Anoppi ei suostu ymmärtämään ettei ole poikansa lähiomainen
Ei mene jakeluun, on jo pari viikkoa jankuttanut vähän joka suuntaan järkytystään kun sairaalasta soitettiin onnettomuuden jälkeen vaimolle eikä äidille. Ja sitten olen vielä julma kun en heti puhelun saatuani soittanut hänelle, vaan menin paikan päälle sairaalaan selvittämään mikä tilanne on. Muutenkin on raskasta ja sitten pitää vääntää näin typerästä asiasta.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on olla polygamisen miehen kanssa naimisissa.
Raamatussa sanotaan, että mies jättää lapsuudenperheensä avioituessaan. Jos mies ja anoppi eivät tätä ymmärrä niin j u o k s e .
Aika tyhmä vertaus tällaisessa tilanteessa. Jos vakava onnettomuus kyseessä, niin en ymmärrä miksei vaimo voi miehensä vanhemmille ilmoittaa.
T. uskovainen
Joku näytti selittävän ettei anoppi häntä kunnioita.
Ööö, onhan se. Ei äitiä lähempää lähiomaista voi ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse valittu puoliso on, ainakin pitäisi olla, lähempi kuin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei oo ees sukua.
Vierailija kirjoitti:
Lue tämä kirjoituksesi uudelleen kun saat itse joskus oman pojan.
Vähän inhimillisyyttä nyt hei.
Minulla on 2 poikaa ja 2 tytärtä ja todellakin olen heidän löydettyä elämäntoverinsa olettanut, että se kunkin oma kumppani on lähin omainen.
Itseasiassa olen opettanut ja kasvattanut heidät siihen ajattelutapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tämä kirjoituksesi uudelleen kun saat itse joskus oman pojan.
Vähän inhimillisyyttä nyt hei.
Minulla on 2 poikaa ja 2 tytärtä ja todellakin olen heidän löydettyä elämäntoverinsa olettanut, että se kunkin oma kumppani on lähin omainen.
Itseasiassa olen opettanut ja kasvattanut heidät siihen ajattelutapaan.
Et tahdo tietoa jos lapses teholla letkuissa ? Ok niinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äiti on kaikkien lähin omainen, verisukulainen ja synnyttäjä.. Puolisohan on periaatteessa joku ventovieras, joka saattaa tosin nykyään asua ja jopa nukkua samassa sängyssä henkilön kanssa.
Ei sarkasmia vauva-palstalle, kiitos! Minäkin olin mennä lankaan. ;D
Siis jos tilanne on ollut se, onnettomuuden sattuessa vaimo on lähtenyt sairaalaan, selvittänyt mikä tilanne jne. ja vasta sitten ilmoittanut muille, niin minusta oikein toimittu. Mutta jos anopille on ilmoitettu vaikka vasta seuraavana päivänä, niin onhan se vähän ikävää. Mutta en itse ainakaan järkytykseltäni ehkä edes tajuaisi ilmoittaa kenellekään. Pari kertaa on on ollut sellanen tilanne, ja minulla menee jotenkin toiminnanohjaus ihan lukkoon enkä osaa tehdä mitään ilman, että joku käskee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puolison vanhemmat kuitenkin sitten ne joille ilmoitetaan vakava tilanne tai kuolema heti eikä viikon päästä. Muut sukulaiset sitten erikseen.
Omat lapset ensin, sitten puolison vanhemmat ja muu suku.
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisolleni olisi sattunut jotain niin ensimmäisenä menisin hänen luokseen ja sitten vasta soittelisin muille ihmisille.
Voisko ajatella, että matkalta voisi vaikka soittaa? Mieti itse äitinä. Turha viivyttelyhän voi pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että äiti ei enää näe poikaansa elävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi äiti on itsekeskeinen.
Kyllä itsekeskeinen on vaimo joka kieltää äitiyden. Onko hän valmis siihen että.lapsensa asuinkumppani ei ilmoita hänelle jos lapsensa onettomuudessa/kuolee?
Ei kai tässä ole kysymys siitä, että jätettäisiin ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei oo ees sukua.
Joo, ei ole, mutta ne nussii.
Tosin tuo kriteerinä ontuu viuhervasemmiston kohdalla, koska heillä tämä nussiminen tapahtuu ainoastaan oman äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksais näitä.
"MIes jättäköön isänsä ja äitinsä ja liittyköön vaimoonsa", sanotaan Raamatussa. Te paukapääincelit ette tajua, että miesvauva ei ole seksikäs, haluttava tai kiinnostava kumppani kellekään.
Ja jos haluatte hengailla äiteenne kanssa, tehkää se ellei äiteellänne ole muita suunnitelmia. Ei ole keltään naiselta pois.
Taidat olla nyt väärässä ketjussa.
Eikö isällä ole mitään virkaa, statusta?
Kuinka monen lähiomainen on isänsä?
No ovathan nyt lähimmät sukulaiset lähiomaisia, ei johonkin lappuun merkitty nimi sitä asiaa muuta. Se, kenet merkitään sairastapauksissa siksi henkilöksi, johon otetaan yhteyttä, on eri asia. Vain yhden voi ilmoittaa. Itse olen se henkilö ihmiselle, jolle en ole sukua ja jonka puoliso en myöskään ole, emmekä asu yhdessä tms. Olen lähinnä luotettu ystävä. Ei se minua lähiomaiseksi muuta, että hän on ilmoittanut nimeni sinne papereihin.
Vaikka sinulle soittivat, olisit voinut soittaa anopille tuskin niin kiire oli sairaalaan jos et ollut päivystävä lääkäri. Meillä on sellainen tapa ollut jos ihminen on jo hoidossa ei ole kiire sairaalaan syöksyä istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi äiti on itsekeskeinen.
Hmmm. Ennemminkin pelästynyt äiti. Sokissa. Poika sairaalassa, eikä ole ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan huuda dementiaosastollakaan puolisoaan vaan äitiään.. äidin luokse he ovat menossa.
Miehiä tai naisia on voinut elämässä olla monta mutta äitejä vain yksi.
Ne dementiapotilaat luulevat itse olevansa lapsia. Eihän he edes muista puolisoaan tai lapsiaan.
Miksei he huuda isiään? Niinpä.
Isät oli nykyisten yli 80 vuotiaiden ollessa lapsia sodassa, monen isä kuoli sodassa, joten ehkäpä äiti on se läheisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan huuda dementiaosastollakaan puolisoaan vaan äitiään.. äidin luokse he ovat menossa.
Miehiä tai naisia on voinut elämässä olla monta mutta äitejä vain yksi.
Tiedän. Olen ollut töissä siellä.
Äitiä kutsuvat dementikot eivät silti tunnistaisi äitiään, jos se harmaahapsi siihen sängyn viereen tulisi.
He "elävät" siellä lapsuudessaan, koska ne vuosikymmenien takaiset muistot ovat ainoat, joihin he pääsevät käsiksi. Muistisairaudet ovat vakava asia, eikä dementikon tila kerro muistojen arvojärjestyksestä vaan siitä, että nykyisyyden muistoihin liittyvät aivojen osat ovat rappeutuneet.
Minulla ei mieheni ole ollut lähiomainen sairaalan papereissa kuin lasten ollessa pieniä. Kun esikoinen täytti 18 v, vaihdoin hänet lähiomaiseksi.