Ródos matkakohteena
* plussat
* miinukset
Kreikan muissa kohteissa
* mitä hyvää
* mitä huonoa
(Kuinka monta kertaa olet lomaillut Rodoksella/ Kreikassa?)
Kommentit (31)
Kävin pari kertaa joskus 90-luvun alussa ja oli silloin ihan hyvä paikka.
Kaupunki itsessään ihan kiva, menisin ensi kerran sesongin ulkopuolella. Rantakohteena ylihintainen. Ei mitää ihmeellistä. Rodoksella kerran ja Kreikassa 6 kertaa muualla kuin Rodoksella
Riippuu mitä hakee. Jos matkailu on sinulle uima-allas ja drinkit Suomibaarissa, niin se on aika sama mihin rysään matkustaa.
Asun itse välimerellä, enkä suosittele enää tänne tuloa Kesäkuun puolen välin ja syyskuun puolen välin välissä. Paras aika on täällä syyskuusta marraskuun alkuun ja vielä marraskuu joissain paikossa, usein halvemmalla hinnalla, koska kausi päättyy lokakuun lopussa.
Sinun täytyy itse kokea Rodos. Ei toimi kuin Tinderiä selaamalla, etsien plussia ja miinuksia.
Ihan ok. Kannattaa mennä itärannikolle, paremmat rannat on sillä puolella. Rodoksen vanhakaupunki ja satama on kaunista ja viihtyisää. Kissoja on paljon joka puolella. Vuokra-autolla on helppo liikkua. Saaren ympäri ajaa helposti päivässä. Saaren eteläosassa ei kyllä ole kauheasti nähtävää. Prasonisin ranta on ihan eteläkärjessä. Siellä kaksi merta yhdistyy. Jos on vuokra-auto, kannattaa ainakin käydä Lindoksessa, ja tietysti Rodoksen kaupungissa. Sieltä tosin voi olla vaikea löytää parkkipaikkaa, joten sinne ehkä helpompi kuitenkin mennä bussilla. Sitten on filerimoksen kukkula Ialyssoksen liepeillä. Sieltä on upeat näköalat, ja paljon riikinkukkoja. Jos halpakaupoista tykkää, niin autolla on helppo myös käydä Jumbossa. Se on ehkä lähinnä johonkin Tokmannin tyyppiseen verrattavissa oleva iso kauppa, jossa myydään kaikenlaista. Tai ehkä ennemminkin kuin Kärkkäinen. Siellä on aina kiva käydä, kun valikoima on ihan eri kuin täällä. Jotain aina löytyy. Jos on auto käytössä, niin hotellisuositus sellaiselle hotellille kuin Lindos Princess Lardos. Aikalailla syrjässä, mutta ihana hotelli. Ei halvimmasta päästä kylläkään.
Hyvä paikka kuten myös Kreeta , zakynthos sekä santorini
Suosittelisin Kreetaa ja sieltä Rethymnon. Todella kiva paikka💪. Olin siellä kesäkuun alussa ja nyt 3-viikon pääsyä uudelleen. 
Ihastuin niin. Myös Hania on kiva, mutta edellä mainittu voittaa mielestäni sen. 
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin Kreetaa ja sieltä Rethymnon. Todella kiva paikka💪. Olin siellä kesäkuun alussa ja nyt 3-viikon pääsyä uudelleen.
Ihastuin niin. Myös Hania on kiva, mutta edellä mainittu voittaa mielestäni sen.
Sama täällä jo kuudes kerta kahden vuoden sisällä 😎
Ihan jees. Lokakuussakin vielä päivisin lämmintä, ja merivesikin ihan uimalämmintä. Illat silloin jo viileämmät. Paras aika matkustaa on juurikin syksyllä. Ei ole enää tukahduttavan kuumaa, ja turistimassat häipyneet koteihinsa.
Itse olin aikoinaan matkaoppaana Rodoksella asuen siellä kolmisen vuotta. Ihania muistoja!.Vaikka olen elämässäni paljon matkustellutkin ja asuen aina, lapsuuttani lukuunottamatta ulkomailla, juuri Rodokselle en ole syystä tai toisesta palannut. Matkailu on muuttunut ja muuttuu edelleenkin...Olenhan säästynyt ainakin mahd.pettymyksiltä, joita "tämän päivän" Rodoskin saattaisi tuottaa. (AP.)
Ihana Rodos. Olen käynyt 2 kertaa ja menisin vieläkin uudestaan. Luotettava ja turvallinen. Rodoksen kaupungissa yhdistyy sekä ranta- että kaupunkiloma.
Rodos yllätti erittäin positiivisesti, olimme lähellä Lindosta 5* hotellissa. Puhtaat ja kirkkaat vedet, ei juuri turistimassoja. Ei juurikaan eronnut muista Kreikan aiemmista kokemuksista, paitsi tuolla oli paremmat rannat.
Ihan kiva oli lasten kanssa. Ainut iso miinus oli hyttyset. Minä olin niille allerginen ja niin oli moni muukin. Onneksi minä olin meidän perheestä ainut allerginen.
Tuttavapiirissä ihmiset käy lasten kanssa tuolla, eli varmaan perhelomakohteeksi sopiva? Jos siis tarkoituksena nimenomaan relata ja nauttia auringosta, lämmöstä ja kiireettömästä yhdessäolosta.
Nuorena käytiin . Kyllä oli menoa . Arabiukot huuteli baareista.
Kreikassa käytiin moneen kertaan ennen vanhaan . Kypros , Rodos , Samos, samalla kuin Turkissa käyty ja muualla. Espanja. Ihan ok . Sataman laivasto vierailut oli ja nähtävyydet käyty. Kreikassa oli drakmat. Kyproksen punta . Suomen markka. Italian liira. Espanjan pesetas. Kypros oli ihana mutta näkyy niitä arabeja pahaa tekemässä nykyäänkin. Ruoka oli hyvää. Erittäin. Kreikan ruoka ei arabien. OuZo . Kalimera. Laivaretket parhainta saarelta saarelle.
Kreetalla ei olla käyty. Mutta Ibiza Mallorca on käyty ihanaa on. Rodos on vähän pikkusarvi . Raamatus.
Parasiitit lähtee antibiooteilla etsi hyvä lääkäri. Wikipedia ameeba .
Massa turismikohde, roskainen. En mene enää ikinä .