Oliko omana kouluaikanasi lyhyt matikka "noloa"?
Juteltiin pojan kanssa opiskelusta ja hän oli tuota mieltä ja kuulemma samaa mieltä ovat kaverinsakin. "Normaaliälyiset" ottavat pitkän matikan ja lyhyt matikka on sitten niille muille. Erityisen noloa on vaihtaminen pitkästä matikasta lyhyeen. Oliko teidän kouluaikana samanlaiset asenteet vai olivatko matikat yhdenvertaisia?
Kommentit (150)
Matikkaa se pitkä matikkakin on, siinä on vaan enemmän kursseja ja asioita käydään läpi syvällisemmin.
No, se oli nimellä palikka matikka.
Se on noloa jos asuu niin lähellä koulua että vanhemmat voi nähdä tai kuulla naapurilta mitä luvatonta lapaset touhuaa koulumatkalla tai välitunnilla.
Meillä koulussa matikka oli aina noloa, nörttien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä pitkässä matikassa on niin ihmeellistä?
Ei niin yhtään mikään
Lyhyeen matikkaa oli lähinnä muutamia ja oppituntia sitten veti lähinnä talonmies.
Ei ollut. Minun aikana ne jotka oli hyviä kielissä otti lyhyen ja matemaattiset pitkän. Pitkän matikan lukijat varsinkaan pojat ei edes saaneet ällää englannista vaikka he on ah niin älykkäitä.
Noloja oli ne jotka joutui keskeyttämään lukion kun eivät pärjänneet ne jotka tuplasi yhden luokan ja sitten Keskeytti ja ne jotka räpelsi lukion läpi kuutosilla. Nykyäänhän tuota kutossakkia glorifioidaan jonain sankareina ainakin vauva palstalla.
Samassa koulussa jotkut yksittäiset tyypit tuntui pitävän pitkää matematiikka jonain ihmeellisenä asiana. Yrittivät vähätellä niitä joilla oli lyhyt matrmatiikka. Yhden koulukaverin vanhemmat oli myös sitä mieltä, että jokainen fiksu valitsee pitkän matematiikan koska se on niin parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Minun aikana ne jotka oli hyviä kielissä otti lyhyen ja matemaattiset pitkän. Pitkän matikan lukijat varsinkaan pojat ei edes saaneet ällää englannista vaikka he on ah niin älykkäitä.
Noloja oli ne jotka joutui keskeyttämään lukion kun eivät pärjänneet ne jotka tuplasi yhden luokan ja sitten Keskeytti ja ne jotka räpelsi lukion läpi kuutosilla. Nykyäänhän tuota kutossakkia glorifioidaan jonain sankareina ainakin vauva palstalla.
Minä menin lukion läpi 6 ja 7 keskiarvolla. Mielestäni ihan hyvä suoritus.
Ei itselleni ainakaan. En ole niin arvostanut luonnontieteissä pärjääviä sen älykkäämpänä kun välttämättä niissä ei niin pärjääviä.