Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö sinulle, että seurustelukumppani on "ihan kiva" vai pitääkö olla syviä romanttisia tunteita?

Vierailija
31.08.2025 |

Mitä mieltä olette:

Jos tapaatte jonkun tosi kivan henkilön, joka on fiksu ja mukava ja " paperilla hyvä", siis käy töissä, ei tupakoi/ryyppää, hyvä taloudellinen tilanne jne, mutta et tunne vahvaa kemiaa tai romanttisia tunteita häntä kohtaan vaan pikemminkin kaverillisia fiiliksiä, niin riittääkö se sinulle parisuhteeseen?

Koska kyllähän vaikka ihan kadulla kävellessä ja Prismassa asioidessa näkee kaiken näköisiä ja oloisia pariskuntia, niin ihmettelen, että onko oikeasti mahdollista tai todennäköistä, että he tuntevat romanttisia tunteita toisiaan kohtaan? Tai vaikka jos katsoo Unelmahäitä, niin kyllä minä ainakin ihmettelen, että mitä he näkevät kumppanissaan? 

Niin selitys saattaa olla se, että he ovat sellaisia ihmit, että heille riittää se, että kumppani tuntuu kaverilta ja he ovat täysin tyytyväisiä.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan menisi mihinkään kaverisuhteeseen.

Ne romanttiset tunteet tulee esille, kun löytää jonkun, joka vaan on sun persoonaan sopiva. Teillä on yhteinen samankaltainen huumori, tapa elää, keskustella, moraalit ja arvot. Kun vihdoin ja viimein tapaa sellasen ihmisen joka saa sut tuntemaan, kun olisit tavannut jonkun jonka olet jo tiennyt vuosia, niin silloin ei ulkonäölläkään ole niinkään väliä.

Jos sulla ei henkisellä tasolla ole mitään yhteistä sen toisen kanssa, vaikka kuinka kiva perushenkilö se olisikin, niin se suhde johtaa joko eroon tai pettämiseen jossain vaiheessa.

Vierailija
62/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että nainen on töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ulkonäkökeskeinen, niin varmasti ihmettelee Prisma-pariskuntia ja vetelee johtopäätöksenä heidän olevan yhdessä vain koska täytyy olla joku. Luonnekeskeiset ihmiset katsovat maailmaa ja kumppaniaan aivan eri silmin. Totta kuitenkin, että mielestäni täytyy tuntea vetoa puolisoonsa. Sen voi sytyttää älykkyys, empaattisuus, samankaltainen huumorintaju jne. Seurustelen kissamiehen kanssa ja mikään ei ole seksikkäämpään, kuin jos mies silittelee kissojaan.

Voin kyllä ihan myöntää että ulkonäkö ON iso osa kiinnostusta minulle. En vaan voisi olla ihmisen kanssa, joka ei sytytä minua ulkonäöllään, mutta toisin kuin aina yritetään väittää, muutkin asiat merkkaavat. Ei se, että ulkonäkö kiinnostaa tarkoita, että se olisi ainut asia joka merkitsee. Ihan rehellisesti, todella harva lähtisi mielestään ruman kanssa suhteeseen, vaikka hänessä sitten olisi joku "ihan ki

En ole koskaan nähnyt ulkonäöltään rumaa ihmistä, kuten en rumaa kissaa, lintua, koiraa tai apinaakaan. Sen sijaan usean ihmisen käytös on ollut rumaa ja vastenmielistä. No, olenkin kuvataiteilija ja katson ihmisiä suurella mielenkiinnolla enkä arvostellen.

Vierailija
64/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerrassaan ymmärrä, että miten hitossa muka niin moni ihminen tuntuu löytävän sen suorastaan jalat alta vievän kumppanin ja vielä pitkän ajan jälkeenkin hän on se täydellisin. Minusta tuntuu, että on helpompi  saada loton päävoitto, kuin että se vahva rakastumisen tunne osuu molemmin puolin kohdalleen. Yleensä se aina jää toiselta puuttumaan ja sitten sinua lähestyy ne henkilöt, joista tuntee jo ensi sekunneilla, että tämä ei kolahda rakastumismielessä.

Näin ainakin miehenä koen.

Rakkaudessa on kuluttajia ja tuottajia. Sinä olet selvästi kuluttaja, jos et osaa rakkautta kultivoida ja tuottaa. Minä olen esimerkiksi tuottaja, ja elämäni on romanttista ja lämmintä ilman partneriakin.

En koskaan seurustelisi rakkauden kuluttajan kanssa, hänhän vaan söisi minut elävältä. 

Sitä että se ei ole mikään mystinen asia joka ilmiintyy jostain tyhjiöstä ja sitten vaan joko tulee tai ei tule elämääsi. Vaan sitä voi tuottaa ja siinä voi kehittyä, ihan niin kuin kuntoaan voi kehittää, lauluaan harjoittaa... Ei rakkauden kokemus ole riippuvainen edes toisesta ihmisestä. 

Rakkaus lisääntyy rakastamalla. Sen vuoksi esimerkiksi nunnat ovat erittäin lämpimiä ja kokevat elävänsä täydessä rakkaudessa. He rukoilevat päivittäin ja osoittavat kiitollisuutta, rakkautta, ovat läsnä jeesukselle. Ihan yksin siis. He vaan rakastavat ihan ilman kohdettakin. Se on aktiivista tekemistä, ei joku kerjättävä almu.

Vierailija
65/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde vaatii aina kompromisseja, uhrauksia ml. itsevaltiaan päätäntävallan, osittainen yksityisyyden, sekä oman ajan menetys. Tuohon mukaan väkinäiset kaveripiireihin ja sukuun integroinnit. En todellakaan rupeaisi näihin jonkun "ihan kivan" takia.

Vierailija
66/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ulkonäkökeskeinen, niin varmasti ihmettelee Prisma-pariskuntia ja vetelee johtopäätöksenä heidän olevan yhdessä vain koska täytyy olla joku. Luonnekeskeiset ihmiset katsovat maailmaa ja kumppaniaan aivan eri silmin. Totta kuitenkin, että mielestäni täytyy tuntea vetoa puolisoonsa. Sen voi sytyttää älykkyys, empaattisuus, samankaltainen huumorintaju jne. Seurustelen kissamiehen kanssa ja mikään ei ole seksikkäämpään, kuin jos mies silittelee kissojaan.

Voin kyllä ihan myöntää että ulkonäkö ON iso osa kiinnostusta minulle. En vaan voisi olla ihmisen kanssa, joka ei sytytä minua ulkonäöllään, mutta toisin kuin aina yritetään väittää, muutkin asiat merkkaavat. Ei se, että ulkonäkö kiinnostaa tarkoita, että se olisi ainut asia joka merkitsee. Ihan rehellisesti, todella harva lähtisi mielestään ruman kanssa suh

Laitapa huviksesi pystyyn lintulauta, jossa on toistuvasti liian vähän ruokaa. Näet pian eläinten "rumaa käytöstä" :) 

Vierailija
67/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia on, että nainen on hyvän näköinen. Ei sen kanssa elää pysty mutta ei pysty rumankaan kanssa. Mutta onpahan saanut viettää hekumallisia hetkiä laatulihan kanssa kunnes kumpikin kyllästyy toisiinsa ja jatkaa matkaa. 

Jees, ja jos joku tosiaan näkee miehen ja naisen liiton vain lihallisena niin hänelle kannattaa antaa fleslight joululahjaksi ja toivottaa hyvää loppuelämää siltä seisomalta.

Mistä löysit sanan vain? Otan mielelläni fleshlightinkin joululahjaksi mutta et sinä silti pääse seisokkiani näkemään, vaikka toivottelisit mitä. Senkin romanttinen höpsö!

Vierailija
68/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt ulkonäöltään rumaa ihmistä, kuten en rumaa kissaa, lintua, koiraa tai apinaakaan. Sen sijaan usean ihmisen käytös on ollut rumaa ja vastenmielistä. No, olenkin kuvataiteilija ja katson ihmisiä suurella mielenkiinnolla enkä arvostellen.

Jotkut ovat objektiivisesti rumia, uskoit sinä siihen tai et. Jotkut tulevat kiusatuiksi läpi elämän ulkonäkönsä takia ja sitä ei sinun hihhulointi poista. 

Vierailija
69/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kai pitäisi kohdata ihminen, joka olisi luonteeltaan täydellinen "juuri minulle sopiva" ja ulkonäöltään tosi ruma, ennen kuin voi varmasti sanoa, ettei voisi ikinä seurustella sellaisen kanssa. En usko, että läheskään kaikki ovat edes joutuneet sellaisen valintatilanteen eteen.

Ehkä ovat, mutta kaikki laittavat sen henkilön suoraan alitajuisesti hylkäykseen tai kaverimateriaaliksi, joten hän ei alkujaankaan ollut vaihtoehto kumppaniksi. 

Voihan sitä rakastua aivan huomaamattaan, vaikka ei ajattelisi koko ihmistä ollenkaan potentiaalisena kumppanina.

Vierailija
70/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerrassaan ymmärrä, että miten hitossa muka niin moni ihminen tuntuu löytävän sen suorastaan jalat alta vievän kumppanin ja vielä pitkän ajan jälkeenkin hän on se täydellisin. Minusta tuntuu, että on helpompi  saada loton päävoitto, kuin että se vahva rakastumisen tunne osuu molemmin puolin kohdalleen. Yleensä se aina jää toiselta puuttumaan ja sitten sinua lähestyy ne henkilöt, joista tuntee jo ensi sekunneilla, että tämä ei kolahda rakastumismielessä.

Rakkaudessa on kuluttajia ja tuottajia. Sinä olet selvästi kuluttaja, jos et osaa rakkautta kultivoida ja tuottaa. Minä olen esimerkiksi tuottaja, ja elämäni on romanttista ja lämmintä ilman partneriakin.

En koskaan seurustelisi rakkauden kuluttajan kanssa, hänhän vaan söisi minut elävältä. 

Mitä ihmettä oikein tarkoitat??

Kirjoittaja on se vähemmän suosittu tyyppi parisuhdemarkkinoilla ja hän haluaa tuottaa rakkautta, mutta häntä riepoo, kun ei kelpaa kenellekään.

Vierailija
71/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia on, että nainen on hyvän näköinen. Ei sen kanssa elää pysty mutta ei pysty rumankaan kanssa. Mutta onpahan saanut viettää hekumallisia hetkiä laatulihan kanssa kunnes kumpikin kyllästyy toisiinsa ja jatkaa matkaa. 

Jees, ja jos joku tosiaan näkee miehen ja naisen liiton vain lihallisena niin hänelle kannattaa antaa fleslight joululahjaksi ja toivottaa hyvää loppuelämää siltä seisomalta.

Mistä löysit sanan vain? Otan mielelläni fleshlightinkin joululahjaksi mutta et sinä silti pääse seisokkiani näkemään, vaikka toivottelisit mitä. Senkin romanttinen höpsö!

Kiitos, en sellaista haluakaan nähdä. Päin vastoin, jos minulle sellaisen näytät niin teen sinusta rikosilmoituksen ja laitan sinut ensimmäiseksi kuohittavien listalle, kun tämä otetaan käyttöön ihmisyhteisöissä.

Vierailija
72/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä ihan myöntää että ulkonäkö ON iso osa kiinnostusta minulle. En vaan voisi olla ihmisen kanssa, joka ei sytytä minua ulkonäöllään, mutta toisin kuin aina yritetään väittää, muutkin asiat merkkaavat. Ei se, että ulkonäkö kiinnostaa tarkoita, että se olisi ainut asia joka merkitsee. Ihan rehellisesti, todella harva lähtisi mielestään ruman kanssa suh

Apinakoiraat esim. varastavat naarailta poikasia saadakseen ihmisiltä lisää ruokaa. Apinanaaraat tappavat toisten naaraiden poikasia. Monet nisäkäskoiraat tappavat toisten poikasia ja r aiskaavat lajitovereitaan kuoliaiksi :)

Vierailija
73/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan seurustelisi rakkauden kuluttajan kanssa, hänhän va

Ei, vaan suljetussa elämässäni on rakkautta, enkä avaa ovea rakkaus-kerjäläisille. Ja huolehdin myös siitä, ettei minuun pääse ihastumaan, jos minä en toista kelpuuta, sillä en halua vainoajia tai muita ongelmia.

Vierailija
74/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisestä melkein heti , kiinnostaako vai ei. Mitään haaleeta en kyllä kelpuuttaisi. enkä usko jos sitä kipinää ei ole heti, että kasvaisi ajan myötä. Ikinä en ole myöskään harrastanut mitään yhdenillan juttuja. rakasteluun toisen ihmisen kanssa tarvitaan myös se henkinen yhteys. 

Vierailija
75/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, en sellaista haluakaan nähdä. Päin vastoin, jos minulle sellaisen näytät niin teen sinusta rikosilmoituksen ja laitan sinut ensimmäiseksi kuohittavien listalle, kun tämä otetaan käyttöön ihmisyhteisöissä.

Luppaat vaan!

Vierailija
76/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kai pitäisi kohdata ihminen, joka olisi luonteeltaan täydellinen "juuri minulle sopiva" ja ulkonäöltään tosi ruma, ennen kuin voi varmasti sanoa, ettei voisi ikinä seurustella sellaisen kanssa. En usko, että läheskään kaikki ovat edes joutuneet sellaisen valintatilanteen eteen.

Ehkä ovat, mutta kaikki laittavat sen henkilön suoraan alitajuisesti hylkäykseen tai kaverimateriaaliksi, joten hän ei alkujaankaan ollut vaihtoehto kumppaniksi. 

Voihan sitä rakastua aivan huomaamattaan, vaikka ei ajattelisi koko ihmistä ollenkaan potentiaalisena kumppanina.

Nämä "vähemmän hehkeät" jotka elättelevät toivoa tällaisesta hitaasta syttymisestä, yleensä toivovat että se syttyjä kuitenkin on joku geneerisen hyvännäköinen. Lähes kaikilla on ulkonäkövaatimuksia, like it or not. 

Vierailija
77/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin seurustella sellaisen miehen kanssa, jota rakastin vain ystävänä. Viihdyin hänen kanssaan todella hyvin ja suhteemme kesti yli kymmenen vuotta, mutta ei se minulle koskaan oikein tuntunut seurustelusuhteelta. Suhde päättyi miehen kuolemaan. Sen verran järkeä minulla sentään oli, että en mennyt hänen kanssaan naimisiin. Ei ikinä enää mitään tuollaista parisuhdetta.

Vierailija
78/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "vähemmän hehkeät" jotka elättelevät toivoa tällaisesta hitaasta syttymisestä, yleensä toivovat että se syttyjä kuitenkin on joku geneerisen hyvänn

Ei se ole välttämättä hidasta, vaan voi tapahtua vaikka muutamassa viikossa.

Vierailija
79/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on käynyt itselleni pari kertaa. Tosin puhun nyt ihastumisesta enkä rakastumisesta. Olimme olleet vuosia samassa harrastusporukassa, kun yksi kaunis päivä totesin, että olen aivan tolkuttoman ihastunut mieheen. En kuitenkaan tehnyt asialle mitään tietystä syystä. Toinen tapaus on juuri siirtynyt seurusteluksi. Olen tuntenut miehen jo vuosikymmeniä ja yllättäen kesällä päädyimme yhteen. Olin ollut vuosikausia tyytyväisenä itsekseni etsimättä ketään ja vakaasti aikeissa viettää loppuelämäni siten.

Vierailija
80/88 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että todellisuudessa moni vaan etsii ihmisen, jonka kanssa on helppo olla ja joka jakaa samanlaiset tulevaisuuden toiveet. En usko, että kaikki edes pystyvät tuntemaan mitään rakastumisen tunteita. Esim. itse en ole koskaan tuntenut mitään kevyttä ihastumista kummempaa. Olen sitten seutustellut niitten ihmisten kanssa, jotka ovat tahtoneet seurustella minun kanssani ja ovat tuntuneet täysipäisiltä. Myöskään äitini tai sisarukseni eivät ole koskaan olleet rakastuneita vaan etsineet vaan sopivan tuntuiset kumppanit. Kyllä sitä aikaa myöten sitten tottuu toiseen ja tuntee rakkautta niin kuin muitakin läheisiä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä