Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katatteko te muut äidit aamupalan perheelle joka aamu?

Vierailija
30.08.2025 |

Käyttettekö herättelemässä perheen ja mitä laitatte pöytään ja mihin aikaan? Itse katan aamiaisen joka aamu arkisin klo 6 ja herätän muun perheen. Tarjolla puuroa, leipää, jugurttia, mysliä, pilkottuja hedelmiä ja vihanneksia yms tuoresta. Appelsiinimehua, kaakaota, kahvia löytyy myös. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikolla jokainen tekee itse aamupalansa. Viikonloppuisin se joka herää ensimmäisenä. Myös teinit tekee aamupalaa muillekin. 

Te vanhemmat varmaan nukutte tosi pitkään ettei tarvitse lapsille tehdä aamupalaa, vaan lapset tehköön aamupalan myös teille. 

Paree että ajoissa oppivat hoitamaan ikääntyviä vanhempiaan koska sitähän EK toivoo ja vaatii :D

Vierailija
62/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan sairasta herättää koko perhe joka arkiaamu klo 6 aamupalalle. Meillä ei kukaan herää noin aikaisin. Jos lapset menevät myöhemmin kouluun niin tietysti he myös haluavat herätä myöhemmin ja se heille suodaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista. Miksi te lähdette näihin naisviha/kotiäiti/persun unelma - trollauksiin?

Vierailija
64/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikolla jokainen tekee itse aamupalansa. Viikonloppuisin se joka herää ensimmäisenä. Myös teinit tekee aamupalaa muillekin. 

Tuolla tavalla opetetaan syömään ruokaa vaan tosi nopeasti ja vähällä vaivalla. Ketään ei kiinnosta mitä loppujenlopuksi syödään. 

Ainakin meillä lapset teki omat aamupalat mieleisekseen eikä ne olleet mitään nopeasti ja vähällä vaivalla. Vanhempien tarvitsi vain pitää huoli, että kaapeissa oli mitä ottaa.

Vierailija
65/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti kattoi joka aamu runsaan aamiaisen. Oli tosi terveellistä ja hyvää, mutta äiti oli aina äkäinen. Omat lapset saa vähemmän palvelua ja enemmän yhteistä naurua.

Meilläkin äiti laittoin runsaan aamiaisen, mutta hän ei ollut koskaan äkäinen. Muistan kaiholla noita aamiaisia. 

Itse lähden töihin kuudelta, en todellakaan ala kokkailemaan mitään aamupaloja. Jolleivat itse osaa, teini ikäiset lapset ottaa jääkaapista ruokaa, saavat aivan rauhassa kärvistellä sinne kouluruokailuun. Ruokaa kyllä löytyy, siitä ei ole kyse.

Onneksi mulla ei ollut sinunlaista äitiä. Ois lapsuuden aamut olleet ihan erinlaisia. Toki ymmärrän, että lähdet töihin aikaisin. Sattui tuuri mulla, että äiti oli kotiäiti. 

Vierailija
66/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti kattoi joka aamu runsaan aamiaisen. Oli tosi terveellistä ja hyvää, mutta äiti oli aina äkäinen. Omat lapset saa vähemmän palvelua ja enemmän yhteistä naurua.

Meilläkin äiti laittoin runsaan aamiaisen, mutta hän ei ollut koskaan äkäinen. Muistan kaiholla noita aamiaisia. 

Itse lähden töihin kuudelta, en todellakaan ala kokkailemaan mitään aamupaloja. Jolleivat itse osaa, teini ikäiset lapset ottaa jääkaapista ruokaa, saavat aivan rauhassa kärvistellä sinne kouluruokailuun. Ruokaa kyllä löytyy, siitä ei ole kyse.

Onneksi mulla ei ollut sinunlaista äitiä. Ois lapsuuden aamut olleet ihan erinlaisia. Toki ymmärrän, että lähdet töihin aikaisin. Sattui tuuri mulla, että äiti oli kotiäiti. 

Millainen äiti/isä on omilla lapsillasi?

Vierailija
67/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te vanhemmat varmaan nukutte tosi pitkään ettei tarvitse lapsille tehdä aamupalaa, vaan lapset tehköön aamupalan myös teille. 

Vanhemmat käyvät töissä. Eivätkä lapset yleensä jaksa syödä aamupalabrunsseja. 

Eikö tässä ollut kyse aamupalasta eikä brunssistä. Ihan helvetin laiskoja vanhempia, jos eivät edes viikonloppuna viitsi tehdä kunnon aamupalaa lapsilleen. 

Minä lähden myös viikonloppuna töihin 5.30.

Vierailija
68/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä lapset ovat saaneet nukkua viikonloppuna niin pitkään kuin haluavat. Aamupala ei myöskään ole koskaan ollut mikään tuon mittakaavan suorite, koska noin paljon ruokaa ei vain aamulla mene edes alas. 

Vierailija
69/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini ikäiset osaavat itsekin keittää puuron tai tehdä valmispusseista, siihen ei suurta taitoa vaadita. Ja jos tuossa iässä ei osaa voileipää tehdä, niin pulassa ovat, kun omilleen lähtevät. Pienet koululaiset ymmärrän, mutta en lähemmäs yläaste ikäisiä, saati sitä vanhempia.

Vierailija
70/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta :DDDDDD

Öhööö, leivon itse jauhamistani jyvistä miehelleni leipää joka aamu haha haha hahaha.

Pasi, vedä käteen ja mee nukkumaan.

Mihin unohtui aamulla paahtamasi ja jauhamasi tuore kahvi 😁

Vierailija
71/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap vaimoa olisi vailla? Kyllä minulle tuollainen palvelu kelpaisi. 

Vierailija
72/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan arkena jaksaisi syödä noin runsasta aamiaista mitä ap kuvaa. Nykyisin katson aamulla että koululaiset ottavat jotain. Jos ei ole muroja tai sämpylöitä niin keitän puuroa ja sen kanssa pakkasesta marjoja tarjolle. Viikonloppuna saatetaan vähän enemmän panostaa, lapsetkin alkavat olla sen ikäisiä että keittävät kahvit valmiiksi ja joskus paistavat niitä purkkicroissantteja valmiiksi. Mutta arkena ei kellään ole oikein isompi nälkä kun pitää lähteä ajoissa niin eipä ole ollut tarvetta vastaavalle kattaukselle.

Silloin kun tein vuorotyötä toisella paikkakunnalla lähdin töihin aikaisimmillaan 4.30 ja viimeistään 6.15. Silloin pakkasin itselleni illalla aamupalaevään, jonka söin vasta matkalla. Päivähoitoikäiset vein mennessäni hoitoon ja kotiin jääneet ottivat itse aamiaisensa.

Moneksi ap menet töihin, vai oletko kotirouva?

Vierailija
73/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho yllättäviä vastauksia! Jotenkin ajattelin että tietysti äidit laittavat perheelleen kunnollisen ja terveellisen aamupalan koska onhan se päivän tärkein ruokailu. Pitää myös katsoa että on terveellistä ja monipuolista. Miten teidän perhe jaksaa koulussa ja töissä jos jokainen napsii jotain vähän niin ja näin milloin sattuu?

Ap

Iso osa ihmisistä ei ole yhtään nälissään herättyään. 

Lähetät lapsesi kouluun ilman aamupalaa? 

Ap:n mittakaavan mukaista aamupalaa ei meillä jaksa syödä kukaan. Lapsi syö leivän tai muroja. Niissä ei kauheasti ole kattamista.

Syötät lapsellesi jotain sokerimuroja. Missä kaurapuuro tai kasvimunak

Munakas 🤮🤮🤮🤮💩💩💩💩💩👹👹👹👹👹🤢🤢🤢🤢🤢

Puuro paljon parempi 😃😃😃😃👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻💖💖💖💖🍓🍓🍓🌙🌙🌙🌙🦄🦄🦄🦄🦄🦄🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Vierailija
74/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset vielä asuivat kotona, tein kunnon aamiaisen kaikille, koska halusin, että heidän vireystasonsa säilyy hyvänä. Keitin puuroa ja kananmunia, välillä tein munakkaan, pöydässä oli myös ruisleipää, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Kahvia, teetä ja tuoremehua. 

Lounaaksi pakkasin mukaan eväsleipiä, hedelmiä ja edelliseltä päivältä jäänytta ruokaa ruokatermokseen. Täällä ei ole kouluruokailua.

Vierailija
75/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te ette valmista terveellistä aamiaista teidän lapsillenne ennen koulua? 

Ymmärsit oikein

Vierailija
76/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun äitini teki töitä ja tavoitteli unelmiaan myös uralla. Sain mahtavan esimerkin. Inhoaisin olla kotiäiti.

Vierailija
77/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat menevät aamulla kuudeksi töihin. Viikonloppuisin se joka herää ensimmäisenä tekee aamupalaa oli se vanhempi tai teini.

Vierailija
78/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen? 

Vierailija
79/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia minulla ei ole, miehelle katson aamupalan valmiiksi puoli kuuden aikaan ja pakkaan lounaan mukaan. Menen vielä tunniksi takaisin nukkumaan kun hän lähtee kuudelta töihin. 

Miksi teet noin?

Eikö aikuinen ihminen osaa itse ottaa ruokaa kaapista?

Miehesi ei taida käydä ihan täysillä. Vaikuttaa olevan pienen lapsen tasolla

Vierailija
80/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista. Miksi te lähdette näihin naisviha/kotiäiti/persun unelma - trollauksiin?

Lähdit hän sä itsekin, kunkommentoit tähän ketjuun.

Jokainen varmaan tietää, että tää ei ole totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi