Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin erikoisen naisen enkä tiedä mitä tehdä

Vierailija
31.08.2025 |

Oon tavannut jokusen aikaa sitten yhden naisen. Ei tunneta vielä kovin hyvin, mutta hänen kanssa on helppo olla. Hän on aloitteellinen ja tuntuu vetävän juttuja eteenpäin. Jos ollaan oltu porukalla, hän on se joka pitää tunnelman yllä. Hän pelleilee paljon ja tekee vähän päättömiä juttuja. Esimerkkinä yhtenä iltana tokaisi vain ykskaks että kiivetään puuhun. No kiivettiin. Hetken päästä hän tokaisi taas toisen samanmoisen. Hän tietää niin sanotuista miesten töistä.

Meillä on mukavaa yhdessä, mutta välillä tulee ajatus että ihan kuin olisi miehen kanssa ja seuraavana ihmettelen mistä toi nainen on oikein tullut. Hän on rohkea, spontaani ja vähän hullu, erikoinen kaikin tavoin. Sellaisia ominaisuuksia, joita olen yleensä liittänyt enemmän miehiin kuin naisiin.

Mitä tällaisesta pitäisi ajatella? Onko se viehättävää vai liikaa? Onko kyse vain siitä, että oma pääni on jumissa vanhoissa sukupuolirooleissa?

Olisi kiinnostavaa kuulla muiden mielipiteitä.

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikatytön vastinpari on herkkä, feminiininen runopoika. Tällaisen kanssa yhdessä jo 30 vuotta. 

Olisko. Tulee vaan heti mieleen, että räväkkä nainen ei mitään perässä vedettävää runoniiloa jaksa katsella. Uusimman runokirjan sivutkin hän käärisi aina sätkäksi raksatyömaan taukopaikalla oikeiden miesten kanssa jutellessaan.

Vierailija
162/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä parikymmentä naista (aikuista?) ilmoittautui aloituksen naisen kaltaiseksi. Missä nämä sekoilijanaiset pyörii, kun itse en näe tuolla ulkona kenenkään muiden kuin alaikäisten toimivan noin? Mitä erikoista te tämänkaltaiset naiset olette tehneet vaikka viimeisen viikon aikana (sitä ei lasketa jos olet kolme vuotta sitten ollut kerran vähän hupsu)?

Samaa kyselen. Ketju, kuin ketju vauvalla, niin "poikatytöt" ilmoittautuu kilvan :) Olishan se niin kamalaa olla ihan vaan tavallinen tyttö, jotenkin pitää yrittää erottautua, vaikka sitten hyppimällä puihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikatytön vastinpari on herkkä, feminiininen runopoika. Tällaisen kanssa yhdessä jo 30 vuotta. 

Olisko. Tulee vaan heti mieleen, että räväkkä nainen ei mitään perässä vedettävää runoniiloa jaksa katsella. Uusimman runokirjan sivutkin hän käärisi aina sätkäksi raksatyömaan taukopaikalla oikeiden miesten kanssa jutellessaan.

Jep. Tuttu räväkkä/ronskimpi nainen oli suhteessa ns. herkän kitaristipojan kanssa, ja eihän siitä mitään tullut. Eron jälkeen hän löysi perinteisemmän ja oikein jämyn ja aktiivisen miehen, ja ovat olleet onnellisia yhdessä ensitapaamisesta lähtien. 

Vierailija
164/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä parikymmentä naista (aikuista?) ilmoittautui aloituksen naisen kaltaiseksi. Missä nämä sekoilijanaiset pyörii, kun itse en näe tuolla ulkona kenenkään muiden kuin alaikäisten toimivan noin? Mitä erikoista te tämänkaltaiset naiset olette tehneet vaikka viimeisen viikon aikana (sitä ei lasketa jos olet kolme vuotta sitten ollut kerran vähän hupsu)?

Samaa kyselen. Ketju, kuin ketju vauvalla, niin "poikatytöt" ilmoittautuu kilvan :) Olishan se niin kamalaa olla ihan vaan tavallinen tyttö, jotenkin pitää yrittää erottautua, vaikka sitten hyppimällä puihin. 

Siis mitä ihmeen POIKAMAISTA puuhun kiipeämisessä muka on? Itselläni on kaveri joka kiipeilee puihin, eikä hän ole tippaakaan poikamainen. 

Vierailija
165/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ADHD. Eihän se ole ongelmä jos vain jaksat osllistua hänen ideoihin. 

Puuhun kiipeily ei ole mikään erityisesti adhd-piirre. Minulla on adhd itselläni, enkä piru vie ole mikään saamarin puihin kiipeilevä "poikatyttö". Aloittajan tyttelille diagnosoin pikaisesti ennemminkin kaksisuuntaisen ja maniajakso alkamassa. 

Vierailija
166/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielessä "räväkkyys" on jotain sellaista hyytävän kamalaa, mitä harrastetaan kännissä ja kovaäänisesti ja värikkäissä vaatteissa.

Poikatyttöys ja omaehtoisuus on ihan jotain muuta. Sama näkemys jonkun edellisen kanssa: miehet ihastuvat helposti, ja sen jälkeen aloittavat aggressiivisen kampanjan poikatytön murtamiseksi. (ei kaikki miehet, luojan kiitos) 

Vierailija
167/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet noin jumissa sukupuolirooleissa niin jätä nainen jollekin, jonka kanssa hän ei mene hukkaan. Minäkin olen tuollainen poikatyttö ja miehet siihen piirteeseen kyllä herkästi ihastuu, mutta koittavat seurustelun edetessä sulkea keittiöön tekemään kuolemaa.

Jaa. Sulkee keittiöön? Kuka sulle ruoan tekee, jos et itse osaa?

Onkohan oikeasti sellaisia nuoria miehiä, jotka sulkee naisensa keittiöön. Eiväthän heidän äitinsäkään ole enää osanneet ruokaa valmistaa, vaan eineksiä syöttäneet lapsilleen.

Muuten ihan turhaan halveksittu taito, ruoanlaitto. Se antaa itsenäisyyttä ja mahdollisuuden terveyteen. Myös hellyyden ja huolenpidon antamista läheisille. Olen ollut kasvissyöjä 40 vuotta ja siksi oppinut arvostamaan ruoan valmistamisen taitoa. Kaikki lapseni, myös pojat, osaa tehdä ruokaa tuoreista aineksista, ei eineksistä. Eineksiä en kutsuisi ruoaksi.

Vierailija
168/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ADHD. Eihän se ole ongelmä jos vain jaksat osllistua hänen ideoihin. 

Puuhun kiipeily ei ole mikään erityisesti adhd-piirre. Minulla on adhd itselläni, enkä piru vie ole mikään saamarin puihin kiipeilevä "poikatyttö". Aloittajan tyttelille diagnosoin pikaisesti ennemminkin kaksisuuntaisen ja maniajakso alkamassa. 

Puuhun kiipeilyssä ei ole mitään erikoista eikä poikamaista. Sinä olet ehkä se ADHD:n ADD-versio eli hissukkanössykkä, jos noin ärsyttää toisten naisten normaali motoriikka ja ketteryys eli puuhun kiipeäminen? :D

Vierailija
169/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmeen POIKAMAISTA puuhun kiipeämisessä muka on? Itselläni on kaveri joka kiipeilee puihin, eikä hän ole tippaakaan poikamainen. 

En minä vaan tiedä. Mutta palstalla on pilvin pimein näitä poikatyttöjä, jotka kilpailee (toistensa kanssa?) siitä, kuka on hurjin ja jätkämäisin. Kaikki nämä on "aina tulleet paremmin toimeen miesten kanssa" heh, heh jne. Ja juu, olen itsekin, ihan näin tavallisena, tylsänä naisena ollut mukana kuntopiirissä, jossa roikuttiin ja kiipeiltiin puissa. En kokenut tätä mystistä, viettelevää "poikatyttöyttä" ollenkaan. 

Vierailija
170/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuhun kiipeilyssä ei ole mitään erikoista eikä poikamaista. Sinä olet ehkä se ADHD:n ADD-versio eli hissukkanössykkä, jos noin ärsyttää toisten naisten normaali motoriikka ja ketteryys eli puuhun kiipeäminen? :D

Mä olen kiipeillyt puihin koko ikäni. Nyt ikää on 50 ja katson puita edelleen sillä silmällä. Tyttäreni (17) kiipeää ne puut, joihin minä en enää pääse. Tässä on kyse puhtaasti omien mielihalujen toteuttamisesta. Kiipeily on ihmiselle luontaista.

(me molemmat harrastetaan myös boulderointia)

Vierailija
171/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielessä "räväkkyys" on jotain sellaista hyytävän kamalaa, mitä harrastetaan kännissä ja kovaäänisesti ja värikkäissä vaatteissa.

Poikatyttöys ja omaehtoisuus on ihan jotain muuta. Sama näkemys jonkun edellisen kanssa: miehet ihastuvat helposti, ja sen jälkeen aloittavat aggressiivisen kampanjan poikatytön murtamiseksi. (ei kaikki miehet, luojan kiitos) 

:D Onko tästä villistä poikatytöstä tullut joku romanttisten kirjojen stereotyyppinen hahmo, jota miehet yrittävät "murtaa" :D Tästä tittelistäkö täällä kilvoitellaan. Ei voi olla totta :D

Vierailija
172/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali motoriikka mulla on :) Kiitos huolenpidosta. 

Vierailija
173/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vaikuttaa siltä, että erilaisten naisten välille yritetään väkisin luoda skismaa. Meitä mahtuu tänne monenlaisia. Itse tulen entisenä poikatyttönä (nykyisenä ituhippifeministivihervasemmistokommarikukkahattuna) juttuun miesten ja naisten kanssa yhtä lailla. Enkä halua kenenkään puolisoa kuolaamaan perääni.

Vierailija
174/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D O

Hitsi kun nämä lainaukset eivät toimi niin kuin pitää.

Joo en tiedä kilvoittelusta, mutta tuo murtamisen elementti on ollut mukana turhan monessa suhteessa. Kannattaa kuule joskus kokeilla miehen kanssa seurustelemista.

Vierailija
175/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D O:D Onko tästä villistä poikatytöstä tullut joku romanttisten kirjojen stereotyyppinen hahmo, jota miehet yrittävät "murtaa" :D Tästä tittelistäkö täällä kilvoitellaan. Ei voi olla totta :D

En muista, olenko koskaan elämässäni kuullut yhdenkään miehen edes käyttävän tuollaista sanaa kuin "poikatyttö"? Joskus olen kuullut isäni kuvailevan jotain naista "vähän sellaiseksi jätkämäiseksi", ja kyseinen nainen olikin oikeasti sellainen, että nykyään olisi varmaan muunsukupuolinen. Myös palomieheksi pääsevät harvinaiset naiset on usein vähän sellaisia "jätkämäisiä", mikä on varmasti vaatimuskin siihen työhön. 

Vierailija
176/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta vaikuttaa siltä, että erilaisten naisten välille yritetään väkisin luoda skismaa. Meitä mahtuu tänne monenlaisia. Itse tulen entisenä poikatyttönä (nykyisenä ituhippifeministivihervasemmistokommarikukkahattuna) juttuun miesten ja naisten kanssa yhtä lailla. Enkä halua kenenkään puolisoa kuolaamaan perääni.

Joo, tämä on kyllä outoa. Samaan aikaan kuitenkin julistetaan, että naisten täytyy pitää yhtä ja olemme kaikki siskoja toisillemme. Ei tätä mystistä siskoutta tulla koskaan saavuttamaan, jos naiset eivät opi näkemään myös toisiaan yksilöinä ja lakkaa arvottamasta itsestä poikkeavien naisten ominaisuuksia/elämänvalintoja omia huonommiksi. 

Vierailija
177/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä naisesta on oikein kyse? Jos aikuinen nainen selvinpäin yhtäkkiä haluaa kiivetä puuhun, niin epäilisin bipolarismia tai jotain piristävien käyttöä. Ei ehkä kovin normaalia touhua. Voi viehättää alkuun, mutta epäilenpä, että tuo touhu näkyy arjessa hyvin impulsiivisena käytöksenä, eikä ehkä naurata pidemmän päälle. 

Nainen voi olla rento ilman, että tekee noin omituisia juttuja. Tietty jos on 15v, niin ymmärrän nämä kiipeilyt.

Vierailija
178/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloitus synopsis jostain 20v takaisesta romanttisesta komediasta? Aloittaja on sitten se elämäänsä tyytymätön nyhverömiesprotagonisti jonka eläväinen "poikatyttö" kiskoo omaan ihanaan maailmaansa.

Kyllä naurattaa nämä jotka ovat rakentamassa kokonaista psykologista profiilia siitä että joku nainen kiipeilee puihin ja ei ole aikuisena naama norsunvitulla. Kertoo enemmän kirjoittajan omasta ajatusmaailmasta sellainen.

Vierailija
179/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. Lähes 100% palstanaisten kirjoituksista ovat linjalla "tuo on teinien juttuja, aikuinen nainen haluaa vähän enemmän". Ja se "vähän enemmän" on aina linjalla hotellit-ravintolat-kylpylät-mukavuusmatkailu.

Onko se ihme että tienaava aikuinen hakee rentoutumista ja elämyksiä RANDOM KREISI, niin QUIRKY puuhun kiipeämisen tai muun sekoilun sijaan? Palstamiehen mielestä tuo aloituksen nainen k

Mun mies oli aluksi tollanen heittäytyjä kun sinä. Nyt se on kuin kuvailemasi nainen ja teen kaiken kivan yksin. Perässä vedettävä kivireki sentään lähtisi mukaan, vaikka hitaasti.

Vierailija
180/203 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisestä naisesta on oikein kyse? Jos aikuinen nainen selvinpäin yhtäkkiä haluaa kiivetä puuhun, niin epäilisin bipolarismia tai jotain piristävien käyttöä. Ei ehkä kovin normaalia touhua. Voi viehättää alkuun, mutta epäilenpä, että tuo touhu näkyy arjessa hyvin impulsiivisena käytöksenä, eikä ehkä naurata pidemmän päälle. 

Nainen voi olla rento ilman, että tekee noin omituisia juttuja. Tietty jos on 15v, niin ymmärrän nämä kiipeilyt.

Missä ihmeen maailmassa joku puihin kiipeily on kauhean omituinen juttu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi