Ei tule meistä paria: Mies haluaa että mennään korpeen sähköttömälle mökille, jossa vesikin saadaan vain kaivosta!
Miesystävä ällistyi, kun en suostunut lähtemään. Argumentoi pitkään, että kyllä hänen äitinsä ja veljen vaimokin ihan hyvin siellä pärjäävät (se on miehen suvun mökki, käyvät vuorotellen). Käskin hänen ottaa sitten mielummin äitinsä tai kälynsä mukaan, ei minua.
Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä? Ei voi olla normaalia enää nykyään!
Kommentit (149)
Hauksa katsoa näitä kirjoituksia mussa kaupunkilaiset ahdistuu kun ei pärjää ilman modenreja palveluita. En tiedä onko yhteys tähän mutta se on aina kaupunkilainen joka itkee rahan puutetta ja vaatii muita maksamaan hänelle palveluita
Vierailija kirjoitti:
Kunhan tuo sota saadaan viimenään punnerrettua käyntiin, Suomi on täynnä sähköttömiä mökkejä kantovedellä.
Ai miten niin?
Itselläni tuollainen mökki joten ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienohelma oot! Mikä ihanampaa ku alkeellinen mökki? Ihanan tunnelmainen pimeällä. Ainoa varjo on ulkohuussi.
Hyvin varusteltu mökki. Se on niin paljon ihanampaa.
Moderni cityvihreä itkee luonnonouolesta vaikka itse ei ole koskaan kaupungista poistunut eikä ole koskaan luonnossa käynyt kun ei yksikertaisesti pärjää ilman palveluita jotka muut maksaa
Minä asuin lapsuuteni tuon kaltaisissa olosuhteissa, sähkö tosin oli. Arvostan niin paljon keskuslämmitystä, sähköä, juoksevaa vettä, vesivessaa sisällä ja suihkua, että luovun niistä korkeintaan yhdeksi yöksi poikkeustapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Hauksa katsoa näitä kirjoituksia mussa kaupunkilaiset ahdistuu kun ei pärjää ilman modenreja palveluita. En tiedä onko yhteys tähän mutta se on aina kaupunkilainen joka itkee rahan puutetta ja vaatii muita maksamaan hänelle palveluita
Maalaisethan ne yleensä valittavat kun kaikki palvelut kaikkoaa 100 km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalaiset ovat sitten hätää kärsimässä heti, jos valtio ei tuekaan kunnan taloutta tai bensan hinta on muka liian korkea? Siellähän nimenomaan lapset haetaan koulukyydillä suoraan kotiovelta kouluun ja erilaisia tukiaisia maksetaan vuodessa enemmän kuin asumistukia kymmenessä vuodessa. Kaupungissa lasten on oikeasti kuljettava itse kouluun joko julkisilla, kävellen tai pyörällä, ja tämä osaltaan selittää sen miksi Suomen suurimmissa kaupungeissa lapset ja nuoret ovat hoikkia, kun maaseudulla lapset eivät opi edes polkupyörällä kulkemaan? Eli kuka se itkupilli on?
Vierailija kirjoitti:
Moderni cityvihreä itkee luonnonouolesta vaikka itse ei ole koskaan kaupungista poistunut eikä ole koskaan luonnossa käynyt kun ei yksikertaisesti pärjää ilman palveluita jotka muut maksaa
Tää on niin väsynyttä juttua. Ironisesti moni cityvihreä tunnistaa paremmin Suomen luonnon erilaisia lajeja ja kykenee retkeilemään luonnossa ilman jotain bensahärveliä. Ajatella, ihan omalla lihasvoimalla voi kulkea! Maaseudulla ihmiset eivät pärjää hetkeäkään ilman kaupunkilaisten maksamia tulonsiirtoja.
Aika moni omista harrastuksista jäisi ilman sähköä tekemättä. Iltaisin on äkkiä liian pimeä lukea kirjaa tai tehdä jotain käsityötä, lisäksi harrastan valokuvausta niin kameran akkuja pitäisi päästä lataamaan ja saada siirrettyä tiedostot kannettavalle tietokoneelle. Iltavirkkuna en halua mennä kuitenkaan nukkumaan klo 21 kun alkaa tulla pimeä ja syksyllä sitä aiemminkin.
Oletetaan sellainen tilanne, että keskellä kesää vietetään mökillä aikaa 2 viikkoa. Mitä ihmettä siellä tekee koko tuon ajan, jos sähköjä ei ole? Kirjaa ei kannata lukea missään kynttilänvalossa, kun silmät väsyvät. Entä ruokien säilytys? Menee ravinto aika yksipuoliseksi.
Minä voin lähteä miehesi kanssa sinne mökille, laita vaan yhteystiedot niin sovin suoraan hänen kanssaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan tuo sota saadaan viimenään punnerrettua käyntiin, Suomi on täynnä sähköttömiä mökkejä kantovedellä.
Mitä ihmettä horiset?
Suomen kantaverkko ja pitkät tolppalinjat on äärimmäisen helppo lamauttaa.
Verkkosähkö loppuu käytännössä kaikkialta viikossa, kun rähinä alkaa.
Luulisi, että tähän on varauduttu.
Niin sitä luulisi. Kiitos demareitten ja vihervassujen tästä maasta on tuhottu omavaraisuus ja hävitetty kaikki hätävaraästot yms. Hiilivoimaloitten tuhoaminen oli todella piste iin päälle. Jos tulee oikea hätä niin millä lämmitetään? Kerrostalot ei lämpiä risuilla ja kävyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on cityihmisiä ja toiset taas ei..
Arvasin, ettei mennyt kauaa, kun joku keksii ulinan cityihmisistä. Nimenomaan cityihmiset etsii näitä mahdollisimman askeettisia mökkejä, koska heille se on elämys. Äitini on syntynyt maalla, kasvanut maalla ja kasvattanut meidät isäni luona maalla. Hän ei ikimaailmassa suostuisi menemään mökkiin, jossa ei ole sähköjä ja juoksevaa vettä!
Juuri näin. Minä selviän kyllä alkeellisissa olosuhteissa. Mutta miksi vaivautuisin, kun ei ole pakko? Mitään elämysarvoa en tuosta saa. Kyllä kotonakin voi laittaa sähköt poikki ja hanan sijaan ottaa vesi ämpäristä. Luonto? No ei ole pulaa siitäkään. Alkeellisuudessa ei ole mitään eksoottista tai rentouttavaa, kun se on joskus ollut omaa arkea. Lisäksi mies ei pysty tekemään muhun mitään vaikutusta halonhakkuulla tai saunanlåmmityksellä, kun en laske noita maskuliinisiksi asioiksi.
Ihan sama mulle tuleeko teistä pari tai ei.
Päiväseltään vois käväistä sähköttömällä mökillä keskikesällä mutta pitempiä aikoja oleilu ei kyllä onnistuisi.
Suurin punalippu mulle on miehen äidin vetäminen keskusteluun. Se herättää epäilyksen että mies on koko ikänsä, kuten isänsä, ollut mökillä vapaamatkustajana. Eli ruokahuolto, tislaus yms. on kaikki olleet perheen naisväen harteilla. Miehet lämmittäneet saunan ja siinä se. Muu aika on istuskeltu mukavasti, otettu päikkyjä ja kyselty päiväkahvien perään. Ja kai pullaa on leivottu kahvin lisäksi? Vähintään tosta tulisi keskustella mitä mies näkee mökillä työnjaon.
Ool juu niid is laav tittidididii..
Jep. Maaseudulla kuvitellaan olevansa niin omavaraista survivalisteja, mutta hätä iskee heti jos ei saa halpaa bensaa, auto leviää tai jos vesipumppu ei toimi sähkökatkon ajan. Kaupungissa vesitornin paine pitää huolen siitä, että vettä tulee vaikka sähköt olisivat poissa.