasaisen mustaksi. Ilmeisesti tuollainen tehdää peittämään joku tatuointi jota ei enää kehdata esitellä. Mutta ei se täysin mustaksi laitettu käsivarsikaan kovin kaunis ole.

Vierailija
195/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on näkyvästi ja täyteen tatuoituja jopa kaupassa töissä, eikä ketään pelota. Kaunis kiva neito hän on ja varmasti jotain pomoa kiinnostaa ottaa hänet firmaan. Ruusu on kiva aihe sinänsä, ehkä värillä parempi mutta ne allergisoivat osaa. Totta tietysti että ylemmäs käsivarteen mieluummin, ei tatuointia tai ei ota liian aikaisin, kun aihe voi monia kaduttaa jos tulee väärät aiheet. Myöhemmin haluaa eri aiheita.

Meidän kylän Prismassa on nuori nainen töissä jolla on paljon tatuointeja. Mutta toinen käsivarsi on vedetty kokonaan tasaisen mustaksi. Ilmeisesti tuollainen tehdää peittämään joku tatuointi jota ei enää kehdata esitellä. Mutta ei se täysin mustaksi laitettu käsivarsikaan kovin kaunis ole.

ne kokokäsitatskat on ruminta mitä maa päällään kantaa

Vierailija
196/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on oikeus olla idiootti! jätä mun tatuoinnit rauhaan!

Vierailija
197/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nää tatskan ottaneiden kommentit on kuin narkkarin: minun elämä minun keho minun oikeus!

Enemmän tässä on kyllä sekopäisiä kommentteja tatuointia vastustavilta. On se kyllä jännä, että te haukutte mennen ja tullen palatessa, mutta siinä ei ole muka mitään väärää. Sitten jos joku tatuoitu kertoo omista kokemuksistaan ja mielipiteistään asiallisesti, niin saa vain haukunut niskaansa. 

Vierailija
198/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on naisella kova tarve päästä lehteen. Juuri viikko sitten luin samasta naisesta jutun jossa kertoi etteivät ihmiset voi mukamas uskoa hänen seksuaalisuuttaan koska hän on liian naisellinen. 

Vierailija
199/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoi. Minä olen sinua vanhempi akateeminen ja minulla on ollut tatuointeja 90-luvulta lähtien.

PÖLJÄ!

Vierailija
200/432 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on oikeus olla idiootti! jätä mun tatuoinnit rauhaan!

Mikä sulla on hätänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän