Olisinpa syntynyt 1950-luvulla
Olisin ollut 1970-luvulla nuori aikuinen. Elämä olisi ollut paljon mukavampaa, yksinkertaisempaa ja helpompaa kuin nykyään.
Kommentit (187)
Mun isä syntyi 1912, minä 50. Isä oli kahdessa sodassa yli viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa syntyä 50-luvulla. Kohta makaatte kynttilä nenän päällä.
Enkä makaa, sillä tuhkani sirotellaan järveen, joten kynttilä saattaapi sammua.👵
En haluaisi palata enää 50 luvun aikaan. Elämä on ollut 1980 luvulta alkaen paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkastaa tota matematiikkaa vähän. Ei 50 luvulla syntyneiden isät ole missään sodassa ollut. Miten tyhmä tää on ???
No miten lie tyhmyys? Joku ikäluokka 1918 syntyneet. , olivat sodassa koko sotavuodet, olivat 1950 32-vuotiaita. Parhaassa siittämisiässä. Ha ehtivät vielä 60-luvullakun vauvojen isiksi.
Ei helvetissä ! Iso isät oli sodassa ja isät ei ole ollut.
Isäni oli syntynyt 1923, oli sodassa viisi pitkää vuotta, minä synnyin -49.
Kälyni syntynyt 1959. Isänsä oli 1917 syntyneenä viisi vuotta sodassa. Appihan oli alle 50 vielä tuolloin.
Mikähän tuota laskutaidotonta jankkaajaa vaivaa. Kyllä jokainen itse tietää, onko isänsä ollut sodassa vai ei. Ei kannata idioottien kanssa kinata😈
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkastaa tota matematiikkaa vähän. Ei 50 luvulla syntyneiden isät ole missään sodassa ollut. Miten tyhmä tää on ???
Olen syntynyt 1950 ja kyllä isäni oli ollut sodassa. Ei se nuoruus mitenkään hirveän ihanaa ollut. 16-vuotiaana pois kotoa ja töihin pienellä palkalla itseään elättämään.
Kaverin kanssa asuttiin omakotitalon yläkerrassa pienessä hellahuoneessa vuokralla. Ei saatu tukia kalusteisiin, hetekan puoliskot oli petinä, ja siinä kotoa saatu vanha patja. Vaatteetkin oli pakko ostaa osamaksulla, onneksi oli kirkonkylässä tuttu kauppias, joka tunsi minut.
Eipä missään näkynyt niitä kultalusikoita, joita nuoremmat luulee meillä olleen suussa syntyessä.
Mutta ystäviä oli, yhtä köyhiä kuin minäkin ja mukavaa oli vaikkei rahaa ollutkaan.
Silloin naiset olivat naisia ja miehet olivat miehiä.