Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ródos matkakohteena

Vierailija
31.08.2025 |

* plussat

* miinukset

Kreikan muissa kohteissa

* mitä hyvää

* mitä huonoa

(Kuinka monta kertaa olet lomaillut Rodoksella/       Kreikassa?)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava saari. Asun aina vanhassa kaupungissa, jos menen Rodokselle. Ihan sujuva julkinen liikkenne kreikkalaisittain.

Vierailija
42/50 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella paljon turkkilaisia, mutta siellä asuu myös venäläisiä miljonäärejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin 15 vuotta sitten, ei sinänsä mitään vikaa. Peruskohde Kreikassa jossa palvelut toimivat. Omassa rankingissa kuitenkin käydyt Korfu, Lefkada ja Kreetan Hanian seutu menisivät edelle jatkossa. Santorini ehkä tasoissa. Santorinilla oli meitä turisteja  pakkautuneena suosituimpiin kohteisiin jo 20 vuotta sitten, syy siihen ettei sijoitus ole sen  korkeampi.

Aina kiinnostavaa huomata miten erilaisia mieltymyksiä on - mä en ole ollut tuosta länsipuolesta kiinnostunut kun Korfu ja Parga oli pettymyksiä ja tylsiä. Haniassa rymyttiin nuorina, hauskat muistot sieltä, nyt en ole käynyt pitkiin aikoihin Kreetalla. Mä kävin Santorinilla 1992, silloin oli vielä hiljaista. 

Omaan makuun nykyään just Dodekanesia, Rodoksella käyn ainakin kaksi kertaa vuodessa, ensi kesänä varmaan Samokselle myös kun on taas suorat lennot saatavilla. 

Vierailija
44/50 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava saari. Asun aina vanhassa kaupungissa, jos menen Rodokselle. Ihan sujuva julkinen liikkenne kreikkalaisittain.

Pitäis varmaan opiskella tuota julkista liikennettä, jonkun reissun vois bussillakin tehdä. Skootteri tai auto aina vuokrattu. 

Vierailija
45/50 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa käytiin moneen kertaan ennen vanhaan . Kypros , Rodos , Samos,  samalla kuin Turkissa käyty ja muualla. Espanja. Ihan ok . Sataman laivasto vierailut oli ja nähtävyydet käyty. Kreikassa oli drakmat.  Kyproksen punta . Suomen markka.  Italian liira. Espanjan pesetas. Kypros oli ihana mutta näkyy niitä arabeja pahaa tekemässä nykyäänkin. Ruoka oli hyvää. Erittäin. Kreikan ruoka ei arabien. OuZo . Kalimera. Laivaretket parhainta saarelta saarelle. 

Kypros ei kuulu Kreikkaan, oma valtionsa.

Vierailija
46/50 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava paikka pahimman turistisesongin ulkopuolella. Monipuolisuus parasta, paljon mielenkiintoista nähtävää. Mainettaan parempi, sanon minä myös. Olen käynyt monessa Kreikan kohteessa, matkustanut muutenkin aika paljon, ja voisin lähteä tuonne uudestaan.

Likaista, pakolaiset ja muut kaupustelijat roikkui liepeissä linnoituksella, kallista myös, hotellin taso huono tähtiinsä nähden vs. Espanja, Slovenia, Turkki, Bulgaria esim. Muurahaisia huoneessa. Kreikassa ei saa laittaa ees paperia pönttöön.

Vierailija
47/50 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hOTELLI aMARYLLIS oli paras ,missä olen koskaan ollut. Ei ulkoisilta puitteiltaan, mutta ilmapiiri ja monenlaiset huvittavat jutut-se erikoisesti,kun eräs trrjoilija huusi joka päivä samalle ohikulkevalle typykälle imelällä äänellä BELLA.Meri äärellä,keskustassa ihan,pääsee jalkaisin nopeasti rantaan ja ostoksille,henkilökunta hyvin miellyttävää oli. Sinne menisin  uudestaankin.

Vierailija
48/50 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hOTELLI aMARYLLIS oli paras ,missä olen koskaan ollut. Ei ulkoisilta puitteiltaan, mutta ilmapiiri ja monenlaiset huvittavat jutut-se erikoisesti,kun eräs trrjoilija huusi joka päivä samalle ohikulkevalle typykälle imelällä äänellä BELLA.Meri äärellä,keskustassa ihan,pääsee jalkaisin nopeasti rantaan ja ostoksille,henkilökunta hyvin miellyttävää oli. Sinne menisin  uudestaankin.

Lisäys asiaan:Hotelli Amaryllis on Rodoksella.

Vierailija
49/50 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole hyvinkin vaatimaton? Sijainti on ookoo, ei tosin saa merinäköalahuoneita. Muistelen ainakin että oonhaukkuja tästä lukenut. Yhteen aikaan käytiin usein alakerran ravintolassa esim. salaatilla päivällä mutta nyt on viihtyvyys heikko kun on rakennustyömaan vieressä. 

Vierailija
50/50 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä mutta murtomaasuksille ei oikein löydy käyttöä.

Sitten pitää mennä Kreetalle eikä Rhodokselle.