Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks vanhukset kuormittaa pankkipalveluja esim jollain laskujen maksulla mitkä vois hoitaa vaikka kotona?

Vierailija
30.08.2025 |

Jouduin tossa yks päivä pitkästä aikaa käymään pankissa ja ärsyttää jonottaa kun jotkut käy siellä hoitamassa ihan turhia asioita mitkä vois tehdä sata kertaa helpommin 

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosikymmenellä kävit? Kummasti luulaan että ne vanhukset on aina samaa sukupolvea mutta unohdetaan että nyky vanhukset oli max 50 vuotiaita kun internet tuli.

Vierailija
22/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! saakelin seniilit aina tiellä

Teepä meidät iloisiksi ja poistu nuorena keskuudestamme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä meidät iloisiksi ja poistu nuorena keskuudestamme!

Olen samaa mieltä, poistu itse nuorena, niin et ole kuormittamassa multa, kun ei itselläsi näköjään riitä p:n vertaa ymmärrystä ikäihmisille.

Vierailija
24/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi ne käy terveyskeskuslääkärillä: paskaa jauhamassa.

Vierailija
25/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi mun vanhemmat eivät osaa maksaa laskuja. He vievät laskut pankkiin maksettavaksi. Samalla hakevat tiskiltä käteistä.

Miksi sinä et ole opettanut heitä käyttämään älylaitteita? Miksi sinä et auta heitä laskujen maksamisessa? Miten iäkkäitä vanhempasi ovat, yli 90-vuotiaitako? Miksi he käyttävät käteistä? Miksi heillä ei ole pankkikorttia?

Eivät he osaa käyttää edes kännykän tekstiviestejä. Eivät osaa eivätkä edes halua opetella mitään uusia laitteita. Ovat sitä mieltä etteivät opi ja se on varmaan tottakin. Ei heillä ole edes pankkitunnuksia. Ovat liki 90v eivätkä ole koskaan tietokonelta tai älypuhelimia tarvinneet.

Haluavat hoitaa asiansa itse ja laskujen maksu onnistuu helposti pankissa. Miksi se häiritsee sinua?? 

Ei se minua häiritse vaan ap:tä. Tietokoneet yleistyivät 90-luvulla. Silloin vanhempasi eivät olleet liki 90. Eivätkö he tarvinneet tietotekniikkaa edes työssään? Miten helvetissä he ovat voineet jättäytyä kehityksen ulkopuolelle?

Vierailija
26/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noinkin fiksu ap kuormittaa pankkipalveluja?

Vierailija
27/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä on eroa, 90-vuotias rouva käyttää tietokonetta, nelikymppisenä raksamies ei.

Vierailija
28/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi mun vanhemmat eivät osaa maksaa laskuja. He vievät laskut pankkiin maksettavaksi. Samalla hakevat tiskiltä käteistä.

Miksi sinä et ole opettanut heitä käyttämään älylaitteita? Miksi sinä et auta heitä laskujen maksamisessa? Miten iäkkäitä vanhempasi ovat, yli 90-vuotiaitako? Miksi he käyttävät käteistä? Miksi heillä ei ole pankkikorttia?

Mää oon 58 eikä mulla ole pankkikorttia koska se maksaa. Mulla on luottokortti koska se on ilmanen. Laskut maksan kotikoneella mutta käteisen haen pankista. Miksi se haittaa Sinua?

Sinulla on kuitenkin kotikone ja osannet käyttää sitä. Et sinä ole vanhus. Sitä paitsi on paljon paikkoja ei voi käyttää käteistä. Et voi enää marssia puhelinlaitokselle tai sähkölaitokselle maksamaan laskuja käteisellä.

Fiksut isovanhemmat opettelivat tietotekniikan alkeet lastenlapsiensa kanssa ennen kuin dementoituivat.

Vierailija
29/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistappa tämä!

Vanhenet päivä päivältä itsekin!

Vierailija
30/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä miksi ne käy terveyskeskuslääkärillä: paskaa jauhamassa.

höpöhöpö älkää yleistäkö! Minä juttelen lääkärin kanssa netin kautta.

Lopettakaa tuo ikäihmisten haukkuminen!

Olin jo tietokone nero kun olitte tansseissa isänne kasseissa ja läksitte kotiin äidin tuss...

Vierailija
31/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatusmaailmasi on noin pelkistetty, ei seniiliys ole kaukana sinullakaan. Aivoja kannattaa käyttää, eivät ne muuten pysy toimintakunnossa. 

Vierailija
32/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin tullessa oli paljon ja yhä vieläkin on töitä, jotka eivät edellytä netinkäyttötaitoja. Suurissa ikäluokissa ja vanhimmissa on oletettavasti paljonkin ihmisiä, jotka eivät ole tulleet ajatelleeksi, että tietotekniikka olisi kansalaistaidon kaltainen velvollisuus opetella. Ymmärrän heitä hyvin. Kaiken muunkin "hoitaminen kotikoneelta" voi kaventaa sosiaalisia taitoja ja ymmärrystä yhteiskunnasta, eikä ole vain yksiselitteisesti hyvä kehityssuunta.

Vierailija
33/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinustakin voi tulla seniili koska vaan, sairastut tai loukkaat itsesi tapaturmaisesti,se on siinä. Viimeistään vanhana saat opetuksen. Häpeä jos osaat!

Vierailija
34/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kirjoittaa laskut kotona ja laittaa kuoressa postilaatikkoon, suurin osa on suoraveloituksena. Joskus käy pankissa nostamassa rahaa, käyttää korttia kaupassa maksaessa. Ei varmaan häiritse apn tyyppisiä ihmisiä asioidessaan.

Vierailija
35/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene v....uun siitä ap! 

Me ollaan tää maa rakennettu ja saadaan "kuormittaa" eli vaatia palveluja= rahoillemme vastinetta.

Mummo 76v

Vierailija
36/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti kirjoittaa laskut kotona ja laittaa kuoressa postilaatikkoon, suurin osa on suoraveloituksena. Joskus käy pankissa nostamassa rahaa, käyttää korttia kaupassa maksaessa. Ei varmaan häiritse apn tyyppisiä ihmisiä asioidessaan.

Ap nyt häiriintyy ihan mistä tahansa.

Vierailija
37/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle kuuluu kenenkään tekemiset? Luuletko olevasi joku parempi ihminen kuin muut? Pidä huoli omista asioistasi ja jätä muut ihmiset rauhaan, jokainen hoitaa asiansa kuten haluaa,ei kuulu ulkopuolisille! 

Vierailija
38/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noinkin fiksu ap kuormittaa pankkipalveluja?

Siksi kun kuvittelee olevansa maailmannapa, minä, minä tyyliin! 

Vierailija
39/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internetin tullessa oli paljon ja yhä vieläkin on töitä, jotka eivät edellytä netinkäyttötaitoja. Suurissa ikäluokissa ja vanhimmissa on oletettavasti paljonkin ihmisiä, jotka eivät ole tulleet ajatelleeksi, että tietotekniikka olisi kansalaistaidon kaltainen velvollisuus opetella. Ymmärrän heitä hyvin. Kaiken muunkin "hoitaminen kotikoneelta" voi kaventaa sosiaalisia taitoja ja ymmärrystä yhteiskunnasta, eikä ole vain yksiselitteisesti hyvä kehityssuunta.

Sinulla menee rajusti sekaisin sotasukupolvi ja suuret ikäluokat. 

Vierailija
40/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene v....uun siitä ap! 

Me ollaan tää maa rakennettu ja saadaan "kuormittaa" eli vaatia palveluja= rahoillemme vastinetta.

Mummo 76v

tuo "me olemme tämä maa rakennettu" kommentti on sellainen ettei sitä ei kannata leuka pystyssä sanoa kun katsoo hieman ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä