Anoppi ei suostu ymmärtämään ettei ole poikansa lähiomainen
Ei mene jakeluun, on jo pari viikkoa jankuttanut vähän joka suuntaan järkytystään kun sairaalasta soitettiin onnettomuuden jälkeen vaimolle eikä äidille. Ja sitten olen vielä julma kun en heti puhelun saatuani soittanut hänelle, vaan menin paikan päälle sairaalaan selvittämään mikä tilanne on. Muutenkin on raskasta ja sitten pitää vääntää näin typerästä asiasta.
Kommentit (82)
Minä pidin äitini lähiomaisena kunnes hän alkoi dementoitua.
Paremmin hän tiesi sairausasiat kuin mieheni. Nyt mieheni on lähiomainen.
Suomalaisen lähin omainen on viranomainen. Jokainen suomalainen tarvitsee oman viranomaisen joka kieltää tekemästä vääriä asioita.
Kyllä puolison vanhemmat kuitenkin sitten ne joille ilmoitetaan vakava tilanne tai kuolema heti eikä viikon päästä. Muut sukulaiset sitten erikseen.
Sellaista se on olla polygamisen miehen kanssa naimisissa.
Raamatussa sanotaan, että mies jättää lapsuudenperheensä avioituessaan. Jos mies ja anoppi eivät tätä ymmärrä niin j u o k s e .
Lue tämä kirjoituksesi uudelleen kun saat itse joskus oman pojan.
Vähän inhimillisyyttä nyt hei.
Näitä anoppeja riittää ja valitettavasti moni poika vielä laittaa sen äidin sinne lähilmaiseksi vaik naimisissa.
Jos puolisolleni olisi sattunut jotain niin ensimmäisenä menisin hänen luokseen ja sitten vasta soittelisin muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Lue tämä kirjoituksesi uudelleen kun saat itse joskus oman pojan.
Vähän inhimillisyyttä nyt hei.
Joo, "poikani oli onnettomuudessa mutta keskityn mieluummin valittamiseen kuin pojan hyvinvointiin". Toivottavasti minusta ei tule koskaan sellaista äitiä.
Kyllä äiti on kaikkien lähin omainen, verisukulainen ja synnyttäjä.. Puolisohan on periaatteessa joku ventovieras, joka saattaa tosin nykyään asua ja jopa nukkua samassa sängyssä henkilön kanssa.
Minusta ihan ymmärrettävää, että hätääntynyt puoliso lähtee heti sairaalaan, eikä välttämättä tajua heti soitella muille läheisille.
Naisena kyllä ymmärrän anopin tunteet, onhan hän poikansa äiti!! Lapsi se on vielä 6kymppisenäkin. Perheitä tietty erilaisia, itselleni anoppi on juurikin mieheni äiti, joka rakastaa tätä ehkä vielä enemmän mitä minä! Itse olisin soittanut ennen lähtöä pikaisesti tai matkalla, todennäköisesti olisin koukannut hänet hakemaan samaan kyytiin kun asuu tuossa lähellä. Ymmärrän, että kaikkien välit eivät ole samanlaiset kuin meillä, mutta tällaisissa tilanteissa pitää kyllä unohtaa erimielisyydet ja vetää yhtä köyttä!
Kumppaneita tulee ja menee, mutta äiti on aina äiti.
No tottakai äiti on poikansa lähiomainen jollain tavalla. Joka haluaa auttaa pojalle tarvittavat asiat ja haluaa tietää mikä tilanne, heti. Mutta oloa ei pidä pahentaa tietysti pojalle niin että anoppisi eli hänen äitinsä ilmestyy yhtäkkiä pojan sängyn viereen kysymättä ja siinä säikähtää poikakin varmaan. Ne pitää sopia paremmin ja miettiä.
Ei jaksais näitä.
"MIes jättäköön isänsä ja äitinsä ja liittyköön vaimoonsa", sanotaan Raamatussa. Te paukapääincelit ette tajua, että miesvauva ei ole seksikäs, haluttava tai kiinnostava kumppani kellekään.
Ja jos haluatte hengailla äiteenne kanssa, tehkää se ellei äiteellänne ole muita suunnitelmia. Ei ole keltään naiselta pois.
Naisille ei riitä että vierottaa ja erottaa lapset isästään kun naiset haluaa vielä erottaa isän äidistään että pääsee hallitsemaan ja kontrolloimaan paremmin. Ymmärrän kyllä miksi naiset tätä tekee. Lapsien jälkeen miehestä ei kiista kuin miehen rahat ja jos pääsee miehestä eroon saa viranomaisilta apua näiden miehen rahojen kuppaamiseen ja tämän viha miehen äitiä kohtaan johtuu siittä että miehen äiti on ainoa koko maailmassa joka puolustaa ja haluaa pelkästään hyvää miehelle ja kun miehellä on puolustaja niin nainen ei pääse käyttämään miestä niin helposti henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisolleni olisi sattunut jotain niin ensimmäisenä menisin hänen luokseen ja sitten vasta soittelisin muille ihmisille.
Äiti ei välttämättä ole puolisollesi mikään "muu ihminen". Ja tiedätkö muuten sitä, että hyvin suuri osa ihmisistä kaipaa äitiään hädän / kuoleman hetkellä. Se on meidän biologiaan kirjoitettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi äiti on itsekeskeinen.
Kyllä itsekeskeinen on vaimo joka kieltää äitiyden. Onko hän valmis siihen että.lapsensa asuinkumppani ei ilmoita hänelle jos lapsensa onettomuudessa/kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on lähiomainen, mutta mikäli miehesi ja hänen äitinsä ovat läheisiä, niin aika tonttu olet, mikäli et äidille onnettomuudesta heti ilmoittanut.
Sairaalalle saa ilmoittaa kenet tahansa lähimomaiseksi. Olen veljeni lähiomainen ja sekös hänen vaimoaan pännii.
Vaimo on lähiomainen, mutta mikäli miehesi ja hänen äitinsä ovat läheisiä, niin aika tonttu olet, mikäli et äidille onnettomuudesta heti ilmoittanut.