Vauva kuoli kun lähihoitaja ei ottanut sairaalaan!
Nyt on hyvinvointikunnissa jotain erittäin pahasti vialla sekä välitöntä hoitoa vaativissa arvoissa jotka tekee lähihoitaja eikä lääkäri!!!!!!!
Tässä tapauksessa vauva oksensi verta ja kuoli vatsakalvon tulehdukseen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f2a041eb-e00f-40d9-bc9c-e87e13e815a8
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö hoitajaksi nykyään ihan kuka vain? Eihän hänellä ole mitään ammattitaitoa päättää kuka saa hoitoa ja kuka ei.
No mitä odotit paskapalkkaisesta paskaduunista?
Ai mitä että! Ja edelleen sekin valhe liikkuu, että oaskapalkkainen duuni!
Hävetkää! Ai niin mut te "ammattilaiset" ette osaa, olette kuin m ust a laiset!
Palkkaus yhdistettynä työn vaatimukseen ei kuitenkaan nykytasolla houkuttele teitä parempia ihmisiä. Vai miksi sinä et itse ole hoitoalalla? Paikkoja taatusti on, sinne vaan tekemään paremmin!
Juu. Se joka viittii päätään aukoa niin menkööt itse tekemään ne työt.
Aina kun tapahtuu jotain surullista ja järkyttävää, on ihmisillä pakottava tarve löytää syyllinen. Se on keino käsitellä asian herättämiä tunteita. Pitää voida kohdistaa omat tunteensa johonkin, joten syyllinen on nimettävä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että tämä lapsi olisi kuollut muutenkin jos verta oksensi ensihoidon tavatessa. Vaasassa ei ole lastenkirurgiapäivystystä joten leikkausta varten hänet olisi pitänyt lähettää yliopistosairaalaan Turkuun tai Tampereelle. Todella ikävä juttu mutta toivottavasti tästä opitaan jotain.
Mutta äiti oli käyttänyt hänet jo pari päivää aikaisemmin sairaalassa saman asian vuoksi. Jos silloin olisi ultrattu, olisi ollut hyvin aikaa hoitaa. Pahin virhe on siis mitä ilmeisimmin tapahtunut jo tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Ainut valopuoli tässä surullisessa casessa on, että vauva oli poika. Pojissa on hävikkivaraa.
Vain päästään sairas ihminen ajattelee noin. Kukaan normaali ihminen ei ajattele lapsista tuolla tavalla.
Ei, mulla ei ole poikaa vaan mulla on aikuinen tytär.
Minäkin ihmettelen tätä, miten ensihoidolle ei ole välittynyt tieto veren oksentamisesta. Eivätkö vanhemmat ole kertoneet, että kyseessä jo toinen kerta lyhyen ajan sisällä. Kauhea tapaus.
Ensihoitaja vapautettiin syytteistä, onneksi. Minua hoitoalalla työskennelleenä suututtaa, kun ensihoitaja kertoi oikeudessa, ettei halunnut saada päivystävältä lääkäriltä nuhteita turhasta soitosta. Mitä ihmettä, edelleenkö on tällaista typerää hierarkiaa tai k*sipäinen lääkäri. Parempi turha soitto kuin mahdolliset vakavat seuraukset. Harmillinen tietokatkos alun alkaen oireista.
Minun ekaluokkalaisella oli sikainfluenssa. Hengitys kävi vaikeaksi ja lähdettiin aamuyöllä päivystykseen.
Kotiin olisi lääkäri lähettänyt. En suostunut poistumaan ja viimein taipui keuhkokuvan ottamiseen. Keuhkokuume.
Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Ei kukaan huvikseen lääkärissä käy, syystä sinne mennään. Pitäkää puolenne, turhia kuolemia liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensihoitaja vapautettiin syytteistä, onneksi. Minua hoitoalalla työskennelleenä suututtaa, kun ensihoitaja kertoi oikeudessa, ettei halunnut saada päivystävältä lääkäriltä nuhteita turhasta soitosta. Mitä ihmettä, edelleenkö on tällaista typerää hierarkiaa tai k*sipäinen lääkäri. Parempi turha soitto kuin mahdolliset vakavat seuraukset. Harmillinen tietokatkos alun alkaen oireista.
Samaa mietin, että KUKA lääkäri oli tuolloin vuorossa, oliko aiemminkin antanut nuhteita "turhista soitoista". Eli mahdollisesti jos olisi ollut toinen, helpommin lähestyttävä lääkäri, ensihoitaja olisi uskaltanut soittaa ja kertoa tilanteesta, lääkäri olisi katsonut aiemmat tiedot, antanut ohjeita tutkia vauvaa tarkemmin. Kai tästä opittiin kantapään kautta mitä tehdä verta oksentaneen vauvan kanssa, mutta oppi maksoi yhden vauvan hengen.
Niin olivatko ulkomaalaisia? Kielimuuri ehkä syynä kommunikaatiovaikeuteen?