Ei tule meistä paria: Mies haluaa että mennään korpeen sähköttömälle mökille, jossa vesikin saadaan vain kaivosta!
Miesystävä ällistyi, kun en suostunut lähtemään. Argumentoi pitkään, että kyllä hänen äitinsä ja veljen vaimokin ihan hyvin siellä pärjäävät (se on miehen suvun mökki, käyvät vuorotellen). Käskin hänen ottaa sitten mielummin äitinsä tai kälynsä mukaan, ei minua.
Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä? Ei voi olla normaalia enää nykyään!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Kantovesi ok, mutta sähköttömyys ei.
No mikä siinä sähköttömyydessä on niin kauheaa?
Kylmäkaapin ja lieden saa toimimaan kaasulla. Valot kasulla, öljyllä tai kynttilöillä (päreitä en suosittele kuin kuriositeettina). Taskuun tai otsaan ledlamppu, jos tarvii hetkellistä kirkkautta.
Puhelimet toimii akulla + lisäakulla autosta voi ladata.
Mites TV, läppäri tai iPad? Kahvinkeitto aamulla kaasuliedellä?
Itselle sähköt mökillä on must, veden voi hakea kaivosta ja saunavedet järvestä.
TV, läppäri, iPad, turhaa hömppää josta on ihan hyvä välillä irrottautua. Pannukahvit keitellään kaasuliedellä ja hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mökissä pitää olla suihku ja sähköt. Omassa mökissäni on ja olen mies. En veisi naista sähköttömään mökkiin jossa ei ole suihkua tai vettä joka ei tule letkusta.
Ilmeisesti incel panee parastaan naaraan houkuttelussa.
Lasketaanko muuten kiuastankin vesiletkunpätkä vedeksi, joka tulee letkusta?
Aamulla se on valmiiksi kädenlämpöistä ja sillä voi pestä illalla sotketut naispaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Kantovesi ok, mutta sähköttömyys ei.
No mikä siinä sähköttömyydessä on niin kauheaa?
Kylmäkaapin ja lieden saa toimimaan kaasulla. Valot kasulla, öljyllä tai kynttilöillä (päreitä en suosittele kuin kuriositeettina). Taskuun tai otsaan ledlamppu, jos tarvii hetkellistä kirkkautta.
Puhelimet toimii akulla + lisäakulla autosta voi ladata.
Mites TV, läppäri tai iPad? Kahvinkeitto aamulla kaasuliedellä?
Itselle sähköt mökillä on must, veden voi hakea kaivosta ja saunavedet järvestä.
TV, läppäri, iPad, turhaa hömppää josta on ihan hyvä välillä irrottautua. Pannukahvit keitellään kaasuliedellä ja hyvää tulee.
Eikös tämä ole jokaisen oma valinta, mistä laitteesta haluaa irrottautua ja millaisella mökillä haluaa aikaansa viettää?
Vierailija kirjoitti:
Sen verran sähköä pitäisi saada, että saa puhelimen ladattua. Se tosin hoituu jo sillä, että on tie perille ja autosta saa. Jos sauna on, ja kaivovesi puhdasta, ok. Juomaveden nyt voi ostaa kaupastakin.
Voisin lähteä, pariksi viikoksi kerrallaan korkeintaan.
Tekemään mitä? Katsomaan kun mies leikkii reviirinomistaja-rölliä? Tap tap hieno show, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Hienohelma oot! Mikä ihanampaa ku alkeellinen mökki? Ihanan tunnelmainen pimeällä. Ainoa varjo on ulkohuussi.
Miksi tuota varten tarvitsisi kotoaan lähteä? Sen kun katkaisee kotoa sähköt jos tunnelmaa hakee.
Minäkään en tuolle mökille lähtisi. Vapaa-ajalla haluan levätä ja palautua, enkä tekemällä tehdä asioista hankalia.
No ei sitten vaan tule paria ja sillä selvä. Katelkaa kumpikin itsellenne sopivammat kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran sähköä pitäisi saada, että saa puhelimen ladattua. Se tosin hoituu jo sillä, että on tie perille ja autosta saa. Jos sauna on, ja kaivovesi puhdasta, ok. Juomaveden nyt voi ostaa kaupastakin.
Tekemään mitä? Katsomaan kun mies leikkii reviirinomistaja-rölliä? Tap tap hieno show, ei kiinnosta.
Ja vielä jollain lainamökillä oikeasti mamman helmoissa. Ei helvetti sentään, en suostuisi edes treffeille tuollaisen miehen kanssa.
Nykyään tekniset mahdollisuudet on sitä luokkaa, ettei sähköjä ja vesijärjestelmiä edes asennella kauan! On aurinkopaneeleja kiinteinä , aggrekaatteja välittömään sähköntuotantoon, vesihuoltoon löytyy monenkirjavaa laitteistoa, jos tontilla asiallinen kaivo löytyy! Jos paikka on hyvä ja haluttava, ratkaisuja kyllä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienohelma oot! Mikä ihanampaa ku alkeellinen mökki? Ihanan tunnelmainen pimeällä. Ainoa varjo on ulkohuussi.
Miksi tuota varten tarvitsisi kotoaan lähteä? Sen kun katkaisee kotoa sähköt jos tunnelmaa hakee.
Minäkään en tuolle mökille lähtisi. Vapaa-ajalla haluan levätä ja palautua, enkä tekemällä tehdä asioista hankalia.
Jos kaipaa kunto- ja työleiriä niin mökillä on siihen kivoja pikku motivaattoreita. Tyyliin kuolet janoon ja kylmyyteen jos et jumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on cityihmisiä ja toiset taas ei..
Suomessa ei ole cityihmisiä.
Ne cityt puuttuu täältä täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vesi tulee kaivosta? Ohan se parempi ku esim pk seudulle se tulee järvestä.
Ihanalla korpimuijallakin 🤩 on kaivosta kantovesi.
Katsoin jakson missä ihan itse laittoi siihen käsikäyttöisen vesipumpun.
ei tarvii pelätä enään että putoaisi vahingossa kaivoon vedenhakumatkallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan tuo sota saadaan viimenään punnerrettua käyntiin, Suomi on täynnä sähköttömiä mökkejä kantovedellä.
Mitä ihmettä horiset?
Suomen kantaverkko ja pitkät tolppalinjat on äärimmäisen helppo lamauttaa.
Verkkosähkö loppuu käytännössä kaikkialta viikossa, kun rähinä alkaa.
Luulisi, että tähän on varauduttu.
Missään päin maailmaa ei olla kovin laajasti varauduttu tähän.
Niin no et vaan mene sinne. Meilläkin on tuollainen "mökki" jossa ei ole sähköä eikä edes kaivoa. Saaressa. Helvetisti hyttysiä. En mene sinne ikinä. Mies ja poika käy siellä kalastamassa. Ei siellä minua tarvita. Kiva olla yksin kotona. Kaupungissa.
"Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä?"
Eihän ihminen niitä tarvitse mihinkään, miljoona vuotta ihmiskunta pärjäsi ilman noita, vain viimeiset 50-100 vuotta noita on ollut.
No, mikäs siinä sitten, asia selvä.
Mulle mökkeilevä mies olisi muutenkin turn off. En jaksaisi sitä, miten vapaa-aika pyörii mökin ympärillä. Haluan patikoimaan. Mökit ovat nössöille, tosimies nukkuu teltassa ja selviytyy Norjan olosuhteissa vikisemättä. Ei onnistu kovin monelta suomalaismieheltä. Todellisuudessa melkein kaikki mökkeilevät miehet juovat humalahakuisesti ja ovat liikunnallisesti passiivisia. Mökkimiehelle halkojen hakkaaminen 30 min on jo liikunnallinen suoritus. Joo, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri. Se rentouttava tekeminen pitää itse löytää, sillä kovin paineisena ei missään nimessä kannata mökeille lähteä! Usko tai älä, moni on sen tekemisen löytänyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että olet itsellesi rehellinen ja keskityt elämäsi tärkeimpään asiaan eli omaan napaasi!
Minä itse asiassa voisin vaikka asua tuollaisella mökillä osan vuodesta. Mutta en anopin ja kälyn kanssa :)
Minusta ei ikinä uskoisi, että haaveilen yksinkertaisesta elämästä. Meillä mies ei haaveile. Ei yhtään pöllömpi ajatus tehdä jotain sen eteen, että saa lämpöä ja vettä käsivoimin, olisi hienoa myös yhdessä viljellä maata ja tuottaa osa ruuasta itse.
Polttopuut teemme itse, siitä on kokemusta, mutta viljelyssä olen surkea, joten se pitäisi opiskella alusta. Vettä olen tottunut kantamaan mökillä, talvella siellä ei ole juoksevaa vettä.
Niin?
Onhan sulla se dieselgeneraattori ja iso löpötankki. Vai unohtiko valtiovalta kertoa, että se varautuminen on omalla vastuullasi.
Bensa ei muuten säily kuin puoli vuotta, koska tähän on antivarauduttu.