Mikään ei auta sukupuolidysforiaani
Tuntuu että en saa apua siihen.
Jos menen transpolille ja siinä tapauksessa että he eivät anna mun alottaa sukupuolenkorjausprosessia (pidän tätä aika todennäköisenä vaihtoehtona, mutta kuka tietää) niin saanko edes sieltä apua dysforian pois hoitamiseen. Olen nimittäin melko varmasti henkilö joka ei todellisuudessa ole transsukupuolinen mutta dysforiani on erittäin voimakasta, suorastaan itsetuhoisia ajatuksia aiheuttavaa. Jos transpolilla minut todetaan ei-transsukupuoliseksi, miten luulenkin asiassa käyvän, niin saanko mistään ikinä mitään apua dysforian pois hoitamiseksi? Tällä hetkellä käyn terapeutilla mutta en ole vielä ainakaan huomannut dysforian katoavan. Myös toinen terapeutti Sanoi että hänen kanssaan voisin jutella dysforiasta mutta en tiedä tulisiko sekään auttamaan. Mielialalääkkeet tuskin poistaa dysforiaa. Ajattelen vain että jos en ole transsukupuolinen niin pitäähän dysforia silloin saada jotenkin pois hoidettua, vaan mikään ei tunnu auttavan. Dysforiaa on ollut jo monta vuotta, tosin vähän erilaisena aiemmin. Vuonna 2024 tilanne pahentui todella paljon, sitä ennen se oli aivan toisenlaista mutta oli kuitenkin olemassa. Lapsena taas mulla ei ole mitään muistikuvaa mistään negatiivisesta. Vasta murrosiässä. Lapsena ei koskaan.
Alkaa vituttaa pikkuhiljaa kun elämä ei mene elämiseen vaan pelkkään suoraan sanottuna selviytymiseen. Tämä ei ole elämää. Silti tuntuu että kukaan ei pysty mua auttamaan. En tiedä haluaako kukaan edes yrittää auttaa. Mietin onko dysforian pois hoitaminen edes mahdollista kun näyttää siltä että minua ei voida auttaa niin hormonihoidoilla kuin keskusteluavullakaan kuin mielialalääkkeilläkään. Mikään ei tunnu dysforiaa poistavan. En tiedä mitä vaihtoehtoja jäljellä enää on.
Kommentit (592)
Vierailija kirjoitti:
pyydä psykiatria tutkimaan, mikä sinua pohjimmiltaan vaivaa, epävakaa persoonallisuushäiriö vai jokin aivan muu.
No en käy psykiatrilla tällä hetkellä vaan terapeutilla. Se milloin pääsen psykiatrille menee todennäköisesti vasta sinne kun pääsen erikoissairaanhoitoon jos sellaista lähetettä uudestaan tehdään
Vauvapalstalaisethan ovat oikein totuuden torvia
Kyllä totuus löytyy vauvapalstalta. Ja jos millään muulla tavalla ajattelet, niin se on ainakin väärin. Huutista :DD
Aika usein loppujen lopuksi palstalle ilmestyy joku, joka on enemmän tai vähemmän liemessä oman elämänsä kanssa. Ja ihan joka kerta lopputulos on sama, eli neuvot ei kelpaa. Tämä toki siksi, että jos neuvoja noudattaisi, niin asiat alkaisivat korjaantua hyvinkin nopeasti ja sehän ei käy. Mukavampi on olla ja jollottaa ja velloa samoissa ongelmissa vuosikausia.
Usein on myös näin, että mukana on terapeutti, joka lähinnä silittelee poskea ja toteaa että kyllä se siitä. Terapeutin tarkoitus ei ole auttaa, vaan ottaa valltiolta helpot hillot pois ja pitää asiakas tyytyväisinä. Mitään edistystä ei toki tapahdu, mutta se ei ole tarkoituskaan.
Terapeutti ei ehdota sulla kotoa muuttamista, koska se näkee että se sut raivon valtaan. Täällä ketään ei kiinnosta sun tunteet pätkän vertaa ja juuri sen takia asia kannattaa ottaa vakavasti. Voit raivota siellä näppiksen takana miten paljon haluat, mutta mitään se ei auta eikä ketään kiinnosta.
Tietenkin ainahan on niin, että teit mitä tahansa, se on jonkun mielestä väärin. Joten ei tämä loppuviimein kovin paljon minua paina tämä asia. Siksi juuri.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein loppujen lopuksi palstalle ilmestyy joku, joka on enemmän tai vähemmän liemessä oman elämänsä kanssa. Ja ihan joka kerta lopputulos on sama, eli neuvot ei kelpaa. Tämä toki siksi, että jos neuvoja noudattaisi, niin asiat alkaisivat korjaantua hyvinkin nopeasti ja sehän ei käy. Mukavampi on olla ja jollottaa ja velloa samoissa ongelmissa vuosikausia.
Usein on myös näin, että mukana on terapeutti, joka lähinnä silittelee poskea ja toteaa että kyllä se siitä. Terapeutin tarkoitus ei ole auttaa, vaan ottaa valltiolta helpot hillot pois ja pitää asiakas tyytyväisinä. Mitään edistystä ei toki tapahdu, mutta se ei ole tarkoituskaan.
Terapeutti ei ehdota sulla kotoa muuttamista, koska se näkee että se sut raivon valtaan. Täällä ketään ei kiinnosta sun tunteet pätkän vertaa ja juuri sen takia asia kannattaa ottaa vakavasti. Voit raivota siellä näppiksen takana miten paljon haluat, mutta mitään se ei auta eikä ketään ki
:D eikä minua kiinnosta myöskään sen enempää se mitä sinä sanot. Hyvinpä osasit tehdä päätelmän siitä millainen terapeuttini on ja mitä hän ajattelee, näin pelkän kuvauksen perusteella koskaan häntä edes tapaamatta. Näin automaattisesti siis ajattelet että hän EI aio eikä halua auttaa. Tämähän on varsin järkevää ja asiallista toimintaa sinulta. Hypätään aivan pimeisiin johtopäätöksiin pienestäkin kuvauksesta josta et todellisuudessa voi oikein tietää yhtään mitään. Edes minäkään en tiedä terapeutistani sen verran että osaisin sanoa mitä hän todellisuudessa ajattelee ja mitkä on hänen motiivit ja olen sentään tavannut hänet useamman kerran. Sinä sen sijaan kuvittelet tietäväsi aivan varmuudella hänen motiivinsa ja pyrkimyksensä pelkkien viestien perusteella vaikka et todellisuudessa voi tietää ollenkaan pitääkö tämä veikkauksesi paikkaansa millään muotoa. Yritä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki jokin harrastus. Kukaan ei voi syntyä väärään sukupuoleen. Kyseessä on lääketeollisuuden keksimä huijaus.
Tämä. Yhteiskunnan ei tule kustantaa kaikkia lääkäreiden keksimiä kalliita hoitomuotoja mielenterveyspotilaille koska sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkauksessa poistetaan oma sukupuoli ja lisääntymiskyky, eikä saada mitään tilalle.
No ei siinä omaa sukupuolta kylläkään poisteta, elimet korkeintaan. Ulkomuoto muuttuu, sukupuoli ei.
🇺🇦🇮🇱
Kuulostaa hyvin pitkälti joltain patoutuneilta traumoilta, jotka kulminoituvat siihen, että vihaa naisia, naisena olemista ja kaikkea naiseuteen liittyvää.
Tietämättä yhtään taustoja veikkaisin jotain sellaista hyvin traumatisoivaa tapausta jossa "syy" on ollut naiseudessa, oli se sitten raisk, jotain muuta hyväksikäyttöä tai sellaisen todistamista. Lähtisin joka tapauksessa setvimään mielummin psykoterapeutin avulla tuota asiaa kuin transpolin, veikkaan, että alitajunnasta löytyy jotain mikä selittää tämän vihan.
Joka tapauksessa on täysin pimeää heittää tälläinen veikkaus tähän siitä että terapeutti on täysin ammattitaidoton ja auttamishaluton ja on helppojen hillojen perässä kun et voi asiaa mitenkään todella tietää.
Sitä paitsi, mitä sinä teet elämälläsi? Yhtä lailla roikut palstalla kun minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvänen aika sentään, transsukupuolisten ihmisten olemassaolo jo itsessään on sitä näyttöä. Jos transsukupuolisuutta ei olis olemassa, niin transsukupuolisia ihmisiä ei olis ollut aina olemassa ympäri maapalloa täysin toisistaan riippumatta ja koko asiasta muuten tietämättä. Ei oltais ikinä päädytty tilanteeseen, jossa on kehitetty transhoitoja näiden ihmisten auttamiseksi."
Anna transsukupuolisuudelle loogisesti koherentti ja yleispätevä määritelmä? Nythän transius on lähinnä ilmoitusasia, jolla saa korkeimmat mahdolliset pisteet intersektionaalisessa uhrihierarkiassa.
Ei mun tarvitse sellaista määritelmää muotoilla. Transsukupuolisuudessa on kyse siitä, että ihmisellä on pysyvä kokemus siitä, ettei hän ole biologisen syntymäsukupuolensa edustaja. Mua ei kiinnosta jäädä nussimaan pilkkua sun kanssa täss
Sun vuosikymmenten takaiset ystävät tuskin edustavat transskeneä kokonaisuudessaan. Sun kannattaa päivittää transiuden määritelmä tähän päivään, niin ymmärrät keskustelua paremmin. Kehodysforia ei ole vuosikausiin ollut transiuden kriteeri. Keskustelusta kieltäytyminen kertoo vain argumenttien ohuudesta.
Mutta mehän puhuttiin siitä, onko aitoa transsukupuolisuutta ollenkaan olemassa? Se on täysin irrallinen kysymys mistään nykyajan transskenestä.
Vierailija kirjoitti:
https://sukupuolenosaamiskeskus.fi/omahoito/sukupuolidysforia-omahoito/
Voisiko tuosta olla apua, oletko ap ikinä lukenut tuota?
Suosittelen ap tutustumaan tuohon, jos et ole vielä tehnyt niin.
Tuo kuulostaa ensimmäisen sivun juttujesi perusteella psykoosilta, eli siihen tarvitset nyt apua. Toki se ei poista mahdollisuutta myös sitten muille hoidoille, mutta tämä on aika hälyttävää, jos koet tosiaan noin vahvaa inhoa myös muita naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvin pitkälti joltain patoutuneilta traumoilta, jotka kulminoituvat siihen, että vihaa naisia, naisena olemista ja kaikkea naiseuteen liittyvää.
Tietämättä yhtään taustoja veikkaisin jotain sellaista hyvin traumatisoivaa tapausta jossa "syy" on ollut naiseudessa, oli se sitten raisk, jotain muuta hyväksikäyttöä tai sellaisen todistamista. Lähtisin joka tapauksessa setvimään mielummin psykoterapeutin avulla tuota asiaa kuin transpolin, veikkaan, että alitajunnasta löytyy jotain mikä selittää tämän vihan.
Voit olla oikeassa ja tosiaan on mun alapäätä yms kourittu baareissa niin siinä on jo jotain mikä voi mahdollisesti selittää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä on jollain sukupuolella? Sinä olet sinä, hyvä ja ainutlaatuinen. Kannattaa keskittyä elämässä hyviin ja tärkeisiin asioihin, ne eivät löydy housuista.
Itselläni on naisen kroppa ja miehen aivot, tällä mennään enkä tosiaan mieti sukupuolta vaan koen olevani lähinnä neutraali henkilö, minä itse. Ei kaikkea tarvitse mahduttaa samaan muottiin. Tsemppiä!
Ei ole olemassa mitään neutraalia sukupuolta, vain miehiä ja naisia. Sinä olet nainen!
Minulle ainakin on aivan sama kumman sukupuolen kropassa asun, eli ns. sieluni on neutraali. Elän naisen elämää naisen kropassa, mutta yhtä hyvin voisin olla mieskin. Toki hormonit muuttaisivat persoonaani jonkin verran. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://sukupuolenosaamiskeskus.fi/omahoito/sukupuolidysforia-omahoito/
Voisiko tuosta olla apua, oletko ap ikinä lukenut tuota?
Suosittelen ap tutustumaan tuohon, jos et ole vielä tehnyt niin.
Olen yrittänyt tuota muutamat kerrat. Joka kerralla olen oikeastaan vain päätynyt itkemään joten sitä oli aika vaikeaa edes lukea. On vaikeaa lukea sellaista tekstiä kun on niin äärettömän surullinen omasta kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa ensimmäisen sivun juttujesi perusteella psykoosilta, eli siihen tarvitset nyt apua. Toki se ei poista mahdollisuutta myös sitten muille hoidoille, mutta tämä on aika hälyttävää, jos koet tosiaan noin vahvaa inhoa myös muita naisia kohtaan.
Niin. Harmi kun kukaan ammattilainen ei ole epäillyt psykoosia vaikka olen puhunut näistä ajatuksista niin sillein mun on aika vaikeaa lähteä sanomaan taas että "no mulla on varmaan psykoosi"
Ah onneksi voin ainakin olla Delusional ja ajatella että lääke auttaa kohta. Se on oikeastaan ainut toivoni tässä tällä hetkellä. Ajattelen että se saattaa poistaa dysforian (koska jollekin muullekin oli käynyt niin, niin se on mahdollista)
Ihanaa en voi edes kuunnella musiikkia enää kun mulla on niin vahvasti syyllinen olo ja huonommuuden tunne tän höykytyksen jälkeen. Jotenkin jos alan kuuntelemaan musiikkia niin sitten alan vain itkemään koska tämä p a s k a vaan pyörii päässäni ja ne tunteet nousevat pintaan
Itsetunto huononee entisestään mutta sillä ei ole oikein väliä koska on ollut alunperinkin niin huono että ei se mikään kovin iso pudotus taida silloin olla?
pyydä psykiatria tutkimaan, mikä sinua pohjimmiltaan vaivaa, epävakaa persoonallisuushäiriö vai jokin aivan muu.