Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katatteko te muut äidit aamupalan perheelle joka aamu?

Vierailija
30.08.2025 |

Käyttettekö herättelemässä perheen ja mitä laitatte pöytään ja mihin aikaan? Itse katan aamiaisen joka aamu arkisin klo 6 ja herätän muun perheen. Tarjolla puuroa, leipää, jugurttia, mysliä, pilkottuja hedelmiä ja vihanneksia yms tuoresta. Appelsiinimehua, kaakaota, kahvia löytyy myös. 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho yllättäviä vastauksia! Jotenkin ajattelin että tietysti äidit laittavat perheelleen kunnollisen ja terveellisen aamupalan koska onhan se päivän tärkein ruokailu. Pitää myös katsoa että on terveellistä ja monipuolista. Miten teidän perhe jaksaa koulussa ja töissä jos jokainen napsii jotain vähän niin ja näin milloin sattuu?

Ap

Vierailija
22/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, aikuinen mies ja teinit osaavat itse tehdä aamupalansa. Itse en edes syö sitä, ensimmäinen ruoka on lounas, aamuisin vain mikään ei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti kattoi joka aamu runsaan aamiaisen. Oli tosi terveellistä ja hyvää, mutta äiti oli aina äkäinen. Omat lapset saa vähemmän palvelua ja enemmän yhteistä naurua.

Meilläkin äiti laittoin runsaan aamiaisen, mutta hän ei ollut koskaan äkäinen. Muistan kaiholla noita aamiaisia. 

Vierailija
24/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te ette valmista terveellistä aamiaista teidän lapsillenne ennen koulua? 

Vierailija
25/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en, aikuinen mies ja teinit osaavat itse tehdä aamupalansa. Itse en edes syö sitä, ensimmäinen ruoka on lounas, aamuisin vain mikään ei maistu.

Äiti valmisti mulle aamiaisen ihan siihen asti, että muutin kotoa pois lukion jälkeen. Puuro oli valmista ja marjat sulatettu sekä pöytä oli katettu muuten. Hyvät muistot on äidistä jäänyt. Muutenkin hän teki tosi hyvää, mutta myös terveellistä ruokaa. 

Vierailija
26/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho yllättäviä vastauksia! Jotenkin ajattelin että tietysti äidit laittavat perheelleen kunnollisen ja terveellisen aamupalan koska onhan se päivän tärkein ruokailu. Pitää myös katsoa että on terveellistä ja monipuolista. Miten teidän perhe jaksaa koulussa ja töissä jos jokainen napsii jotain vähän niin ja näin milloin sattuu?

Ap

Iso osa ihmisistä ei ole yhtään nälissään herättyään. 

Vierailija
27/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei näin aikuisena, mutta kyllä kasvana lapsenä oli tärkeää syödä se aamupala. 

Vierailija
28/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä työaamuina paastoan lounaaseen saakka, oon tottunut siihen ja se on minusta äärettömän kätevää. Ja varmaan osana siinä että pysyn normaalipainossa.

Lapset (kaikki yli 10-vuotiata) tekee aamupalat mun työpäivinä itse, minä vain huolehdin että kaapeista löytyy sellaista mitä haluavat syödä. Hedelmiä, leipää, jugurttia, joskus muroja. Kun olen vapaalla, paistan kananmunia, kuorin hedelmät, teen teetä, paahdan leivät yms. Musta on ihana hemmotella lapsia silloin kun voin.

Mutta suurimpana osana aamuista syövät itse mitä syövät, ja tietysti pärjäävät silloinkin, onhan heillä järki päässä. Tietävät milloin on lounas koulussa, ja syövät siihen nähden sopivasti.

Vierailija
29/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi söi ennen koulua maksimissaan yhden leivän tai joi jonkun jogurttismoothien tai vähän muroja. Siinä ei ollut kauheasti laittamista. 

Vierailija
30/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei. Mies herää 5.00 ja minä paljon myöhemmin. Teinit silloin kun jaksaa. Mulle riittää aamulla kahvi ja leipä. Ollaan eri rytmissä. Hyvä jos viitsit mitta ei aina sama henkilö.

Vierailija
31/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeeta kun olin töissä 7.00.

Vierailija
32/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä katan minä, välillä kattaa mies, välillä vanhempi lapsi, sunnuntaisin mennään usein ravintolaan brunssille perheen kanssa.

Vierailija
33/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lähetät lapsesi kouluun ilman aamupalaa? 

Vierailija
34/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meinaat ettei niillä muilla perheenjäsenillä ÄO riitä siihen, että ruokkisivat itsensä? Tietysti, jos sun tavalla kasvattaa ne uusavuttomiksi, se voi olla pakkokin alkaa se ruoka kantamaan valmiiksi siihen pöytään.

Vierailija
35/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aikuinen mies osaa itse tehdä aamupalan. Moni on jo töissä kun koululainen herää.

Vierailija
36/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mies menee töihin tunnin aikaisemmin, ja tuo minulle joka aamu kahvin sänkyyn kun on lähdössä ja itse vasta heräilen. Kouluikäiset lapset hoitavat itse aamupalansa yleensä niihin aikoihin, kun minä olen lähdössä töihin. Jos on joku merkkipäivä, niin silloin teen koko porukalle vähän paremman aamiaisen. Mies saattaa joskus viikonloppuisin tehdä kaikille aamupalaa muutenkin, kun arkirytminsä mukaisesti herää ennen muita.

Tyypillinen laiska nyky AKKA

Vierailija
37/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ja ei. Mies herää 5.00 ja minä paljon myöhemmin. Teinit silloin kun jaksaa. Mulle riittää aamulla kahvi ja leipä. Ollaan eri rytmissä. Hyvä jos viitsit mitta ei aina sama henkilö.

No et opettanut häntä vähän parempaan aamupalaan? 

Vierailija
38/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meinaat ettei niillä muilla perheenjäsenillä ÄO riitä siihen, että ruokkisivat itsensä? Tietysti, jos sun tavalla kasvattaa ne uusavuttomiksi, se voi olla pakkokin alkaa se ruoka kantamaan valmiiksi siihen pöytään.

Ei minusta tullut uusavuntonta vaikka kotona pääsin valmiiseen ruokapöytään. Päinvastoin, pidän tosi paljon ruoanlaittamisesta. Eri 

Vierailija
39/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lähetät lapsesi kouluun ilman aamupalaa? 

Ap:n mittakaavan mukaista aamupalaa ei meillä jaksa syödä kukaan. Lapsi syö leivän tai muroja. Niissä ei kauheasti ole kattamista.

Vierailija
40/81 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa oli iltapala. Sitä kaipaan ja sen voisi tehdä meilläkin. Hiivaleipä ja jotain päälle sekä kahvi. Aina 19.00.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän