Katatteko te muut äidit aamupalan perheelle joka aamu?
Käyttettekö herättelemässä perheen ja mitä laitatte pöytään ja mihin aikaan? Itse katan aamiaisen joka aamu arkisin klo 6 ja herätän muun perheen. Tarjolla puuroa, leipää, jugurttia, mysliä, pilkottuja hedelmiä ja vihanneksia yms tuoresta. Appelsiinimehua, kaakaota, kahvia löytyy myös.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mies menee töihin tunnin aikaisemmin, ja tuo minulle joka aamu kahvin sänkyyn kun on lähdössä ja itse vasta heräilen. Kouluikäiset lapset hoitavat itse aamupalansa yleensä niihin aikoihin, kun minä olen lähdössä töihin. Jos on joku merkkipäivä, niin silloin teen koko porukalle vähän paremman aamiaisen. Mies saattaa joskus viikonloppuisin tehdä kaikille aamupalaa muutenkin, kun arkirytminsä mukaisesti herää ennen muita.
Tyypillinen laiska nyky AKKA
Nyky akka käy myös töissä ja nyky ukko osaa myös laittaa ruokaa ja herättää lapsia. 😌
Vierailija kirjoitti:
Mulla satrattaa auto töihin klo 6. Lapset kun herää,olen opettanut omatoimisiksi. Ei äitiä vaadita leivän voiteluun. Ne taas saattaa joskus viikonloppuna laittaa mulle kahvit valumaan,sillon on äidillä kiva herätä.
... jaa että satrattaaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ja ei. Mies herää 5.00 ja minä paljon myöhemmin. Teinit silloin kun jaksaa. Mulle riittää aamulla kahvi ja leipä. Ollaan eri rytmissä. Hyvä jos viitsit mitta ei aina sama henkilö.
No et opettanut häntä vähän parempaan aamupalaan?
Hän syö aamulla oikein hyvin. Tuossa lukee että on mun aamupala. Lähtee jo 5.00 kuntosalille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho yllättäviä vastauksia! Jotenkin ajattelin että tietysti äidit laittavat perheelleen kunnollisen ja terveellisen aamupalan koska onhan se päivän tärkein ruokailu. Pitää myös katsoa että on terveellistä ja monipuolista. Miten teidän perhe jaksaa koulussa ja töissä jos jokainen napsii jotain vähän niin ja näin milloin sattuu?
Ap
Iso osa ihmisistä ei ole yhtään nälissään herättyään.
Lähetät lapsesi kouluun ilman aamupalaa?
Ap:n mittakaavan mukaista aamupalaa ei meillä jaksa syödä kukaan. Lapsi syö leivän tai muroja. Niissä ei kauheasti ole kattamista.
Syötät lapsellesi jotain sokerimuroja. Missä kaurapuuro tai kasvimunakas?
Viikolla jokainen tekee itse aamupalansa. Viikonloppuisin se joka herää ensimmäisenä. Myös teinit tekee aamupalaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Oho yllättäviä vastauksia! Jotenkin ajattelin että tietysti äidit laittavat perheelleen kunnollisen ja terveellisen aamupalan koska onhan se päivän tärkein ruokailu. Pitää myös katsoa että on terveellistä ja monipuolista. Miten teidän perhe jaksaa koulussa ja töissä jos jokainen napsii jotain vähän niin ja näin milloin sattuu?
Ap
Teillä jokainen syö siis aamulla puuroa, leipää ja mysliä.
Omat lapset tykkäsi syödä aamulla leipää ja he osasi tehdä itselleen mieleiset leivät ihan itse. Toinen joi tuoremehua ja toinen keitti itselleen kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Viikolla jokainen tekee itse aamupalansa. Viikonloppuisin se joka herää ensimmäisenä. Myös teinit tekee aamupalaa muillekin.
Te vanhemmat varmaan nukutte tosi pitkään ettei tarvitse lapsille tehdä aamupalaa, vaan lapset tehköön aamupalan myös teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Iso osa ihmisistä ei ole yhtään nälissään herättyään.
Lähetät lapsesi kouluun ilman aamupalaa?
Ap:n mittakaavan mukaista aamupalaa ei meillä jaksa syödä kukaan. Lapsi syö leivän tai muroja. Niissä ei kauheasti ole kattamista.
Syötät lapsellesi jotain sokerimuroja. Missä kaurapuuro tai kasvimunak
Lapsi söi 1..3-vuotiaana kaurapuuroa, sitten ei enää maistunut kuin harvakseltaan.
Murot ovat täysjyväkauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te vanhemmat varmaan nukutte tosi pitkään ettei tarvitse lapsille tehdä aamupalaa, vaan lapset tehköön aamupalan myös teille.
Vanhemmat käyvät töissä. Eivätkä lapset yleensä jaksa syödä aamupalabrunsseja.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla opetetaan syömään ruokaa vaan tosi nopeasti ja vähällä vaivalla. Ketään ei kiinnosta mitä loppujenlopuksi syödään.
Ei tämä mikään hotelli ole. Jos olisi, mä saisin varmaan palkkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat käyvät töissä. Eivätkä lapset yleensä jaksa syödä aamupalabrunsseja.
Eikö tässä ollut kyse aamupalasta eikä brunssistä. Ihan helvetin laiskoja vanhempia, jos eivät edes viikonloppuna viitsi tehdä kunnon aamupalaa lapsilleen.
Työpäivinä kello soi klo 4 aamulla. Arvaa, alanko väsätä siinä aamupalaa esim. klo 10 kouluun menevälle 17-vuotiaalle? Tai klo 12.30 töihin lähtevälle miehelleni? No en väsää. Enkä kata valmiiksi.
Vapaapäivänä teen aamupalaa myös muille, jotka sattuvat olemaan silloin kotona. Usein ei ole ketään muita. Viikonloppuaamut eivät vuorotyöläisellä eroa mitenkään muista viikonpäivistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti kattoi joka aamu runsaan aamiaisen. Oli tosi terveellistä ja hyvää, mutta äiti oli aina äkäinen. Omat lapset saa vähemmän palvelua ja enemmän yhteistä naurua.
Meilläkin äiti laittoin runsaan aamiaisen, mutta hän ei ollut koskaan äkäinen. Muistan kaiholla noita aamiaisia.
Itse lähden töihin kuudelta, en todellakaan ala kokkailemaan mitään aamupaloja. Jolleivat itse osaa, teini ikäiset lapset ottaa jääkaapista ruokaa, saavat aivan rauhassa kärvistellä sinne kouluruokailuun. Ruokaa kyllä löytyy, siitä ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä mikään hotelli ole. Jos olisi, mä saisin varmaan palkkaakin.
Miksi teit lapsia, jos edes halua ruokkia heitä kunnolla?
Meillä kukaan ei laita aamupalaa vaan jokainen tekee itse aamupalansa. Itse teen itselleni aamupalaleivän jonka otan mukaan töihin. Lapset eivät haluaisi syödä aamupalaa ollenkaan niin he ottavat sitä mikä sinä aamuna menee alas vähimmällä tuskalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia minulla ei ole, miehelle katson aamupalan valmiiksi puoli kuuden aikaan ja pakkaan lounaan mukaan. Menen vielä tunniksi takaisin nukkumaan kun hän lähtee kuudelta töihin.
Eikö aikuinen mies osaa ihan itse keittää aamukahvin ja ottaa eväät jääkaapista? Onko hänellä jotain neurologisia ongelmia?
Ei jumalauta :DDDDDD
Öhööö, leivon itse jauhamistani jyvistä miehelleni leipää joka aamu haha haha hahaha.
Pasi, vedä käteen ja mee nukkumaan.
Aikaa ja energiaa sinulla ap ainakin on. Itse olen tuohon aikaan vielä töissä, ja lapset 6-10v. ottavat itse leipää, banaania, mehua ja lähtevät kouluun. Päivällisen valmistan herättyäni. Olen yötyöläinen siis.