Petaatko sängyn joka päivä?
Onko sinulle tärkeä asia, että sänky on pedattu, onko se tapa vai viisveisaatko, sotkuun se menee taas seuraavana yönä.
Kommentit (111)
Kyllä petaan, mutta päiväpeiton laitan vain jos poistun kotoa sinä päivänä. Ja annan kyllä sängyn tuulettua ennen petaamista parin tunnin ajan. Asun yksin ja mulle on tärkeää asunnon siisteys, en kestäisi asua missään läävässä.
Vierailija kirjoitti:
Ykköskodissani en petaa, koska makuuhuone on erikseen eikä siellä Olla kuin nukkuessa.
Kakkoskodissa petaan, koska se on pieni kaksio ja epäjärjestys häiritsee pienessä tilassa
Minusta petaamaton sänky ei tuo epäjärjestystä. Asun yksiössä enkä ole ikinä omistanut päiväpeittoa. Pussilakanat on nätit ja riittää, että ne on suht siististi.
Kyllä se sängyn petaus kuuluu meillä normaaleihin aamutoimiin kuten kahvin juonti ja 💩:lla käynti
Eihän tuo nyt ole kovin kummoinen homma. Vai tuntuuko tuo joistakin rasittavalta?
Kyllä petaan. Meillä on kissa joka menis muuten pötköttämään lakanoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntoni on niin pieni, että joudun telkkua katsomaan sängystä, lukemaan sängyssä istuen jne., joten en petaa sitä, koska peite olisi ihan rypyssä sillä käytöllä. Sen takia van taitan peiton ja huovan siististi jalkopäähän, jotta vain lakana rypistyy.
Haluaisin kyllä pedata ja kun olen asunut isommassa asunnossa, jossa on myös erilinen makkari, sohva ym. ollut, niin aina on ollut päiväpeitekin sängyn peitteenä.
En tajua. Jätät varmaan vaatteetkin käyttämättä etteivät ne vaan rypisty?
On sulla sitten pieni ymmärrys. Ja ilmeisesti sinun mielestäsi ryppyyn istuttu päiväpeitto on vissiin jotenkin kaunis, pääasia, että se päväpeitto on.
Itse lakkasin sitä vetämästä sängyn päälle, koska pääpuolesta rypistynyt päiväpeite ei todellakaan oll
Hommaa päiväpeitto, joka ei rypisty niin helposti. Niitä kun on monenlaisia. Itsellä on sellainen, että vaikka otan päikyt päiväpeiton päällä, sitä ei huomaa päiväpeitosta.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai petaan. En tosin aivan heti kun herään. Nautin ensin aamupalan ja teen muutkin aamutoimet ja vasta sitten petaan. Sänky saa sen ajan hengittää. En ymmärrä ihimisiä jotka eivät saa edes noin yksinkertaista asiaa tehdyksi. Eivät varmaan muutenkaan saa elämässään mitään aikaiseksi
Melkoisia päätelmiä teet siitä petaako joku sänkynsä vai ei. Koitahan kasvaa aikuiseksi ja avartaa ajatusmaailmaasi.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, ainoastaan joskus jos tulee vieraita.
Makkariinko sinulla vieraat tulee? Tai no, ei tarvitse vastata.
Ap, en petaa oikeastaan koskaan. Petaamisella sänkyyn jää yön kosteus ja siitähän pölypunkit oikein riemastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät petaa sänkyään, ovat kadottaneet muunkin elämänhallinnan.
Ihminen joka tekee tällaisia päätelmiä toisista sängyn petaamisen perusteella ei ole itse kyllä täysillä matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, ainoastaan joskus jos tulee vieraita.
Makkariinko sinulla vieraat tulee? Tai no, ei tarvitse vastata.
Ap, en petaa oikeastaan koskaan. Petaamisella sänkyyn jää yön kosteus ja siitähän pölypunkit oikein riemastuvat.
Mulla käy yksi vieras jonka kanssa nimenomaan menemme melkein heti makkariin. Puhtaat lakanat toki vaihdan aina ennen kuin mies tulee kylään. Petattuna sänky ei kyllä ole tämän vieraan varalta ja voi olla, että täkkikin on pois tieltä.
Mihin sitä oikein säästelet? Päiväpeiton ensisijainen tarkoitus on suojata petivaatteita varsinkin jos oleilet koko päivän sängyllä. Ihme juttuja taas. Hanki peitto joka ei rypisty.