Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petaatko sängyn joka päivä?

Vierailija
30.08.2025 |

Onko sinulle tärkeä asia, että sänky on pedattu, onko se tapa vai viisveisaatko, sotkuun se menee taas seuraavana yönä.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pedata, tai ei tuuletu

Vierailija
2/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vois kans vastata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja laitan päiväpeitonkin

Vierailija
4/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan sängyn vain kun on vieraita tulossa

Vierailija
5/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, ainoastaan joskus jos tulee vieraita.

Vierailija
6/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan ja laitan päiväpeiton ja avaan verhot + kesällä ikkunan. Sänky näkyy suoraan naapuritaloon joten en jätä sitä auki koskaan.

Vierailija
7/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN VUOSIKAUSIIN, vain silloin jos tulee joku sellainen käymään jolle näytän yläkerran makkarinkin. Muutoin on ihan sama onko pedattu vai ei koska aamulla sieltä lähdemme ja illalla nukkumaan menemme.Enää ei ole kissaakaan jonka esteettistä silmää pitäisi miellyttää 

Vierailija
8/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon osan viikkoa toisaalla, niin jätän tahallaan auki että saa ilmauduttua.

Vierailija
9/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan mennessä suoristaa että on mukava nukkua.

Vierailija
10/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä petaan! Sekä oman että lapsien sängyt.

Vierailija
11/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn petaamattomuus kertoo jotain ihmisen luonteesta, tai sen hetkisestä psyykkisestä olotilasta. Epäjärjestys  täällä, epäjärjestys siellä, esim. työpaikalla. Hieman luotto rapisee. 😟

Vierailija
12/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laitan päiväpeitteen jo ihan vaan pölyn takia. Sitä pölyä kerääntyy yöpöydälle, niin ihan samalla tavalla sänkyynkin sitten. 

Vierailija
13/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättyäni avaan ikkunan ja tuuletan. Aamulenkin jälkeen petaan sängyn ja laitan päiväpeitteen. 

Vierailija
14/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan joka aamu aamukahvin jälkeen ja laitan myös päiväpeiton ja koristetyynyt. Olen tehnyt näin jo 55 vuotta, joten varmastikin on jo piintynyt tapa.

Vierailija
15/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisten ohjeiden mukaan pitäisi antaa sängyn tuulettua 30 - 60 minuuttia ennen petaamista. Petaaminen suojaa sänkyä pölyltä.

En itseäni varten petaa, ja imuroin sitten siivouksen yhteydessä aina sängyn. Päiväpeiton laitan, jos tulee vieraita tai haluan nukkua päiväunet.  

Vierailija
16/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan lakanoiden vaihdon yhteydessä

Vierailija
17/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa, muuta kuin joskus viikonloppuisin tai silloin kun tulee vieraita.  Tuli mieleen, että onkohan tällaisilla jutuilla yhteys siihen, että nykyään suhtaudutaan nihkeästi yllätysvieraisiin? Ei ole niin tarkkaa enää, onko kämppä aina edustuskunnossa. Kun on pedit levällään ja keittiö kaaoksessa, itsellä pieruverkkarit päällä ja tukka kuin petolinnun perse, ei niin tee mieli toivottaa ketään tervetulleeksi kyläilemään? 

Vierailija
18/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään, ainoastaan joskus jos tulee vieraita.

Minä olen ratkaissut asian niin, että vieraiden tullessa laitan makkarin oven kiinni. Vierailla ei ole sinne muutenkaan mitään asiaa.

Vierailija
19/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö no tietenkin petaan! Sotkuisen näköistä jos ei päiväpeittoa ja tosiaan lakanatkin pölyyntyy jos auki rehottaa. Lapselle opetin myös pienenä ja petasi sitten itse ennen kouluun lähtöä.

Vierailija
20/111 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sänky pitää olla pedattuna ja kaihtimet nostettuna. Itse lähden töihin aikaisin ja mieheni myöhemmin. On oppinut näiden 25v aikana, että nämä on aamuisin tehtävä. Pätkääkään ei haittaa, mikään muu epäjärjestys. Kontrollifriikki olen tämän asian suhteen, myös sama pätee viikonloppuisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan